Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Třepání - Citroen C5


kombik

Recommended Posts

Ahojte, mám problém s C5 II (2.0 RHR, 6st. manual) - po koupi třepala v záběru pravá poloosa + byly rozbité silentbloky ramen, čepy, kosti, čepy řízení - tohle vše jsem vyměnil, udělal geo, asi 2 tisíce km jsem měl klid, potom se znovu začalo objevovat třepání - ale jiné (můj pocit že z levé strany), s tím se začaly objevovat divné zvuky - takové šoupání, hlavně v záběru na 1 nebo 2 převod. stupeň (nejvíc slyšitelné mezi 2000-3000ot) - stupňovalo se to s rychlostí, s tím že od 3 převod. st. už to nebylo slyšitelné, auto se však začalo citelně třepat od cca 80 do 110 (jak na zimních, tak na letních, kola několikrát převáženy, třepání nezávisí na otáčkách - třepe se stejně na 4,5,6 př.st., nejvíce se roztřepe v levé táhlé zatáčce kolem 90km/h - když se levé kolo nadlehčí, nebo na takových těch "žaludkových" kopečcích), první padlo podezření na levou poloosu - při zvednutí a roztočení levého předního kola se ozývalo cvakání, čím rychleji jsem točil tím víc se to měnilo v ten šoupající zvuk. Koupil jsem tedy levou poloosu, vyměnil, šoupání během prvních 10km zmizelo, potom se znovu objevilo - třepání neustalo. Při jemném rozjetí se při přeřazení z 1 do 2 ozve takove jedno hlasitější "chrr", kdy to trhne lehce s celým autem + je to cítit v pedálech. Pokud se rozjíždím tak, že tomu z místa naložím, tak nic takového slyšet není - jen při plynulém citlivém rozjetí. Nikde jsem neobjevil nic vydřeného - ty zvuky mi po výměně poloosy připadají jako by šly z převodovky. Další věc co se během těch 2 tisíc km zhoršilo - začla ta náprava bouchat např. na přejezdech se ozývají strašné rány - takové nic jsem ani u předchozí, ani u této C5 neslyšel. Silenty, čepy zkontrolovány - všechno je pevné, auto neplave.

Můžou mít tyto 3 věci - bouchání na přejezdech (pomalá jízda) a šoupání (nejvíce v záběru) a třepání (80-110kmh) mít mezi sebou souvislost - jelikož se to o objevilo víceméně ve stejnou dobu ? Už nevím od čeho se odpíchnout - po čem se dívat.

Může převodovka (diferák) způsobovat třepání celého auta?

Nemůže to dělat horní uložení tlumiče (gumoložisko)?

Nevyvážený (špatně ojetý) brzdový kotouč ? (při prudším brždění ze 160 je lehce citelné třepání na brzdovém pedálu, ale při normální klidné jízdě nic takového - pocitově je to stejné jako jakákoliv jiná C5. 

 

Díky moc, jesli někoho něco napadne, co bude vést k vyřešení bez výměny auta :)

Upraveno uživatelem kombik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nevyvážený kotouč nebude mít vliv na třepání a šustění při rozjezdu :myslim, zkus silentbloky uložení motoru a převodovky, hlavně ten spodní-akcelerační, to by mohl být důvod, proč to bouchá na přejezdu a třepání

Upraveno uživatelem ozzy56
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Silenty motoru meneny - olejovy + ta kosticka (oba u remenu) a spodni (na drzaku prave poloosy), maji do 5tisic km. Predtim se snazil motor vyskocit, ted je dle meho pevny. S ulozenim prevodovky pry problem nebyva. Auto si servisuju u bratrance, ktery dela jen C5ky, ale uz i jemu dosly napady co s tim.

Oldo - v tom zabrehu, to je nejaky servis ?

Ozzy - při rozjezdu jen šuští + to trhnutí ... třepání se objeví až při 80-110

Upraveno uživatelem kombik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Se domluv. Je to otázka ceny. Možná 500? Možná 1000? Jiná otázka je, že postup je takový, že nejprve se vymění věci zřejmé, a když to nepomůže, tak potom věci neobvyklé. Jezdím tam už 20 let a jsem velmi spokojen.

Ceny mají rozumné, díly berou v osvědčené kvalitě a za práci je tuším 380 + DPH, tedy asi 460 za hodinu, ale dělají velmi rychle.

No - poradil jsem, rozhodnutí je na tobě.

Ještě dodám, že už sem jel i z Prahy i z Ostravy a nelitoval - opravili.

Měl jsem i špatně vložené ložisko, taky to třáslo - měří se házivost kotouče a pak i náboje. Ale u tebe to asi bude vícero závad.

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě postřeh - když pustím auto z kopce, s vyplým motorem a neutrálem, tak přesně při 20 km/h slyším to co v prvním postu popisuju jako hlasitější "chrr" při rozjezdu - jen slabě a netrhne to s autem tak jako když to je v záběru, zkoušeno asi 5x, když se to ozve a zastavím a pustím to znovu, už to neudělá, ozve se to pouze pokud předtím vytočím kola přes cca 1 otáčku volatu, a kdyz to udela je to citit hodne na spojkovem pedalu. Po cestě z práce jsem jel chvíli 90 bez třepání, pak jsem před obcí zpomaloval - podřadil jsem na 5ku a dal jsem nohu z plynu, a po pár metrech zpomalovani při cca 75 s autem trhlo jako by vynechal motor a lehce se zacalo třepat, v 50 OK průjezd obce bez zastaveni, za obci pri 90 uz trepalo jako vždy...

Fakt mi to teď příjde jako převodovka - kterou si myslí i bratranec...

Upraveno uživatelem kombik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...