Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

tlumiče


hanys

Recommended Posts

Na testy nevěř, někdy projdou i staré a někdy neprojdou ani nové.

Přední nebo zadní?

Jsou potečené od oleje?

Pružiny a tlumiče mají různé projevy a různou potřebu výměny. Tlumiče rozhodují o dynamickém chování, tedy tvrdost na dírách, na zhupech. Pružiny určují "dlouhodobou" výšku auta, tedy jak je vysoko prázdné a jak je nízko naložené.

Při tomto nájezdu se zaměř na horní uložení a na ložiska, dříve, než ti přední pružina praskne. Po několika prasklých pružinách (mám na starosti asi 25 aut)  nechávám horní ložiska měnit preventivně.

Ještě pozn.: tlumiče zadní nejsou kritické, ani na STK to neměří a upřímně ani na jízdě to moc nepoznáš.

Přední jsou snad krizovější, ale taky se se starými dá v pohodě jezdit - tzn. nevede to k nepojízdnosti, a v zatáčce může více odskakovat, ale když pojedeš opatrně...

Píšu to takto proto, že existuje mnoho jiných problémů, které způsobí nepojízdnost anebo jsou vysloveně nebezpečné, tak aby ses zaměřil na věci podstatné.

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nedá mi to než souhlasit s Oldou. Většinou je to tak že u auta s takovým nájezdem pokud ho jezdíš sám ani moc nepozoruješ při běžné jízdě zhoršení funkce tlumičů to se pozná většinou až když potřebuješ valit " kudlu "  to potom poznáš že se auto chová více nečitelně pokud ho budeš během jízdy úmyslně přivádět na hranici možností .  Na druhou stranu s ozzy56 se také dá souhlasit pokud máš volné peníze tak tomu autu neuškodíš pokud vyměníš všechno co má souvislost s tlumiči a pérováním.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nedá mi to, než trvat ne svém :)--tlumiče mají na bezpečnost jízdy zásadní vliv, samozřejmě, že nejenom tlumiče...,jestli bude podvozek ve špatném stavu (velké vůle, špatná geo.,stav silentbloků, uložení ramen atd., tak nové tlumiče budou k prdu),ale vycházím z většinového názoru, že auto má být udržované..., a tam má výměna tlumičů po 200 tisících velký vliv, prostě nemůžu jezdit opatrně z důvodu špatných tlumičů, to bych musel připustit, že budu jezdit pomalu, protože mám ve špatném stavu brzdy..., opatrně můžu jezdit nějakou omezenou dobu, protože mám třeba pneu na hraně a brzy je budu měnit, ale nee z důvodu špatných tlumičů...,není to otázka volných peněz, jak píše Vena,  je to otázka, zda budu mít auto v cajku pro moji bezpečnost, jestli mi bude auto sedět na cestě jak má, nebo nee, všichni přece víme, že auto se špatnýma tlumičema odskakuje, nedrží stopu při prudkém brzdění atd., prostě se s ním špatně jede...

že se při vadných tlumičích sjedou rychle pneumatiky, je v tomto případě ta nejmenší ztráta :myslim

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No teda...

- ještě ani nevíme, zda se jedná o přední nebo zadní.

- zda má auto opravdu špatné jízdní vlastnosti, anebo bylo měření z nějakého důvodu.

... při vadných tlumičích sjedou rychle pneumatiky ... to je taky diskutabilní. Provozuji několik aut (10 nebo 15 a včetně už prodaných to bude přes 30 i více) s nájezdem přes 200 000, tlumiče se neměnily a sjíždění pneu se nekoná. Tak jenom, ozzy, jestli píšeš ze své zkušenosti, anebo jsi to někde slyšel/četl?

Proč tady píšeš o špatném stavu podvozku, když otázka zní jasně: "tlumiče byly změřeny jako 55%. Vyměnit???"

Spíše mi tím nahráváš v mém doporučení, aby dal do pořádku (velké vůle, špatná geo.,stav silentbloků, uložení ramen atd., tak nové tlumiče budou k prdu), protože tyto věci mají na bezpečnost i na sjíždění větší vliv.

Když jsem byl "měřit tlumiče" v jednom servisu, tak se to dělo tak, že auto rozjeli na dvojku asi do 30 km/h proti zdi a pak na rohoži zaflekovali - zabrzdili. A rohožka vydala záznam houpání auta. Brr, víckrát jsem tam nejel.

Přikládám test měření mých NOVÝCH tlumičů, těsně po výměně zadních (původní tlumily dobře, ale klepaly). Kvalita nových je 59, resp. 40%. Takže proto už měření nevěřím. Po výměně jsem měl pocit, že auto odskakuje, to jsme nakonec odstranili změnou sbíhavosti zadní nápravy (prý nelze:D)... a teď už jede dobře.

Takže "všechno je jinak"...

 

 

 

DSCN7462a.jpg

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrý způsob, jak zjistit jestli jsou přední tlumiče na výměnu je projíždět pod plynem táhlou zatáčku stálou rychlostí a pak přibrzdit. Pokud se při tom zanoří roh auta dolů, je to na výměnu.

