Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

1.6 vti 5FW Výpadky spalování na 3. válci


pažout.307

Recommended Posts

To jsem napsal jenom pro zajímavost, jinak se s nějakými tisícinami při servisu nikdo nezabývá, docela by mně ale zajímalo, jak měří to otevření ventilu. Toto je určitě to, co by bylo potřeba zjistit, aby se dala vyloučit chyba nedostatečného otevření ventilu. Možná by šlo zjistit otevření úchylkoměrem při natlakovaných hydroštelech s nějakým pomocníkem co bude točit motorem, ale to jsem zatím nezkoušel, takže nevím. Když sleduješ ty ruské weby, je tam jeden, kde se výpadek spalování na třetím válci vyřešil právě podložením hydroštelů podložkou 0,2 mm.  A podle řeči se předtím motor testoval na nějaké zkušebně kde byl zjištěn nedostatek vzduchu pro zapálení směsi.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přemýšlel jsem, že by se hydroštely nastavili na minimální rozpětí všechny a složil by se celej valvetronik. Nebo si udělat vlastní válečky místo hydroštelů s přesným polovičním zdvihem hydroštelů. Pak to změřit na všech ventilech hodinkama/spárovkama. Těch 0,3/0,2 resp. desetiny už je měřitelné. Měli by ukazovat každopádně všechny steně. Nevim, jestli existuje vůbec nějakej manual k seštelování od Peugeotu. Mám pocit, že se to po modernu neopravuje a musíš si koupit celek seštelovanej z fabriky. Zatim jsem to nikde neviděl. Ani vahadla se západkama nemají v SB určený rozměr- jaký rozměr, z Class 1-5 se dozvíme akorád to, že je několik druhů a zespod má každý díl právě toto číslo. Jak jsi psal, nesmí se to přehodit, dodávám, že jde jen o sací část. Západky na výfuku jsou jen jedno číslo, jeden unifikovaný díl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No právě že se to neopravuje, tak přemýšlím zhruba stejně, jak se jednoduše dostat k tomu změření. Ideální by samozřejmě bylo, dát všechny hydroštely nové a pak proměřit úchylkoměrem délku zdvihu a případné rozdíly mezi jednotlivými válci srovnat. Pochybuji, že by to šlo nějakým prohazováním mezivahadel a západek udělat, tam jsou příliš malé rozdíly, takže jedině zbrousit nebo podložit. Tohle by šlo udělat i se starými hydroštely jak píšeš, ale napřed bych je proměřil mikrometrem, jestli jsou všechny stejně vysoké +- nějaká setina nehraje roli. Ono je asi jedno nakolik se ventily otevřou, důležité bude aby to bylo zhruba stejně na všech válcích.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Postupně shraňuju poznatky a jakmile budou opravený sedla, tak začnu přemýšlet nad technologií kontroly/nastavení valvetroniku. Co potřebujeme zjistit je:

-jak se liší jednotlivé Class 1-5 (předpokládám bude rozdíl jen v průměru rolny)

-kolik je min a max zdvih hydroštelů (rozdělám, vyčistím a bude z toho aspoň další návod zde na čištění hydroštelů); 

protože nové hydroštely ti moc nepomůžou, oni je můžou plnit olejem a nebo nemusí a hlavně to moc nejde udržet ve stejných mezích- musel by být hermeticky uzavřen

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak se snaž a ať se zadaří. S těmi třídami je to asi tak, že se to třídí podle přesnosti výroby, nikoli že by to byl úmyslně jiný rozměr, takže s tím nemá smysl se zabývat. Problém může být po opravě sedla, aby byla ve stejné úrovni s těmi starými, ale to se dá změřit a upravit. Jinak rozdíl v otevření ventilů smí být maximálně 10% a rozsah je od 0,3 - 9,7 mm. při maximálním natočení excentru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Sale

Dík. Jak budu mít hlavu hotovou, zase se ozvu. Přípravy v plným proudu. Jak budu mět chvíli čas, sepíšu sem návod, jak udělat/vyměnit rozvody na 5FW.

Mezitím zatím hodnoty u hydroštelů:

Hodnoty zdvihů velkých hydroštelů (sací): Max 39,3 mm, min 36,2 mm

Hodnoty zdvihů malých hydroštelů (výfuk): Max 29,6 mm, min 26,4 mm

Průměry: 12 mm , v zůžení stopka 10,3 mm.

