Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Zkušenosti se sportovními brzdami


Autoškolič Dodo

Recommended Posts

Tak brzdy na moji 406 dosloužily. Rozhodl jsem se pořídit nějaké lepší ze dvou důvodů.

1, Sériové brzdy na 406 jsou obecně poddimenzovány a je to první limit na který narážím při sportovní jízdě. Tzn. ,že i po 4 km ostřejší jízdy v serpentýnách se klidně stane, že cítíte smrad z brzd a po zastavení je vidět i kouř z brzd a to se mi stalo u mé první 406 1,8 16V. Teď mám 406 2,2 Hdi break s nějak zesílenou zadní částí auta (tlak zadních pneu je od výrobce předepsán na 3,2 bar.:o). Od toho se i odvíjí prázdná hmotnost 1575 kg.

2, Motoru bylo pomoženo na 130 kW a 400 Nm což je taky důvod, co by mělo majitele auta donutit popřemýšlet, jat score motor - brzdy srovnat.

Po prohledání internetu jsem narazil na klasiku sportovních kotoučů od Zimmermanna, ale ty vyrábí jen na přední nápravu a to mi vadilo. Pokud je moje auto tak těžký na zadku (mimochodem, v zatáčkách se toto auto asi díky rozložení váhy na nápravy chová ja 1,5 tuny těžká P-106, takže naprosto neutrálně, což mě moc mile překvapilo a jsem moc rád, že tato mnou moc ceněná vlastnost auta neodešla spolu s mojí 106). Další hledání mě přivedlo k brzdovým kotoučům od firmy ROTINGER , který dodává sportovní kouče i na zadní nápravu a přitom cena předních kotoučů je srovnatelná s ""Cimrmanama"". Za celou sadu 4 kotoučů jsem zaplatil u 2RACING 5048 Kč + poštovné 109,- a za dobírku dalších 25,-. (Ano. dělám jim reklamu, ale jediný, co mě s tímto obchodem spojuje je nákup těchto kotoučů a velká spokojenost s přístupem majitele, který mě po poslání objednávky sám telefonicky kontaktoval a na téma brzdy jsme dobrých 15 minut příjemně pokecali).

Další kapitolou jsou brzdové destičky. Koeficiet tření a teplotní odolnost je taky důležité parametry. Co z toho, že kotouč vydrží 800°C, když destička funguje do 400°C. Našel jsem proto i sportovní brzdové obložení OMP (jsou to brdové destičky od Feroda, což je informace právě od pána z 2RACING) ale s cenou  o 1865,- nižší. Pokud máte zájem o nápis na deskách Ferodo, tak zaplatíte za destičky 4273,- a máte je hned, nebo se vzdáte nápisu Ferodo a koupíte Feroda v krabičce OMP za 2408,-. Bohužel se mi nepodařilo najít jiný obchod než tento který má ale dodací lhůtu 1 měsíc a nenabízí tuto variantu na zadní nápravu. vzhledem k tomu, že se mi nechce tak dlouho čekat a nechci za brzdové destičky Ferodo jen na přední nápravu dávat tolik, zvolím brzdové destičky od AET, které sice nemají takový koeficient tření, ale jsou taky teplotně odolné, což si myslím, že je nejdůležitější parametr v případě, že se máte rádi sportovnější jízdu. Tyto destičky mě doporučil podle zkušeností i pán, co mě prodával kotouče. Sám má několik aut a i když zkoušel na tyto kotouče i jiné značky, tyto mu vyhovují nejvíc a i ostatní zákazníci jsou spokojeni. Cena za celou sadu ATE je v tomto obchodě 1139,-.

Určitě sem napíšu další zkušenosti z této kombinace kotoučů a destiček. Pracuju v Německu a jezdím po tamních dálnicích pozdě v noci, tak udělám "zátěžový test" a z maximální rychlosti zastavím, "jako by mi šlo o život" a uvidím, jak brzdy vadnou a jestli vůbec vadnou ;). Bude to pro ně nápor i z toho důvodu, že mám obuto pneu 225/45 r16.

