Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Životnost P807 2.0 HDi


raa

Recommended Posts

Zdravím,

Nenašel jsem vhodné vlákno, tak se zeptám v novém: 

Mám 2.0 HDi 80kW 2006 s najezdem kolem 300tkm  Auto je stále pěkné a vcelku v pohodě, mám ho asi 8 let, z větších oprav jsem dělal zatím jen spojku - brzdy, výfuk, ramena, stabilizátory, čidla, lanka a další průběžné drobné opravy za par tisíc samozřejmě taky. Zatím to nikde nerezne, jede to pěkně, ale těch drobných oprav už začíná být docela dost. Na druhou stranu bych si to auto ještě tak 2-3 roky rád nechal při nájezdu kolem 15tkm ročně.

Teď mne čekají druhé rozvody a přemýšlím, jak dlouho to ještě má smysl provozovat, zda tyhle auta/motory dávají běžně třeba 15 let a nájezd 400-500 tkm. Inzeráty na takové auta nad 250tkm moc nevidím, ale to nemusí nic znamenat.

Máte někdo najeto “v pohodě” nad 400tkm? Nebo servisáci, kterým prošlo rukama víc P807, jaký je váš názor?

Díky

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pokud to moc nerezne (jak píšeš) a motor jede v pohodě, není důvod se ho zbavovat :myslim, nevím, co máš za motor, ale RHZ to asi nebude, oni tam pak dávali 16 ventilové motory, které už nebyly tak solidní a neporuchové, jako RHZ, ale jak píšu, pokud jede v poho, není co řešit, že se na starém autě toho najde více k servisu je jasné, ale řekl bych, že pokud servis nepřesáhne cca 15 tisíc ročně, je to obvyklá suma (mimo palivo), prostě ho dojezdíš a pak do šrotu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsem podobného názoru jako ozzy56. Podle mě je důležité také to jestliže by jsi se toho chtěl zbavit jestli existuje vhodný nástupce. Někdo držel velké auto protože se třeba rozrostla rodina a potřeboval stěhovat spoustu krámů a teď jsou děcka větší a nemusí se stěhovat tolik věcí, někdo kvůli koníčkům stěhoval spousty věcí atd. Někdo takové auto má jen protože se mu líbí ( můj případ). Ale pokud auto nevyžaduje akutní opravy každý měsíc a stačí mu předepsaná údržba a Ty jsi s ním spokojen tak je asi škoda se toho zbavovat navíc asi by jsi za něj nedostal cifru se kterou by se dalo čarovat při nákupu nástupce.  Já si osobně asi 807 nechám dokud bude sloužit a nebudu do ní muset sypat spoustu peněz pravda mám skoro poloviční km než Ty ale jak píšu výše problém mám že podle mě sice existuje adekvátní nástupce ale ve specifikaci která by se mi líbila je to randál peněz a navíc ty auta jsou ještě relativně mladá takže jako jetá se moc neprodávají.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za odpovědi, se všemi s vámi souhlasím, ale jsou to jen takové obecné hospodské řeči ;-) Hledal jsem odpověď typu “znám spoustu P807 nad 300tkm a jsou v pohodě” nebo “od 250tkm se v tom sype jedna věc za druhou, už to nemá smysl provozovat”

