Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

1.6 vti 5FW Výpadky spalování na 3. válci


pažout.307

Recommended Posts

  • O 1 měsíc později...
V 12. 2. 2019 at 14:52, MartinP1 napsal:

Zdravím všetkých.Moje auto ma úplne totožne príznaky až na jeden rozdiel , mne vypína prví valec. Chcem sa len informovať či sa to nejako podarilo opraviť.

i pres to zes zkusil prohodit civky od jinych valcu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Inoxing,stale sa to nepodarilo vyriesit...v tvojom pripade to ako odpajalo valec? Lebo v mojom pripade to dokaze niekedy vydrzat az 50km pokial auto nezastavuje a ide pomerne plynulo,tak to zvladne vela km potom ako nahle ostane stat na semaforoch alebo tak,hned to vyskoci...nechce sa mi verit,ze by to mohla byt takato chyba a neprejavila by sa stalou poruchou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Studeny to celkem jelo normalne, komprese dobra na vsech valcich stejna. Motor se zahral a konec. Vypadky spalovani byly dle diag na tomto valci, kde vypadlo sedlo na sacim ventilu. Predtim bylo patrne nejaky cas uvolnene/podpalene.

Doporucuju neprovozovat tyto motory na LPG, nejsou vhodne na tuto prestavbu. Vstriky benzinu jsou zde v hlave a smeruji na saci ventily a jejich sedla, benzinem se chladi, na LPG ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty ho mas prerobeny na LPG?lebo ja nie,normalne klasika benzin od vyroby...moze to byt aj tak tento problem myslis?lebo teda aj tak mi to nejde do hlavy,ze by dokazal ist aj 50km,kedze je zahriatu mozno po 5km?nechcem ta akoze presviecat,ze to nemoze byt pravda,kedze ty si toho prikladom,len sa chcem naozaj ujistit ci to je mozne aj v tomto pripade...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, už jsem to tady psal, podle mně je problém v hlavě motoru. Po zahřátí a přechodu na volnoběžné otáčky má příslušný válec nedostatek vzduchu pro zapálení směsi, proto nastane výpadek zapalování. Příčin může být několik, jednu z nich popsal inoxing, ale může jich být více, zanesené ventily karbonem, nedostatečné otevření ventilů v důsledku opotřebení rozvodu, ohnuté dříky ventilů v důsledku špatné manipulace při výměně těsnění dříků ventilů nebo nadměrné opotřebení dříků. Takže při stáří motoru bych radil repas hlavy. Pokud tam není větší problém, třeba to uvolněné sedlo ventilu, tak je možnost ověřit zda se jedná jen o nedostatečné otevření ventilů vložením podložky 0,1- 0,2mm pod hydroštely sacích ventilů příslušného válce, chyba by potom měla zmizet. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak píše Sale, příčin může být více. 

Tento případ je kdysi udělaná dodělávka na LPG s přímazem. Motor má 250K km a jinak celkem v dobré formě na vačkách.

Byly taky lehce prasklé svody ve svaru, to bych zkontroloval. Jakákoliv netěsnost na výfuku, zejména od motoru pod katalyzátor, zkresluje ůdaje pro lambda sondu. Budu informovat, az bude hlava hotová.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, psal že měnil 3 ventily, vodítka, gufera. Nic o sedlech. Pod pojmem repas hlavy si lze představit různé stupně oprav. Je ale otázkou, jestli toto se vyřeší opravou hlavy. Je možné, že tohle dělá jednotka a nastavuje na tomto válci chudou směs natolik, až to havaruje- třeba z důvodu přisávání vzduchu na svodech a falešným signálem od lambda sondy, kdy se tváří zrovna tento válec, že jede na bohatou směs (s přebytkem vzduchu) a jednotka si korekcemi stáhne příslušný válec na minimum a pak to může dopadnout třeba takto. Je jen ostuda,  že mapy jednotky mají takové rozsahy, kdy tak špatně nastavená směs hraničí s těžkým poškozením motorových částí.  Přitom svody nejsou zrovna nejlevnější (ohýbané trubky místo litinového odlitku) a řekl bych, celkem slušně udělané vrchy, ale nápoj na katalyzátor je jak... no škoda mluvit.

