hanys Odesláno 18. červenec 2018 Sdílet Odesláno 18. červenec 2018 Ahoj, potřeboval bych poradit. mám 307SW a původní tlumiče, najeto cca 200 000km, podle testu mají 57 procentní účinnost, takže je už asi čas na výměnu? a bude auto po výměně za originální tlumiče a pružina tvrdší? DĚKUJU-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 18. červenec 2018 Sdílet Odesláno 18. červenec 2018 tlumiče jsou na výměnu, ale proč chceš měnit i pružiny nevím, tvrdší to nebude, když vyměníš i pružiny, bude auto logicky o nějaký milimetr výše... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 18. červenec 2018 Sdílet Odesláno 18. červenec 2018 (upraveno) Na testy nevěř, někdy projdou i staré a někdy neprojdou ani nové. Přední nebo zadní? Jsou potečené od oleje? Pružiny a tlumiče mají různé projevy a různou potřebu výměny. Tlumiče rozhodují o dynamickém chování, tedy tvrdost na dírách, na zhupech. Pružiny určují "dlouhodobou" výšku auta, tedy jak je vysoko prázdné a jak je nízko naložené. Při tomto nájezdu se zaměř na horní uložení a na ložiska, dříve, než ti přední pružina praskne. Po několika prasklých pružinách (mám na starosti asi 25 aut) nechávám horní ložiska měnit preventivně. Ještě pozn.: tlumiče zadní nejsou kritické, ani na STK to neměří a upřímně ani na jízdě to moc nepoznáš. Přední jsou snad krizovější, ale taky se se starými dá v pohodě jezdit - tzn. nevede to k nepojízdnosti, a v zatáčce může více odskakovat, ale když pojedeš opatrně... Píšu to takto proto, že existuje mnoho jiných problémů, které způsobí nepojízdnost anebo jsou vysloveně nebezpečné, tak aby ses zaměřil na věci podstatné. Upraveno 18. červenec 2018 uživatelem P607Olda Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 18. červenec 2018 Sdílet Odesláno 18. červenec 2018 po 200 tisících bych ty tlumiče určitě vyměnil Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vena garážmistr Odesláno 18. červenec 2018 Sdílet Odesláno 18. červenec 2018 Nedá mi to než souhlasit s Oldou. Většinou je to tak že u auta s takovým nájezdem pokud ho jezdíš sám ani moc nepozoruješ při běžné jízdě zhoršení funkce tlumičů to se pozná většinou až když potřebuješ valit " kudlu " to potom poznáš že se auto chová více nečitelně pokud ho budeš během jízdy úmyslně přivádět na hranici možností . Na druhou stranu s ozzy56 se také dá souhlasit pokud máš volné peníze tak tomu autu neuškodíš pokud vyměníš všechno co má souvislost s tlumiči a pérováním. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 19. červenec 2018 Sdílet Odesláno 19. červenec 2018 nedá mi to, než trvat ne svém --tlumiče mají na bezpečnost jízdy zásadní vliv, samozřejmě, že nejenom tlumiče...,jestli bude podvozek ve špatném stavu (velké vůle, špatná geo.,stav silentbloků, uložení ramen atd., tak nové tlumiče budou k prdu),ale vycházím z většinového názoru, že auto má být udržované..., a tam má výměna tlumičů po 200 tisících velký vliv, prostě nemůžu jezdit opatrně z důvodu špatných tlumičů, to bych musel připustit, že budu jezdit pomalu, protože mám ve špatném stavu brzdy..., opatrně můžu jezdit nějakou omezenou dobu, protože mám třeba pneu na hraně a brzy je budu měnit, ale nee z důvodu špatných tlumičů...,není to otázka volných peněz, jak píše Vena, je to otázka, zda budu mít auto v cajku pro moji bezpečnost, jestli mi bude auto sedět na cestě jak má, nebo nee, všichni přece víme, že auto se špatnýma tlumičema odskakuje, nedrží stopu při prudkém brzdění atd., prostě se s ním špatně jede... že se při vadných tlumičích sjedou rychle pneumatiky, je v tomto případě ta nejmenší ztráta Charlie 1 ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 