Nejde jen o motor, ale i o další komponenty, které jsou v 807 unikátní, anebo mohou mít jinou životnost než v jiných modelech.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no a když bych ti tady vyjmenoval kolik znám 807 který mají natočeno přes 300 tak se od tebe dočkám podobné odpovědi. Že to jsou obecné hospodské kecy. Hele myslím si že se ti dostalo vcelku logické odpovědi. Nikdo kdo se auty zabývá na jakékoli úrovni pokud je to jen trochu fachman ti neřekne v 240 tis km odejde tohle v 300 tis km odejde tohle. ve 450 tis km udělej GO motoru ve 200 tis km udělej GO podvozku. A když ti řekne ano mám ve flotile x 807 o které se starám a na týhle odešlo tohle na tamtý tamto tak to zase budou odpovědi vztažené k těm kterým vozů. U auta záleží jen na tom jak se povedlo ve fabrice a jakou péči mělo od začátku od prvního majitele. Pokud je auto zmetek z fabriky tak mu nepomůže svěcená voda aby bylo bezproblémové zrovna tak pokud se o auto nikdo nestaral alespoň v rozsahu předepsané péče servisní knihou tak od toho auta nelze čekat zázračnou spolehlivost nebo dlouhodobou provozuschopnost.  Rozdíl je taky v péči pokud někdo řeší až průser tak to je na nic pokud někdo začne problém řešit v prvopočátku po projevení se problému tak je to v pohodě. Netvrdím že by se mělo na autě měnit spousty věcí preventivně to v žádném případě. Ale kdo sem chodí aby nabral moudra a trochu se o autě dozvěděl tak dokáže vydedukovat že v některých věcech je možná lepší trochu té preventivní péče autu dát. Protože je zde dost čtení o tom že v rozsahu nájezdu cca 150 -180 tis km většina lidí dělá spojku nebo se spojkou začíná mít problém . Tak proč teda v tomto rozsahu problému nepředejít a nenechat spojku vyměnit já jsem první drobné problémy se spojkou zaznamenal v cca 145 tis km nějakou dobu to vydrželo ale pak jsem se chystal na nějaké větší ježdění  a byli pohromadě prachy a bylo volno u kamaráda na dílně tak jsem to nechal udělat spíš preventivně ale po důkladné prohlídce demontovaných dílů mechanik usoudil že bych tam s tím byl za xx km zřejmě stejně dojel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ve známém vesmíru existuje patnáctiletá Phedra (2.2, ne 2.0), a je to úplný vrak, jak si můžeš počíst v problémech, které řeším. Oproti o dva roky starší oktávce, kterou má máti, je to úplná katastrofa. Servis významně přesahuje výše uvedených 15 kKč ročně. Nicméně ještě nějakou dobu to hodlám udržovat v provozu i za cenu ekonomické sebevraždy, protože narozdíl od Vény adekvátní náhradu neznám (hm, třeba Toyota Previa se v posledním faceliftu zase zvětšila zvenku a zmenšila uvnitř; o Sharanu ani nemluvě), a jestliže na auto můžu vyčlenit ~50 kKč ročně, a mám si vybrat, jestli to za ty prachy udržovat při životě, anebo nechat to chcípnout, čtyři roky nejezdit, a pak za těch naspořených ~200 kKč koupit a zprovoznit jiný vrak, tak já teda jezdit chci a "potřebuju", loď už mi dneska do vlaku nikde nevezmou atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 hodinami, Milan+ napsal:

Bych si snad uměl představit jak náhradu tohle 

http://www.chrysler.cz/autobazar/dodge-grand-caravan-sxt-38-v6-2008/

než jsem si to přečetl, tak konkrétní inzerát zmizel, nicméně je tam jinej z roku 2008 ve verzi RT s nájezdem ~100 k mil za 259 kKč ... tož

- jsem línej teď hledat, ale mám za to, že zvenku je to větší = problém při parkování

- má to blbý americký uspořádání 2-2-3; pominu-li, že to neumožňuje vzít s lavicí 8 lidí, tak hlavně nemá to klasický oddělení kufru řadou opěradel, v pěti (u mě relativně časté) by jeden musel sedět mezi zavazadlama

- na toho čtvrt mega bych musel šetřit pět let, navíc mi to za deset let starý auto (se kterým nejspíš dopadnu jak s tou Phedrou) přijde krapet moc, představoval bych si svou další ojetinu tak pět-šest let starou

- za ty prachy to má prd výbavu (jasně, třeba RT3 není žádná hitparáda, ale to je ročník 2003 a ne 2008 ...)

