otojanicek Odesláno 18. červen 2018 Sdílet Odesláno 18. červen 2018 Ahoj, nemáte někdo detailnější info/zkušenosti, jak si sám kvalitně vyčistit klimatizace od zápachů ? Metoda postavit sonax spray do interiéru a na 15 minut pustit vnitřní klimu moc nepomáhá Tzn. nevíte kde vlastně si klima nasává vzduch z venku či z kabiny ( Viz přiložnéné obr. z Peugeotboxu.)...tam by bylo asi nejvhondější nastríkat nejakou chemii pomosí hadičky.... Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Havlicek.Lukas Odesláno 18. červen 2018 Sdílet Odesláno 18. červen 2018 tak hlavne vymenit ten uhlikovy filtr a nasavani byva vetsinou u spolujezdce pod oknem zvenku Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pacho69 Odesláno 18. červen 2018 Sdílet Odesláno 18. červen 2018 nasávání do klimatizace je před oknem spolujezdce, pod mřížkou kapoty. Důležité je udržovat žlab pod předním oknem čistý (stačí když zaparkuješ někde pod stromem, ale často to nafouká všude možně). Pokud ti v něm tleje listí, květy, hmyz, pyl a další odpad, co tam napadá, můžeš čistit jak chceš. Takž já jednou ročně "vysprchuj" dezinfekční pěnou výparník a jinak udržuju čistý kanál pod oknem, včetně odtokových hadic, aby se neucpaly. Tam používám bezchlorovou dezinfekci šetrnou k plastům a gumě. Po šesti letech auto pořád voní. A pak ještě vyšitím a vyvoním tapecy nad motorem, ty jsou po pylu taky cítit. Jinak minimálně jednou ročně kabinovej filtr, nejlépe začátkem léta, po pylové sezoně, letos byla obzvláště intenzivní. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 18. červen 2018 Sdílet Odesláno 18. červen 2018 Vyjimečně může být ucpaný odtok kondenzované vody, pak to smrdí hodně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník Odesláno 18. červen 2018 Sdílet Odesláno 18. červen 2018 (upraveno) Nechávám si klimatizaci vždy na jaře doplnit, vyměnit filtr a ionizátorem vydesinfikovat interier tímhle. Neznám žádný zápach z klimatizace. Edit: jo, ale to asi sám nezvládneš :-) Upraveno 18. červen 2018 uživatelem Návštěvník Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
otojanicek Odesláno 19. červen 2018 Autor Sdílet Odesláno 19. červen 2018 Diky Pacho69 za detailní navod jak na to....... mala doplnující otázka : ten " výparník " který dezinfikuješ/sprchuješ pěnou............ten je kde...... není schovaný v prostoru ,, ze kterého vyndáš ty 2 kabinové filtry ?? Popř. kde jinde ? Díky za info... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pacho69 Odesláno 19. červen 2018 Sdílet Odesláno 19. červen 2018 výparník je z druhé strany, stačilo vždy vstupní otvory kompletně "vypěnit". Když koukneš do žlábku pod oknem u spolujezdce, tak tam vidíš tu "díru". Tam nastrkám hadičku a pustím pěnu doku mi nevyteče zpátky do žlábku. Pěnu kupuji od Motip, cca 150kč, hadička je v tom, je trochu tlustší než mřížka v nasávacím žlabu, ale dá se tam dostat. Někdy je ten zápach cítit, když zvednu kapotu, ale většinou mu předcházím. Ale dělám to tak od nova co půl až 3/4 roku. Pokud máš auto, kde to mnoho let nikdo nedělal, je asi pozdě, nevím, jestli to bude stačit takhle vyčistit, obávám se, že ne. Jinak když jsem měnil pylovej filtr sám, tak jsem to všude, kam jsem se dostal vymyl "trubky" dezinfekcí. Někteří uvádějí, že udržet si výparník čistý se dá tak, že vypneš klímu cca 15-20 minut před tím, než dojedeš, čímž se výparník stihne odmrazit, kondenzát vyteče a výparník uschne (z pod auta ti při zastavení nekape kondenzát - pokud ti neodtéká teď, je to asi jak píše Olda, ucpaný odtok, to je asi pekelný smrad). Pokud to takto udržuješ, tak na výparníku nic neroste a nesmrdí. Ale na to jsem vždy zapomínal... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 19. červen 2018 Sdílet Odesláno 19. červen 2018 Je to divné. Auta s automatickou klimou mám od r. 96, tedy 605, 406, 607, 5008. Na klimu nešahám léto-zima, nic nevypínám. Zatím mi nikdy nesmrděla. Je fakt, ža na 5008 mi asi jednou dezinfikovali "pro úplnost". Tak nevím, co doporučit... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pacho69 Odesláno 19. červen 2018 Sdílet Odesláno 19. červen 2018 Já mám dceru hrozně háklivou na "smrad" v autě. Takže radši vyčistím co 1/2-3/4 roku. Ale opravdu nejvíc tomu dává, když udržuju čistý ten žlab pod oknem, prostě nesmí v něm být nic, co by mohlo tlít. Když si auto nechám umýt a nemyju, sám, obvykle na tohle (krom jiného) při ručním mytí kašlou (pokud to není detailista). Prostě pokaždé, když se vrátím odněkud, kde jsem stál venku, zvednu kapotu, vytahám listí, květy, hmyzáky, bordel. Jednou za dva měsíce vezmu kýbl, naředím dezinfekci a vyleju ji do žlábku, nechám vytéct do podběhu. Jednou z půl až 3/4 roku vypěním to nasávání. Jinak při mytí samozřejmě