Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Životnost P807 2.0 HDi


raa

Recommended Posts

před 7 hodinami, filoyof012000 napsal:

..... Trochu nechápu situaci, kdy kolega teď plánuje výměnu jeho Galaxy z r. tuším 2009, naítáno 275 tkm, dost slušná výbava a očekává, že se prodá za čtvrt mega. To bych nekoupil. 

 

Honza

 

Tak ať se kolega rychle probere, podobný Galajdy jdou tak za 130 - 150 strop, dají se i pod 100 (ale to už je fakt dost sázka do loterie). 

Já tedy před těmi 3,5 roky koupil auto za 5600€ s 232 000 km na tacho. Momentálně mám 278 tkm a nic extra závažnýho se neřešilo (a doufám, že ještě chvíli nic řešit nebude muset). 

Upraveno uživatelem Medvěd
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je už trochu mimo tému, ale on má novinářský auto. V plný ale manuální převodovka, nejsilnější motor. Ty se za podobný peníze fakt inzerujou. Ale jeho boj... 

Jinak když jsem před dvěma lety začal hledat náhradu za mojí první 807, tak jasně.. auta za 140 tkm s 200 tkm+ mi právě nepřišly moc atraktivní. Takový jsem kdysi koupil, ale za 75 tKč. Takže nasypat 150 a pak znovu řešit všechno, co je na tom autě opotřebovaný se mi nechtělo no. Protože novějších aut byla v tohle stavu většina a moc jsem nevěřil, že najdu pěkný, hledal jsem spíž Jumpy/Expert. Jenže osobní provedení pro lidi a ne pro ukrajinský dělníky bylo vzácný a poměrně drahý, navíc se to vždycky dost rychle prodalo, tak pořád nic. Nakonec jsem narazil na 807 z 2013, koupenou v ČR a soukromě provozovanou, pán si po šesti letech koupil nový auto a tohle prodával... komplet historie, faktury atd... tak jsem ho koupil. Ale taky to byla nejdražší 807 v nabídce. Tak těžko říct, co doporučit. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Znovu díky za příspěvky - koukal jsem i na ten Ford Galaxy Mk II - ten jediný se mi docela líbí mimo tyhle PSA Eurovany, jenže se mi nezalíbily 2 věci - auto často nemá "křídlo", bývá mnohem dražší než podobně nalítěné 807/C8 a zadní lavice nemá isofixy a vypadá to, že je tam méně místa, než v 807.
Navíc se nedá nastupovat přes kufr, protože je to skládací lavice a nemá to šoupací dveře, což nás láká. Že má tedy ISOFIX i na prostřední sedačce (nebo to kdyžtak prosím klidně vyvraťe) je plus, ale zase jak pak se 3ma dětskýma sedačkama sklápět sedačku, aby mohli nastoupit cestující do 3. řady?
Jinak je to vskutku pěkné auto, ale stále u mě vede C8 a 807.

Poohlížím se tedy po 2.0 HDI 100 kW, ale nevím kterou verzi... od r.2010 by mělo být Euro 5? Tady ENG wikipedia tvrdí, že ty motory byly fakt všechny PSA PSA EW/DW engine - Wikipedia, jen to jaksi zavádí, že motor 2.0 HDI je DW10 BTED4 / RHR a ten by měl být Euro 5 compliant.
Jenže takový motor je i ve https://www.sauto.cz/osobni/detail/fiat/ulysse/149558511 a to je ročník 2007, tedy ten asi Euro 5 nebude? Resp. jsou všechny motory 2.0 HDI 100 kW Euro 5?
 

Co se týče 3 místné lávice - díky za info, beru to jako kuriozitu a zajímavost, kdyby "náhodou" levně byla, ale jinak díky isofixům pro děti a i prostoru pro nástup přes kufr chceme rozhodně klasicky 2 sedačky, takže 7 míst.

Opravdu mi zatím jiné auto moc nedává smysl - Peugeot Partner - pokud vím, tak ten sotva bude mít plnohodnotných 7 míst, Peugeot Expert Teepee - ten je pěkný docela, ale je to už docela dodávka a cenově je zase úplně jinde, podobně jako je jinde Mercedes Viano/Vito nebo VW Multivan... ty auta mají nalítáno kolem 300 tkm a chtějí za to 300 tkč ne-li víc... a tady se člověk bojí jít do P807 s 300 tkm...

