Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Turbo nefachčí


Dobišar

Recommended Posts

Zdravím všechny dobré lidičky a prosím o dobrou radu.

Nedávno jsem měl motor z auta venku, a provedl jsem po mnoha letech už nutný drobný servis (nové rozvody, žhavící svíčky, vyčištění EGR ventilu, přetěsnění kovové trubky od EGR ventilu do sání, kontrolu a vyčištění turba atd.).

Motor jsem šupnul zpátky. Co jsem na motoru udělal je OK. Akorát teda vůbec "nefachčí"  turbo. Auto jede, ale jako by vůbec nemělo turbo. Tak po několika dnech hledání, co jsem snad kde zapomněl zapojit a nenašel jsem nic, na co bych zapomněl, jsem auto proklepnul dignostikou, a vyhodilo mě to tento protokol:

 Confirmed Trouble Codes
-P2562: Turbocharger Boost Control Position Sensor "A" Circuit (Powertrain, Generic)
-P2565: Turbocharger Boost Control Position Sensor "A" Circuit High (Powertrain, Generic)
-P2563: Turbocharger Boost Control Position Sensor "A" Circuit Range/Performance (Powertrain, Generic)

Pending Trouble Codes
-none

Permanent Trouble Codes
-none

Freeze Frame
-DTC available only in Pro version
-Calculated engine load: only in Pro
-Engine Coolant Temperature: 56 °C
-Intake Manifold Absolute Pressure: only in Pro
-Engine RPM: 2744 RPM
-Vehicle Speed Sensor: 45 km/h
-Air Flow Rate from Mass Flow Sensor: only in Pro
-Fuel Rail Pressure: only in Pro

Diagnostic information provided by OBD Auto Doctor

Zjistil jsem z toho akorát, že je špatně ovládání turba. Ale nic víc. Moudrej z toho nejsem.

Může prosím někdo pomoci svojí radou, kde a na co bych se měl kouknout? Každá rada dobrá. 

Mám auto PEUGEOT 307 SW  r.v. 2004  100KW

Za každou radu předem děkuji. Michal

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj , zkoukni všechny podtlakový hadičky , pokud máš čím , tak i podtlak , jakákoli netěsnost je zdroj problémů . Pod dávkovačem vzduchu je na podtlaku rozvětvení (takový bílý ypsylon) , který rádo praská , zásobník podtlaku , z kterýho ty hadičky občas vypadnou , můžou být kolínka podtlakových hadiček zpuchřelý , nacucaný od oleje , prošoupaná trubička ... Když tohle nepomůže , tak origo diag a sledovat parametry .

Upraveno uživatelem jarokare
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čauky, tak jsem dneska prošel snad všechny podtlakový hadičky. Trubičku s hadičkama od turba k čidlu - OK. Hadičku - trubičku od toho čidla až dopředu motoru, kde to vede všude možně. Trubičky i hadičky ke klapkám sání - OK. To rozvětvení ve tvaru ypsylon - byla vypadená hadička - nasazená zpět. Trubičky a hadičky k dalšímu čidlu - nad kompresorem klimatizace - OK. Myslel jsem, že díky té hadičce je to vyřešený - není. Je to stejný. Navíc se mě rozsvítila kontrolka diagnostiky motoru. Měl jsem sundaný hadice sání, abych se na ty trubičky a hadičky líp dostal. A všimnul jsem si, že klapka sání - ta spodní (silná plastová) tam blimbá bez jakéhokoliv odporu. Ptám se tedy, je to tak dobře? Páč ta druhá je na pružině a ovládá ji podtlak. Ale pokud ta druhá chodí úplně sama, bez odporu, pak nechápu, proč je k ní přivedený podtlak s ovládáním. Teoreticky, jaký by ta volná klapka mohla mít vliv, na chod motoru?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta spodní klapka je obtok intercooleru , normálně je zavřená a podtlak ji otevírá (používá se při regeneraci) . Jestli je volná , tak to na jízdu má určitý vliv (jde ti horkej vzduch do sání) , ale ne zas takovej ,aby netlačilo turbo (ale určitě by to chtělo opravit- může být vypadlý nebo prasklý táhlo od membrány , která ji ovládá) . Nejlepší bude , když seženeš někoho , kdo má diagnostiku a vakupumpu a umí se orientovat v parametrech motoru , jinak budeš jenom tápat ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud je ta klapka volná je K.O. jedna je zavřena druhá otevřená pri vypnutým motoru. Takže je možný že turbo tlačí ale klapka je zavřena. Kup stříkačku nasad na hadicky a uvidíte zda drží podtlak a chodí klapka.  Na místě přidej plyn a uvidíš jestli se ti nafukuje hadice od turba pokud jo tak turbo tlačí a bude to kaput klapka. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 měsíce později...

Zdravím, po delší odmlce jsem se rozhodl opět napsat. 

