Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Doplnění klimy


Petros72

Recommended Posts

Zdravím zde všechny a prosím o radu.

Chtěl bych se s vámi podělit o mou zkušenost, na Peugeotu 308 z roku 2015 který bude ještě  v záruce více než dva roky a má najeto 50 800km.

Přestala mi náhle fungovat klimatizace tak sem navštívil  autoryzovaný servis Peugeot nahlásil problém nefunkčnosti klimatizace a dodal ještě že mi při spuštěné a funkční klimě kape voda ze středového tunelu u spolujezdce,po opravě mi bylo zděleno že nic kapajícího nenašly a že jen doplnily chladivo1234YF a  že na to se záruka nevztahuje, samozřejmě je mi jasné že doplnování chladiva v pruběhu provozu je v určité toleranční mezi ve finanční režii provozovatele, ale já zaplatil 3326kč a do auta mi doplnily 0,450kg chladiva,takže se mi vlastně stratil celý obsah a podle nich to bylo přirozeně že k žádnému uniku nedošlo a tudíž jim to Peugeot  neproplatí.Peugeot Česko tvrdí že pokud nedošlo k uniku chladiva z duvodu vírobní vady na chladícím systemu nemohou uznat jeho doplnění jako záruční opravu a že prý nemají informace na toleranci možné ztráty chladiva v poměru k stáří čí kilometrum vozidla což dle mého názoru blafují jelikož bych mohl jezdit na doplnění třeba co 100km.

Děkuji za radu Petr

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Technická stránka:

- je tam díra, ta se musí najít.

- pokud je díra velká, odhalí se při vakuování, někdy lze naplnit levnějším dusíkem (poslouchá se syčení) anebo vodíkem (na vodík existují citlivá čidla).

- pokud je díra malá, tak se vždy plní chladivo s barvivem, aby se příště snadněji našel únik

- obvykle je únik na chladiči vepředu, kde působí sůl. Ale u tebe to tak nebude, takhle brzy mohlo zradit cokoli jiného.

Obchodní stránka:

- chadivo strašně zdražilo.

 - R 134 je nyní asi 2 Kč za gram + manipulace asi 500 (před rokem bylo za třetinu)

- uvedené R1234YF je asi 9 Kč za gram plus manipulace

- takže uvedená cena odpovídá realitě

V každém případě ti to uteče znovu, takže snad to pak najdou, opraví a naplní znovu.:grr.

To že sis zaplatil 5 let záruku, je největší chyba. Znamená to, že 5 let nepůjdeš do levnějšího servisu. To by ještě nevadilo, ale hlavně jsi odkázán na autorizovaný servis, kde to s výsledky práce bývá všelijaké.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem 406 a poprvé jsem doplňoval po 13.letech....zkus se s nimi dohodnout,pokud to neopraví,nech opravit jinde a pak po Peugeot ČR vymahej cenu opravy,ve výsledku to proserou a zaplatí všechno.... máš záruku uplatní ji,nebo odstup od smlouvy a auto vrať prodejci...chlapi nedělejte ze sebe ovce a nenechte si nic líbit,když jste za to auto dali tolik peněz....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já teda nevím ... Slyšel nebo četl jsem že stav (množství) chladiva je dobré kontorlovat před každou letní sezonou a jednou za 2 roky chladivo nechat vyměnit. Kvůli různým spórům nebo mikroorganismům v tom systému či tak něco ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nejde o mikroorganismy atd., ty se mohou tvořit na výparníku, to jo, ale chladivo je uvnitř systému, tam nic takového nehrozí--kvůli různým breberkám se má klima každoročně desinfikovat, nee plnit :)

kvůli těm mikroorganismům doporučuju klimu vypínat cca deset minut před cílem a nechat běžet jen ventilátor, výparník se za tu dobu vyvětrá a nebude v klimě pak živná půda pro ty spory, mikroorganismy atd. (mám dlouhodobě ověřeno):super

chladivo je v systému klimy z důvodu provozních--aby klima vůbec chladila, proto by se mělo co 2 roky DOPLNIT chladivo, protože u automobilních klimatizací se uvádí, že únik chladiva do cca 20% ročně je v normě, chladivo se doplňuje tak, že se vysaje plničkou klimatizací, ta zároveň změří množství vysátého chladiva, pak plnička provede vakuový test systému (z důvodu zjištění případných úniků) a pak naplní systém klimatizace přesným množstvím chladiva a oleje (nastaví se na plničce automaticky po zadání auta--značka, typ atd.)

těch 20% je stejnak moc, ale firmy se tím brání stejně, jako psanou spotřebou motorového oleje cca 0.9 litru na 1000 KM :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte tak právě jsem měl telefonát z tehnickým ředitelem Peugeot pro ČR.