Upraveno uživatelem sam_217
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2.0 HDi 100 kW RHR jsou ve verzi Euro 4 i Euro 5. Kdy se to láme nevím, ale který to je jde poznat jen z VINu a následně serviceboxu a nebo ve velkým TP. Ale jak jsem psal, fyzicky v tom nějaký rozdíly jsou, minimálně ve výfuku. 

Galaxina se sklopnýma sedačkama v kufru ano, nejde pak nastupovat zadem a navíc ty sesle zas člověk pořád vozí sebou a kufr je menší (má vysoko plochu, opd kterou jsou ty sedačky). 

Partner je plnohodnotně sedmimístný až poslední generace, takže se bavíme o Rifteru a spolužácích (aktuálně Berlingo, Toyota ProAce City, Opel Combo a v budoucnu Fiat Doblo) a to ideálně v prodloužený verzi, pka jsou sedačky třetí řady posuvný. Ty jsou ale drahý. A ano, předchozí generace Pegeot Expert Teepee/ Citroen Jumpy / Fiat Scudo je o dost větší (což bych já asi snesl, i když tak velký auto nepotřebuju) ale pěkný kusy s interiérem, který není obložený sololitem a s rozumným nájezdem stály před tím rokem 400 tKč a když to auto bylo OK, tak se prodalo dost rychle (minimálně 2x se mi stalo že mi zmizlo před nosem a to bylo v inzerci pár dní). 

Ten odkazovaný Fiat nebude Euro 5 v inzerátu dokonce píše Euro 3. Nemá nosič, nemá kouli, nemá roletku do kufru. Ta šestá sedačka je posunutá dopředu, takže si na ní nejspíš nesedne ani dítě. ale zas to vypadá, že je za ní víc místa. To otypování je taky trochu divný, když má v kufru kolejnice, tak by měl mít v TP vždy počet míst 5-8. Existovaly ale i verze jen 5místný, ty neměly kolejnice v kufru (ale z výroby většinou nejsou v bazarech vidět), pak můžou být problém český auta prodaný kvůli DPH jako N1, ty jsou pak taky jen 5ti místný. 

 

Honza

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, ozzy56 napsal:

motor RHR Euro 4 by měl mít označení DW10BTED4

motor RHR Euro 5 označení DW10CB

kdy se to lámalo taky nevím, ale tohle označení je ve VIN, takže se to dá lehce zjistit

Tak z toho jsem nějak zmaten, co pak uvádí tahle tabulka z wikipedie 

image.png.a4a0ad241d9e2a783569725129350949.png

Asi tam mají nekvalitní info... tím pádem je to ale asi jasné, pro Euro 5 to budou tedy kousky od 2010 a dále... tuším že v německu/francii už mají auta co nemají Euro 5 zákaz ve městech?

 @filoyof012000tak předpokládám, že ikdyž o to auto nebudeme mít zájem, tak ta sedačka je na kolejnicích, takže by se dala případně posunout více dozadu, kdybychom zkoušeli kolik je tam vzadu místa?
Ale překvapuje mě, že to má 2.0 HDi 100 kW a píšou tam ještě Euro 3 - to snad mají špatné info...
Jak je to vůbec s výbavou? Neměly verze "bez křídla" právě tu základní výbavu (tj i šoupačky jsou manuální, bez elektriky), nebo je to nezávislé na tom, jestli tam křídlo je nebo není?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 21 hodinami, sam_217 napsal:

Resp. jsou všechny motory 2.0 HDI 100 kW Euro 5?

