Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Vylepšení motoru 1,2 Puretech


Markusenka

Recommended Posts

Ahoj.

A co tím chtěl básník říci, ehm, ukázat? 

Prostě budu mít bavlněnou vložku namísto papírové, kužel, nebo univerzal nechci a nikdy jsem neměl. 

Problém jsem neměl ani na Oplu ani na Renaultu, jedno je benzín, druhé DCI.

PS: skutečně, při ceně papírového filtru a jeho druhé výměně je investice doma a Ti to nenutím :) Amen

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nepochopil jsi tu světelnost proti světlu? Tenhle je na tom lépe jak KN, víš co se děje potom s tím prachem ve válcích? Proč myslíš, že mají tyhle filtry větší prutocnost vzduchu? Pokud koukáš jen na finance a rentabilitu, tak asi jo.  Ptal jsi se na změnu, já jen napsal proč tohle ne. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 14 hodinami, pesastor napsal:

K tomuhle tematu dva citaty z knihy knih [Bible]:D:D:D

- Sv. Marek 5., [6]

- Sv.Matous 5., 3]

Politika a černoprdelnictví sem nepatří. Nic proti Tobě nemám, ale věci jako sci-fi, fantasy, krveprolití a sodomii (rozuměj Bibli) si nech na nějaké jiné fórum. Děkuji :papa

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj. 

Lepší průchodnost vzduchu bavlnou nerovná se automaticky horší filtrovatelnost! Chce to kvalitní bavlněný filtr, ne noname kužel jakožto univerzální filtr. A že těch napodobenin na trhu je, stejně jako u těch papírovejch. Když by všichni byli spokojeni, tak dávají Starline a vse ostatni je zbytečnost :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No není tohle krása? Do čeho to dáš?

Taky jsem to kdysi míval v jedné hračce, musel jsem teda zadrátkovat 4 šroubky, které se pořád povolovaly a zlobilo to, ale pak to byla paráda. Při ubrání plynu to krásně chrchlalo a prskalo, v noci byly vidět i plameny :-) Měl jsem výfuk prakticky vedle sedačky, tak jsem na to pěkně viděl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj.

Nový filtr KN na svém místě. Povolej se dva šrouby vpředu a na levé straně filtrboxu je ještě sponka. Pak vysadit hubici vedoucí vzduch a odklopit. Ještě je tam hadička odvětrání nebo co to je, ale ta se odpojovat nemusí, filtrační vložku lze pohodlně vyvléknout i tak. 

Původní filtr, Mann, černej jak bota a to má auto najeto ani me 30tKm. To sání je vůbec zajímavě řešené a přes ten prvotní sací box, vpravo vpředu před baterkou, se stejně až k filtru dostala slušná porce listí.

Mára

Upraveno uživatelem Markusenka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V Sat Sep 15 2018 at 7:59, David 106s16 napsal:

No není tohle krása? Do čeho to dáš?

Taky jsem to kdysi míval v jedné hračce, musel jsem teda zadrátkovat 4 šroubky, které se pořád povolovaly a zlobilo to, ale pak to byla paráda. Při ubrání plynu to krásně chrchlalo a prskalo, v noci byly vidět i plameny :-) Měl jsem výfuk prakticky vedle sedačky, tak jsem na to pěkně viděl.

Po včerejší konzultaci s p. Čepkem, excel motor, tak asi nikam a zůstane se u vstřiku, jináč je to K47/57 ve formě stavebnice. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:super Já už vím, někde tady je pár zmínek o tom, jak to stavíš.

Já to měl v něčem hodně podobným. Tiger R6, koupen v UK a předělán volant, Zetec 2.0, dle fabriky něco mezi 185-200PS-nevím, na brzdě jsem to neměl.Bohužel archaická zadní tuhá náprava v kombinaci s pomalou převodkou řízení, celkem často jsem se v mžiku díval zpět odkud jsem přijel. I tak to ale bylo to hodně zábavy za celkem slušné peníze.

