Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Zkušenosti se sportovními brzdami


Autoškolič Dodo

Recommended Posts

@Schreek Přesně jak píšeš. V Německu jedeš buď 90 za kamionem nebo 180 v druhým pruhu. Nic mezitím neexistuje, pokud fakt nejezdíš po nevytížených dálnicích v noci.

A díky za podporu. Času s rodinou moc nemám a ještě si hraju s tímto tématem v dobré víře, že moje zkušenost někomu pomůže. Asi byla chyba reagovat na takový příspěvky typu pesastor.

Upraveno uživatelem Autoškolič Dodo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Autoškolič Dodo 

Nenech se odradit nesouhlasnou reakcí na tvůj popis řešení náhrady originálních brzd na voze Peugeot 406. Tento model má bohužel originální brzdy dost slabé na dnešní velký provoz. Sám jsem se ve svém vlákně "Jirkovo 406 coupe" této problematice věnoval. Jinak podle mého názoru je právě tento tvůj popis snahy o zlepšení vlastností vozu Peugeot a podobná problematika to hlavní co zde členové a další zájemci hledají. Je dobré, že popis ověřených postupů na stránkách klubu najdou. Pro klub to přináší další členy a pro uživatele vozů Peugeot další zdroj informací. V servisech koncesionářů na podobné pokusy není prostor. Zadarmo to dělat nemohou a případnou úhradu nepovedených řešení zákazník nebude akceptovat. Za mne díky. Vždy si zde rád přečtu podobné popisy řešení oprav drobných nedokonalostí našich vozů PEUGEOT.   

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mal som 605, s 2,5 td,s  95 kW, kde maximalka končila pri 200, 2,1 mala len 80 kw a bolo to akurát na také auto. Tiez som zvedavý keď tam prehodis tie športové brzdy ako to pôjde, nič viac, nič menej. 

A založil si tému v sekcii servis, kde sa " predpokladá" nejaká technická otázka alebo rada. Ak si chcel pokecať, je tu ešte " pokec", alebo "tuning", kde sa venujú takýmto témam. 

A aby som nehádzal všetkých kamionakov do jedného vreca, keď sa na kamióne rozpadne kotuc z brzdy, alebo pneumatika po defekte, je to dobre odpratať,aby to neohrozovali ostatných šoférov. :-)))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@mmartinkovic Možná máš pravdu. Přemýšlel jsem nad tím, že bych to dal do tuningu, ale jako tuningář se necítím. Chiptuning je dnes už normální věc a já ho mám spíš kvůli úspoře paliva, než na drcení plynového pedálu a vyplavování adrenalinu. To jen zřídkakdy;). Tímto neřeším nějaké technické finesy. Jen bych rád zjistil, jestli se investice tímto směrem vyplatí.  Asi by mě to ani nenapadlo. Fakt mám třetí 406 a po první zkušenosti s tím, že ty brzdy v tomto autě nestíhají jsem s tím počítal a nejezdil tak, aby se to stalo znova. Shodou okolností se mi krátce po tom, co se mě ty kotouče skroutily naskytla možnost koupit Peugeot 405 T16 a já měl opravdu jedoucí auto. Brzdy mnohem lepší, ale i tak by to auto zasloužilo o něco odolnější. Pak když jsem sedl zpět do své 406 1,8 16V tak mě jakákoliv touha to auto prohnat opouštěla. Ten rozdíl ve výkonu a vlastnostech byl propastný:D. Jak jsem prodal T16, tak jsem si právě koupil tu 605 a ta mě vydržela dýl než 5 let. Pak už byla před 5 lety další 406 1,8 16V, kterou mám do teď, ale tím že jezdím daleko do práce a jsem tam přes týden, nechal jsem tuto 406  ženě a jako druhý auto mám teď právě 406 break 2,2 Hdi. Myslím si, že vlastnosti brzd teď můžu porovnat i díky tomu, že na té 1,8 mám před půlrokem měněny komplet brzdy za kotouče a desky od AET a na svém kombajnu ty sportovní kotouče s deskama od AET. Ta 1,8 je prázdná  o cca 250 kg lehčí, tak by teoreticky měla být citlivější na brzdě.

Jinak včera jsem vyměnil brzdovku, kotouče a desky a je na tom ujeto cca 30 km. Pocity nemám špatné, je to jako bych vyměnil i brzdové hadičky za pancéřové, kdy ten náběh brzdného účinku je trochu ostřejší, ale myslím, že se to ještě změní po tom, co se destičky zabrousí. Zatím nesedají úplně celou plochou díky drobným vůlím na brzdičích.

Jeden poznatek ale mám. Ty destičky od AET využívají větší plochu toho brzdového kotouče. Když jsem porovnávalty staré destičky a po jízdě i koukal, jak je to na nových kotoučích a jak na starých, tak to bylo naprosto zřetelné. .Staré destičky byly asi o 2-3 mm užší. Ne samozřejmě základní rozměr té kovové části, ale obložení. Dnes ještě přeměřím, vyfotím a dám sem.

Bohužel značka starých destiček je neznámá. Bylo to nečitelné a já to auto s těma brzdama koupil.

Upraveno uživatelem Autoškolič Dodo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě k těm rozpadlejm kotoučům a bouchlým pneumatikám... Jsem sice člověk s velmi omezeným pudem sebezáchovy, ale školu kamikadze nemám. Nechtěj po řidiči, aby pobíhal po dálnici a toto odklízel. Spousta řidičů, když to vidí na dálnici, tak volá na policii, že to na té dálnici je a ona to dříve nebo později řeší. Vidět mě, jak tam pobíhám po dálnici a dělám jejich práci, asi by za pomoc vděční nebyli a pokud by to byli úplní debilové je to na flastr. To, že by mě mohlo nějaký jelito, co čumí do mobilu převálcovat je asi jasný. Ale naprosto ti rozumím. Řidič je v tomto případě povinen to, že jeho rozervaná pneumatika zůstala na dálnici hlásit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 měsíce později...

Zdravím,

jsem tady novej.

Lehce z historie: 5,5 roku vlastník Peugeot 406 2.0 Break než jsem ho musel prodat. Otec má Peugeot 406 3.0 Break, brácha Peugeot 308 1.6 HDI Break a já nyní Citroen C5 2.0 HDI Break.

Z německých dálnic znám ještě jednu variantu a sice jízdu mezi betonovými svodidly. U nás je v této situaci povolena rychlost 60 km/hod, v Německu se jelo 130 - 150 km/hod. Jinak troubení a blikání...

Pokud mám řídit neznámé auto, při první příležitosti, kdy neomezím případné účastníky provozu, provedu test brzd. Roztáhnu auto na 60 km/hod a zadupnu. Pak v 90 km/hod. Kdo toto neudělá je pro mě sebevrah...

Píši sem proto, protože mě zajímají kotouče Rotinger a jejich chování. Všechna auta, která máme v rodině, jsou těžká. Já budu měnit komplet brzdy na jaře a zmíněné kotouče chci nainstalovat. K nim desky EBC GreenStuff. Situací, kdy člověk musí brzdit i očima nějak přibývá. Konkrétně 406 opravdu dobře brzdila jen v situaci, kdy mě před auto vlezl chodec např. máma s kočárkem. Jinak auto nebrzdilo - přibrzďovalo. Mohl jsem na brzdový pedál šlapat jak jsem chtěl a nic... Dle servisu vše OK.

C5 je na tom trochu lépe, ale oproti Octávce stále bída. No a když auti naložím :-)))

Chci Vás pane Dodo požádat o výstup, jak se kotouče mají k světu.

Díky a jsem s pozdravem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...