Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Nastavení palubního PC+tempomat


VojtouNerCZ

Recommended Posts

Tak aspoň niečo sa podarilo, keď už si mal tú smolu s tým sklom. Tiež som zažil niečo podobné. Ale k tým manuálom, zdá sa, že máš manuál ktorý nie je  určený pre tvoj model (ročník), starý model pokiaľ viem nikdy neukazoval rýchlosť nastaveného tempomatu, to je možné iba u nového modelu, plus je tam aj možnosť nastaviť rýchlostný limit, ktorý sa nedá prekročiť pridaním plynu, ale opakujem, toto sa netýka starého modelu peugeot 307. Originál manuály sú prístupne napr. na http://public.servicebox.peugeot.com/APddb/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Peugeot 307 1.6 16V benzín, rok 2002. Tento týden jsem dodělal tempomat. Stačilo koupit páčku tempomatu (mám verzi i s limiterem, který samozřejmě není ještě podporován softwarem, takže není funkční) a dodělat rozpínací mikrospínač na brzdovém pedálu (u tohoto ročníku je spínač brzdy pro světlo a spínač brzdy pro tempomat oddělen- vedle sebe (nebyl použit ještě spínač kombinovaný, který je jak pro tempomat, tak pro brzdu).

Pokud někdo bude objednávat mikrospínač, tak pozor!- je to rozpínací typ, tedy opačný, než je brzdový spínač světel. Ikdyž vypadají stejně, fungují opačně- tempomatový spínač na brzdě se rozpíná sešlápnutím pedálu brzdy, kdežto mikrospínač brzdových světel se sešlápnutím brzdy spíná. Tempomatová páčka bude funčkní na podvolantovce COM2000 s verzí jak s limiterem, tak bez ní, jen nebude aktivní limiter v případě, že jednotky jej nepodporují.

Aktivuje se v BSI-konfigurace- zákazníkovy funkce- ostatní- regulátor rychlosti (RVV) /// present

a v motoorvé jednotce ECU- konfigurace-BSI elektronika-regulace rychlosti /// present

U mě jde nastavit pouze stav "Present" nebo "Absent", takže není možnost nějak vybírat jiné nastavení (někde jde vybírat z více druhů) nebo u novějších modelů (některých) povolení jak tempomatu, tak i limiteru. Samozřejmě se mě nezobrazuje stav na tachometru při zapnutí "cruise controll CC", což v tomto roce běžné. Ale přidávání, pauzování- vše je na páčce funkční. U mě byla již připravená kabeláž z výroby, jelikož tempomat potřebuje pro svojí funkci i snímač spojkového pedálu, který tam již byl a konektor pro druhý brzdový spínač pedálu (pro tempomat) také. Elektronický plyn v kabině také z výroby- některé modely měly plyn přes lanko do motorového prostoru a tam teprve TPS snímač- takovej pseudo elektonickej plyn, ale podle mě by to neměl být problém, ikdyž i toto se v zahraničí předělávalo na elektronický plyn v kabině, zapojení je snad sejné do jednotky- funkce stejná (pokud neřešíte limiter).

Verze s limiterem potřebuje navíc snímač na konci dráhy plynového pedálu, který má svojí ohmickou hodnotu "nesešlápnuto na doraz"- 6,5K ohm, "sešlápnuto na doraz" 600 ohm- jinak se pedál ničím neliší a pokud někdo chce, tak mikrospínač dodělá vedle, na těleso plynového pedálu (např. s použitím nějakého koncového spínače z průmyslu, které jsou spolehlivé a prachotěsné). Pokud do konektroru koncového spínače plynového pedálu dáte jen odpor 6,5K ohm, limiter bude funkční, ale mám obavy, že časem jednotka bude hlásit chybu a limiter nebude spolehlivý (požadavek maximálního sešlápnutí plynu- mikrospínač na konci dráhy nesepne- není změna odporu resp. napětí- anomálie- vyhodnocený chybný stav).