IMG_20180630_085911[1].jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pred par lety jsem brutalne drtil u Nachoda v serpentinach Mini Cooper S zvednutej na 140kw, kde jsem zatacky uz projizdel skoro zadkem napred s pravou nohou na plynu a zaroven na brzde. Neptej se co delala prava ruka. Auto melo nejaky opravdu sportovni brzdy za raketu a po moji jizde kotouce svitili jak zarovky a jejich brzdna sila? Jo dobry. Pokud bych s tim jel i zpet stejnym tempem asi bych zustal nekde ve svahu.

Kamarad se chtel tenkrat pochlubit tak jsem to s nim testnul. Ale jo bylo to dobry. 

K tematu. Potrebujes opravdu sportovni brzdy, nebo funkcni brzdy? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejspíš blbě, za chvili bude měnit desky. Ono sportovní brzdy totiž brzdí až když jsou zahřátý, takže pokud se pojede delší trasa a pak bude potřeba zabrzdit bude učinek s pomalým nástupem, druhý brždění, hned po, by mohlo být už lepší, po zahřátí to bude brzdit výborně, ale u normální jízdy neudržíš brzdy zahřáté.

Však uvidí, ono je možný že to oproti standardním brzdám bude brzdit o dost líp i tak.

Upraveno uživatelem Radek Hurvajz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

13 rokov som chodil do práce cez Sturec, a nikdy som nemal pocit že by 605 mala slabé brzdy. Pohotovostná hmotnosť 1570 kg, + 3 ľudia, športové srdce. Na to prejdených 200 000 km, a brzdy som menil len raz. Zalezi čo od toho cakas. Ako pisu, športové brzdy sú fakt na to zahriatie a časté brzdenie, ale na bežnú premávku skôr strácajú ako pridávajú.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Musite brat rozdil mezi sportovnima a zavodnima. Ty sportovni desky funguji od 50st. az po 700st a maji vetsi koeficient treni nez standardni. Zavodni vydrzi i 850, aniz by nejak vadly ale je nutny je mit zahraty. Jsou taky mnohem agresivnejsi ke kotoucum. Ty sportovni se pouzivaji treba na zavody do vrchu, kde neni prostor pro zahrati brzd na provozni teplotu. Nechci zavodit, ale mam uz treti 406 a normalni kotouce s normalnima deskama se po prudkym dobrzdeni nalozenyho auta na dalnici dokazou zkroutit. Proto tyto kotouce. Ty spotovni desky mit nebudu, ale uz na me doma cekaji ATE, ktery jsou udajne z normalnich desek teplotne nejodolnejsi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak chces rady k sportovym brzdam, a potom to smerujes kade tade.
Co je prudsie brzdenie u teba, nemusi byt u ostatnych?
Co je plne nalozene auto u teba a co u ostatnych?
Ked to takto vyrobca auta ma, asi to ma overene, kedze v dnesnej dobe sa robia brzdy z "blata" a ty chces brzdit ako na sporotvom aute, za lacny peniaz a kvalita nech je vysoka. neviem co skombinujes a potom sa budes pytat, preco ti to piska a pod. ....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@mmartinkovic, jestli tvuj posledni prispevek v teto diskuzi byl na me, tak ho moc nechapu. Ja tady o zadny rady nezadal, nakoupil jsem veci na vymenu brzd a tady se jen o to podelil s tim, ze to treba nekomu pomuze jako recenze techto kotoucu a desticek, pokud by chtel nekdo silnejsi a odolnejsi brzdy, nez jsou seriovy. Stejne tak pises, ze mas 605, ale ja pisu o 406. Na druhe strane i ja mel 5 let 605 2,1 srdt a brzdy byly fajn, ale s tim autem jsem si uzival to pohodli a velikost a nikdy jsem to nehonil, tak nedokazu posoudit, jak se tyto brzdy chovaly pri rychlejsi jizde. Ale na neco ti odpovim. Jsem bezny uzivatel vozidla, co z 95%jezdi na spotrebu a v klidu a zbyvajicich 5% vyzenu saze jak v Nemecku na dalnici nebo na ceste Bilovice nad Svitavou - Adamov nebo Brno - Ochoz u Brna. Jedu tam obvykle po pulnoci a znam to tam, jak svy boty. Prave z te druhe trasy jsem psal zkusenost, kdy na trase cca 4-5 km mi pomalu shorely brzdy. Mel jsem je tehdy novy, zajety a Starline ani Kraft to nebyly, ale je pravda, ze znacku si uz nepamatuju. Kam me pamet saha, tak jsem ale byl verny znacce ATE do doby, kdy jsem dal na svoji 106 brzdy z S16 (stejny jako 306) Ty se me od zacatku vlnily a vubec nevim proc. I kdyz jsem jezdil v klidu po 3-4000 km byly zase, jak kdyz kopnes hada do kouli. Taky tak zkrouceny.

