Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Peugeot 306 jménem José - Brzy 1.4T :)


ElektronikCZ

Recommended Posts

To máš pravdu, časem zaúkoluju kamaráda aby mi ho vytiskl na 3d tiskárně :D Plastu se věnuju jednou za půl roku a podle toho to i vypadá :D Navíc nepomohlo že to okénko jsem původně řezal pro trošku jinou čtečku :/

A sovětské je vcelku příhodné, můj youtube kanál se jmenuje bolševický autotronik :D Zatím tam ale není moc co hledat kromě upoutávky se zmodernizovanou stodvacítkou, neměl jsem moc čas točit :D

Upraveno uživatelem Péťa
Necituj předchozí příspěvek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem to ještě v rychlosti z většiny zapojil, už to bliká a pípá, což by asi většině lidí stačilo :D

To by byla ta jednoduchá část hotova, teď to jen nacpat do palubovky a propojit se zbytkem těch kravin co tam budu dávat :D Taky mě ještě čeká spousta programování :roll

Teď se asi na týden odeberu na dovolenou, takže moc nového obsahu nečekejte, maximálně doplním věci co už jsem dělal nebo odpovím na nějaké otázky :D Odkaz na: Video s ukázkou 

Mimochodem se omlouvám za kvalitu videa, už se mi nechtělo laborovat se zrcadlovkou :D

P_20180621_222119.jpg

Upraveno uživatelem ElektronikCZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže jelikož zrovna sedím v trajektu a nemám co na práci, říkám si že bych doplnil něco málo ohledně brzd :D

Když jsem auto převzal po 4 letech stání tak brzdič na straně řidiče byl celkem zatuhlý, ale to by byl nejmenší z problémů, což nejlépe popíše popíše přiložená fotka :D Destička byla pár set až tisíc kilometrů povyskočená :D

po výměně destiček a promazání to pořád nebylo ono.

Tím pádem jsem se rozhodl dát tam brzdiče z Citroenu ZX 1.4 co se nám válí na zahradě (jehož motor půjde do piškota jako subjekt pro naturbení, zatímco původní projde generální opravou. Taky z něj časem ukradnu posilovač řízení :D).

sundání proběhlo v pořádku, celkem se hýbaly, dokonce v nich byla kapalina

V dalším kroku jsem je obrousil a nalakoval viz fotky, a přegumičkoval.

když jsem je konečně namontoval na vozidlo, všiml jsem si, že narozdíl od původních brzdičů, jsou kompletně identické až na malý výstupek který překážel destičce. Tak jsem je zase sundal, zbrousil, přelakoval a vrátil :D

po dokončení strany řidiče jsem si také všiml že původní brzdič ze strany spolujezdce ten výstupek obsahoval, takže ohledně toho jsem celkem ztracen.

No brzdy už brzdí a celkem pěkně, takže snad jsem na chvilku zase posunul téma :D

jediné co zbývá je dokoupit k nim liťáky, ale na to teď nejsou prachy :D

P_20180425_175847.jpg

P_20180425_180225.jpg

P_20180519_210645.jpg

P_20180519_211955.jpg

P_20180519_214003.jpg

P_20180520_122932.jpg

P_20180602_190724_HDR.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 rok později...

Říkal jsem si že je čas to tu oživit :D Za tu dobu se událo dost věcí, asi to zde shrnu (to co si vzpomenu :D ) a pak to postupně rozepíšu a dodám obrázky.

Na převodovce blbne zpátečka, vyskakuje, brzo ji budu měnit.

Do auta jsem zabudoval výše zmíněný systém, už jsem na 3. verzi softwaru, postupně sem naposílám co to vlastně umí :D 

Samozřejmně jsem úspěšně poskládal palubovku.

Taky byl nefunkční střešňák, zlomené kusy toho pojezdu. Koupil jsem nový, jenže jsem si pak všiml že je zlomený odtok 😟. Jelikož mi do auta teklo i takhle, tak jsem to v tomto stavu nehodlal namontovat, tak jsem prohodil vnitřnosti do rámu toho původního. Teď funguje střešňák perfekně, po prošťouchnutí odtoků už nezatéká dovnitř, jen když zajíždí do střechy trošku drhne.

Zakoupena přepákovaná řadička - ty dráhy byly příšerné, teď je řazení daleko lepší :D 

Ty příšerné bílé nárazníky jsem přebrousil a nastříkal na černo, vypadá to bombasticky.

