Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Chladící kapalina B71 5120 resp. B71 5110


pavelblaha

Recommended Posts

Jestli chápu správně, do pažoutů nesmí jít nic jiného než psa 5120 nebo 5110. Přijde mi divný, že online lze objednat pouze "CS antifreeze G PSA" (prodejeoleju.cz), to neexistuje nějaká jiná alternativa?  Všichni lijete G12/G48?

Upraveno uživatelem pavelblaha
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bez ohledu na to, co kdo říká, dolívám vždycky tím, co tam už je :roker(nemíchám různé chladící kapaliny)

když ta kapalina co je v chladiči už není k dostání, nebo prostě nevím co tam je, udělám kompletní výměnu za G12 nebo G48

chlad. kapalina by se měla měnit co 5 let

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Quote

bez ohledu na to, co kdo říká

Díky za názror.  Každopádně to říká to PSA; předepisují nějaké minimální množství molybdenanů a zakazují  silikáty. Ani G12 ani G48 toto nesplňuje (IMHO molybdenany naopak zakazujou).

Diky Agrafik, škoda, že se na citroeny.eu neráčili napsat normu, kterou ta kapalina splňuje..  ani nenapsali složení. Hlavně, že je "originální".

Ještě jsem našel tvrzení, že g12+ splňuje PSA normu http://www.hazmioil.cz/CS_line_oil/CS_Antifreeze_G_12_+ - PS.pdf ale dost pochybuju :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

možná jsi příliš pečlivý :), ono to s těma chladícíma kapalinama bude asi tak, jako s motorovým olejem--pežoti údajně mají používat jen olej značky Total :D

což o to-- olej Total patří mezi ty levnější, tak proč ho nepoužívat do pežotů,když ho výrobce doporučuje že??,:super,  jinak od převratu jsme dávali do motorů PSA chlad. kapalinu Fridex a nemám žádné poznatky, že by žral těsnění pod hlavou, nebo jiné krávoviny, psané i na netu :bojim, i ten Fridex se musí max. po 5 letech totiž vyměnit...

Upraveno uživatelem ozzy56
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 hodinami, pavelblaha napsal:

Díky za názror.  Každopádně to říká to PSA; předepisují nějaké minimální množství molybdenanů a zakazují  silikáty. Ani G12 ani G48 toto nesplňuje (IMHO molybdenany naopak zakazujou).

Diky Agrafik, škoda, že se na citroeny.eu neráčili napsat normu, kterou ta kapalina splňuje..  ani nenapsali složení. Hlavně, že je "originální".

Ještě jsem našel tvrzení, že g12+ splňuje PSA normu http://www.hazmioil.cz/CS_line_oil/CS_Antifreeze_G_12_+ - PS.pdf ale dost pochybuju :-)

Zjistil jsem, že mám hladinu chlad. kapaliny i u teplého motoru pod MIN. V příručce není napsána specifikace, co tam mám dolít ? Nechce se mi kvůli tomu do servisu. Navíc v příručce je zajímavý poznatek ! "Chladicí kapalinu není třeba měnit" no to fakt slyším prvně. odkaz zde na g12+ je na růžovou kapalinu, nevím, co tam Peugeot dává, ale mám modrou. Už mne fakt nebaví hledat a zkoumat, co tam jednotlivé značky dávají, informace všude jiné, normy a druhy kapaliny taky jiné,  fakt je asi lepší po letech dát nějakou osvědčenou a je to. Navíc není kapalina jako kapalina, odborník by vysvětlil a ostatně bylo to i někde v tisku - test a parametry chladicích kapalin, některé zcela propadly, nesplňovaly normy nebo deklarace parametrů třeba ohledně inhibitorů koroze apod. Nebudu jmenovat výrobce, ale po dvou letech to byla hnědá břečka, teď používáme jinou kapalinu stejné normy a ta barvu ani konzistenci nemění. Ale po 2,5 roce se mi ještě měnit nechce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...