žlábek vapkou a vyčistím a vyvoním tlumení na kapotě a pod žlábkem. Ono mívá nádech, jak v to hnijí pyly a jiný bordel a sem tam se to nasaje. Oldo jestli při mytí vyčistíš žlábek před sáním pravidelně, tak to třeba stačí. Občas vidím i kolegů na služebákách, že si tam generují podhoubí... Zvlášť když jen jedou do kartáčmyčky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 19. červen 2018 Sdílet Odesláno 19. červen 2018 Možná je to příčina. Parkuju vždy v garáži. Málokdy u hotelu. A zcela vyjímečně pod stromem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 19. červen 2018 Sdílet Odesláno 19. červen 2018 vypínám klimu cca 5 minut před cílem a nechám ''vyvětrat'', jednou za cca 2 měsíce wapkou vystříkám žlábek pod oknem, aby voda vyplavila ten bordel hadicema pod auto--prostě ven Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
radim.1008 Odesláno 19. červen 2018 Sdílet Odesláno 19. červen 2018 Taky čistím žlábek pod oknem. Klimu jsem nechával čistit a doplnit loni při výměně chladiče klimatizace. U 306ky jsem teď čistič i odtokový kanál před řidičem pomocí konve s vodou a kompresoru. Nejdřív vyfoukat, prolejt, vyfoukat a znovu prolejt. Parkuji poblíž smrků a je to znát. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
radim.1008 Odesláno 19. červen 2018 Sdílet Odesláno 19. červen 2018 Tak jsem tedy zvedl po 14 dnech kapotu. Něco málo tam bylo. Víc viz.vlákno o autě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
otojanicek Odesláno 20. červen 2018 Autor Sdílet Odesláno 20. červen 2018 Tak jsem se včera podíval na tu nasávací venkovní mřížku/žlab........nejvíc "bordelu" bylo u odtokové hadice u spolujezdce. Nicméně ohledně toho venkovního nasávání klimatizace....jeho umistění : podle toho co jsem viděl, to vypadá že nasávání do klimatizace není před oknem spolujezdce ale uprostřed okna v tom žlábku...je to takový postupný široký ( přez pulku šířky okna) "nátrubek" který se postupně strácí / zúžuje uprostřed okna a jde do prostoru pod předním oknem uprostřed kabiny...viz modré šipky na obr. @Pach69: je toto ten nasávací otvor , který pravidelně vypěnuješ ? A za ním je ten výparník ? Jestli ne, please přilož taky obr s nejakou šipkou, kam strkáš tu hadici pro vypěnění nasávání/výparníku. Díky moc Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pacho69 Odesláno 20. červen 2018 Sdílet Odesláno 20. červen 2018 Já nevím, jestli to je podle motoru, ale já ho mám spíš trochu vlevo, ne úplně veprostřed, směrem ke spolujezdci. Ano tam natlačím pěny, co se tam vejde, obvykle celé to 500ml balení. Tohle jak má Radim bych tam rozhodně nenechal, ono to smrdí jak to zmokne (i když teď moc neprší) a hlavně se to rozmatlá a nateče do žlábku. Místo kompresoru bych použil vysavač, kompresor to nacpe dovnitř. Pak čistím žlábek, nejvíc kraje vlevo i vpravo, tam jsou ty gumové odtoky, i ty se umí ucpat a řekl bych, že tvarově není úplně optimální (stojí v něm voda), takže dezinfekce je na místě. Ale jak říkám, dcera je na tohle hodně choulostivá, takže jsem trochu úzkostlivý Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jarokare Odesláno 20. červen 2018 Sdílet Odesláno 20. červen 2018 Nechci vám do toho kecat , ale výparník je v tělese topení za pylovým filtrem , tím , že nastříkáte pěnu do vstupního otvoru , si maximálně zapěnujete ventilátor (což pro něj není moc dobré) . Jestli někam stříkat pěnu , tak vyndat pylák a do prostoru pyl. filtru ... ozzy56 ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
otojanicek Odesláno 20. červen 2018 Autor Sdílet Odesláno 20. červen 2018 Potvrzuji.......podíval jsem se na Youtube na ruzné návody čistění klimatizace pomocí desinfekční pěny ....... a na všech videích bylo opravdu, že vyndali pilový filtr, nastříkaly tam do toho prostoru ( je tam schovaný ten vyparník a i odtud má odtekat ta voda z výparníku) tu pěnu ........pak uzavřeli víčko toho prostoru.........a na 5 min pustili ( minimální rychlost) teplý vzduch ruznýmí výduchami ( nejprave předek střed, pak předek boky atd). JInak da se někde najít u P5008 ta hadička , kterou vytéká ta voda z vyparníku ? Abych zkontroloval, že není ucpaná ..... a en "borčus" byse pak emohl dostat ven z vyparníku Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 20. červen 2018 Sdílet Odesláno 20. červen 2018 (upraveno) odtok z klimy je většinou za tepelným krytem výfuku, ten musíš sundat, někdy ale musíš demontovat část výfuku, abys mohl sundat ten tepelný kryt... Upraveno 21. červen 2018 uživatelem ozzy56 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 20. červen 2018 Sdílet Odesláno 20. červen 2018 Hadičku nemusíš hledat, pokud kape voda pod auto... Laďa ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.