Samozřejmně nové autorádio, subwoofer. Holt jsem mladej no :D

Sportovní volant - tím že má menší průměr a auto nemá posilovač je pocit z řízení naprosto dokonalý, je cítit přesně co auto dělá a kdy začíná klouzat

Různé plastíky a kraviny v interiéru vyměněny za nepolámané :D

Prozkoumal jsem levý zadní podběh, a je tam díra jak do podsvětí, pás taky upadl. Holt to budu vyvařovat.

Nové žárovky do světel, night breakery, svítí to jak blbý :D 

Přemýšlím o interiéru z 306 gti, teď jsem jich pár viděl za dobrý peníz. 

Bude potřeba koupit nové odvzdušňováky dozadu, jsou strhané, a brzdy jsou nějaké zavzdušněné. Brzdí dobře, jen mají chod až dole.

Taky sháním bílý levý přední blatník, je tam ještě od předchozího majitele z modelu po faceliftu, natřený snad štětcem. Holt hrůza.

A spousty dalšího, bylo toho hrozně moc, takhle z patra se na vše ani vzpomenout nedá :D

No a za 8 měsíců už snad řidičák :D

 

 

Upraveno uživatelem ElektronikCZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 8 měsíců později...

Tak jsem dnes dokončil generálku zadních brzd. Chtěl jsem původně jen vyměnit odvzdušňováky, ale ty byly přirezlé a zlomily se napůl. Tak říkám pohoda, tak rovnou vyměním i obložení a prasátka. No, nakonec se to sesypalo jak domino a vyměnil jsem komplet zadní brzdy a brzdové trubičky a hadičky v zadní části. A ještě k tomu mi umřely hodiny, tak je buď vyměním nebo nahradím nějakým displayem, třeba palubní počítač🤔 

Když už jsem to měl rozdělané, všechno jsem odrezil a nabarvil, abych na to nemusel dalších pár let sahat. Veškeré obložení a prasátka jsem koupil brembo, aby to konečně trošku brzdilo.

Na fotkách je před, po, a finální výsledek. Taky mám nachystané nové liťáky :D

Přemýšlím, jestli někde sepsat postup, mám to celé nafocené i s tím barvením.

Taky jsem měnil všechny filtry a svíčky.

Teď je v plánu nová technická, pak mám nachystanou novou převodovku a spojku valeo, a pak začnu s tuningem.

Kvůli koroně se řidičák zatím nekoná, už jsem ho měl mít :D Aspoň mám čas tam dodělat co je potřeba.

PředPoHotovo

 

 

Upraveno uživatelem ElektronikCZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 10 měsíců později...

Čas na další update. Upřímně už si ani nepamatuju co všechno se na autě dělalo, ale má novou technickou a přibyly sedačky z Gti. Samozřejmě třídvířko má kolejničku na boku a pětidvířko dole, takže musely proběhnout nějaké úpravy. Zadní sedačky mají taky jiné uchycení, ale tam z nich stačilo vyndat zamykací mechanismus a flexou zaříznout držáky na autě. Řidičovu sedačku ještě musím dodělat, ale zbytek už je napasovaný. Lepší foto teď bohužel nemám. Další na řadě bude středový tunel a tapecy na dveřích z faceliftu, palubovku nechám předfaceliftovou.

120068397_321825838887120_2205201725881907546_n.thumb.jpg.16aec703724a78a4c72740000b73269e.jpg120072343_774559559939781_3695916545232859105_n.jpg.b488a5e0f8bc484df049c88f746d5ad1.jpg120038118_3359581560798990_2815145723232322357_n.thumb.jpg.35665ca60f627bffcb6be51121964fe9.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dalším přírůstkem je digitální otáčkoměr na volantu na styl rallye, který tam mám už nějakou dobu. Jde od zelené, přes žlutou, červenou a u omezovače je výrazná modrá. V bodě kolem maximálního výkonu začne blikat "jakože na přeřazení", tzv shiftlight. Dále je na palubovce tlačítko pro snížení jasu na noční projížďky, které jsem umístil do díry která tam byla od předchozího majitele. Na poslední foto chybí přístrojovka, a to souvisí s dalším příspěvkem :D

 P_20200328_150015.thumb.jpg.59f887f6716dd6e60f60a53f009062c5.jpgP_20190820_042455.thumb.jpg.775f105593c311e09c0852e8a55cbed8.jpgpfguh.thumb.jpg.83ca10af4e1940b547c12924c8fff3c5.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Další logickou fází je digi palubovka, kterou mám jako ročníkový projekt. Bude obsahovat palubní počítač, tlak a teplotu oleje, digitální rychloměr, tlak turba, poměr vzduchu/paliva a možná ukazatel rychlosti. Do hotova ještě daleko, ale návrh už je z velké části hotov. První část už budu posílat na vyřezání na laseru, asi z hliníku. Jelikož budu destičky objednávat po deseti, budu moct v případě zájmu udělat pár kusů navíc, do jakékoli 306 předface.