 

Upraveno uživatelem inoxing
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Ahoj klubaci,tak mě se poštestilo po 5 měsících auto dát dohromady.Měl jsem špatný senzor klepaní motoru, který řidí předstih zapalovaní motoru.V deniku závad BSI byl několikrát, chybový kod P 1338 a P 0325. Pokud se chybový kod P0325 knock senzor 1 circuit malfunction objeví vice jak jednou je dporučena vyměna.Vyměnil jsem a vyřešeno.Bez origo diagnostiky bych to nevyřešil.

https://www.obd-codes.com/p0325

http://freeasestudyguides.com/knock-sensor-symptoms.html

https://www.troublecodes.net/sensors/knock-sensor/

  tyto odkazy mi pomohly vyřešit celý problém ,s padaním motoru na volnoběh do nouzového režimu .Příznakem byl černý nános karbonu na svíčkách vlivem špatného spalovaní,motor chvilemi bez výkonu,svíticí kontrolka motoru.

 

Upraveno uživatelem rex38f
Doplněni textu
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak pokud by to někoho zajímalo, je zde výsledek šetření výpadků spalování. Auto jezdilo asi 100K km na dodělávané LPG s přímazem. Výsledek byl, že katalyzátor se kompletně zvrchu zhroutil a částečně ztavil, navíc vnitřek katalyzátoru je ještě vycpaný nějakou minerální látkou, která samozřejmě popadala na "dno", kde ještě nějaký zbytek katalyzátoru byl (celistvý neporušený) a to vše mělo za následek totální ucpání. Kdo někdy viděl katalyzátor, ví, že vypadá jako jemné sítko. Ostatní už jde domyslet.

Závady, které se objevovali před začátkem nápravy tohoto pacienta byly: Příliš chudá směs, příliš bohatá směs, vynechávání spalování na 4.válci, vynechávání spalování na 3.válci, vynechávání spalování v neurčitých válcích, snímač tlaku sání. Namátkou P1340, P1339, P2198 atp.

Výsledek ucpání katalyzátoru: Kritické přehřívání oleje, zborcení olejového filtru do sebe (navíc špatná kvalita filtru), vypadnuté sedlo na sacím kanálu 4.válce.

Vše je důsledek dodatečné montáže LPG na tyto motory- tedy důrazně nedoporučuji domontovávat na tyto motory LPG systémy!

Jen tak pro zajímavost, stopy prachu z katalyzátoru byly znatelné v novém motorovým oleji po ustátí kalu v průhledné nádobě (olej najel asi 150km).

 

Upraveno uživatelem inoxing
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 měsíce později...
V 5. 8. 2018 at 20:32, pažout.307 napsal:

Dobrý den

Mám problém s mojí 308mou. Obvykle po jízdě ve vyšších otáčkách a následném zastavení, kdy motor přejde do volnoběhu, je téměř okamžitě znatelné kolísání a pocukávání, po cca 5 vteřinách antipolution fault a motor jede už jen na 3 válce (jednotka rozpozná výpadek a odstaví druhý vstřik). V závadách výpadky na 3. válci (p1339, je to divné, protože mi diagnostika výpadky počítá od setrváku, ale dobu vsřiku na jednotlivých vstřikovačích mám číslovanou od rozvodů, ovšem ověřeno, je to 2. válec od rozvodů..Je to TEXA 🙂

Všichni co si už teď myslíte, že máte jasno, tak nejásejte, protože teď přichází to hlavní:

Všechny možné i nemožné prohoditelné věci jako cívky, svíčky, vstřiky, dokonce i celý mechanizmus zdvihu ventilů vyměněny s ostatními válci a to BEZ ÚSPĚCHU! Závada stále na tom samém válci.

Mechanizmus jsem prohazoval proto, že pokud vyřadím řízení zdvihu odpojením čidla natočení té zdvihové "vačky", jede motor sice"hůř" (podle skutečných hodnot je evidentně vyřazeno i přestavování polohy vaček, tak co čekat) ale závada se neprojevuje a není možné ji vyvolat. Z toho usuzuji, že problém nastává, když se zdvih ventilů blíží někde k volnoběžným 0.45mm.

