Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Mrkvička - co pořídit po P306 hatch?


Guest StibTo

Recommended Posts

Podle mých zkušeností, když máš 307 v dobrém stavu s malým nájezdem, celé to po koupi projdeš a vyměníš pár věcí, tak bude bez problémů a většího servisu jezdit minimálně několik let. Proto jsem ti to napsal, a ne že bych nechápal, že nehledáš veterána.
Pro mě největší bonus na tom je ten, že i kdyby se na 307 podělalo něco většího, nebo to někde opřela, tak se to dá opravit za snesitelné peníze a to se může stát na každém autě. Teď a ještě pár let to budou auta, na která na vrakovištích najdeš věci i v barvě za pár korun. Když mluvíš o nějakém rozpočtu a už teď jste na jeho horní hranici s autama, které mají opravdu hromady elektroniky a daleko dražší řešení oprav....  Nevim, třeba to chápu špatně, ale když bych chtěla, aby si přítelkyně řešila věci kolem auta sama a byla by schopná dát teď na auto třeba 150 bez nějakého většího omezování a řešení toho co si nekoupit, tak by i celkový provoz a možné potíže museli odpovídat těm částkám, které si může dát stranou. Řeším co to má a nemá. A dvoulitr má velký solidní brzdy opravdovej podvozek, ESP a novejší generaci ABS, xenovoný automatický světla i stěrače. Může to mít  tempomat, vyhřívaný sedačky atp.. to jsou důležitý věci. Ty kraviny, co montujou do novejch aut nepotřebuje.  Osobně raději koupim ještě celoročky od Michelinu, abych tohle řešit nemusel dalších minimálně 60 000. Jestli je pro tebe prvotní servis toho auta a pak servis obecně problém, tak je to asi jiná situace. V tom krásném případě, že můžeš pohodlně přemýšlet o autech za 200 už bych spíš přemýšlel o tom, že nejsem daleko od auta nového, které řeší probémy se servisem komplexně. Tím spíš, že ti stačí výkon, který se do těch prcků teď běžně dává, což me teda ne a mojí přítelkyni taky ne. Pro mě je rozumné minimum 100kW pak mi to nepřipadá bezpečné.

Když vidim, co provoz na našich silnicích udělá s přední nápravou po 4-5 letech, tak stejné věci řeším na těch svých "veteránech" a auta, co jsme kupovali nová, nebo s 5000 najetých měla ty samé věci na kaši prakticky rok po záruce.
Dvě 207 se vysypaly na ložiskách převodovky, turbu a dalších věcech po 5 letech a šly za 30tisíc prakticky na díly a obávám se, že to není ojedinělý případ. Když vidím rozebranou spojku na dnešních malých motorech, kde bych lamelu vycentrovat na propisce, padá na mě smutek. Projel sem si 208 snad se všemi motory, které  do ní dávaj a 240 nebo kolik bez DPH jí nabízeli do firmy novou. Tak jsem přesně přemýšlel o těch zoufalcích, co si jí třeba po 4 letech koupí za 200. I s tím prakticky nejmenším motorem, jela podstatně lépe než i20 a málo to žralo. Z pohledu toho, že mám tyhle prachy na malý auto do firmy, nebo rodiny, vůbec neřešim, co to má za motor, nebo jestli tam otročej skřítci. To auto se mi líbilo, fungovalo krásně, dobře se mi řídilo a se slušnou výbavou v hezký barvě ho za pár let prodám tak, abych se u toho smál. Servis je něco, co nikdy neuvidim zevnitř. Z pohledu někoho, kdo si takové auto chce odemě koupit bych to fakt nechtěl nikdy řešit.
Ano, přemýšlím o koupi starších aut, ale to proto, že nová, která bych chtěl stojí kolem milionu a v takové situaci teď bohužel nejsem. To se tak nějak týká i tvého SuperB V6, který bys nechtěl nový platit a pokles té ceny v prvních letech je daň za luxus.

Jsou to jenom moje primitivní názory a zkušenosti, které jsem považoval za důležité ti jako kamarádovi říct.  Nemám ani patent na rozum ani o sobě netvrdím, že jsem automechanik i když ne jedné škole, kam jsem chodil to do dnes tvrdí.