Dalsi vec. Ano, vyrobce to tak ma a ma to overene. V tom pripade by ale nemel byt duvod aby na internetu bylo spousta TAKOVYCH clanku. Porovnej si velikost trecich ploch u seriovych brzd u 406 a aut s podobnou hmotnosti. Uvidis, ze u 406 patri k k nejmensim.

A moc nechapu i to, ze pises, ze chci brzdy za cituju "lacny peniz". Ano. Nasel jsem na toto auto brzdove kotouce jen na predni napravu za 16 000 Kc, ( cca 650€) ale neplanuju jezdit 24 hodin Le Mans. Ale i tak klasicke  kotouce vyjdou na polovinu toho, co jsem zaplatil a nemyslim ty nejlevnejsi. Brzdove desticky bych koupil ty od OMP, ale problem byl s mesicem, co jim trva nez to poslou. Tak dlouho bych cekat nemohl a davat za sportovni desky jen na predni napravu od Feroda za 4300,- jsem fakt uz nechtel. Proto jsem zvolil  obycejne desky od AET, ale se ziskanou informaci, ze patri mezi teplotne nejodolnejsi mezi beznymi destickami. Co jim chybi ke sportovnim parametrum je nizsi koeficient treni.

Tento vikend je budu montovat samozrejme i s vymenou brzdove kapaliny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K dalsim reakcim. To co chci zkusit je jen naprosto amatersko-uzivatelsky test odolnosti teto kombinace kotoucu a desticek. Vysledek testu je, jestli se tyto koutouce nezkrouti a desticky nespali po brzdeni prazdnyho auta z maximalni rychlosti, coz muze byt stejny napor na brzdy, jako dobrzdeni plne nalozenyho ( myslim tim blizko limitu celkove hmotnosti) auta z cca 160 km/h.

A o placeboefektu se neda mluvit, kdyz se  kotouce nezkrouti a desticky nespali.Zkroucene nebo nezkroucene kotouce asi nebude jen subjektivni nazor.

Upraveno uživatelem Autoškolič Dodo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vzhledem k ostatnim ucastnikum provozu bys mel takovyhle PSEUDOTEST provozovay nekde na uzavrene trati na okruhu: Most, Vysoke Myto nebo Slovakiaring. :bojim. Ale to by NEBYLO LEVNY!!!

Asi malokdo z nas by Te chtel potkat pri Tvem extempore na silnici!:grr:grr:grr

Upraveno uživatelem pesastor
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@pesastorJojo. To víš. Budu to zkoušet na dálnici, kde je v pravýmpruhu hafo kamionů a vlevo kolona aut letící 200 km/h nejlépe v dopravní špičce tak nekdy kolem páté odpoledne... Ale nevadí. Budu se opakovat, když se Ti nechce moc číst, co píšu. Do Německa přijíždím v pondělí hodinu po půlnoci a jedu po dálnici A94. Nevím, jestli Ti to něco říká a jestli víš, jaký provoz je v tento den a tento časna této dálnici. Já tama jezdím už 15 měsíců a potkám na úseku 65 km, co je tato dálnice dlouhá po můj sjezd a když při jízdě 180 km/h na těch 65 km potkám 10 aut ať pomalejších nebo rychlejších, tak si říkám, že je tu mimořádný provoz. Zpětné zrcátka na autě mám a slibuju Ti, že pokud za sebou na té rovince ve vzdálenosti 5km a menší uvidím auto, nebudu tento PSEUDOTEST provádět. Děkuju za názor a jsem rád, že je tu další řidič, kterej dodržuje na 1000% absolutně všechny zásady bezpečné jízdy a absolutně dodržuje všechny předpisy. A pro doplnění. Ne každej kupuje nový auto a pokud kupuješ auto starší, tak rozjet to a prudčeji brzdit je jeden ze základních způsobů, jak zjistíš třeba funkci ABS a taky třeba to, jestli na nějakým kole nevisí brzdový třmen a okruh si proto nepronajímáš.