 

Upraveno uživatelem David 106s16
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 měsíce později...

Peugeoťáci nechcem zakladať nové vlákno keďže tu je reč o motoroch Puretech. Mám na Vás takúto otázku.

Keď som sa pred časom rozhodol preskúmať technické údaje jedného nového auta, konkrétne Peugeot 2008 s motorizáciou 81kW/110K  s manuálnou 5r. prevodovkou, zistil som že na našom trhu sú dva typy motorov. A to   HNV – EB2DTM  VIN je VFCUHNV6... a tiež HNZ – EB2DT  VIN VF3CUHNZ....

Tieto dve varianty sa objavujú aj u dodávateľov ND väčšinou ako spoločné údaje pre konkrétny náhradný diel auta. Na rozdielnosť týchto variant som natrafil v údajoch o hmotnosti prívesného vozíka, ako brzdené aj nebrzdeného. Sú to dosť veľké váhové rozdiely a ja som začal pátrať prečo sú takéto a v čom je medzi nimi rozdiel. Ako som spomenul na internete nič, iba na jednom vlákne peugeotclubu jeden pisateľ uvádza, že motory HNV sú vhodné na benzín 95 oktan, pričom varianta HNZ mala požadovaý benzín s vyšším oktánovým číslom, aj keď výrobca uvádzal 95. Jednu dobu vraj boli motory 110 a130K (s turbom) na našom východnom trhu nedostatkové, údajne pretože náš benzín nespĺňal kritériá benzínu v západnej Európe.

S týmito zisteniami som sa neuspokojil a preto som oslovil niekoľko dodávateľov aut PSA. Odpoveď mi neprišla žiadna ,ani odpoveď na e-mail, ktorý som písal  priamo firme v Trémery vo Francúzsku kde sa vyrábajú motory Pure Tech..

Tým vzniklo moje podozrenie, či to náhodou nie je voľajaká utajovaná skutočnosť, ktorá súvisí s emisiami ,podobná aféra vo Volkswagene.

Viete mi niekto poradiť?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj.

Pěkný přehled: https://www.edu.xunta.gal/centros/cfrpontevedra/aulavirtual2/pluginfile.php/13662/mod_folder/content/0/Presentation_EBDT.pdf

Motory jdou kupředu, změnu v označení vidím jako vývoj a pokrok v emisních normách nic víc. Mám normu 6.1, dneska už je 6.2.

Jinak mne ten materiál ještě více utvrdil v tom, že z 110 jde udělat 130 jen změnou, přehráním ŘJ, jak říkal autorizovaný dealer.

Zajímavostí je dvouhmotový setrovačník u varianty s 5-ti kvaltem. Naštěstí mám  automat.

Mára

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj.

Jak jsem našel informace ze Slovenské mutace Peugeot fóra, kam si taky psal, rozdíl v motorech s kódovým označením HNZ a HNV bude ve zlepšení správné funkce motorů i na benzín 95. Jelikož bylo a možná stále je platné doporučení Peugeotu k používáni benzínu 98 na konkrétních motorech Puretech, platném pro konkrétní země, proč asi, a rozdělení motorů bylo právě podle těch kódů.

HNV má být schopný vydržet i naší 95, ikdyž osobně bych se třeba 95 od benziny nebál.

HNZ naší 95 dostávat nemá, asi problémy se spalováním a samozápaly.

Mára

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To prečipovanie RJ na vyšší výkon sa objavuje hodne aj v zahraničných zdrojoch. Neviem ako sa k tomu stavia u nás legislatíva, ale myslím že to nebude problém. Na nové auto v záruke by som do toho istotne nešiel, ale potom prečo nie. Ak by mi nepostačovalo 110k, keď som doteraz mal na P306 50kw oveľa menej, tak sa na to iste dám a možno aj cena bude niekde inde ako teraz. Ale kto vie čo bude za pár rokov.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...