Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Vylepšení motoru 1,2 Puretech


Markusenka

Recommended Posts

Ahoj.

Začal jsem se zajímat o vylepšení motoru Puretech 1,2 110, teda s výkonem 81KW.

Pročetl jsem mnoho specializovaných fór o této problematice a konzultoval to i s autorizovaným distributorem Peugeot s následujícím výsledkem.

U nás vysloveně chiptunning tohoto motoru dělá se zárukou Xtunning za bratru 10tKč a zápisem do TP. Motor získá parametry 1,2 Puretech 130, nějakých 96KW, ale hlavně se zvedne už tak pěkný kroutící moment, viz: https://www.xtuning.cz/chip/peugeot/2008-1915/

Na Frantíkovském fóru to řešili taky a zjistili z diagboxu, že po mechanické stránce (všechen hardware) motoru, podvozku a brzd je vše úplně stejné jak u verze 110, tak u 130. Jednak je to super, že 110 verze má tak velkou výkonovou rezervu, pak perfektní, že jenom změnou mapy v ŘJ lze dostat ze 110 verze originální 130. Jediné v čem se instalace liší a bylo nalezeno, je o několik (asi 2cm) delší zadní tlumič výfuku i spojky jsou stejné.

Docela mile mě překvapil ten autorizovaný prodejce a servis s tím, že o jednoduché záměně vědí. Myslel jsem, že by mi vyměnili celou ŘJ , ale on potvrdil, že to umí jednoduše přes diagnostiku. Skoro to vypadalo jako když to už dělal, ale zadarmo to taky nebude.

Ještě jsme probrali i pravděpodobnou úpravu v ŘJ převodovky, manuál má v tomhle výhodu, ale mám za to, že řazení převodovky tahle změna až tak neovlivní.

Mára

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...
Citovat

Cituji pana Tom Hyan, který v roce 2015 detailně popisoval motory 1.2 PureTech:

Nejsilnější verze 130 má specifické úpravy včetně povrchu vložek, tepelného managementu a
proměnné funkce olejového čerpadla podle zatížení.

Opravdu jsou si jisti že tyto úpravy má Peugeot 2008 i u verze 110?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano jsou si jisti.

Umělej diamant na povrchu nejen lozisek a čepů, tepelný manegment -termostat je stejný, několika sekční a o tom proměném tlaku oleje, to jak je to vytvořeno - na mechanické úrovni vlastního čerpadla, kdy čerpadla jsou stejná pro obě verze si vážně myslím, že rozdíl bude pouze v ŘJ.

Když prej budou objednávat motor do bouračky, tak je pod stejným kódem 110 i 130 verze, ale to nemám ověřené.

Mára

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

Plně souhlasím z ozzym56, je tam plno rozdílných dílů, namátkou třeba vstřikovač, řídící jednotka, vysokotlaké čerpadlo a bude toho možná i víc, jedině že by výrobce udával čísla dílů jiná jen tak pro zmatení protivníka, tedy těch pochybných firem, co dokážou dostat z jakéhokoliv motoru podstatně vyšší výkon než udává výrobce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj.

Je to věcí názoru, dám sem, pokud to není trestné odkaz na fórum z francie, kde to řeší včetně porovnávání čisel dílů a jim to tam až na díl výfuku sedí. Mou teorii potvrzuje jednak sám autorizovaný zástupce Peugeotu, který tvrdí že lze udělat ze 110 verzi 130 pouze přehráním softwaru v ŘJ, čili není potřeba jí ani měnit, vše ostatní má být stejné včetně turba a jeho nastavení. Dále i renomovaná firma na chiptunning, která poskytuje záruky, zápis to TP a jsou na ní dobré reference napřiklad i od pořadu Autosalon provádí chiptunning 110 verze na parametry verze 130 za splnění emisní normy a zápisu do TP, bez dalších úprav, pouze softwarem.

Mára

Ps: koukal jsem na a vylepšení motoru Puretech a když je to nová 110 verze, která plní Euro 6.1 tak má vše.

IMG_3028.PNG

Upraveno uživatelem Markusenka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hoj.

Dávám odkaz na povídání o motorech, je to překlad by Google a druhý je na to jedno z france fóra o rozdílech motorů.

https://translate.google.cz/translate?hl=cs?sl=auto&sl=fr&tl=cs&u=http%3A%2F%2Fwww.feline.cc%2Fdossiers%2Fmotorisations%2Fessence-eb-turbo-puretech%2F

http://www.feline208.net/forum/viewtopic.php?t=10389

Mára

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj. 

