Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Klíma funkčná ale ne/chladí 307 1.6hdi, diag. OK


bobek123

Recommended Posts

Zdravím Vás, mám peugeot 307 1.6 hdi 88kw r.v. 2005- vo výbave je dvojzónová  klimatizácia od kedy začalo teplo stále mi hapruje bol som s klímou aj v servise doplnili chladivo atď. a otestovali aj tlaky kompresoru všetko je v pohode ako ma byť. Keď pustím klímu tak zopne všetko aj čerpadlo aj sahara na prvú rýchlosť. Stáva sa mi, že keď naštartujem auto, klímu v kabíne z fukárov je cítiť, že chladí ale po par sek. prestane fúkať chladný vzduch inokedy zase keď behám na aute tak 50km/h tak chladí ale keď prejdem na diaľnicu a idem tých 130km/h znova prestane fúkať chladný vzduch. A takto sa mi to opakuje haj buj podla nálady auta nechápem čo by s tým mohlo byť. Dnes som sa bol kúpať na jazere a celu cestu tam mi klíma nešla ako som tam dorazil a nechal auto vrčať na neutrál tak začalo z ničoho nič chladiť a keď som vyšiel z auta von tak som aj počul saharu hučať na 2.rýchlosti malo kedy počujem isť saharu na 2.rýchlosti aj keď dlhšie stojím na jednom mieste ale zase cestou späť som ju nechal vypnutú a niekde v polke cesty domov som ju pustil pri rýchlosti 90km/h a išla v pohode až do konca. Ale top sranda je že keď mam zapnutú klímu a cítim že nechladí a postojím s autom a otvorím kapotu na motore tak kompresor je zopnutý aj sahara ide na 2.rýchlosť ale hadice sú proste teple oboje nechápem ako je to vôbec možne ani diagnostika nič neukazuje. Skúste mi prosím Vás poradiť čo s tým môže byť mňa ozaj nič nenapadá. Akurát jediné čo som si všimol tak teplota vody mi skáče z 85 na nejakých 100 stupňov ale to je asi normálne v lete.  Ďakujem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ale po par sek. prestane fúkať chladný vzduch

Co to znamená? Fouká dál, ale teplý? Anebo nefouká nic (ventilátor se zastavil)?

Pokud plnili klimu, možná dali moc chladiva, a přetlakový spínač to vypne, když se systém zahřeje a tlak celkově stoupne.

Zkus to zrána, když je ještě chladno. A pak případně navštiv znovu servis, anebo sám odpusť trošku chladiva, je tam ventilek.

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ne ne ventilátor v kabíne je OK žiadny problém..fúka ďalej ale už nie studený keď ide klíma..už len teplý vzduch z vonka nasávaný...

keď mi to plnili mi vysvetľovali že potrebujú VIN číslo aby tam dali presné množstvo chladiva lebo že tá plnička to ma v sebe už prednastavené, že čo a koľko toho tam ide...

a ak by tam náhodou bol veľký tlak to nevypíše auto? alebo ani diagnostika? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Palubní počítač chybu neukáže, ale na originální diagnostice se to objevit musí. Pokud je tam požadavek na zapnutí klimatizace a z nějakého důvodu nesepne, tak se to v originální diagnostice dá najít, jsou tam zaznamenány všechny parametry a sepnutí nebo nesepnutí akčních členů. Tlak se pohybuje v klidu zhruba od 5 do 6,5 baru podle stavu naplnění. Při chodu kompresoru 10 i víc. Zkus se taky zaměřit na to, jestli opravdu běží ventilátor na malou rychlost, když to přestane chladit, pokud by klima z nějakého důvodu vypnula, sahara se zastaví. Běžela by jen v případě potřeby chlazení motoru. Může být vadná elektrická jednotka řízení ventilátoru chlazení, presostat nebo teplotní čidlo. Taky přeplnění chladivem, jak píše Olda. Řekl bych, že tam kde to dělali, neměli originální diagnostiku nebo to řádně neotestovali.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no tak dnes som behal po diaľnici je tam riadny pekáč auto ukazovalo 38 stupňov a teplota vody 95 stupňov aaa skúsil som taký malý pokus..išiel som z mesta tak som mal klimatizáciu vypnutú ako náhle som vošiel na diaľnicu pustil som klimatizáciu aaaa čuduj sa svete úplne bez problémov chladila až pokiaľ som neprišiel do mesta a nezačal stále stať na semaforoch..a keď som šiel domov zase po diaľnici tak tam zase v pohode chladila až pokiaľ som neprišiel do mesta... nechápem to, ako je to možne? cez diagnostiku bola skúšaná sahara aaa idú obe rýchlosti bez problémov.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Že jdou obě rychlosti ventilátoru spustit přes diagnostiku ještě neznamená, že to funguje bezchybně, je potřeba originál diagnostika diagbox nebo pp 2000, jinak nic pořádně nezjistíš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A klapky topení fungují správně? U té dvouzony je ovládání na každé straně a divil bych se kdyby to 13let stará 307 neměla vyběhané :myslim Zvlášť, když je to jejich bolest a výrobce na to prodává opravné sady.