Takže teď co to může být. Pokud pominu jednotku, tak po vyloučení všeho zůstává nějaká "tvrdá" mechanická závada na válci 2. Vzhledem k tomu, že se to stává při takto nízkém zdvihu a auto i bude celkem papkat olej (při protůrování je vidět bílí kouř z výfuku) je možnost, že by byly vodítka sacích ventilů tak opotřebená, že by se ventil dostatečně neotevíral a v podstatě se tam jen příčil? Případně upálený bok pístu? (Viděl jsem to na THP, nepřímovstřik vti na to snad netrpí)

Nebo máte někdo podobnou zkušenost či tušení, po čem sáhnout?? Nerad bych si jen tak cvičně sundával hlavu.

Tlaky válců budu měřit zítra, a také odporově proměřím kabeláž od cívek a vstřiků do jednotky (piny na cívkách jsem kontroloval a "přihýbal", takže kontakt snad ne.)

A abych upřesnil situaci, auto jsem s touto závadou pro sebe místo 3O7ky vědomě koupil za "pár švestek", už jen z toho se dá usuzovat, že nic bězného to nebude, protože evidentně už bylo všechno rozebráno.

A na závěr bych chtěl poprosit, pokud si to přečte i někdo s přístupem do "nějaké historie" (Auto bylo pořízeno nové v Pardubicích, celou dobu jezdí po ČR) jestli tam není třeba záznam o výměně rozvodů po selhání, protože případně i lehounce ohnutý ventil by to mohl teoreticky způsobovat.

Peugeot 308, 1.6.vti, VF34C5FWC9S187164

Děkuji za přečtení této slohovky a případně i nějaké rady.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 6. 8. 2018 at 21:34, pažout.307 napsal:

Takže další díl.

Jako první jsem změřil tlaky, a můj oblíbený druhý válec je na tom dost dobře. Dělal jsem 2 měření, první série (1-4) studený motor po jízdě na klapku a druhá série (5-8) po krátkém startu po a pro oživení valvetroniku. Tak či tak není mezi válci propastný rozdíl.

2llbpxt.jpg

Pro jistotu jsem také zkouknul nastavení rozvodů. Už mají evidentně něco najeto, alespoň podle měření vysunutí napínáku (naměřil jsem 72mm, takže do maximálních 73,5mm moc nezbývá) Ač na foto vypadá mezera mezi přípravky propastně, na obvodu rozvodového kola to dělá 2,5mm. Viděl jsem jezdit i horší motory, kde už to nesedí o větší půlku zubu a motor stále frčí.

2j64dxf.jpg

Ještě ke karbonu zmíním, že alespoň dno hlavy vypadá, že údržba a správný olej byl motoru dopřáván, už podle toho, že tam neleží nános připečené kaše jako v jiných.(Z čehož samozřejmě nemůžu soudit jak vypadají dříky ventilů co se týče karbonu)

2e4ccvr.jpg

Dále dodám, že po proměření odporu kabeláže cívek jak do jednotky, tak mezi sebou je to bez odporu takže bez výsledku.

Ještě bych rád vyzkoušel nějakou jinou jednotku, a pokud to správně chápu, tak celý imobilizační systém je mimo ŘJ motoru a jde do ní pouze odezva jestli "může či nemůže nastartovat". Takže by snad neměl být problém ji prohodit z něčeho jiného.

Pak asi jako poslední připadá nějaké osciloskopování, třeba buzení primáru cívky (že by chyba koncáku v jednotce) případně kapacitním snímačem na sekundáru, ale upřímně, já z toho prd poznám :D a nějaká jiskra tam je i při vypsaném výpadku, jednotka odpojí pouze vstřik.

Příjemné čtení a kdyby něco, tak pište.

Díky

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Padaj sedla, po zahřátí se uvolňujou z lože. Neodhalíš to ani měřením kompresního tlaku, ani tlakovou zkouškou hlavy (otlakováním). Projevuje se to zejména u spínací teploty chladící kapaliny okolo 105 stupňů Celsia (kdy spíná jednotka ventilátory). Všechny hodnoty sedí, dokud se motor takhle nezahřeje. U normálního motoru by to dopadlo až třeba vyletěním sedla (do té doby by celkem fungoval), ale u Valvetroniku ti stačí posunutí sedla o pár desetin a válec nenasaje směs- výpadek spalování. Dělaj to sací sedla, na výfuku Valvetronik není (resp. tam je nějaká desetina fuk, výfuk jede na maximální zdvih pořád).

Samozřejmě to může být dalších tisíc věcí, ale samostatně závada tohoto typu, pokud to není standartně cívkama/svíčkama atd., tak je to tímhle- resp. pokud se objevuje tento typ závady bez dalších a závad. S popsaným problémem se sedlama se může současně projevovat i nějaká odchylka na sání a s bohatostí směsi, logicky.