Sdělil mi že pokud servis nezjistil vadu na těsnosti  na okruhu chladiva tak správně neuznal servis záruku ale připustil že je přinejmenším divné že chybělo 100% chladiva z těsného a bezchybného systému,ale co s tím on má dělat že servis je samostatný a on do něho nemuže a ani nechce zasahovat. Takže nevím ted co dál jestli si v servisu někdo pomohl a a vyučtoval víc než naplnil a to by bylo na trestní oznámení a nebo se stal zázrak a s těsného klimatizačního systému skvělého Peugeotu 308 SW se vytratilo neznámo kudy a kam začarované medium.Děsí mne že to ani nezajímá technického ředitele Peugeotu že autum která ho živí se dějí takovéto anomalie. Napadlo mě že je to fajn téma a materiál pro časopis svět motoru,asi jim to zpřístupním:myslim

Ahoj Petr 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
před 2 hodinami, StibTo napsal:

Já teda nevím ... Slyšel nebo četl jsem že stav (množství) chladiva je dobré kontorlovat před každou letní sezonou a jednou za 2 roky chladivo nechat vyměnit. Kvůli různým spórům nebo mikroorganismům v tom systému či tak něco ...

Je vhodné každý rok na servis klimatizace zajet. Okruh má i když je těsný nějaký "přirozený" únik chladiva. Ty servisní mašiny udělají takovýto postup... 
1) Vysaje komplet celou náplň co je v klimatizačním okruhu.
2) Proběhne vakuace systému - v podstatě vytvoří podtlak a nějakou dobu ho drží, zde se zjistí případná netěsnost
3) Odloučí se voda a olej z toho vysátého média
4) Nadávkuje se nový olej do chladiva
5) Napustí a natlakuje se zpět chladivo v přesné dávce (váze) pro daný vůz

Potom je dobré zkontrolovat ventilky zda nepropouštějí, je to stejné jak u kola - vodou.
No a vyměnit pylový filtr a ideální je desinfekce ionizátorem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Petros72: klidně to dej jako téma Světa motorů, ať je někdo konečně prožene. Já bych na to neměl nervy - snažím se (asertivně) dosáhnout svého za co nejmenší námahy.

Problém je v tom, že pracovníci v autorizovaném servise mají ručky olšový (jsou nešikovní) a krom toho si hlídají a hájí své vlastní zájmy. Jako například to, že když uznají moc reklamací, tak mají po prémiích, nebo tak nějak. Takže je otázka, i když to zveřejníš, zda jsou vůbec schopni to opravit (tak jako Franta Vopršálek nebude zpívat jako Karel Gott) - prostě to není v jejich schopnostech.

A pak je druhý pohled - zaplatil sis 5 let péče, a když pak přiješ do servisu, který jsi pranýřoval, tak budou se k tobě chovat nehezky. Můžeš chodit jinam, ale obvykle je to daleko.

Já bych to řešil tak, že bych si auto nechal opravit v servise, který to dovede, zaplatil a na tyto neumětely se vykašlal. Jinými slovy - vždy toužebně očekávám, kdy skončí záruka, abych si mohl auto nechat opravit tam, kde to dovedou.