Ty citróny co ses na ně díval a další podobná auta, to je hezké a pokud budeš mít štěstí tak ti solidní a v rozpočtu na nákup. Tak snad budeš mít štěstí a brzo bude v něčem drandit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za názor. Superba V6 bych taky nového nechtěl platit, nevím, jak v té mé Ambition edici s par asi priplatkovymi věcmi, ale v Exclusive nebo nedej bože Laurin&Klement to bylo auto přes mega. Jako pětiletý jsem ho kupoval za 400. A ano, až přijde první větší servis budu brečet. U těch petiletych Pugu nebo Citroenu to bude o chlup lepší, chce to vybrat spolehlivý motor. Za 250 nebo kolik seženeš pomalu nové auto, ale jak píšeš, motor ani výbavu to nemá. Momentálně to vypadá na 200 strop. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty nabídky jsem potratil při stěhování, ale kolem 240 ta 208 nebyla žádná holota. Mělo to minimálně litý kola, zrcadlení obrazovky telefonu na displej, automatickou klimu, parkovací kameru, mlhovky a nějakých pár dalších věcí jo a barvu. I do firmy se podle mě vyplatí vzít něco, co se pak prodá a to se týká i barvy. Bílejch a stříbrnejch aut jsou v bazaru mraky. Celkem me překvapil rozdíl třeba jen 20k holota proti normálnímu autu. Motor byl na mě slabej, ale ty si na něj neměl takové nároky. i20 je příšernej odpad, ale zřejmě mu můžeme být vděční, že tlačí ceny "konkurence" dolů a dá se lecos usmlouvat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ted jsem na to schvalne koukal, kdyz si do 208 naklikas ty nase parametry, nebo alespon trio "benzinovy motor & manualni prevodovka & zadni parkovaci asistent" a das rv 2018 zacina to na 260, tedy alespon "prodejni cena". Ty C4 po kterych koukame jsou sice 4-6 lete, ale vybava, motor a prostor se opravdu moc neda srovnavat. Jasne, s novou 208 by clovek mel tu zaruku, za cenu malych kompromisu. Chapu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 15 hodinami, StibTo napsal:

Ted jsem na to schvalne koukal, kdyz si do 208 naklikas ty nase parametry, nebo alespon trio "benzinovy motor & manualni prevodovka & zadni parkovaci asistent" a das rv 2018 zacina to na 260, tedy alespon "prodejni cena". Ty C4 po kterych koukame jsou sice 4-6 lete, ale vybava, motor a prostor se opravdu moc neda srovnavat. Jasne, s novou 208 by clovek mel tu zaruku, za cenu malych kompromisu. Chapu.

to už můžeš začít mrkat po i30 fastback.... 1,4 turbo beno 4 hrnek , ve style vybave   .... ze jsi to ty 330 ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 17 hodinami, Pe.Tr napsal:

to už můžeš začít mrkat po i30 fastback.... 1,4 turbo beno 4 hrnek , ve style vybave   .... ze jsi to ty 330 ;)

Jak ty orodujes, tak ja zacnu psat realitu tech sracek se jmenem Hyundai.... Uz treti ludra behem roku me nechala stat u silnice a cekat na odtah. Mam smulu ze s tema xxxxx jezdim v praci...... Domu bych si to v zivote nekoupil....... Po necelych 5 letech auta reznou na zadnich dverich, to ze motor ma zvuk kovovej, darmo mluvit, a to diky tomu ze se ta auta serou, mam moznost jezdit porad v jinych a je to u vsech stejny. U i30cw mi kruplo zadni okno a to samo a pry se to stava, u ix20 se prozmenu samo od sebe dre bocni okno pri el stahovani, kdyz to funguje... Rok stary auto..... No potes koste.....

Upraveno uživatelem brixtr
ach ten slovník!!!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To nevim jaky si vybavujes. Coupe jsem daval dohromady jak to slo a prodal levne, asi 30 pod cenou a s 30 dalsima investovanyma. Modrej sel taky pod cenou a mechanik nejsem abych se v tom hrabal jak ve vagine. Obe auta byla plne pojizdna a daval jsem je cistym svedomim dal a minimalne modrej najezdil pres 290tkm a nikdy me nikde nenechal. A evidentne dal jezdi jak slysim........ A coupe uz taky...... Tak si toho nech ;)

Upraveno uživatelem Scratch
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, Scratch napsal:

Jak ty orodujes, tak ja zacnu psat realitu tech sracek se jmenem Hyundai.... Uz treti ludra behem roku me nechala stat u silnice a cekat na odtah. Mam smulu ze s tema xxxxx jezdim v praci...... Domu bych si to v zivote nekoupil....... Po necelych 5 letech auta reznou na zadnich dverich, to ze motor ma zvuk kovovej, darmo mluvit, a to diky tomu ze se ta auta serou, mam moznost jezdit porad v jinych a je to u vsech stejny. U i30cw mi kruplo zadni okno a to samo a pry se to stava, u ix20 se prozmenu samo od sebe dre bocni okno pri el stahovani, kdyz to funguje... Rok stary auto..... No potes koste.....