P_20210220_185833.thumb.jpg.8aa26fc4b97062efe6034f768b8db57c.jpg P_20210218_231657.thumb.jpg.ab59ac0d64bcd4009caffc8194e975d6.jpgunknown.png  

P_20201209_000311_1.jpg

Upraveno uživatelem ElektronikCZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • ElektronikCZ changed the title to Peugeot 306 jménem José - Brzy 1.4T :)

A nakonec asi největší update. Naskytl se bouraný Peugeot 206, s motorem 1.4, ale novějším KFW s MPI. To se mi zrovna hodilo, tak jsem ho koupil a odstrojil. Tento motor se stane novým srdcem mé 306ky :D Vše kromě motoru jsem rozprodal na díly, a teď se jenom musím zbavit kastle co mi teď překáží ve stodole. Na její místo přijde 306, a pak se pustím do přestavby. V průběhu přestavby bych rád vyřešil i rez a lak, celkově to dal do pucu. Přední nápravu shodím tak jak je i s motorem a nechám si ji bokem kvůli STK. Místo ní si zvlášt nový motor poskládám na nápravu kterou mám navíc, přijdou na ni i staré tlumiče z Gti od bédi tady na fóru :) Nevím zatím jak na tom jsou, ale dám jim druhou šanci. Na přestavbu už mám víceméně vše nachystané, včetně Turba, programovatelné Řídící jednotky, wideband lambda sondy, zapalovací cívky, intercooleru, atd. Ještě sháním větší vstřiky, ale pro první start postačí origo. Cílový výkon je zatím 150hp nebo 110kw, čili si z toho chci udělat takové svoje S16 :) Cíl je to celkem realistický. Časem bych rád pořešil i lepší brzdy, ale prvně to chci zprovoznit.

P_20201214_191130.thumb.jpg.672ff8662ca48953757819d038d5e821.jpgP_20201214_191125.thumb.jpg.8909d4509e4899d6a53aab403551be76.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tou kastlí se nenech jen tak odbít. Nějaký to jejich, že jen kastli vzít nemůžou a kdesi cosi je blbost. Musí tam být hlavně identifikační čísla vozu. Horší by to mohlo být s motorem, na něm bych pak být tebou přerazil kód, v případě nehody by byl problém, že motor je papírově zlikvidovaný (tohle se stalo kolegovi, dal celý auto na eko likvidaci a za rok u domu benga že motor z jeho vozu byl účastník nehody. Na palici ale je to tak) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to VojtouNerCZ: Hele a jak ten motor poznali? Vždyť výrobní číslo motoru už se roky neeviduje. To by muselo být hodně starý auto.

ElektronikCZ: Jinak s 306kou si hraješ pěkně. Jsi jeden z mála co tak dlouho vydržel a realizuje věci co si na autě naplánoval a tady se s nimi pochlubil. Ty budíky vypadají moc pěkně, to chci vidět v provozu 👍

Upraveno uživatelem Driver
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže to vypadá že zkusím napasovat vstřiky z PT cruiser 2.4 turbo, které mi dodá z vrakáče kamarád z Ameriky :D  Mají kolem 420cc/min, což odpovídá 150hp na kolech při použití ethanolu a 80% vytížení podle online kalkulaček.  Samozřejmě na klice by ten výkon byl vyšší. Je tam trocha rezervy pro zvyšování výkonu do budoucna, ale jelikož na ethanol je potřeba mnohem větší průtok, musel bych buď použít benzín nebo koupit větší. Pro porovnání, šedý by měl být origo vstřik (podle mroauto) a růžový je z PT cruiseru. Je o něco delší, ale jinak by měl pasovat. Pokud máte jiné nápady, určitě dejte vědět

image.png.10c57d25dddfbce801481c6244b8cbec.pngPEUGEOT 206 Šikmá zadní část (2A/C) 1.4 i Vstřikovací ventil BOSCH 0 280 156 3234PCS 0280156030 Fuel injector for Dodge Neon Chrysler PT Cruiser 2.4L Turbo  Free shinpping|Fuel Injector| - AliExpress

Upraveno uživatelem ElektronikCZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...