Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

P407 nejde řadit


marta.5

Recommended Posts

Ahoj chytré hlavy,

vjiždím takhle se svým staronovým P407 na kruháč a najednou mi tam nejde strčit dvojka ... a tak se s tím peru, podaří se tam v hustém provozu dát trojka a vymotat se z kruháče. Příběh bohužel nekončí. Odjedu dalších 80 mílí na dvě rychlosti, 4 semafory na červenou a zaparkuji podélně na trojku, kde to s velkým oddychem nechávám stát.

Problém je tedy následující. S vypnutým motorem řazení funguje, všech 6 kvaltů i zpátečka. Se zapnutým motorem tam těsně po startu jednou padne i ta jednička, ale jinak funguje pouze 3+4, navíc velmi ztuha. Zkoušela jsem odvzdušnit spojku, pohledem jsem koukla, kde se dalo (zespoda, kolem převodovky,...), ale nic nápadného se neukázalo, všechno drží, nikde nic nevisí a nekvedlá. Spojka jde mačkat úplně normálně, ale již posledních asi 300 mílí mi začínala prokluzovat, když jsem na to trochu šlápla při nižších otáčkách. Protože by mě doprava auta do ČR stála přibližně 90 tisíc, musím to nechat opravit v UK, a tak bych ráda měla nějaké nápady, co by to mohlo být. Problém se stal za jízdy, kdy jsem měla za sebou asi 20 mílí a ani jsem úplně nestála, když se to celé seběhlo.

Díky za každý nápad a jsem otevřená se v tom ještě trochu pohrabat, než najdu rozumný servis a nechám to tam odtáhnout a zaplatím víc, než nutně musím.

Marta

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Servisy mají... Ceny taky. Kolega tu prý taky nechával dělat spojku a brečel. Asi se cena vyšplhá výš, než bych to byla schopná nechat udělat doma. Proto jsem z toho nešťastná :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak co tomu bylo - opravdu spojka. A prý neoriginální díl předtím, takže to bylo potřeba vyměnit celé, že mi ani účet nedal tolik peněz....

DSC_5244.JPG

DSC_5243.JPG

DSC_5242.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně ozzy56 je to normálně dodávaný ND bohužel se potvrzuje to že záměna z dvouhmoty na jednohmotu není to pravé ořechové. Zkrátka pokud to jednou inženýři vymysleli že tam je dvouhmota tak je kravina špekulovat jestli tam dávat to nebo tamto. Jednou tam má být tohleto tak to tam má přijít.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A ja zrovna musim mit ten pech :myslim

No nic, diky vam za rady :) jsem rada, ze to aspon jezdi... snad jsem si tu smulu na nejakou dobu vybrala.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, Vena garážmistr napsal:

Jasně ozzy56 je to normálně dodávaný ND bohužel se potvrzuje to že záměna z dvouhmoty na jednohmotu není to pravé ořechové. Zkrátka pokud to jednou inženýři vymysleli že tam je dvouhmota tak je kravina špekulovat jestli tam dávat to nebo tamto. Jednou tam má být tohleto tak to tam má přijít.

tak jako pežotí inženýři instalovali dvouhmotu po vzoru jiných firem, jiní inženýři z firmy vyrábějící spojky desítky let uvažovali a zkoušeli, zda tam může být i stará dobrá jednohmota, čili obyčejný setrvák a odpružená lamela, protože na základě zkušeností s dvouhmotou zjistili, že je to cesta do nikam...,no a nakonec světe div se--do některých motorů, kde se dvouhmota montovala, se dnes nedává :aut

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dlouhá léta pracuju v automotive. V podstatě jsou jen tři kritéria - povinné emise, efekt pro zákazníka (ať už automobilku nebo uživatele auta) a cena. A efekt je buď "přidaná hodnota", tedy něco, co může uživatel auta ocenit - tedy hladký chod motoru v případě dvojhmoty - nebo zase cena. Takže pokud byla třeba dát dvojhmota, aby byl chod motoru "sametový", tak se dala. Pokud se to dá dosáhnout bez ní, tak to bude bez ní. Kvalita jako "čtvrté kritérium" se bere automaticky jako základní premisa - bez ní to prostě nejde a jakýkoli kvalitativní průšvih stojí strašné peníze. Životnost dílů se dimenzuje podle povahy až na 15 let. Pokud se při testech nebo nedejbože v reálu zjistí, že daný díl životnosti nedosahuje, tak se po tom tvrdě jde, záruka nezáruka. Což samozřejmě nesouhlasí s tzv. "urban legend", že se všechno dělá akorát aby to vydrželo záruku. Když pominu jak drahé by to bylo to takhle striktně dimenzovat tak kdo by si koupil auto, které vydrží akorát zákonnou záruku?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mno, už jsem to tu někde psal.... Škoda Favorit se při vývoji údajně dimenzoval dle směrnic EHS (dnes EU), podle kterých by mělo auto vydržet 80 000km bez větších oprav (zdroj - časopis Automobil)…. Jak je to dnes netuším.... Ale s tou kvalitou mi to přijde z kopce.... :roker

Upraveno uživatelem Hafity
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jen taková drobnost ohledně kvality--plast. poklice kol pro 406 z roku 2000 a to samé pro Berlingo 2014-- nejsem vůbec odborník na plasty, ale rozdíl v kvalitě je nebetyčný, samo že ty horší má Berlingo..., já vím, že nelze obě auta srovnávat cenově, ale i tak...:(

Upraveno uživatelem ozzy56
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...