Zkusil bych vypnout "auto" a zapnul A/C, nastavil ručně "low" + směr foukání nahoru na okna. Pokud se směr nezmění, a bude to stále foukat výdechy na palubce, je to jasný :nevim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 9. 8. 2018 at 17:41, MJSytic napsal:

A klapky topení fungují správně? U té dvouzony je ovládání na každé straně a divil bych se kdyby to 13let stará 307 neměla vyběhané :myslim Zvlášť, když je to jejich bolest a výrobce na to prodává opravné sady.

Zkusil bych vypnout "auto" a zapnul A/C, nastavil ručně "low" + směr foukání nahoru na okna. Pokud se směr nezmění, a bude to stále foukat výdechy na palubce, je to jasný :nevim

tak skúšal som dnes to čo si mi poradil aaa čudujme sa svete nič, stále to fuka na telo aaa trocha na nohy a to je všetko na okno to neprepne... ale sranda je, že včera som behal po diaľnici a chladila bez problémov ale dnes som zase išiel po diaľnici aaa už nešla nechápem to... včera večer keď sa ochladilo skúšal som sa s tým babrať samozrejme to chladilo jak blázen aj keď som skúšal prehadzovať fúkanie na nohy na okno atď. všetko fungovalo, nemôže byť náhodou naprd to ovládanie klimatizácie, keď sa prehreje auto z vnútra, že prestane fungovať správne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 22 hodinami, Agrafik napsal:

Pokud je klíma zapnutá, tak ti když stojíš poběží se zapnutou klimatizaci i sahara, zvláště v těchto vedrech. Nebo se zapne krátce po zastavení.

hej hej sahara funguje v pohode ale len na prvom stupni..druhy stupeň mi nepustí ani keď stojím pol hoďku na mieste aj so zapnutou klímou a teplota vody je 98 stupňov, a krátko po zastavení to sa mi nikdy nezapla...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 9. 8. 2018 at 10:30, Sale napsal:

Palubní počítač chybu neukáže, ale na originální diagnostice se to objevit musí. Pokud je tam požadavek na zapnutí klimatizace a z nějakého důvodu nesepne, tak se to v originální diagnostice dá najít, jsou tam zaznamenány všechny parametry a sepnutí nebo nesepnutí akčních členů. Tlak se pohybuje v klidu zhruba od 5 do 6,5 baru podle stavu naplnění. Při chodu kompresoru 10 i víc. Zkus se taky zaměřit na to, jestli opravdu běží ventilátor na malou rychlost, když to přestane chladit, pokud by klima z nějakého důvodu vypnula, sahara se zastaví. Běžela by jen v případě potřeby chlazení motoru. Může být vadná elektrická jednotka řízení ventilátoru chlazení, presostat nebo teplotní čidlo. Taky přeplnění chladivem, jak píše Olda. Řekl bych, že tam kde to dělali, neměli originální diagnostiku nebo to řádně neotestovali.

práve že motor mi zopne vždy aj spustí saharu na prvú rýchlosť s tým problém nemám len prosťe nechladí a potom zase chladí a takto dookola sa to mení..tlak v klude som mal 9 barov a keď mi začala bežať tak sa to pohybovalo od 14 po 16 barov a max som mal 19 barov ale to len raz. meral som to neoriginal diag. ktorú mam doma... ale keď už si nebudem vedieť rady tak behnem do original servisu na diagnostiku...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dnes som sa v tom zase vŕtal spravil som diagnostiku a vypisuje mi tam tieto chyby ktoré vymažem a hneď naskočia naspäť víčko paliv. nádrže mám nové keď si otvorím v diagnostike podrobnosti kde ukazuje aktuálne hodnoty tak keď viečko odstránim tak mi vypisuje že je odstránené takže to komunikuje ale chybu stále hádže...a tie chyby žlto vyznačené to som spôsobil ja keď som sa v tom vŕtal diag peu.pdf ... ale vybral som aj BSI jednotku a našiel som tam takéto káble na jednej foto sú vyznačené dva káble ktoré neviem či tak majú byt originál zapojene nezdá sa mi to a ďalšia foto sú káble pod BSM tuší m je červený a modrý sú od strihnuté a zalepené izolačkou... neviete či to tak ma byť? lebo ja už ozaj neviem čo mam skontrolovať lebo dnes som vytiahol z čidla teploty vody káble a pustilo mi saharu na plné gule takže tam je všetko funkčné... 

