inoxing Odesláno 12. červenec 2018 Sdílet Odesláno 12. červenec 2018 Zdar všem, chtěl bych oživit staré téma o spínači spojkového pedálu. Vrtá mi hlavou, k čemu je u Peugeota 307 spínač spojkového pedálu- umístněn na konzoli nahoře nad spojkovým pedálem (nemyslím spínač brzdového pedálu 4 pinový/dva spínače brzdového pedálu tempomat/světla 2 pinové). Může mi někdo erudovaný vysvětlit, k čemu je tento spínač a jakou plní funkcí? U VW tento spínač plní funkci jednak pro vypínání tempomatu (zde asi také, pokud je instalován), ale také upravuje mapu plynového pedálu- to si můžete vyzkoušet tak, že pokud lehce našlápnete spojkový pedál přidáváte trhavě plyn, auto sebou nepěkně škube tzn. reakce je ihned na ubrání a tedy otáčky padají ihned dolů (mám vyzkoušeno tedy na naftách, ne na benzínu). Pokud spojka je nevyšláplá, mapa plynu je jakoby opožděná a reaguje více klidně- motor sebou neškube a rychlé změna plynového pedálu je linearizována. A teď mě někdo vysvětlete....Peugeot 307 1.6 benzín, r.v.2002, nemá tempomat a ani neměl, ani druhý spínač brzdy pro tempomat, ale MÁ snímač spojky. K čemu je to dobré? Protože žádná reakce s vyšláplou spojkou/nevyšláplou spojkou není žádná, otáčky padají stejně rychle tak či tak. A navíc, v PP2000 je, v BSI jednotce, funkce zapnutí snímače spojkového spínače (clutch switch input)- zapnu ji a žádná změna se nekoná. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radek Hurvajz Odesláno 13. červenec 2018 Sdílet Odesláno 13. červenec 2018 Byva to připrava pro tempomat, stačí zastrčit páčku pod volant, povolit tempomat na Diag a funguje. Jen nevim jak je to s tim spinačem na brzdě. Ja to mam taky tak ve 207. Květoň tempomat dodělaval, ja zatim vaham protože nevim jestli mi nechybi na brzdovým druhý spinač. VIZ - Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inoxing Odesláno 16. červenec 2018 Autor Sdílet Odesláno 16. červenec 2018 Asi ano, protože jinak jsem žádnou jinou funkci nepostřehl. Trochu se zamýšlím nad tím, že spínač spojky je přítomen a 2.spínač na brzdě přítomen není. Pokud tedy žádnou další funkci spojkový spínač nemá, mimo tempomat, tak je zvláštní, že práci s nenamontováním 2.brzdového spínače si výrobce dal a spojkový spínač namontoval. A to se nejdná o žádnou ztíženou montáž/demontáž, je přístupný. Později byl už montován dvojtý čtyřpinový brzdový spínač, takže dodělat tempomat byl už je opravdu úkon jen zasadit páčku do podvolantového modulu a povolit v diagnostice. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radek Hurvajz Odesláno 16. červenec 2018 Sdílet Odesláno 16. červenec 2018 (upraveno) Ja mam určitě spinač jen na brzdova světla, měnil jsem ho takže to vim, jinej tam není. Takže v připadě Květoně se jedna asi už o ten čtyřpin co pišeš, ma to auto podtstaně mladší. Přitomnost spinače na spojce mě mate, navíc spojkový pedál mi povrzává a dělá to právě ten spinač, kdyby to šlo klidně ho vyhodim. Upraveno 16. červenec 2018 uživatelem Radek Hurvajz Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inoxing Odesláno 16. červenec 2018 Autor Sdílet Odesláno 16. červenec 2018 (upraveno) Já jsem ten spínač ze spojky odmontoval rozebral a vyčistil a promazal, jde to celkem nenásilně. Nastartoval jsem bez něj a chyba nevyskočila, nevím doteď, k čemu to u roku 2002 bez tempomatu je. Každopádně jsem ho namontoval zpět a zapojil. Mám takový pocit, jestli ten snímač nemá něco společného s kontrolou funkčnosti celé elektroniky, jako celku- např. kontrola správné funkce plynového pedálu. Asi dvakrát se mě stalo, že mě vyhodila hláška se závadou plynového pedálu a po vyčištění spojkového spínače je klid. Je pravda, že spínač uvnitř, ikdyž nespíná žádné proudy, byl potřeba začistit jehlovým pilníčkem a pak smirkem. Edit: Došel jsem k závěru, že mimo vypínací funkci pro tempomat má spínač spojky ještě funkci takovou, že opravdu omezuje dávku paliva/zapalování při sešlápnutí spojky. Do doby, než jsem spínač spojky vyčistil (a patrně obnovil jeho funkci) jsem to nepozoroval, ale při vyšších otáčkách a zatížení je cítit, že při našlápnutí spojky motor lehce ubere. Projev není tak citelný, jako u koncernu VW, ale spojkový spínač plní zde asi plní stejnou funkci, ikdyž takřka neznatelný. Upraveno 19. červenec 2018 uživatelem inoxing Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.