Jde o to, zda jde ta úprava včetně zápisu do TP. Jinde to hodnotu umí, ale bez zápisu do TP, tedy bez dodržení Euro 6.1. Hodnoty kroutícího momentu jsou stejné u obou verzí po vylepšení a to 270Nm a rozdíl ve výkonu je pak pouze 9kW.

Taky se Peugeot zase tak veřejně nevychvaluje tím, že ze 110 jde jednoduše udělat 130. Logicky by přišel o část zisku, v nabídkách motorizací pro auta se kolikrát nachází pouze jedna možnost.

Hlavně mne těší fakt, že z dostupných informací se ten motor opravdu povedl a má zjevně velmi slušnou výkonovou rezervu. Jak říkají, to, že je to tříválec, znamená, že spousta důležitých dílů může být masivnějších a odolnějších. Rozvody jsou vymyšlené opravdu suprově a častka za jejich výměnu nedosahující ani 6tKč v autorizovaném servisu nemá moc konkurenci. Jsem mile překvapen spotřebou a to i v kombinaci s automatem. 

Slyšel jsem, že nově produkované vozy Opel budou mít taky motory Puretech, což by mohlo i dále díky masové produkci zlevnit výrobu a cenu dílů.

Zkusím jít nabídnutou cestou autorizovaného prodejce, včetně modifkace ŘJ EAT6.

Mára

Upraveno uživatelem Markusenka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jinak kolega v práci koupil loni P 2008 s tím tříválcem 110 koní a jede to fakt super, krouťák to má celkem dost odspodu pomalu jako HDi--na benzín dost neobvyklé..., taky čtu všude samou chválu na ty puretech motory :aut

Upraveno uživatelem ozzy56
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 týdny později...

Ahoj.

Zeptám se, dával jste někdo k motoru Puretech filtr sání, vložku KN? Mám nyní možnost koupit solidně vložku a navíc potřebuji i sadu na údržbu takového filtru i na druhé auto a sekačku. Nebude problém? Jak složité je filtr u toho motoru vyměnit?

 

Edit: tak samotná výměna filtru je brnkačka: https://youtube.com/watch?v=wDCWAsTBY0s

Díky Mára

Upraveno uživatelem Markusenka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj.

Mám bavlněný filtr již na pátém autě a vždy jsem byl spokojen. Prašnost je tady velká, dost mnou pojížděných cest je bez asfaltu. Neměním filtr pro 1/2 koně navíc, ale proto, že jeho filtrační schopnost a možnost regenerace je i finančně zajímavou alternativou ke kvalitním papírákům.

K Chipu, jako chápu, že takto relativně levné řešení jak mít z motoru 110 lepších 130 jen SW úpravou může někoho naštvat. Z Kladna a Děčína mám potvrzeno od techniků, že ty motory jsou skutečně stejné, padla i nabídka přehrání SW přímo u nich, tedy originál 110 SW přehrát originál 130 SW.

Ještě jsem oslovil několik firem s poptávkou montáže pohonu na LPG. Je to sice větší investice, ale návratnost při mém nájezdu Km vychází na 16 měsíců, což nezní špatně. Myslel jsem, že tento motor bude vhodný kandidát na kapalné vstřikování LPG skrze původní benzínové vstřiky, ale vhodnější je dle doporučení sekvenční vstřikování plyného LPG a přívstřik benzínu na 5%. Zařízení dodává PRINS.

 

A prosím, hlavně sem netahej bibli a náboženství, na to fakt nejsem :))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj.

Sání za touto vložkou je normálně čisté, ono když výrobce má na mysl bavlnu impregnovat, neznamená to klasicky česky nacucat  olejem, že.

Když si spočítáš na jakou dobu auto chceš používat, kolik stojí kvalitní papírovej filtr, že ho budeš měnit každej rok, tak je ekonomičtější ten bavlněnej. Filtrační schopnost má minimálně stejně dobrou jako kvalitní papírák, byť i z mé bývalé práce vím, že      filtrace vlhkou cestou používá i u daleko výkonějších motorů nejednoho renomovaného tvůrce.

Když jsme u té sekačky, mám dvě, jednu Hecht, druhou Moutfield a jeden křoviňák al-co a víš co všechny mají vzduchový filtr skrze plst impregnovanou olejovou bází. Jo a nemusím snad řikat, že vjet letos sekačkou do té suché kalamity namísto trávy, tak nebyl člověk ani v tom prachu vidět. A co teprve jak se práší od vertikutátoru :))

Klidné dny, Mára

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...