Mimochodem, docházelo také k přehřívání oleje, až se na volnoběh ozývala i hláška tlaku oleje. Některá starší auta měla dokonce napsáno v manuálech, že na volnoběh, po velké zátěží např. po dálnici může problikávat kontrolka oleje na volnoběh. Což tady nehrozí, jelikož kontrolka není přímo spojena s tlakovým spínačem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš určitě pravdu, že ten problém je hodně složitý, protože si s tím často neví rady ani autorizovaný servis. Ale jako základ bych považoval stoprocentní těsnost všech svodů, kontrolu funkce lambdy nebo rovnou výměnu, a potom bych řešil něco dál, jako repas hlavy atd. Je vyzkoušené, že nepomůže výměna ŘJ, vstřiků ani záměna vahadel rozvodů. Taky neuškodí řádná kontrola nastavení rozvodů a změření prohnutí řetězu. Je docela možné, že se problémy sčítají až po ty výpadky. U těchto starších motorů bych bez debaty vyměnil těsnící kroužky vačkových hřídelí. Do roku 2011 se dávaly kovové, což vydíralo uložení, ztrácel se tlak oleje a proměnné časování ventilů přestávalo fungovat. Později už byly kroužky plastové.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsem rád, že se diskuze trochu pohla, třeba se někdo přidá. Vím, o kterých kroužkách mluvíš, ty dělaly dost problému s twin vanosem. Každopádně, tohle je motor 2009 a už má ty pseudo-carbonové kroužky, namísto těch ocelových/litinových. Dodnes nechápu, jak je tohle mohlo někoho napadnout, dávat ocelové kroužky na hliníkovou slitinu, kde se to z logiky vydře. Ruský fora jsou krásným zdrojem inspirace. Tam to páni soustružníci umějí opravit (to nemyslím ironicky). Nicméně, u tohoto motoru tento problém není, vydřené to není (aspoň ne nijak znatelně).- kdy je drážka už kolem 1-2mm, to už je pak problém, že ovládací olej k vanosům utíká jinam. Vačky jsou zde celkem pěkné, valvetronik celkem netklý, vahadla s hydroštelama také. Vanosy jsem neměl rozdělané, ale nepředpokládám problém zde, jelikož tuto chybu nebo související jsem neobjevil (koherence signálu z vačkových hřídelí vůči klice). Nastavení rozvodů taky nebyl problém, včetně kontroly natáhnutí řetězu apod. Před touto havárií se rozvody dávaly komplet nové (řetězy rozvod/olej čerpadlo, napínák, vodítka, samozřejmě šrouby klika/vanosy). Předtím i poté stejný projev. Nová wideband lambdasonda- už neukazovala v požadovaných mezích - zde už je tedy, jak bylo řečeno širokopásmová/lineární. Pouze dole je skoková kontrolní. CAT dostal za ty km na prdel, ale největší problém vidím v prasklinách na svodech, kdy může docházet k falešným chybám-hodnotám z lambda sondy. Zatímco jinde u starých motorů to není problém, tady ta rychlá wideband už reaguje o poznání jinak, rychleji. Dále, chyba na sání myslím si, že žádná (prasklý okroužky atd.) Možné je, že pokud začnou foukat kruhy, může to mít vliv na snímač podtlaku (MAP)- protože přefuk z hlavy jde přímo do sání, ale to zase eleminuje zkouška kompresních tlaků. Zde dobrý, na studeným motoru. Olej motor nežere, válce nejsou vydřený atd. Samozřejmě měření šubitem bude následovat pro kontrolu. Foto pro upřesnění, o kterých kroužkách se Salem mluvíme níže (někde jsem to stáhl na RU/PL/FR forech, sorry všem autorům, ale měl jsem to primárně pro vlastní potřebu). Díky za ně. Thanks for autors from RU/ FR/ PL or others forum for their posts. Thanks for IgnatKozlov, Etuners etc.

Jak na to bude čas, hodím sem vlastí fotky, ale pro porovnání jsou vhodnější tyto.

 

2a9331es-1920.jpg

Peugeot_THP_camshaft1.jpg

post-28605-079163800 1395500297.gif

f4da3a6s-960.jpg

Upraveno uživatelem inoxing
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak co sa mna tyka zvody a katalyzator vyzeraju byt ok,v tomto ziadnu chybu nepise a teda nie su tam ani niake dierky.cize tuto alternativu v mojom pripade sa zda ze mozme vylucit.co sa tyka tlaku oleja,nevypisalo ziadnu hlasku,ale pre istotu bol merany aj manualne aj pri studenom motore aj pri zahriatom a bolo to ok.pise to vsak hlasku PORUCHA PLYNOVEHO PEDALA.toto som sa tiez snazil vylucit,tak som skusal pedal z 307,iny sa mi nepodarilo zohnat a teda vsetko s nim fungovalo,aj tempomat,ale rovnaku chybu to pisalo uz permanentne,ze sa to nedalo vymazat...servisak mi povedal ze to by bolo velka nahoda,ze to nebude mat zrejme suvis s pedalom(tvrdili to este pred tym aj v Peugeote).co sa tyka tych kruzkov,tak to netusim ake tam su 😔 auto je 12.2008.ale zaujimave je ze nezerie olej,lebo teda vsade som sa o tychto motoroch docital a moj teda nie je vynimkou,ze olej zeru velmi skoro a pomerne dost.v mojom pripade je to tak 0,7l na 1000km...ale ako hovorim to mi bolo povedane ze normalna vec.o

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Praskliny na svodech poznas jedině tak, že cely svody vytahneš z auta. Jinak je to jen odhad. Není to tak složité, jen trochu trpělivosti. Ty moje vypadaly pohledově celkem ok, ale byly nakonec 2 praskliny. Vše kolem svaru nebo návaz na svar. Díra vyloženě tam nikde nebude, jsou to nerezový svody- možná spíš legovaná ocel, takže neprorezaví jen tak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nejde o to, abych tě znejistil. V podstatě kdyby se to u tebe vyřešilo zavařením jedné další praskliny na svodu, tak by to nebylo vůbec špatné. Mě se žádná závada s plynovým pedálem neobjevovala, možná je u tebe problém úplně jiný. Ale svody bych vyzkoušel a nechal klidně otlakovat nebo nějakou podobnou neinvazivní metodou zjistit na vadný stav. Není potřeba rozdělávat půlku auta. Dole shodíš sponu a nahoře povolíš svody, nic složitého- tedy až na klíč k povolení matic na svodech. Tou je inteligentní a běžně dostupná dlouhá jedenáctka např. na velkou golu a malé prodloužení.