Já mám výrobu 26.7.2011 , dvoulitr 100 kW ( DIESEL DW10CB FAP DTR 100 KW ) a v serviceboxu je:

EMISNÍ PŘEDPIS MOTORU VYŠŠÍ L6 EURO 5

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta tabulka z WiKi a to nahoře (tedy že DW10B a DW10C odpovídají Euro 5 a proto jsou v Evropě stále v prodeji) IMHO jednak platila v nějaký době a vztahuje se to k okamžiku tý doby. Takže v době, kdy ji někdo vytvořil ty verze byly aktuálně Euro 5 a prodávaly se jako nový stále. Ale neplyne z toho, že původně byly v jiný emisní normě. Ono to v některých případech mohlo být i tak, že motor vznikl a byl homologován jako Euro 4 a po vzniku normy Euro 5 se ukázalo, že ji beze změn plní a byl jen přehomologován. Ale bohužel to neznamená, že by automaticky ty již prodaný exempláře taky měly Euro 5. (a asi to není případ tohohle motoru, tam nějaký rozdíly asi jsou).

 

@sam_217 Vyzkoušet to samozřejmě jde i v autě, kde je jen 5 sedaček. Prostě se jedna krajní z druhý řady vycvakne a zacvakne dozadu za tu zbylou krajní a uvidíš. Na větší dospělý to už kdovíjaký zázrak není. 

 

S výbavama nevím, ale s tím nosičem to myslím moc nesouvisí. Obecně existoval holobyt s manuální klimou a šoupačkama bez elektriky, ale je jich vidět minimum. Naprostá většina aut, co jsem kdy viděl, tak měla automatickou dvouzonovou klimu a elektrický šoupačky. Nevím, jestli se liší počet airbagů, ale myslím že ne, že by jich mělo být všude 8 (řidič, spolujezdec přední a v sedačkách a pak na každý straně dva boční ve sloupkách. a pak existovala verze, kde místo prostředního budíku byl velký displej s navigací. Můžou být vyhřívaný sesle a asi i elektricky nastavitelný, přední sedačky můžou ale nemusí být otočný (kapitánský) To asi bylo za prachy navíc, stejně jako ten nosič. Interiér v kůži. Obecně Lancia měla jiný (luxusnější) materiály v interiéru. Pak existovala verze tuším Pullman nebo jak se to píše, kde je jen 6 sedaček (i v druhý řadě jen dvě) ale zato s područkama a je tam tím pádem víc místa. ALe nejde tam ta třetí dát, koleje v podlaze jsou jinak. Snad všechny mají tempomat (i když ten holobyt nevím) a všechny okýnka v elektrice. Liší se rádia a to typem i generačně, původní mají zeleně podsvícený budíky a jiný displej ve středu než nový, co mají červeně podsvícený. POZOR, verzi elektriky je ale mnohem víc, původně je elekrika VAN, pan různý kombinace CAN/VAN až po čistě CAN sběrnici. Nedávno jsme tu řešili ještě převodovky, první verze měly 5ti kvalt, pak šesti... existovalo několik variant automatů, jeden nebo dva typy 4st, a jeden možná dva typy 6st, vždy hydroměnič. 

 

Jo a bazarnící kecaj dost často.. to auto má být s dokladama na přihlášení, tak ví čert, jaký jsou k tomu původní doklady a co je v nich napsaný a jestli náhodou RHR nebyl skutečně někde prodávaný jako Euro 3 netuším. Tohle znamená, že k tomu není český VTP ale nějaký cizí, slušný bazar by k tomu měl zajistit dovozovou technickou s příslušným protokolem (ideálně v ceně) a s tím a původním techničákem si to pak jdeš přihlásit sám. V šeským VTP pak bude to, co je v protokolu z technický. 

Honza

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Vlado81 Teda já ti nevím... Cena je pěkná ale podle fotek je to trochu otloukánek, což ten člověk i píše. Jestli to dobře chápu, má to propadlou technickou. A IMHO to není Pullman, ten má jen 6 sedaček, dokonce to není ani nějak  extra vybavený. Navíc píše, že cena dohodou (i když inzerovaná mi připadá poměrně nízká).

Osobně tipuju, že to buď neprošlo technickou a nebo to má nějaký trable, který majitel nechce řešit. Což vzhledem k nájezdu, automatu atd je klidně možný. Fakt chceš někomu platit za to, že pojede do nějaký horoucí řiti k helmutovi 500 km, aby na míste zjistil, že to je kasička?