V tom srpnu jsem zkusil velkou stříkačkou těsnost hadiček k čidlům podtlakové regulace turba. Díky tomuto pokusu jsem hnedka našel netěsnost - vypadenou hadičku u zásobníku. Po opravě se auto "vcelku" rozjelo. Motor táhnul, chodil do otáček. Čas od času se ale stávalo, že z ničeho nic auto ztratilo výkon - jako by nemělo turbo. Motor jel, ale bez výraznějšího výkonu - tahu motoru. Stačilo vypnout zapalování, pak nastartovat a jelo to zasejc v pohodě dál. Pak se tato závada začala opakovat častějc a častějc. Až teďka před svátkama, jsem při cestě z Brna dom (35 km) dvakrát musel vypínat zapalování. A teďka už hnedka po nastartování auto jede jakoby bez turba. Zkusil jsem tedy udělat zkoušku podtlaku, jako v létě. Bohužel, i po cca 30 vteřinách zůstal v okruhu hadiček podtlakové regulace pořád podtlak. Po napíchnutí na dignostiku to hlásí tyto chyby: P 0409, P 2565, P 2563, P 2562

Napadá prosím někoho, co je špatně, nebo kde by mohl být problém? 

Peugeot 307 SW 100kw, r.v. 2004 motor HRHRH

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

inoxing - u mě není nic nemožné 🙂 Ale s největší pravděpodobností nepřehodil, neboť jsem vždycky měl odpojenou jenom jednu hadičku. Tu část sání, ve kterých jsou klapky jsem kupoval fungl novou koncem prázdnin. Takže předpokládám, že jsou v pořádku. Možná, že ta baňka turba, by mohla být špatná. Ale sám to asik těžko zjistím, neboť u mého typu motoru je téměř nemožné se k ní nějak dostat. Frantíci vědí, jak všechno poschovávat pod milión krytů., Navíc je turbo na straně motoru směrem ke kabině. Líp se dostanu k penězům, než k té baňce. Nevíte prosím, jak bych ji mohl důkladně vyzkoušet, a přitom nemuset mít ruce jak záchodovej pavouk? 🙂 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem prasklou baňku u turba a celej systém podtlaku tím byl ochromen. Všechny klapky se nedovíraly a zůstavaly jakoby napůl otevřené/zavřené. K turbu je hroznej přístup u 2.0hdi. Vyzkoušet na ůnik vzduchu podtlaku jedině přes hadičku do baňky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

inoxing - od baňky k prvnímu čidlu mám kovovou trubičku s hadičkama na koncích. Čidlo je vlevo nahoře, na zadní straně motoru. A i tam je blbej přístup. Leda snad přes nějaké zrcátko. A nebo mobil (natočit video, jestli táhlo reaguje na podtlak v baňce). Zkusím to co nejdřív zkusit a uvidím.

Díky za radu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 měsíce později...

Tak, po delší době si dovolím zasejc něco připsat. 

Páč nemám mocka volnýho času a taky počasí leckdy nepřeje, dostal jsem se k tomu až nedávno. 

Vyměnil jsem čidlo podtlaku, co k němu vede podtlaková trubička od baňky turba. Žádná změna.

Až před týdnem jsem úplně náhodou přišel na to, že mám díru v hadici sání. Hadice, co vede tlak turba přímo od turba ke klapce sání (druhá hadice vede přes chladič).

Motor konečně začal táhnou a zabírat. Konečně cítím tu sílu motoru. Ovšem, nezabírá na plnej výkon, a taky při záběru motor cuká - pulzuje výkon. 

Prostě, když přidám plyn, tak začne pulsovat výkon motoru - motor zabere, pak na zlomek vteřiny ubere a zasejc zabere. A tak pořád dokola. A někdy se stane, že bohužel auto chvilku jede jako před tím. Jako by nemělo turbo. 

Přes mobilní apku jsem si vymazal závady v motoru. Týden jezdil, a pak zasejc si nechal načíst chybové kódy. 

No, vyhodilo mě to: P2562, P2565, P0299, P2563

Podtlakové hadičky jsem kontroloval velkou stříkačkou, a podtlaky se zdají být v pohodě. Podtlak to drží. Baňku turba jsem kontroloval stejně, a táhlo chodí. Nevím teda, jestli chodí naplno, ale chodí. 

Má někdo s tímto zkušenost a nebo radu,  o co jde? 

Michal

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

krtek2 - díky za radu. Ale mám jednu otázku. Tím elektroventilem turba myslíš podtlakovou baňku s táhlem na turbu, a nebo podtlakový regulátor (hnědý váleček), co je napojený na podtlaku té baňky na turbu. Ten podtlakový regulátor (hnědý váleček) je vyměněný - nový. Po jeho výměně nenastala žádná změna. Připadá mě to, jako by to někde pravidelně při větším podtlaku přisávalo vzduch. Ale hadičky jsem prošel. Zkoušel jsem podtlak velkou stříkačkou. Ještě po půl minutě byl v soustavě podtlak. Nevím sice jak velkej, ale byl. A nemůže mít na to vliv vývěva? Někde jsem četl, že i vývěva by mohla ovlivnit tyto věci. 

Michal

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

krtek 2  - v tom případě bych měl teda ještě zkusit vyměnit ty dva podtlakové regulátory - válečky, které jsou u kompresoru klimatizace. Ty myslím díky podtlaku ovládají klapky v sání, že? 

Michal

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...