19. červenec 2018 Sdílet Odesláno 19. červenec 2018 (upraveno) No teda... - ještě ani nevíme, zda se jedná o přední nebo zadní. - zda má auto opravdu špatné jízdní vlastnosti, anebo bylo měření z nějakého důvodu. ... při vadných tlumičích sjedou rychle pneumatiky ... to je taky diskutabilní. Provozuji několik aut (10 nebo 15 a včetně už prodaných to bude přes 30 i více) s nájezdem přes 200 000, tlumiče se neměnily a sjíždění pneu se nekoná. Tak jenom, ozzy, jestli píšeš ze své zkušenosti, anebo jsi to někde slyšel/četl? Proč tady píšeš o špatném stavu podvozku, když otázka zní jasně: "tlumiče byly změřeny jako 55%. Vyměnit???" Spíše mi tím nahráváš v mém doporučení, aby dal do pořádku (velké vůle, špatná geo.,stav silentbloků, uložení ramen atd., tak nové tlumiče budou k prdu), protože tyto věci mají na bezpečnost i na sjíždění větší vliv. Když jsem byl "měřit tlumiče" v jednom servisu, tak se to dělo tak, že auto rozjeli na dvojku asi do 30 km/h proti zdi a pak na rohoži zaflekovali - zabrzdili. A rohožka vydala záznam houpání auta. Brr, víckrát jsem tam nejel. Přikládám test měření mých NOVÝCH tlumičů, těsně po výměně zadních (původní tlumily dobře, ale klepaly). Kvalita nových je 59, resp. 40%. Takže proto už měření nevěřím. Po výměně jsem měl pocit, že auto odskakuje, to jsme nakonec odstranili změnou sbíhavosti zadní nápravy (prý nelze)... a teď už jede dobře. Takže "všechno je jinak"... Upraveno 19. červenec 2018 uživatelem P607Olda Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Spocklw Odesláno 19. červenec 2018 Sdílet Odesláno 19. červenec 2018 Dobrý způsob, jak zjistit jestli jsou přední tlumiče na výměnu je projíždět pod plynem táhlou zatáčku stálou rychlostí a pak přibrzdit. Pokud se při tom zanoří roh auta dolů, je to na výměnu. Další dobrý (ve smyslu že pak řidič velmi rychle zjistí, že ty nové tlumiče, a někdy i spodní prádlo, opravdu nutně potřebuje) způsob u auta s ABS je brzdění na nerovnostech - roletě před křižovatkou nebo neopravených panelových "schodových" úsecích na dálnici. Pokud je na takovém úseku nutné zabrzdit a tlumič neudrží už kvůli nerovnostem kolo pořádně na zemi, neustále se kvůli tomu aktivuje ABS. A není to dobrý pocit, když pak chce řidič rychle zastavit, silnice je suchá, ale auto zpomaluje jen tak trochu, protože je neustále aktivní ABS. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Agrafik Odesláno 19. červenec 2018 Sdílet Odesláno 19. červenec 2018 před 5 hodinami, P607Olda napsal: Když jsem byl "měřit tlumiče" v jednom servisu, tak se to dělo tak, že auto rozjeli na dvojku asi do 30 km/h proti zdi a pak na rohoži zaflekovali - zabrzdili. A rohožka vydala záznam houpání auta. Brr, víckrát jsem tam nejel. Já když jsem byl měřit tlumiče, tak to byla stolice, kdy byly kola na speciálních podložkách, u kterých se měnila frekvence a velikost kmitů a to snímaly čidla připevněné na karosérii. Jedna náprava trvala tak cca minutu. Výsledek byl graf v čase s průběhem měřeného auta a graf jak by to mělo na konkrétním autem vypadat a barevná pole - červená/žlutá/zelená, podle kterých bylo krásně vidět výsledek. Výsledek takového měření mi dává větší smysl, než pouhé změření útlumu tlumiče při zabrždění.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
