Přejít na obsah
jarouche

Nová 308 1.2 pure tech 130 k sw je od 15.11. 2018 doma

Recommended Posts

     Chlapi, 

díky za názory zda benzin nebo naftu. Takže Pažout je od 15.11. 2018 doma. Vzal jsem ten 3 válec. Prodejce řekl, že ho mám zkraje trochu prohnat. Tak jsem jej vzal do kopečků za Čejkovice a na Slavkov (Jižní Morava). Jede nádherně a když jde motor za 3.500 ot., dostává takový pěkně vrčivý zvuk. Návykový balzám pro mé uši. Jede a táhne dobře. Prům. spotřeba za první tankování 6,8,- l, ale to jsem jej proháněl po kopečkách a ve stoupání točil na 4 skoro 4.000 ot. Další kopečky byly na trase Veselí nad Moravou - Nové Mesto nad Váhom - Stará Turá - Myjava a zpět do Břeclavi. Prům. 6,3,- l dle tankování. Doufám, že jsem motor tímto neuhnal. Jednak mě docela překvapil 6. převod. Má na můj vkus velký pokles otáček z 5 na 6. Na 100 km/h točí kolem 2.100 ot. Při 90 km/h točí 1.900 ot., není to pro motor málo. Napište zkušenosti vážení majitelé "motorů do sekaček".

Upraveno uživatelem jarouche

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

ahoj v pežot klubu :), jinak každý ti tu bude radit podle toho, jaký má motor on :), s tím počítej...

pežot má dobré nafty a podle toho, co se píše v testech, i ty puretech nejsou špatné, takže těžko radit, jinak kolega v práci má pežota 2008 z roku 2017s tím puretech 110 koní a jede to dobře, i když nás v tom sedí 5 chlapů (každý kolem 100kg)

Upraveno uživatelem ozzy56

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Je tam rozdíl 50 000kč, jestli dát nebo ne je otázka. Samozřejmě nafta bude mít tak o 1,5-2 litry nižší spotřebu. Pokud jsi zvyklý jezdit rychle zřejmě i víc. Zase nějaké popojížďky by měl lepší benzín. Jestli se ještě musí popřád dávat 

do 1.2THP 130 super tak je to plus pro naftu.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Ten PureTec 130k sis nikde nevyzkoušel? Tak se s tím svez a uvidíš, jak tito bude vyhovovat. Je to benzín, jako máš dosud, může více vyhovovat tvému jízdními stylu. 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Záleží, jak moc najedeš ročně, jak dlouho si chceš to auto nechat a jaký je tvůj jízdní styl. Čím máš lehčí nohu, tím menší bude rozdíl ve spotřebě. Příklad - já mám hatchback 1,2 puretech 130k (viz podpis), kolega totéž v naftě. Dojíždí denně Třeboň - ČB, říkal, že to jezdí za 4,5l. Vzhledem k tomu, jak ho znám, to znamená klidnou jízdu s provozem a tudíž +/- v limitech. Já při obdobném stylu jel nedávno tutéž trasu za 5l (se zahrádkou a nosiči kol na střeše). Obecně, při plynulé jízdě mimo město s občasnou vesnicí se dá jet i s cca 200kg v autě + řidič kolem 5l/100km. Plynulá jízda znamená kolem 100km/h na tempomat (ale ne míň!).

Pokud jedeš pořád "normálně" stylem 55-110-135, tak se pořád většinou vlezeš do 6l i se značným podílem dálnic. Při tempomatových 135km/h žere ten Puretech dle počasí a podmínek kolem 6l, velmi často pod 6. Občas jezdím trasu ČB-Ostravsko přes Humpolec, Brno a Olomouc, vždy těsně kolem 6l (někdy 5,9, někdy 6,1 - a podle tankování).

Jinak výkonově je ten motor opravdu výborný. Zvláště při menším obsazení auta tahá skvěle (na kategorii), ten motor s autem cvičí opravdu už dost suverénně. A tahá opravdu z prakticky libovolných otáček. Kupodivu ani ostřejší tempo mu spotřebu až tak nezvyšuje - onehdá jsem jel cca 250km po dálnici skoro konstatně 160-165 na tempomat a auto si vzalo 7,5l... Při stejném stylu moje stará 308 1,6VTi atakovala desítku.

Pokud jezdíš klidně, tak bude rozdíl ve spotřebě proti naftě do litru, pokud "normálně", tak litr až 1,5l, pokud máš hodně těžkou nohu a často jedíš hodně nad limit, tak bude rozdíl kolem 2l. Když to shrnu tak počítej, že se ti ta "investice" do nafty vyrovná někde hluboce za 100 000km, možná i přes 150tkm. Pak teprve začneš šetřit. A pokud to už v té chvíli neprodáš, tak za dalších 150tkm ušetříš 50 000Kč, které ale zřejmě mezitím vrazíš do "svaté trojice" čerpadlo, vstřiky, DPF:papa

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Ja som stál presne tak isto, benzín či diesel, ale to som premýšľal nad slabšou verziu...nakoniec ma presvedčil benzín. Prečo nie diesel, je tam 5 stupnova prevodovka, dynamika horšia, DPF a diesel vstreky, hoci som zvedavý koľko tie v benzíne vydržia a hlavne kde človek jazdí. Mne trebalo voziť deti z obce do mesta, každý deň ráno 15 km a poobede 15 km. Tak za cca 2 roky som nazbieral 65 tis km. Auto v pohodičke jazdy, hoci sú tam chybičky, hlavne pozor na karbón...ja sa stále zahravam, či som nemal zobrať diesel, predsa od nova a cca 1000€ rozdiel čo som mal bol smiešny, ale už neskoro...v tvojom prípade???...ja osobne by som šiel do dieslu....hlavne keď PSA odporúčalo tankoval benzín 98-100 oktanovy benzín a tá cena za liter človeka zabila !!! Takže diesel a kvalitnú naftu a jazdiť na výlety i po dialnici

Upraveno uživatelem luki52

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Ja mam P308 SW 1.2 130k a do prace denne jazdim 30km tam a 30 km spat. Diesel by som urcite nekupil.

