Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

chcípe při rozjezdu


kavol

Recommended Posts

tak autíčko si vymyslelo nový problém ...

začalo to nenápadně, že po přeřazení z jedničky na dvojku to škublo, někdy dozadu, jako kdybych moc rychle pustil spojku a motor to zbrzdil, někdy dopředu jako kdyby motor naopak zabral

pak mi to jednou takhle chcíplo, s tím, že auto šlo úplně do kytek, nešlo nastartovat, vyhodilo to x chyb (chyba imobilizéru, asp/esr, dpf ...), vzpamatovalo se to až po pěti minutách (z toho dvě s odpojenou baterkou - nepomohlo), chyba esp/asr zmizela až po třetím nastartování, chybu dpf hlásilo až do odstavení přes noc

od tý doby jsem si dával pozor, abych to měl přiměřeně pod plynem a šel zlehka do prokluzu, a bylo to v pohodě, za dva týdny snad jednou-dvakrát lehké poškubnutí

jenže v pondělí mi to chcíplo třikrát - ráno když jsem při studeným motoru přišlápnul plyn, abych nezůstal pod kolama autu na hlavní, hm, tak na blikačky a musel si mě objet :-/ nastartoval jsem tak po půl minutě

podruhý když jsem při průjezdu křižovatkou řadil dvojku do trošku vyšší rychlosti, tak to zaskákalo a konec, start na čtvrtý pokus tak po dvou minutách

a potřetí o pětset metrů dál skoro stejně jako ráno, pokus o rychlý rozjezd na křižovatce, konec hned jak pouštím na dvojce spojku, vpodstatě to ani nezaskákalo, ještě to bylo v prokluzu

a dneska ráno další změna, resp. dvě - jednak přes noc nezmizela chyba dpf, a jednak mi to chcíplo už na jedničku, když jsem došlápnul plyn na maximum, abych projel mezerou v protisměru (nedupnul jsem na to od nuly, normálně rozjezd do kroku jak se první auto blížilo a postupné přidávání, jak mě míjelo a pak víc do zatáčení)

tohlento se děje od toho repasu alternátoru, nad kterým jsem tu nedávno brečel

... rozvody? - pokud jo, tak ale když to skočí, tak proč jde do kelu elektrika, proč hned nestartuje znova, resp. když se rozhodne nestartovat, tak jaktože to pak najednou jde?

p.s. dia nejede, musím přeinstalovat Wokna, achjo, mrchy Microsoftí :-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak základ je diag. A jinak. Mě se toto dělo když jsem měl v háji kabelový svazek, pěkně se to tam zkratovalo a bylo. zacukalo a zdechlo, několik pokusů, pak to chytlo. ujel jsem pár km a zase zdechlo, a tak dokola..nemělo to s rozvody ani spojkou nic společného. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kavole je to sice zkusenost z jine znacky, ale podobna. Renault Menage Scenic 1997, 1.6 8v - uplne bez predchoziho varovani chcipal motor - napr. pri vjezdu do krizovatky z vedlejsi a tak.  Po dlouhym laborovani jsem prisel na to, ze je spatny nejaky barometricky cidlo v sani do motoru - takova mala mrcha krabka nekde bokem motoru, ke ktere vedly dve tenke hadicky a tri dratky. Podle rad to zpusobovalo spatne vyhodnocovani tlaku vzduchu v sani a tim spatnou smes - vymenil jsem ji a byl klid. Diagnostika mi to tehda mam pocit neukazala, pac stojic ta pixla fungovala, jak se to otraslo nebo tak, tak to chciplo.

Ale jak rikam - nevim, co mas za motor a taky je to jiny vyrobce.... :cool:

Upraveno uživatelem Komar1981
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

díky ... teoreticky bys mohl být blízko, řešil (a zatím nevyřešil) jsem problém s blbou reakcí na plyn, což se tady ve starších diskusích spojovalo se senzorem otevření nějakýho ventilu, a když o tom tak přemejšlím, tak vlastně výše popsané nahradilo ten starý problém a taky to souvisí se záběrem, může to být jen jiný projev téhož

kdyby to byly ty rozvody, tak to mi zkontroluje garážník, kam jezdím s oktávkou, ale nechci tam otravovat jen tak úplně naslepo, on tyhle auta nerad (já se mu nedivím :-)) a nechce řešit a učit se, jaký vifikundace mají jinak než 'koncern' ... bohužel s borcem, co se mi o to stará, se teď už měsíc nemůžu dohodnout na termínu, navíc to taky není úplně jeho parketa - stále beru tipy na kohokoliv schopnýho v Brně a okolí (širším okolí na Třebíč)

no nic, dopoledne jedeme do Prešporku, držte mi palce ať nás to nikde nevymele - holt si na přednostech budu muset nechávat větší prostor, asi jako jak mám teď nacvičený s opravdickým autobusem (v pondělí jdu na zkoušky, jaj, to zase bude srandy kopec)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

novinky: mechanik na mě nemá čas, díky kolegovi MP za kontakt na dalšího, nicméně tam se prozměnu já dostanu nejdřív za tejden, takže rozřešení, co to je, se jen tak nedočkáme

každopádně dík všem za konzultaci; vyplynulo mi z toho, že jezdit za oktávkovým garážníkem, aby mrkal na rozvody - to je mechanika, který rozumí - nemá smysl

cesta na Slovensko, nebo spíš zpátky, byl dost porod - když mi to chcíplo na Babě třikrát do kopce, a není to pořádně kde odstavit, tak to byla ještě celkem sranda

když to chcíplo po cestě dolů  při dobržďování do zatáčky, a najednou jsem byl bez posilovače řízení a obratem i bez posilovače brzd, tak už to tak vtipný nebylo - stát se to ženský, tak dopadnem špatně, ta by to neutáhla a než by vzpomněla, kde má ručku ...