- a obecně, to není otázka modelu ale konkrétní nabídky výše diskutované, dokud tady nezačnou nějak víc blbnout s emisníma zónama, tak nechci benzín, to bych se u tak těžký krávy nedoplatil na provozu, a taky nechci automat

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jako bylo to tady řečeno nesčetněkrát. Je to otázkou priorit každého protože každý soudruh svého štěstí strůjce.  Dokážu pochopit že někdo raději cpe nerozumnou sumu peněz do auta které by jiný neprovozoval ani náhodou než by se zadlužil a pořídil něco mladšího a provozně méně náročného a ty prachy co do toho pravidelně nebo nárazově cpe by dal na splátky.   Ano psal jsem že o nástupci za 807 vím bohužel zatím pořád jsou ty auta mimo cenovku kterou bych byl i za cenu určitého dluhu na autě akceptovat tak mi také nejspíše nezbývá než 807 provozovat dalších x roků. Musím teda zaklepat na mé není potřeba nějakých pravidelných velkých investic což je výhoda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Potíž je, že i s tím mladším můžu ťápnou do ...exkrementu, a co potom s tím, na opravy bude též potřeba a k tomu splátky na krku? Banka to chce každej měsíc (jasně, reklamy, jak můžete přerušit atd., ale za jakejch podmínek ...); když si jeden měsíc neodložím spoření a pak to z mimořádnejch příjmů vezmu dvakrát, tak se nic nestane. Krom toho otázka je, na jak dlouho a za kolik by to bylo, a jestliže si v dohlednu chci vzít další hypo, tak by dost reálně hrozilo, že přešvihnu povolený procento splátek vůči příjmům podle novejch regulí ČNB.

No nic, to jsem trochu mimo téma, ale tož jaksi i tyto problémy k tomu provozu autobusu patří ... Jak říkáš, dle vkusu každého soudruha - ženská se tuhle divila, že u babky v ulici stojí nějak podezřele mnoho celkem novejch a ne úplně levnejch aut (třikrát Range Rover ...), hm, když dva normálně pracujou, neplatěj nájem ani hypo (barák po rodičích s minimální údržbou), a už neživěj děti, no tak asi není problém si na to vydělat. - Akorát dle mého vkusu by bylo dál jezdit v ojetině a ten peníz radši investovat, neb státní důchod je výsměch, a když zaklepu bačkorama dřív než si to stihnu užít, tak to aspoň zbude děckám, kdežto z auta budou mít kulový (resp. kdyby po takovým toužili, tak si ho z těch peněz koupí oni).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samozřejmě že i s funglovkou to může být krok do sra... o tom žádná. A je to opravdu na každém jak si to zařídí. A je fakt že jistou roli v tom všem musí hrát i jakýsi dlouhodobější ekonomický výhled toho kterého človíčka aby si tím že si pořídí na splátky auto nezavřel cestu k jiným úvěrům které mohou být důležitější než auto. Jakože úvěr na bydlení je určitě rozumnější věc než úvěr na pixlu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 roky později...

Ahoj, vytáhnu kostlivce a doplním vlastní zkušenosti:

P 807, 2005, 2.2 HDi 94kw FAP: na přelomu 2020/2021 najeto 385 tis. km hlavně dojíždění do práce 40km tam a 40 zpět.

velké investice:

280tisíc - škrtící klapky

280tisíc - repas turbíny a nové tlumiče

290tisíc - FAP

320tisíc - dvouhnota - ložisko projelo přítlačákem

Jinak klasicky spotřebák: 3x rozvody, 2x tlumiče a brzdy, 21x nový olej a filtry, 2x díly podvozku

co se rozbilo: svíčka ve webastu, sirény klaksonu, ventilátor chladiče a nějaké drobnosti.

Momentálně zlobí kontakty k posuvným dveřím (nejdou stahovačky, jeden zálek a jedna dětská pojistka), netěsní jeden vstřik a jsou načatý prahy.

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...