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

Ale vždyť můžeš jezdit do servisu kam chceš i s vozem v záruce. Pokud nemáš nastavenou špatně kupní smlouvu - v podstatě pokud ve smlouvě nemáš vyloženě napsáno že na servis a údržbu budeš jezdit tam kde jsi to koupil.
Upravuje to tzv.: Bloková vyjímka

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nechci nikoho podpichovat, ale já bych se bránil--třeba i v tisku, televizi, chce to co nejvíce rozmáznout :roker, mít záruku na auto a servis mi ani neopraví- nenaplní klimu po třech letech od novoty, tak k čemu mi taková záruka je?? možná pomůže v klidu probrat se zástupcem servisu, že máš v úmyslu se bránit a situace se otočí, je přece plno organizací, zabývajících se právy spotřebitelů...

jinak doporučuju každému, kdo kupuje nové auto další (navíc) záruku nedokupovat--zpravidla na tom proděláte a to tak, že moc :myslim, ale je to každého věc, samozřejmě

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Petros72 napsal:

Ahojte tak právě jsem měl telefonát z tehnickým ředitelem Peugeot pro ČR.

Sdělil mi že pokud servis nezjistil vadu na těsnosti  na okruhu chladiva tak správně neuznal servis záruku ale připustil že je přinejmenším divné že chybělo 100% chladiva z těsného a bezchybného systému,ale co s tím on má dělat že servis je samostatný a on do něho nemuže a ani nechce zasahovat. Takže nevím ted co dál jestli si v servisu někdo pomohl a a vyučtoval víc než naplnil a to by bylo na trestní oznámení a nebo se stal zázrak a s těsného klimatizačního systému skvělého Peugeotu 308 SW se vytratilo neznámo kudy a kam začarované medium.Děsí mne že to ani nezajímá technického ředitele Peugeotu že autum která ho živí se dějí takovéto anomalie. Napadlo mě že je to fajn téma a materiál pro časopis svět motoru,asi jim to zpřístupním:myslim

Ahoj Petr 

Svět motorů, jsi naivní,se ani neozvou, ale zkus je. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Péťa napsal:

@HonzaC2 Já u své značky nic takového nezpozoroval, ale ono to spíš je o konkrétním servisu a lidech v něm. Ne o značce.

Oni ani ty lidi nebudou tak nešikovní, jen dělají to, co jim jejich vedoucí dovolí. Když dovolí ojebávat, tak ojebávají.

Řešil jsi nové v záruce? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Trochu :xvul, ale když bude ta záruka na 5 let a třeba po 3 letech si nechám udělat brzdy, olej, nebo nějakou takovou jednodužší věc někde v servisu na dědině, nebo doma, tak se stane co, přijdu o záruku, nebo budu paltit nějakou pokutu, že sem si to nenechal udělat v Peugotu? Při nejhorším akorát přijdu a tu záruku a pak už si můžu jezdit do jakýho servisu chcu, nebo ne?

Samozřejmě je blbost si dokoupit záruku a pak jezdit někam jinam, to chápu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už jsem to tu psal,strýc měl novou Fabii voda šla do oleje špatně odlitý blok, škodovka výměna motoru na vládní náklady 120 000Kč,Strejc jel do Bolky,trval na svém že je to výrobní vada a pohrozil,že škodovce udělá reklamu v tv Nova aby ostatní věděli jak se k zákazníkům chovají a ejhle druhý den volali , že má přijet na bezplatnou výměnu motoru,jde to ,ale nesmí se stahovat kalhoty,když je brod ještě daleko.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když jsem v roce 2001 kupoval Bravu ze salonu, tenkrát za neskutečných cca 400 tácků, tak u Fiat nebyl jediný problém s ničím. Na předprodejním servisu  lehce odřená spodní hrana prahu co se dává hever, opraveno a jako bonus komplet ty mini zasterky a vana kufru, vše origo Fiat. Pak jsem zjistil za antenou na střeše cca 2_3 cm ctverecny matný lak, prý prestrikame  střechu a nebo 7000 vrátíme. Takže se vracelo. A poslední bylo cca měsíc po záruce, startovalo se nadvakrát, čerpadlo nedávalo tlak.  Uznáno a opraveno. A poslední garance těsně před zárukou končící byl i servis klimy.  Takže tenkrát Fiat Litomyšl  :super 

Mínus byl, že jsem jezdil cca měsíc a půl na převozky, jelikož si salon podržel peníze za koupi, či spíše dosazeny zeť majitele. Pak to můj jeden telefon do Fiatu Praha vyřešil a přivezl TP sem do Jc a i dopravku mi tu odstál.  Možná proto se potom tak snažil, ale to už nevím. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...