po cestě zpátky se to tvářilo relativně dobře, na Babě to chcíplo jen jednou a jinak jen párkrát zaškubalo, to jsem stihnul vyšlápnout spojku a pustit plyn (pěkně kontraintuitivní, když to chcípe, tak má člověk tendenci plyn přidat), ovšem vybralo si to naprosto grandiózně, když mi to chcíplo při předjíždění před mostem za Vojkovicema ... no, nějak jsem se zařadil, auta za mnou si museli myslet něco o idiotech ... fakt dost naprd situace :-(

teď v tejdnu to jezdí naprosto bez problémů ... tak se mi zdá, že to má dost co dělat s teplotou (v sobotu to začlo až v půlce cesty po poledni, v neděli byl pěknej pařák až do večera a škytalo to hned na první křižovatce, po víkendu se ochladilo ...)

p.s. to Dčko jsem dal ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

tak konečně se autíčku dostalo odborné péče, ale proč to chcípe se zatím neví (samozřejmě, že se to nepředvedlo)

podle dia závada tlaku paliva, uvidíme, jestli se objeví znova (mechanicky okolo toho prej vše ok, ani žádný nahlodaný kabely apod.)

... a ty Wokna jsem furt ještě nepřeinstaloval :-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

takže konečně se organizačně zadařilo, a servisák, kterého doporučil kolega MP (ještě jednou děkuju!), našel, že tam špatně chodí pátý(*) podtlak - nevím přesně, zatím jsme se bavili po telefonu a v tom motoru se prd vyznám, jenom tedy oznamuju tu radostnou novinu, že prý autíčko už lítá jak z praku(**) a jako bonus přestalo kouřit

tož kdyby se někdo poznával v některých příznacích, co jsem popisoval, i dříve, začalo to s tím kouřením, tak toto je tip, nač mrknout, když to nepíše závady resp. píše nesmysly ... až si to po víkendu vyzvednu, tak zkusím upřesnit popis závady/opravy

(*) eh, ono se to čísluje??? rozuměl jsem vůbec dobře slovo???

(**) téměř, ještě chce dneska prověřit snímač plynu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 1. 8. 2018 at 11:26, kavol napsal:

... až si to po víkendu vyzvednu, tak zkusím upřesnit popis závady/opravy

Pak napiš co tomu teda bylo a jak to proběhlo .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak jsem si to konečně převzal ... su z toho mírně rozpačitý, sice to teď jede relativně dobře, ale je nějaká rozlítaná spotřeba - na vcelku normálních rozjezdech není problém vidět přes 20l, na odvoz ze servisu a relativně plynulej průjezd přes město mi počítač tvrdil průměr asi 12 (to jsem neměl ani v zimě při popojíždění do kanclu ...), potom teda při návratu do Brna klesnul na 7,6 ale čekal bych míň, vzhledem k tomu, že dálnice je zas polozavřená a táhnul jsem se 70-80, takže motorem jsem spíš brzdil; při normální jízdě rovinka lehce lechtat na pětku 90-100 to teda ukazoval v pohodě pod čtyři, tak v tomto režimu výrazné zlepšení, před tímto zásahem jsem tam pod pět viděl tak leda z kopce, ale jaksi bohužel tedy v tom celkovém průměru je to zhoršení ... ale uvidím po delší době jak to sedne s tankováním, mám dojem, že v poslední době dost kecá směrem nahoru, poslední tři tankování mám průměry 8,1-7,47-7,47 a počítač furt hlásil okolo osmi

tož k té opravě: čistil a rozcházel podtlaky - při pohledu zepředu ukazoval skoro vprostřed pod čelním sklem dvě klubka hadiček, další dva vpravo dole, a pak píchnul prstem někam asi doprostřed mezi to směrem za trubky "a tam je pátej"

že prý teoreticky konstrukčně se do toho nemá nic dostat, prakticky že to bývá zakarbonované

zkusit nový snímač plynu nepomohlo, ale ještě vyměnil váhu vzduchu, ta od číňana se mu nelíbila :-) ... akorát tedy škoda, že s tím nedal vědět, poněvadž se mi doma jedna náhradní válí - tu už jsem zkoušel (někde tu je taky vlákno s dotazem, jaký hodnoty by to asi tak mělo dávat ...), zkonstatoval jsem, že v jízdních vlastnostech nepozoruju rozdíl, tak jsem tam nechal tu, co tam zrovna byla, což byla ta čínská

no a úspěšně spravil nádobku palivového filtru, kterou už jsem měl nachystanou novou ... to už je podruhý, když já jsem si ulomil jednu trubičku a 'lepil' to ventilkem z kola, tak ta oprava byla ok, ale chtěl jsem to mít cajk, tak jsem dal novou, ta se nějak zkroutila a začla téct, tak se dala z vrakáče, tam napraskla zase jiná trubička a začla kapat, tak to teď spravil - tak ponaučení je už tu nádobku neměnit, ale zásadně jen spravovat :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...