 

Tempomatová páčka verze s limiterem (PSA 6242Z9) - na aliexpressu cca 300Kč v kvalitě originálu (domnívám se, že to vzešlo ze stejné fabriky, jako original díl PSA), verze bez limiteru je tuším 6242Z8.

Mikrospínač (PSA 4534.37)- ale ověte si to, měl by to být tento: (já jsem nekupoval, měl jsem doma něco podobného) - na aliexpressu cca 40Kč

Jediný problém je ten, že někde budete muset sehnat uložení tohoto mikrospínače v pedálové konstrukci- stejné, jako s brzdovovým světlem, nikde jsem nesehnal ten plastový kord kolem mikrospínače- ten mezikus, co je mezi konstrukcí a mikrospíačem.

 

A teď otázka pro zasvědcené, může mi někdo vysvětlit, jak má fungovat nastavení "Overspeed" na palubním počítači uprostřed palubky? Jen jsem tutuo funkci pro test aktivoval přes diagnostiku- původně se nezobrazovala; a nedokážu ji nikterak zfunkčnit. Zapnu Overspeed, na dalším okně dám Programming a při různých jízdních zkouškách jsem tlačítko na stěračech držel dlouze, různě zkoušel tlačítka pod volantem (tempomat/rádio) a funkce "Overspeed" nefunguje. Podotýkám, že je ještě jedna funkce "Overspeed", která jde nastavit natvrdo v BSI a ta poté neustále hlásí překročení v nastavené rychlosti- nejde ovlivnit opět jinak, než přes diagnostiku, ale tu teď memyslím- mám na mysli funkci z palubního počítače. 

 

Upraveno uživatelem inoxing
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 10 měsíců později...

Moc prosím o radu.

Sehnal jsem páčku tempomatu a pokouším se ho rozchodit.

Vím, že se to tady již mnohokrát řešilo, ale nepodařilo se mi najít řešení mého problému.

Mám Peugeot Planet, aktivoval jsem tempomat v bsi a v jednotce motoru.

V bsi bylo víc možností - varianta 1a a pak varianta 2 s omezovacem rychlosti a bez omezovace rychlosti.

v jednotce motoru byla jen možnost regulace rychlosti přítomen nebo nepřítomen a nastavil jsem přítomnost spínače spojky.

Na brzdě mám spínač jeden se 4-dráty a dával jsem  ho teď nový.

Na spojce je také spínač.

bohužel se mi tempomat nepodařilo rozchodit. Když byla v bsi zvolena varianta 1a tak na display nebylo nic vidět, ale tempomat také nefungoval. Když jsem zvolil variantu 2 tak se na display zobrazilo Cc 0 a nad tím off. Bohužel když se snažím aktivovat tempomat, tak se nachvíl zobrazí požadovaná rychlost, ale tak po několika málo sekundách zmizí a zobrazí se - - -

jako by se hned tempomat deaktivoval. Jel jsem na čtyřku i pětku a nic.

v peugeot planet 2000 jsem zkoušel test - páčka funguje OK, bzdový spínač OK ale nedaří se mi spínač spojkového 

pedálu. Zkoušečkou jsem zkoušel, že kontakty se spojují, ale bsi to nehlásí. Spínač budu každopádně dávat nový.

Prosím o radu zda nevíte v čem by mohl být problém a zda tempomat půjde dodělat. Případně jak nakonfigurovat.

Četl jsem, že zrovna moje motorizace může dělat problémy, tak se ptám zda to již někdo řešil.

Ďekuji za odpověď.

 

P307 CC, benzin, 2005 před faceliftem 1.6 80kw NFU

VIN:VF33BNFUC83770680

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@ChouLu bude určitě vědět :D Co tak koukám, tak ví skoro vše. Nicméně z toho co vím, tak jelikož máš rok 2005, je tu šance, že už nemáš CAN ale VAN, takže možná problém v páčce pro starší model... Počkej, až se vyjádří poučenější :)
Tak podle VIN máš VAN, takže moje odpověď je mylná.

Upraveno uživatelem VojtouNerCZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...