Mimochodem, závada na plynovém pedálu se dá celkem ověřit, pokud najedeš do měřených dat v motorové jednotce a sleduješ dráhu plynového pedálu na diag- pomalu sešlapáváš plynový pedál a odečítáš na diag % nebo mV, co tam je vidět. Zkratka TPS nebo Accelerator voltage.... Nemá se tam moc co zničit, je to bezkontakt hall, potenciometr tam není. Možná někde kabeláž na cestě do ECU motoru.

Upraveno uživatelem inoxing
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě k tomu něco přidám, praskliny na svodech ideálně zjistíš, jak píše inoxing, vytažením z auta a nejlépe položit a nalít tam benzín a případně ještě bolavá místa nakřídovat, všechno ostatní je jenom možná a snad. Jinak až je toto v pořádku, tak teprve další věci. Pořád vidím velký problém v rozvodu a hlavě, bohužel se nedá nijak změřit ani zjistit, jak to vypadá s přísunem vzduchu a otevřením ventilů při těch volnoběžných otáčkách. Záleží na každé desetině milimetru a tam může být zakopaný pes. Nadarmo se nevyžaduje u dílů rozvodu přesnost na tuším 0,002mm. On si to počítač samozřejmě koriguje, ale hřídel pro nastavení zdvihu je společná pro všechny válce, takže asi tak.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Otázka je, u kterých součásti je třeba dodržet toleranci na 2 tisíciny mm. Např mezi vačkou a ventilama jsou na cestě hydroštely, které dokážou vykompenzovat minimálně 2-3mm a 0,002mm by zde nehrála asi žádnou velkou roli. V kluzných ložiskách/domkách by to škálování rozměrů na tisícinu/setinu mohlo být nebo průměry dříků ventiů, průměry hydroštelů atd., tak tam bych tyhle drobné niance třeba hledal. Máš pravdu, že excentr hřídele valvetronicu je pro všechny válce/ventily stejný a pokud vůle nevykoriguje samotná hydroštel, jednotka s tím nic moc už nezmůže. Jediné co, tak pokud by se opotřebovalo soustrojí do takové míry, že hydroštel by byl na konci svého zdvihu a nedokázal už kompenzovat opotřebení, pak by to byl problém. Ale i to by šlo řešit sbroušením nebo podložením hydroštelů, jak si o tom psal výše.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když píšeš o těch hydroštelech, tak bych je v případě výpadků spalování zkusil určitě vyměnit, jejich schopnost kompenzovat vůle po mnoha letech provozu, bude hodně omezená, takže po zahřátí motoru už nemusí stačit. Jinak ty vůle se týkají, mezivahadla a západky, je to řazeno do nějakých čtyř tolerančních tříd a podle toho se to k sobě páruje. Tolerance je 0,008, ne 0,002 jak jsem napsal. Díly jsou k sobě párovány tak, aby minimální otevření sacích ventilů bylo 0,3 mm, toto se ve výrobě měří, a pokud to nesedí díly se vyměňují až to sedí, takže se při rozebrání musí zase vrátit tam kde byly. Je potřeba si uvědomit, že přísun vzduchu do válce je řízen pouze otevřením sacích ventilů, škrtící klapka je trvale otevřena, slouží pouze pro nouzový režim. Takže jak jsem napsal, záleží na každé desetině a na těsnosti svodů a celkově veškerých komponentů sání.

Upraveno uživatelem Sale
Chybně udaný údaj tolerance.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No i těch 0,008 je nezměřitelné spárovou měrkou. Aspoň moje spárové měrky začínají 0,05mm. To jo, to chápu, že výrobce má nasortovaný vahadla podle nějakých výrobních tolerancí. To je celkem běžné i na půlpánve atd., ale rozhodně jsem se nikdy nepohyboval v řádu tisícin mm. Jen tak pro zajímavost, kde bereš tyhle údaje? Jasný, zdvih sacích ventilů, třebaže 0,3mm je celkem dosažitelnej, to už je celkem normální hodnota na změření, ale tisíciny mm mě přijde úplně scifi. Hydroštely jsou tady na tomto motoru v pohodě, tvrdý jak kamen, maximálně je rozdělám a vyčistím.

Z toho SB a jejich Class 1...5 se toho moc nedozvíme.

Bez názvu.png

Upraveno uživatelem inoxing
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...