Spotrebu mam 5.5-6.5 a to mam po ceste aj rychlostku kde idem 140km/h.

Dialnica dlhodobo 140km/h spotreba 7l/100km

Za tu malicku usporu pri diesli mi to nestoji a riesit potom dieslove problemy, ktore sa casom dostavia nemam vobec zaujem.

Mam uz s tym trojvalcekom do kosacky nabehanych 65000km a zatial po motorovej stranke ziadny problem, bol iba raz vramci zaruky meneny nejaky senzor vacku.

Tankujem len 98 koli vlastnej spokojnosti.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

"Za tu malicku usporu pri diesli mi to nestoji a riesit potom dieslove problemy, ktore sa casom dostavia nemam vobec zaujem."

 

Jaké problémy to jsou? Já se nechci zastávat dieslů, jen by mě to zajímalo, protože se to pomalu dostává do stejné roviny.

Turbo už má i benzín,    FAP od září  příchodem emisní normy 6,2 bude mít i benzín.

 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Myslel som vstreky a pod.

FAP resp. po pezotovsky GPF - by nemal byt problem pretoze bude regenerovat kazdych par desiatok km a bude k tomu potrebovat kratsi cas a v neposlednej rade by mal podla pezotu byt aj lacnejsi v pripade potreby vymeny.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Většinou se tady píše, že u dieslu jsou problémy oproti benzínu Turbo, FAP, vstřiky,  atd. nebo a pod. Turbo a FAP už tak moc není pravda, vstřiky možná, ale ještě nikdo neuvedl co se schovává pod tím "atd". 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

No s ohledem na to že benzínové filtry pevných částic teď začínají tak pokud benzína tak ještě bez něj. Nebo bych asi vsadil na naftu protože ta už má tyhle dětské nemoci FAP, vstřiky turbo atd. oproti novým benzínům jaksi za sebou a pokud už u té nafty nastanou problémy tak je řešení známé kdežto u těch benzínových FAPů zatím nee.  Samozřejmě taky záleží na osobní preferenci ale já osobně budu dokud to půjde držet naftu. Mám sice benzína v C2 ale to je motokára kterou jezdím ve volných dnech po okolí nebo jako záložním vozem. A když srovnám spotřebu tak C2 cca 7L/100 km a 807 to samé a korunově to vychází cca 2.1Kč / km u C2 a 2 Kč/ km u 807.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

U dieselů se většině problémů dá předejít způsobem užívání a správnou péčí.

Motor po startu nechat chvilinku vrčet a pak opatrnou pomalou jízdou zahřát na provozní teplotu. Před vypnutím nechat aspoň 30 sekund vrčet na volnoběh.

Nepodtáčet v tahu-kromě kliky trpí hlavně písty-jsou chlazené ostřikem oleje zespod a při nízkých otáčkách tam toho oleje jde níň, ale práci ten motor musí dělat stejnou.

Nepoužívat na krátké cesty-pod cca 20km

Měnit olej častěji než předepisuje výrobce. Já na dodávkách měním co 12-15tkm, přitom to automatické upozornění se často rožne (rozsvítí-pro nemoraváky) až po cca 40tkm (jezdí se s tím trasy cca 1000km, pořád dálnice, cca 90-100km/h)

Naftový filtr originál jedině a pouze, žádný jiný. Rozdíl je ve velikosti zachycovaných částic. Rovněž tankovat jen dobrou naftu.

Pak to dokáže najezdit statisíce. Jenže takhle se k tomu skoro nikdo nechová a ono se to sype.

 

Pokud je však v autě atmosférický benzínový motor, snese a sežere všechno, na nějaké opičky si nepotrpí a stejně funguje spolehlivě.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Ještě dodám - poslední jízda Ostravsko - ČB, po dálnici 135km/h na tempomat, mimo dálnici jízda "s provozem" - jely celé kolony aut, a nemělo vůbec smysl předjíždět. Dvě děti v autě, věci v kufru. Spotřeba 5,2l dle PP.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Přidám svojí zkušenost s dieselem. Na mé předchozí 307 1.6 HDI jsem najel 330tkm a na současné 308 2.0 HDI (2011) 440 tkm a ani jednou jsem neměnil vstřik ani turbo. Na 308 jsem už měnil FAP. Motor nijak nešetřím, postupně zahřívám a při zátěži dochlazuju. Motor za mě asi šetříto, že je to automat...:-)! Jezdím tedy docela dálky, napůl dálnice a silnice. Nafta většinou ONO, MOL.. takže buď mám štěstí, nebo jsou ty motory dobré. Tolik k problémům s diesely.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

×