Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Do Francie za d´Artagnanem a jinými bojovníky


Guest Espero

Recommended Posts

Nejpozději v úterý 10.7. vyrážíme se synkem tak asi na 16 denní cestu do Francie za ´d´Artagnanem hrabětem de Batz de Castelmonte, chceme navštívit Auch v Gaskoňsku, jeho rodiště kousek odtud (nar. 1615), La Rochelle a Maastricht, kde padl v boji (1674) jako kapitán mušketýrů (skutečná historická osobnost). Jsou tam různá muzea a pomníky k tomu tematu. Do Francie symbolicky proto, že náš nový, ještě nedodělaný bydlík je Peugeot a tedy francouzská značka, byť byl vyrobený v Itálii nedaleko Gargana. No a při té příležitosti navštívíme Lourdes, sklouzneme do Španělska do San Sebastian (je tam nejhezčí pláž v Evropě), zpátky pak po celém pobřeží přes Biaritz, Bordeaux, Nantes, Saint Malo, Mont-Saint-Michelle, Cherbourg, pláže Utah, Omaha, Juno, (vylodění) Amiens, Waterloo, Bastogne, Malmédy, Stavelot (bitva v Ardenách), Maastricht (Pomník na místě, kde d´Artagnan padl), Arnhem (operace Market garden) a fofrem domů. Je to trasa 4 823 km, průměrně denně 301 km. Pokusím se pak vymodelovat cestopis, ale chvilku to potrvá. Od té doby, co je ze mě matka samoživitelka, tedy poslední rok, mám jen málo času.
Kdyby tudy někdo jel, dejte vědět, třeba se někde potkáme a kdyby se někdo chtěl přidat, písněte.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ti nevím jestli by jsi tomu neměl říkat dostihová dovolená. Jako průměrně cca 300 km za den se mi zdá dost. Chápu že toho chceš stihnout co nejvíc ale řekl bych že někdy méně je více. Myslím si že podle mě by taková cestovněpoznávací dovolená měla být s denním nájezdem max. 150-180 km. Když vezmu cca 8-8,30 budíček ranní rituály jako snídaně hygiena atd. a máš 9- 9,30 pak pár kilometrový přesun na nějakou tu památku dejme tomu v 11 nástup k prohlídce památky trvající cca 2 hoďky a jsi na 13 oběd atd. máš 14 pak nástup na přejezd a pokud má být cca 300 km tak i kdyby jsi dokázal letět průměr přes 50 km/ h tak to máš něco okolo 6 hodin a pokud jsi vyjel ve 14 tak máš 20 možná trochu víc najít místo k nocování pak večeře a večerní rituály nějaká příprava na další den a na kutě jdeš cca 22- 23 hod.  A to jsem do toho nezapočítal minimálně dvouhodinovku řešení čistě provozních věcí  tankování PHM, vody nákup proviantu apod. Ano tahle " provozní zastávka " nemusí být každý den ale také třeba s tím v harmonogramu počítat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ono je to trochu jinak. Rychlým pochodem téměř bez zastávky kromě na odpočinek prvních 1 500 km. Další 2 200 pak couravě, poznávacím způsobem a zpátky zase asi tak 1 300 opět rychlým pochodem bez zastávky kromě na odpočinek. Jestli něco nestihnu, pak to bude nejspíše Belgie a Holandsko na konci a tam se to dá oželet a když tak se tam jindy vrátit. A mám tam 4 dny časovou rezervu, můžu přijet i později.

Upraveno uživatelem Espero
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Musím změnit destinaci. Ve Francii zavedli jakési plakety emisního typu a lze je koupit za cca 5 Eur, jenže jen po internetu - na stránkách francouzského Ministerstva dopravy a posílají je pak poštou po celém světe. Musí se vyplnit formulář ve francouzštině a poslat k tomu naskenovaný velký TP. To do zítra nemůžu stihnout. Navíc velký TP má moje úvěrující instituce v trezoru a musím se napřed obrátit na ně. Francií jsem projížděl vloni do Portugalska a nic takového - emisní zóny - tam nebylo, je to úplná novinka a není to jen ve městech, ale celá rozsáhlá území. Projížděl bych třemi velkými zónami a nemohl bych se jim vyhnout. Prakticky lze říci, že je odříznutá cesta do Španělska a Portugalska, tam bez plaket dnes nepronikete. Samozřejmě, že to nemá nic společného s ekologií, jde o dodatečné zdanění a musí to mít i cizinci, jinak pokuta až 68 - 385 EUR a ani přes pokutu se do zóny nesmí.