A jako poslední věc... Jsem kamioňák, co ročně najezdí 90 000 km, což není zase tolik, ale jen asi 1/3 těchto kilometrů je  po dálnicích. Zbytek je po Nemeckých okreskách a městech a hodně i po Německých a Rakouských Alpách. Jezdím s autem a vlekem, co je ještě o 1,5m delší vlak než klasickej kamion s plachtovým návěsem. Motám se s tímto v zákazech třeba v centru Mnichova, protože rozvážím cihly na stavby. Dále najezdím cca 70 tisíc kilometrů s osobákem, protože jezdím každej víkend domů. Ne, není to patent na dokonalost v ovládání auta, ale po 13 letech jako učitel autoškoly a dalších 12 letech jako řidič kamionu si myslím, že zvážit rizika už zvládám líp než většina řidičů. A klidně mě napiš třeba jen do SZ, co poruším za pravidla, když na prázdné dálnici, kde je povolená neomezená rychlost si dovolím rozjet se a zastavit.

Nic, pánové. Děkuji za příspěvky, ale asi poprosím moderátora o uzamčení tohoto tématu a slibuju, že se o podobné zkušenosti dělit nebudu. Kdysi jsem tu býval hodně aktivní, ale to věčný řidičský moralizování a psaní mimo tzéma mě utvrzuje, že se přesunu jen k občasným reakcím na příspěvky a témata jiných členů PC.

Těm, co projevili zájem o to vědět, jak tyto brzdy fungují ve větší zátěži pošlu SZ.

Ale i tak děkuju všem co sem napsali  svůj příspěvek i když nebyl příliš k věci nebo byl názoru, že řidič by neměl vědět, co si k autu může dovolit a mít jistotu, že když se dostane do situace, kdy musí sáhnout na meze svýho auta, tak vlastně ani neví, kde jsou.

Upraveno uživatelem Autoškolič Dodo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Autoškolič Dodo changed the title to Zkušenosti se sportovními brzdami - prosím zamčít

Tvoje zkusenosti jsou oprvdu ohromujici!

NEJSEM sic kamionak, ale zato uz jsem videl roztrzeny kotouce, uthany brzdovy desky.... Potom to na ty dalnici bez unikovejch zon do nekoho narves a kdyz to prezijes budes jako Babis rikat Sorry jako???

Musim se opravit: nechtel bych Te na silnici potkat ani jako toho kamionaka!:bojim

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To že budu na dálnicí sám a 5 km nebude žádný jiný auto je samozřejmě jen moje výmluva budu neuvěřitelně nebezpečnej pro auta, který tímto manévrem ohrozím. 

I já viděl roztrhaný kotouče ale žádný nebyly v povolené toleranci a byly totálně vybroušený a vyměnit se měly už před 50 tis. km, než se roztrhly. Jestli jsi viděl roztrhaný nový kotouče po jednom prudkým brždění dělaný na větší zátěž než sériový, tak klobouk dolů. Musel jsi už vidět všechno ;):papa

Upraveno uživatelem Autoškolič Dodo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nějak mi to nedá, ale musím to napsat. Lidi jste normální? Vím, že na tomto fóru se píše už celkem málo, ale pokud nemám nic k tématu, tak radši nepíšu nic. Přečtěte si nadpis! Mě by třeba Dodovi zkušenosti s brzdami zajímaly, abych se dozvěděl jestli nějaká taková investice má nějaký záasadní vliv na brzdný účinek nebo celkovou výdrž brzd při jejich intenzivním používání. Sám sem nedávno projel několikrát Německo tam a zpět a vím, že na tamějších dálnicích ty brzdy prostě dostavájí extrémně zabrat. To že někteří z vás tohle nechtějí nebo nemají potřebu zkoušet v tomhle vlákně nikoho nezajímá, tak se prosím prezentujte v nějakém vám bližším... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...