elektrika peugeot 1.jpg

IMG_20180810_204930.jpg

peugeot elektrina 2.jpg

Upraveno uživatelem bobek123
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud dobře vidím, tak počítač klimatizace nekomunikuje. Bez toho se bude těžko závada hledat. Tvrdíš, že kompresor běží a klimatizace nefunguje, tak potom je problém v  přímo v kompresoru. Jinak může ještě zamrzat redukční ventil v důsledku vlhkosti, může být neprůchodné potrubí nebo zanesená filtrační vložka vysoušeče. V tomto případě by ale stoupal tlak a kompresor by se měl odpojit, takže to nedává moc smysl. Ještě zkus zkontrolovat příslušné pojistky a taky ukostření. Pokud ti to půjde smaž chyby, nastartuj auto, zapni klimu a počkej tak dlouho až ti sepne ventilátor na druhý stupeň nebo až to přestane chladit, pokud kompresor stále poběží a chlazení přestane fungovat, je problém přímo v kompresoru. Taky zkontroluj, jestli to při sepnutí druhého stupně nevypne. Pokud nic nezjistíš, tak jedině originální diagnostika. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 9 měsíců později...

Zdravím Vás, všetkých po dlhšej dobe..blíži sa leto a samozrejme zas riešim klímu stále to iste čo aj pred tým len teraz som už všetko vymenil(ovládač aut. klimatizácie, ozub. kolečká na motorčekoch regulácie smeru výfuku vzduchu, tlakový ventil, regulačný ventil ktorý je umiestnený v kompresore) okrem kompresoru... od kedy mám tuto chybu pozornejšie som ju sledoval aby som to vedel správnejšie popísať..takže akonáhle prišla jar a dosť pršalo vonku tak som pustil klímu nech mi vysušuje vzduch lebo som bol dosť zarosený a neuveríte  čo sa stalo bez problémov začala fungovať a vysušovať vzduch a behom chvíle boli okna odrosené tak som si to začal lepšie všímať keď je teplota vonku pod cca 23 stupňov klíma ide ako čert aj v diag. ukazuje teplotu výparníka v rozmedzí od 0 do 5-7 stupňov ale akonáhle je vonku teplota nad 23 stupňov tak vôbec nič nechladí ale kompresor zopne aj s ventilátorom..ale započúval som sa do nej s vypnutím rádiom a keď funguje tak je počuť z prieduchov také syčanie a dosť výrazne v tedy sú trúbky z výparníka hrubá studená a tenká tepla ale keď prestane chladiť tak z prieduchov v aute je počuť syčanie ale také strašne tiché (1.sek syčí a druhú sek. zase nie) a vtedy sú trúbky hrubá teplá a tenká studená...

lenže aj keď to funguje ventilátor pred chladičom mi nepustí na druhú rýchlosť..a cez diag bolo odskúšané obe rýchlosti a tie fungujú, nemôže riadiaca jednotka dávať nejaký chybný povel do regulačného ventilu v kompresore? nedá sa to nejako odskúšať zapojením na priamo na 12V...vopred ďakujem za rady...

Upraveno uživatelem bobek123
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, kdy jsi nechal naposled klimatizaci vyčistit? Tipnul bych si, že ti to zamrzá z důvodu vlhkosti v okruhu. Takže pokud jsi to víc jak dva roky nenechal vyčistit a znovu naplnit na automatické plničce, tak bych to udělal a pak řešil další závady. Pokud ventilátor nespíná na druhý stupeň, musí se to objevit v závadách na dia. Z vlastní zkušenosti vím, že i když se dá sepnout diagnostikou, neznamená to ještě, že vždy správně funguje. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to tak, jak říká Sale, zajeď na diag, kde mají original PP2000/Diagbox a v měřených hodnotách Klimatizační jednotky a BSI sleduj stav sond. Např. pressostat, čidlo výparníku.

Klimatizační kompressor spíná jednotka motoru, tak ti může dělat problémy i závada na senzoru chladící kapaliny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pekný večer tak teda po dlhom čase strávenom na fóre čítaním iných tém s problematickou klímou som našiel že niekomu naplnili zle klimatizáciu a dali mu tam viac chladiva ako je originál tak som sa pozrel na papierik ktorý mi dali v servise koľko mi plnili chladiva do okruhu a našiel som tam 585g ale na fóre som našiel že tam ide len 425g tak dnes som zašiel do servisu a nechal odpustiť aaa čudujme sa svete chladí jak blázen... len mi je jedna vec divná že mi diag. nič nevypisovala napr. veľký tlak v okruhu alebo niečo podobne... 

moc krát Vám všetkým ďakujem za rady a aj tomuto skvelému fóru !!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...