Tak jde taky o to, kolik se vás na těch autech střídá, každému je jasný, jak se k tomu kdo chová, jsou to služební, tak to nikoho nebolí. Mám ve svém okolí známých 1x i20 a 5x ix 20, jedna ix20 u bratra  a od nikoho neslyším, že by byl problém. Auta jsou u v všech každý den v provozu. Takže to taková tragédie nebude. Sám jsem vlastnil Lantru 95,byl jsem pro ni v Německu v roce 98, prodal jsem ji 2001, namotal na  ni cca 70000 km, největší investice byly všechny tlumiče Kyb za tenkrát 6000kc. Plynokapalina. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, Scratch napsal:

Jak ty orodujes, tak ja zacnu psat realitu tech sracek se jmenem Hyundai.... Uz treti ludra behem roku me nechala stat u silnice a cekat na odtah. Mam smulu ze s tema xxxxx jezdim v praci...... Domu bych si to v zivote nekoupil....... Po necelych 5 letech auta reznou na zadnich dverich, to ze motor ma zvuk kovovej, darmo mluvit, a to diky tomu ze se ta auta serou, mam moznost jezdit porad v jinych a je to u vsech stejny. U i30cw mi kruplo zadni okno a to samo a pry se to stava, u ix20 se prozmenu samo od sebe dre bocni okno pri el stahovani, kdyz to funguje... Rok stary auto..... No potes koste.....

Rozhodně se  nejedná o náhodu! i20 je příšernej kepl, do kterýho se pořádnej chlap ani nevejde. To myslim naprosto vážně. Sedačka mi ničí záda, koleno mám vražený v břiše a připadám si jak na autdromu. Odmítl jsem tím jezdit. Povinný senzor tlaku v pneumatikách svítí čistě náhodně. Motor žere víc než "stejná" třída v 208 a nejede. Zbytek konstrukce toho keplu odmítámkomentovat, mluvil bych tu sprostě. i30 to je fakt čistá fantasie, že by mohla konkurovat třeba škodovce. Jel sem ve třech a všechny si honil po silknici jak kulečníkovou kouli. Dojedeš domu a po 150km seš vyflusanej, jak kdyby si řídil nonstop k moři a zpátky.  V servisu ti budou do očí tvrdit, že je to v pohodě. 2x se to zastavilo a něchtělo to nikam jet. Dementní stop/start má vždycky tu první funkci (stop) v malíčku, ale s tou další vypadáte, jako čerstvej absolvent autoškoly a všechny všude zdržujete. Couvací senzor je proti 12 let starýmu peugeotu výsměch.  Pokud si něco takovýcho chcete koupit, tak jenom v létě!! První tři měsíce s otevřenými okny, protože to smrdí jak čínský kecky. Pokud vám to někdo dá jako služebák, tka je to jen o něco lepší, než jezdit sockou. Tedy pokud už je to vyvětraný, jinak do toho odmítám sednout, mám jenom jedno zdraví.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Muzu jen pridat co pise  @vector  s kamaradcinou IX35 4x4 - uz se ji nastesti zbavila: senzory tlaku v pneu katastrofa - cekani na ND u tri roky stareho auta vyrabeneho v CR mesic, parkovaci senzory si piskaj jak chtej - podle servisu vlastnost auta[!], nejvetsi sranda ukradenej kryt ostrikovace prednich svetel: v servisu rekli ze uz nevyrabenej dil na stary auto [koupe noveho 2015 !]. Nakonec ze se musi vymenit cely vysuvny dil s tryskou vsehovsudy za 12 000 CZK + dve hodiny prace. podotykam ze bez jakekoli elektroniky - privod tlakove vody vysune mechanicky trysku, BT sparovani s mobilem - jen s nekterym.... 4x4 jen do 20km/hod, asistent rozjezdu do kopce dlsi katastrofa.:grr:grr:grr

Jeste doplnim co jsem uz psal: v prodlouzene zaruce je cokoli "zpusobeno opotrebenim"a za plnej ceres!!!

Proti tomu desetileta Vochcafka Scout jeji kolegyne naprosto bezproblemovy aito ktery na zlinsku v zime vyjelo a dojelo VSUDE:D

Upraveno uživatelem pesastor
edit pismenka z mobilu
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 1. 10. 2018 at 8:03, Milan+ napsal:

Tak jde taky o to, kolik se vás na těch autech střídá, každému je jasný, jak se k tomu kdo chová, jsou to služební, tak to nikoho nebolí. Mám ve svém okolí známých 1x i20 a 5x ix 20, jedna ix20 u bratra  a od nikoho neslyším, že by byl problém. Auta jsou u v všech každý den v provozu. Takže to taková tragédie nebude. Sám jsem vlastnil Lantru 95,byl jsem pro ni v Německu v roce 98, prodal jsem ji 2001, namotal na  ni cca 70000 km, největší investice byly všechny tlumiče Kyb za tenkrát 6000kc. Plynokapalina. 

ta auta dostavaji specialiste a nikdo se na nich nestrida, jsou jim pridelena. Kdyz jdou auta na garancku, tak jsou tu 3 auta na zapujcky, ktere nyni dostavam i ja, kdyz ja mam to sve neustale u skarp, v servisech a podobnych zarizenich.......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...