307rg Odesláno 19. červenec 2018 Sdílet Odesláno 19. červenec 2018 Problém "NOVYCH" tlmičov je ten, že to čo sa dneska predáva v druhovýrobe, a je úplne jedno pod akou značkou, ani zďaleka nedosahuje kvality prvovýroby určenej priamo pre výrobcu. Z tohoto dôvodu sa ani netreba čudovať zlým výsledkom testu po montáži "nových" tlmičov. Sám som dával testovať svoje originály už trikrát ale výsledok cez 75% účinnosti moju snahu o renováciu zatiaľ vždy stopol, často sa stáva, že druhovýroba do dvoch rokov je na tom ešte horšie ako bola pred výmenou. Rozhodujúce pre mňa sú jazdné vlastosti, teraz (po 290t km) už cítim dosť veľkú zmenu v jazdných vlastnostiach (som veľmi zvedavý čo prezradí meranie) ale rozhodne sa už chystám tie tlmiče vymeniť, aj keď mi je jasné, že tie "nové" už nebudú to čo bývali pôvodné. Ale určite by sa na podvozku ešte našli aj dôležitejšie veci ako sú tlmiče, každý skúsený šofér dokáže nejakú dobu jazdiť aj na menej účinných tlmičoch, len musí poznať presne limity, čo si ešte môže dovoliť. Úplne iná situácia je pri vytečených tlmičoch, tam už nie je o čom rozmýšľať, treba ich vymeniť čo najskôr. P607Olda ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 19. červenec 2018 Sdílet Odesláno 19. červenec 2018 Agrafik: jj, jak píšeš, tak to považuju za správné. To, co jsem uvedl, byl odstrašující případ. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 19. červenec 2018 Sdílet Odesláno 19. červenec 2018 (upraveno) před 2 hodinami, 307rg napsal: Ale určite by sa na podvozku ešte našli aj dôležitejšie veci ako sú tlmiče, každý skúsený šofér dokáže nejakú dobu jazdiť aj na menej účinných tlmičoch, len musí poznať presne limity, čo si ešte môže dovoliť. Úplne iná situácia je pri vytečených tlmičoch, tam už nie je o čom rozmýšľať, treba ich vymeniť čo najskôr. Přesně souhlasím. Taky proto jsem se nejprve ptal, zda jsou potečené, tedy netěsné. Akorát nám tady chybí tazatel hanys, od doby, kdy položil dotaz, tady nebyl. Upraveno 19. červenec 2018 uživatelem P607Olda pavelu96 ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hanys Odesláno 22. červenec 2018 Autor Sdílet Odesláno 22. červenec 2018 dobrý den, děkuji vám za odpovědi a rady, jedná se o přední tlumiče a pružiny, neboť jedna již praskla na stojícím vozidle a proto jsem již měl obavy o bezpečnost a byl jsem na několika testech tlumičů a třikrát naprosto rozdílné výsledky, dvakrát tlumiče relativně ještě v pořádku, potřetí již nevyhovující. z auta se ozývají při přejezdech nerovností dost silné rány, to samé při průjezdu nějakou dírou, nebo jízdě po špatné silnici. Nechci raději druhovýrobu, ta mne již několikrát zklamala a proto bych raději originály. Samozřejmě moc volných peněz není nikdy dostatek, ale nechci šetřit na něčem, co může způsobit vážný malér. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
307rg Odesláno 23. červenec 2018 Sdílet Odesláno 23. červenec 2018 (upraveno) Lenže práve problémy, ktoré si (až teraz) popísal, ukazujú skôr na to, aby si investoval radšej do čapov, stabilizátorov a hlavne do horného uloženia tlmiča, ktoré je takmer vždy príčinou prasknutej pružiny, za toto podľa mňa tlmiče nemôžu. Čo sa týka druhovýroby, aj ND z peugeot servisu je druhovýroba, a tiež to nie je to isté ako je pôvodný, takže pokiaľ nie je problém so stabilitou pri jazde tak by som sa s výmenou tlmičov zbytočne neponáhľal. Ale ťažké je súdiť od klávesnice. Zdá sa mi, že už si sa v podstate rozhodol, že chceš nové tlmiče (ja by som ešte počkal) no nezabudni hlavne na to horné uloženie tlmičov (ložiská) a čo sa týka toho búchania hlavne po nerovnostiach tak určite pomôže výmena tyčiek stabilizátorov (priamo spojené s tlmičmi a čapy na nich nevydržia dlho na tých naších cestách) a pri tej príležitosti aj samotný stabilizátor a hlavne jeho uloženie, no a potom vlastne aj kontrola ostatných častí podvozku. Upraveno 23. červenec 2018 uživatelem 307rg ozzy56, Agrafik a pajas502 ohodnotil 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.