Honza

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, Vlado81 napsal:

To Ti raději postnu moje ,nová náprava,dvouhmota,hlava, těsnění,budou potřeba  asi prahy,teď má STK bez závad. Koule,strešaky, zámek zpátečky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za odkazy, no je škoda, pokud ty motory jsou stejné (ty z 2007 např) že nemají to Euro 5. Zrovna jsem narazil na 2 inzeráty

Citroen C8 2.0 HDI 100kW servisní kniha - Olomouc - Bazoš.cz (bazos.cz) - asi bude pasé, ale tenhle model se mi líbí asi nejvíce, bude to zřejmě mladší ročník, jen nemá ten střešní křídlo-nosič, patrně bude Euro 5 dle chromovaných lišt
CITROËN C8 - 2.0 HDI - NOVÁ STK - 246 000 KM - 2007 - Cheb - Bazoš.cz (bazos.cz) vypadá velmi solidně, jen 6. a 7. sedačku bych snad dosehnal, ale je to prostě Euro 4... kéž by z toho to Euro 5 šlo nějak "vyrobit"...

  

V 28. 10. 2021 at 21:08, P607Olda napsal:

Tady v Libině stojí jedna 807 potkaná, tzn. byla by za symbolickou cenu. Pokud byste měli zájem, dám tel. do SZ.

O všech autech: redaktoři a jiní pisálkové (mluvčí autobazarů) píšou obvykle strašné nesmysly, co někde slyšeli, nebo (redaktoři) se s autem jednou svezli.

Až budeš kupovat, všímej si hlavně prodávajícího, zda se o auto (a barák) staral, zda ho měl dlouho a zda není úplně chudý tzn. zanedbával pravidelnou i běžnou údržbu.

Tady v servise považují 807 za nešťastné auto, já nevím proč. Případně se rozhlídni i po jiných typech, Partner, Expert, 5008.

Potkaná 807? Jaký ročník? Že by se dala udělat generálka motoru? Jinak díky za tip, bohužel Partner je pro nás moc malý, Expert je většinou drahý s horšími km, novější peugeoty, právě jako 5008, se mi vůbec nelíbí a stejně je to malé...

Upraveno uživatelem sam_217
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

777233702 je servis, kterému to přistálo na dvoře, a po zjištění stavu to majitel nechce opravovat. Servis ti dá kontakt na majitele. Víc nevím, jaký ročník, stav, motor.

Možnosti: nechat zde opravit, nebo sehnat motor z vrakáče, např. Křelov, nebo z Prahy. Vzhledem k tomu, že jsi z Prahy, je to dost z ruky, a oprava vyjde v desítkách tisíc. Myslím, že hlavní otázka zde je, v jakém stavu je zbytek auta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@sam_217 Ale já jsem psal, že se pravděpodobně liší, například ve výfuku. Možná i v něčem jiném. 

 

K těm inzerátů. První je pofacelift, má chromovaný lišty a věnkovní zrcátka jsou větší (takový skoro kulatý), ten druhý je předface, zrcátk ajsou skoro obdélníkový. Ale reálně budou nejspíš cca stejně starý. 

První neuvádí rok výroby, nicméně tvrdí, že dovoz A ale vyfocená serviska je obvykle oražená nějakým servisem v Antverpách, což je ale v Belgii. Komik. Navíc servis pěkně po 30000 km (obvykle cca po dvou letech), ani o chlup dříve. Moje 2013 teda má v manuálu po 30000 nebo jendom roku, podle toho co nastane dřív. 

Druhý zase píše, že maximální výbava, ale ta tam teda není ani náhodou. Auto je na plechových kolech (s poklicema z Kauflandu, navíc ani nejsou stejný) je špinavý, obyč volant, nevidím HF, není navigace.. no prostě maximální výbava ani náhodou ale žít se s tím klidně dá. Ale prostě taky kecá. Zas je ale za slušnou cenu. Pokud funguje DPF a nenajde se jiný problém, o tom bych za daný peníze i uvažoval. Sedačky seženeš. Tady na vrakáči teď byly tyhle auta dvě a ceny měl mírný (ale Jablonec).

 

Euro 5 nebude IMHO ani jedno auto. 

Honza

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...