Takže pojedu do Itálie, střední část - Benátky, Gargano, Neapol, Pompeje, Anzio, Monte Cassino, Firenze, Terst cestou zpět. Trasu mám připravenou, já mám vždy v zásobě pár tras, kdyby došlo k něčemu podobnému, i když konkrétně letošní Francii jsem připravoval až teď. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 Tak to potom takový rozvrh je vcelku přijatelný.

No nechci Ti brát iluze ale o těchto plaketách proběhli informace dva roky možná i déle zpátky. Vím to protože v mém prvním internetovém klubu kde byli všechny možné typy citroenů se část lidí  chystala jet do Francie na sraz 2CV a hledali několik dobrovolníků s modernějším vozem jako doprovodný vozy a už v té době se o tom vědělo. Ale tuším že tehdy to bylo jen do měst a vím že absolutně nechtěli uznávat ty Ekologické plakety které se prodávají tady na STK v zastoupení Dekry pro SRN a jiné země EU.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Vrátil jsem se z Itálie, včera v noci a budu muset začít tím, že dám vůz trochu v záruce poštelovat. Jednak mi tam trochu vázly brzdy po sjezdu z Alp a hřálo se pravé kolo, taky brzdy pískaly ale nijak hrozně, ale začal se odchlipovat plastový pás na bočních dveřích, taky to začalo trochu táhnout doprava a příšerně vržou boční okna při stahování. V podstatě samé drobnosti, jsem zvědavý, jak se k tomu u Domanského postaví. Jestli se jim nebude chtít, pak využiji jiné možnosti. Až zpracuji fotky napíšu něco jako ilustrovaný cestopis v PDF a přidám sem, jak bývá zvykem u "bydlíkářů". 

De facto jsme byli každý den jinde, jen první 2 dny jsme přespávali bez pohybu u Benátek, první proto, abych si trochu odpočinul od té namáhavé přípravy s vestavbou na spaní, protože cestu jsem připravoval před odjezdem až do 2 do rána, nebyl vůbec čas, pak už jsme jeli přes Rakousko (Linz - Mauthausen) přes Spitaal am Pyhrn po okreskách do Alp, odtud do Punta Sabioni na druhém břehu benátské zátoky,  od Benátek po břehu Jadranu až do Vieste na Garganu, pak do Foggie, přejeli jsme na druhý bžřeh Středozemního moře do Pompejí, odtud do Salerna a kousek pod něj, kde jsme se koupali na jedné hotelové pláži, pak Neapol, no a pak už cesta zpátky,  Monte Cassino,  Assisi, Brener,  Mnichov a odtud po dálnici domů. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 9. 7. 2018 at 9:15, Vena garážmistr napsal:

 Tak to potom takový rozvrh je vcelku přijatelný.

No nechci Ti brát iluze ale o těchto plaketách proběhli informace dva roky možná i déle zpátky. Vím to protože v mém prvním internetovém klubu kde byli všechny možné typy citroenů se část lidí  chystala jet do Francie na sraz 2CV a hledali několik dobrovolníků s modernějším vozem jako doprovodný vozy a už v té době se o tom vědělo. Ale tuším že tehdy to bylo jen do měst a vím že absolutně nechtěli uznávat ty Ekologické plakety které se prodávají tady na STK v zastoupení Dekry pro SRN a jiné země EU.

Já jsem vloni  na tom srazu 2 CV byl s kolegou veteránistou jako druhý řidič, bylo to kousek nad Lisabonem na asi 5 dní. No a nic jsme nemuseli ve smyslu těch plaket řešit. Do té Francie jsem potřeboval proto, že mi končí rekonstrukce na R 11, mám to skoro hotové a potřeboval jsem sehnat pár dílů, které mi chybí, jednak boční spodní chromované lišty, jednak totéž na střeše a pak zadní spoiler. Tady se to už sehnat nedá. Hodily by se i přední a zadní světla, ale vyžiji zatím i s těmi původními. Vypadá to, že sice bude vůz po rekonstrukci, ale bez těch dílů, které ho jaksi dotvářejí opticky. Já jinak Francouze fakt nemusím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...