Další dobrý (ve smyslu že pak řidič velmi rychle zjistí, že ty nové tlumiče, a někdy i spodní prádlo, opravdu nutně potřebuje) způsob u auta s ABS je brzdění na nerovnostech - roletě před křižovatkou nebo neopravených panelových "schodových" úsecích na dálnici. Pokud je na takovém úseku nutné zabrzdit a tlumič neudrží už kvůli nerovnostem kolo pořádně na zemi, neustále se kvůli tomu aktivuje ABS. A není to dobrý pocit, když pak chce řidič rychle zastavit, silnice je suchá, ale auto zpomaluje jen tak trochu, protože je neustále aktivní ABS.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, P607Olda napsal:

Když jsem byl "měřit tlumiče" v jednom servisu, tak se to dělo tak, že auto rozjeli na dvojku asi do 30 km/h proti zdi a pak na rohoži zaflekovali - zabrzdili. A rohožka vydala záznam houpání auta. Brr, víckrát jsem tam nejel.

Já když jsem byl měřit tlumiče, tak to byla stolice, kdy byly kola na speciálních podložkách, u kterých se měnila frekvence a velikost kmitů a to snímaly čidla připevněné na karosérii. Jedna náprava trvala tak cca minutu. Výsledek byl graf v čase s průběhem měřeného auta a graf jak by to mělo na konkrétním autem vypadat a barevná pole - červená/žlutá/zelená, podle kterých bylo krásně vidět výsledek. Výsledek takového měření mi dává větší smysl, než pouhé změření útlumu tlumiče při zabrždění..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Problém "NOVYCH" tlmičov je ten, že to čo sa dneska predáva v druhovýrobe, a je úplne jedno pod akou značkou, ani zďaleka nedosahuje kvality prvovýroby určenej priamo pre výrobcu. Z tohoto dôvodu sa ani netreba čudovať zlým výsledkom testu po montáži "nových" tlmičov. Sám som dával testovať svoje originály už trikrát ale výsledok cez 75% účinnosti moju snahu o renováciu zatiaľ vždy stopol, často sa stáva, že druhovýroba do dvoch rokov je na tom ešte horšie ako bola pred výmenou. Rozhodujúce pre mňa sú jazdné vlastosti, teraz (po 290t km) už cítim dosť veľkú zmenu v jazdných vlastnostiach (som veľmi zvedavý čo prezradí meranie) ale rozhodne sa už chystám tie tlmiče vymeniť, aj keď mi je jasné, že tie "nové" už nebudú to čo bývali pôvodné. Ale určite by sa na podvozku ešte našli aj dôležitejšie veci ako sú tlmiče, každý skúsený šofér dokáže nejakú dobu jazdiť aj na menej účinných tlmičoch, len musí poznať presne limity, čo si ešte môže dovoliť. Úplne iná situácia je pri vytečených tlmičoch, tam už nie je o čom rozmýšľať, treba ich vymeniť čo najskôr.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, 307rg napsal:

Ale určite by sa na podvozku ešte našli aj dôležitejšie veci ako sú tlmiče, každý skúsený šofér dokáže nejakú dobu jazdiť aj na menej účinných tlmičoch, len musí poznať presne limity, čo si ešte môže dovoliť. Úplne iná situácia je pri vytečených tlmičoch, tam už nie je o čom rozmýšľať, treba ich vymeniť čo najskôr. 

Přesně souhlasím. Taky proto jsem se nejprve ptal, zda jsou potečené, tedy netěsné.

Akorát nám tady chybí tazatel hanys, od doby, kdy položil dotaz, tady nebyl.

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dobrý den,

děkuji vám za odpovědi a rady, jedná se o přední tlumiče a pružiny, neboť jedna již praskla na stojícím vozidle a proto jsem již měl obavy o bezpečnost a byl jsem na několika testech tlumičů a třikrát naprosto rozdílné výsledky, dvakrát tlumiče relativně ještě v pořádku, potřetí již nevyhovující.

z auta se ozývají při přejezdech nerovností dost silné rány, to samé při průjezdu nějakou dírou, nebo jízdě po špatné silnici. Nechci raději druhovýrobu, ta mne již několikrát zklamala a proto bych raději originály. Samozřejmě moc volných peněz není nikdy dostatek, ale nechci šetřit na něčem, co může způsobit vážný malér.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lenže práve problémy, ktoré si (až teraz) popísal, ukazujú skôr na to, aby si investoval radšej do čapov, stabilizátorov a hlavne do horného uloženia tlmiča, ktoré je takmer vždy príčinou prasknutej pružiny,  za toto podľa mňa tlmiče nemôžu. Čo sa týka druhovýroby,  aj ND z peugeot servisu je druhovýroba, a tiež to nie je to isté ako je pôvodný, takže pokiaľ nie je problém so stabilitou pri jazde tak by som sa s výmenou tlmičov zbytočne neponáhľal. Ale ťažké je súdiť od klávesnice.

Zdá sa mi, že už si sa v podstate rozhodol, že chceš nové tlmiče (ja by som ešte počkal) no nezabudni hlavne na to horné uloženie tlmičov (ložiská) a čo sa týka toho búchania hlavne po nerovnostiach tak určite pomôže výmena tyčiek stabilizátorov (priamo spojené s tlmičmi a čapy na nich nevydržia dlho na tých naších cestách) a pri tej príležitosti aj samotný stabilizátor a hlavne jeho uloženie, no a potom vlastne aj kontrola ostatných častí podvozku.

Upraveno uživatelem 307rg
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...