Nemusí to být nutně jen 3.válec, může to být chyba spalování ve kterémkoliv válci (p1337, p1338, p1339, p1340, p1336).

Pokud se vyčerpaly všechny myslitelné varianty a kompresní tlaky seděj, je to problém s hlavou- sedla ev. ventilový pouzdra atp. U sedel je ta záludnost, že to nejde poznat rozebrané na stole při běžné teplotě.

@Sale

@Voman

Upraveno uživatelem inoxing
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, sedla mě musela udělat nový firma. Dělaly to dobromady 2x, protože poprvé vylítlo viditelně jedno sedlo (viz prispevek nekde nahore), to opravili a zbytek kontrolovaly a zabrušovali- podle nich byly ostatni dobry. Otlakovali atd. na nic se nepřišlo, vše vypadalo ok. Komprese taky, vše sedělo. Motor se smontoval a opakovalo se to na jinych valcich. Akorad si hned nepřipouštíš, že jsou sedla pořád ko, když to kontrolovala firma, co motory dělá přes 30let a tak hledáš problém jinde. Nicméně nejde jim to dávat plně za vinu, když se to projevuje záludně až nad 100 stupňů Celsia, a tlakovani probiha pri normalni teplote. Je to spis špatná vlastnost těhle bmw hlav. Spíš bmw trochu křivdím a za vinu to lze dávat dodělávaným LPG pohonům, který tenhle motor po 100K km odrovnaj. Protože provoz na LPG neochlazuje sací ventily se sedlama, narozdíl od vstřiků benzínu (ty ochlazují). Kombinace hliníková hlava, ocelový sedla a Valvetronik udělá pak svý. Ty hlavy to nevydržej.

Hlava musela znovu dolů a nechaly se udělat sedla všechny. Zatím má motor najetý přes 200km a šlape jak hodinky. Předtím to začalo hned po za hřátí k 105 stupním Celsia.

Blbý bylo, že tohle vlasně nikdo nikde moc nepopsal a to ani na zahraničních fórech. Jediné dořešení tohoto problému jsem dohledal někde na NL forum, že se vyměnila hlava a šmytec. Což je informace, která je taková, jako "vyměnil jsem motor, problém není". Až vlastní "vědecký projekt" přinesl ovoce.

Jinak stav válců, pístů, kroužků dobrej, měřilo se to šubitem, až mě stav překvapil po 250K km. Olej motor nežere. Valvetronik taky bez vad, žádné znatelné opotřebení (opěrné plochy, rolny na jehlách, palce na vačce atd).

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 rok později...

Takze ja mam vypadky na 2 valci s P2178 P0313, Auto za studena po nastartovani okamzite pipne vyhodi chybu a ide na 3 valce. Aj 3 x za sebou. Volnobeh za tepla skace hore dole do pipnutia, alebo skapania motora. Klesa dole , potom si auto narazovo prida, otacky vyletia a tak dokola. Niekey ide +-, len valec zrazu vypne. Robi to aj za tepla, aj pocas jazdy. Pocas dlheho obdobia naskacu aj vypadky spalovania na ostatnych valcoch, ale primarne to je 2 valec. Niekedy mam dojem, ze sa chyba nacas presunie na iny valec. Prakticky musim aj pocas jazdy zastavit vypnut motor a znova nastartovat. Ma 250000 nabehane. Meneny katalizator, vstreky, cievky, sviecky, senzor klepania, vycistene selenoidy, ulozenie vaciek na vyfuku su uplne hladke, bez drazky, na nasavani tak stvrt mm, len tolko co sa necht zachyti, vycistene ventily a skontrolovane cez vstrek sondou. Su uplne hladke. Olej total ineo 5w40 meneny kazdych 12000 km. RJ aktualizovana, podla technika a diagnostiky su rozvody v poriadku. Dnes na radu znova vymenene sviecky a cievka, absolutne bez zmeny. Pri odkrytovani hlavy som nasiel po otrhnuti odlucovaca oleja tento uplne zaneseny mazlavym sajrajtom so zmiesania vody a oleja. Bol slaby nanos aj zo spodu dekla. L medzi rozvodovymi kolesami, je vydrane tak na 1,5-2 mm. Tlaky okolo 12,5 aj za studena. Neviem co s tym dalej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 rok později...

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...