Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Nestálý volnoběh (P206)


starej.metloš

Recommended Posts

Zdravím, předem se omlouvám, jestli tohle téma už existuje.

Měl bych na vás dotaz ohledně volnoběžných otáček.

Jedná se o P206 1,4 benzín, KFX Roland Garros. Občas se stane, že po nastartování chytne a ihned zhasne. Klidně několikrát po sobě. Občas se povede "chytnout ho" s mírně sešlápnutým plynovým pedálem. Děje se to nepravidelně, klidně po měsíci bez problému, ať u teplého či studeného motoru. Klapka vyčištěná, volnoběžný ventil měněn asi před rokem. Jednou drží volnoběh 1000ot/min, jindy 800, pak třeba klidně 1200ot/min a někdy houpe mezi 500-1500ot/min a kolikrát i za jízdy po vyřazení kvaltu a plachtění, kdy takto houpají otáčky zhasne motor. Meřeno dle otáčkoměru.

Všiml jsem si, že se to děje, když kolísá teplota motoru. Tzn - ohřeje na 90°, drží teplotu a rafička z ničeho nic začne padat až pod 70°, pak vyskočí na 80°, spadne na 60° a následně třeba 40km nepřeleze 70° i když se "žene" po dálnici, aby pak rafička vyletěla a ukazovala přes 90°. Vycházím z teplot ukazatele na přístrojovce. Termostat vyměněn vloni na podzim.

 

 

Ještě bych měl dotaz - k čemu je a kam patří tento fialový konektor? Nikde po netu jsem to nenašel. Evidentně byl do nedávna zapojen, není zevnitř zaprášený.

Děkuji všem za odpovědi

2039195898_IMG_20180605_1949291.thumb.jpg.649380bcb5c554f25974fdd3cb02095a.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím mám ten istý motor, a studene starty su tiež zle. Nastartujem auto a mierne kolisu otacky a trošku sa dusi po čase sa to ustali. niekedy sa stane že zdochne. Za jazdy som si všimol ak slapnem na spojku a vyhodím neutral a otacky su pod 2000 tak sa mi ručička otackomera priblizi takmer k nule a vrati sa potom k normalnym otackam raz mi to už aj zdochlo počas jazdy, ked točim do 3000 otačok stlacim spojku tak to pekne spadne na normalne otačky. Menil som už snimac teploty motora aj krokovy motorek nepomohlo. Mam skusit ten map senzor može to byt tym alebo niečo ine? vdaka

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dělá to jak s klimou, tak bez. Momentálně je na klimakompresoru ještě v háji ta elektromagnetická řemenice (hučí to, jak když je vylágrovanej motor), takže těžko posoudit. Ale zkusím vypozorovat, jestli se zapnutou se závada neprojeví častěji 

Upraveno uživatelem brixtr
necituj předchozí příspěvek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže dnes vypozorováno - asi 15km držel teplotu 70st., běžela klima, otáčky kolem 1000/min. Pak ručička vyběhla na cca 85st., volnoběh pořád kolem 1000/min. Po ujetí 27km teplota 90st. a po vypnutí klimy otáčky vyletěly na 1200/min a hooooodně (cca 30-40 vteřin) pomalu klesaly až na 800... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...