Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Přední náprava - vůle v řízení


krejcif

Recommended Posts

Zdravím,

trápí mě vůle v řízení na přední nápravě P807, projevuje se to na nerovnostech, kdy mě to strhává volant, nebo to jako by plave zleva doprava při vyšších rychlostech. Nemusí to nutně být na řízení, ale obecně na nápravě.

Dal jsem to do servisu, popsal problém, oni nato vyměnili obě ramena, ale problém setrvává.

Nejsem odborník, v servise tvrdí už, že je vše v pořádku, ale já se cítím nejistý, skoro se bojím s tímto autem jezdit rychle.  Setkal jste se někdo s tímto problémem. Díky. Franta

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak možností je víc. Pokud vyměnili ramena, tak ty můžeš asi vypustit, pak tyče řízení, ale to se dá poznat a pak tlumiče, jinak provést kontrolu uložení nápravy, zda je vše v pořádku. Jiné možnosti asi už nejsou neřeším pneu. U mne to byly tlumiče, auto nechtělo držet směr a plavalo po výměně se vše již neprojevilo. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi před dvaceti lety jsem jezdil s Fordem Tranzit a bylo něco s posilovačem, že šlo řízení dost ztuha. Potom se něco stalo a řízení šlo velmi lehce, ale pokud jsem jel víc jak 60, tak jsem musel pořád kmitat volantem ze strany na stranu, aby to jelo trochu rovně. Dost mi to připomnělo Tvůj popis. Když pohneš trochu volantem sem a tam, je to hned vidět na kolech, nebo se nehnou?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Plavání auta ti klidně způsobí vůle zadní nápravy. Ale tvuj problém tu od pc nikdo nerozlouskne. Prostě se ti na to musí někdo fyzicky podívat a zhodnotit stav všech komponent, co na to mají vliv. Pokud přímo nikoho nemáš, můžeš zajet na STK a za nějaký bakšiě je nechat s tvým autem zatřást na třasáku a celkově shlédhnout, zda li někde oni nevidí problém. Pokud nic nenajdou, tak bohužel budeš muset hleda dál, ale taky to mohou být dobře investované dvě stovky, pokud oni ten problém uvidí. Někde na STK mají i test tlumičů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Leo napsal:

Asi před dvaceti lety jsem jezdil s Fordem Tranzit a bylo něco s posilovačem, že šlo řízení dost ztuha. Potom se něco stalo a řízení šlo velmi lehce, ale pokud jsem jel víc jak 60, tak jsem musel pořád kmitat volantem ze strany na stranu, aby to jelo trochu rovně. Dost mi to připomnělo Tvůj popis. Když pohneš trochu volantem sem a tam, je to hned vidět na kolech, nebo se nehnou?

Na kolech je vidět, že se pohnou, při pohnutí volantem. Řízení ztuha nejde, to ne, ale jak můžu srovnávat s jinými vozy co mám, kde řízení mnohem jde přesněji, tak tam na nápravě nějaký problém bude.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten problém se u mne nevyskytl při tuhém řízení, ale naopak jak najednou začalo jít moc lehce.

Pokud by byla nějaká vůle na nápravě, tak by to podle mne mělo jít slyšet, nebo cítit do volantu, při přejezdu nerovnosti nebo zahýbáním kol. To by však v servise měli poznat a projít všechny kuláče a klouby. Kontrola na STK je dobrý tip.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 4. 6. 2018 at 14:31, Semir103 napsal:

Tak možností je víc. Pokud vyměnili ramena, tak ty můžeš asi vypustit, pak tyče řízení, ale to se dá poznat a pak tlumiče, jinak provést kontrolu uložení nápravy, zda je vše v pořádku. Jiné možnosti asi už nejsou neřeším pneu. U mne to byly tlumiče, auto nechtělo držet směr a plavalo po výměně se vše již neprojevilo. 

Díky za info, také mě napadly tlumiče, pneu jsou nové a tyče řízení snad kontrolovali, ale řeknu v servisu ať mě vymění tlumiče a zkontrolují tyče řízení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já nevím, ale měnit tlumiče bez lokalizace závady a když se to nepovede, tak měnit dál se mi nezdá moc ideální řešení. Tlumiče jdou za 200Kč změřit a jejich uchycení včetně uložení zkontrolovat.

Jaký má auto rok výroby a kolik má najeto?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No vcelku jednoduchá lokalizace závady. Ramena nová, jak jsou na tom další věci, uložení nápravy, pneu. Pokud ani zde není zjištěna závada tak už jen ty tlumiče. Já do nich šel bez nějakého testu, vzal jsem to i s horním ložiskem a měli jsme 190000km. a byl pokoj, auto se srovnalo. drží stopu a ani ve vyjetých kolejích jsem ho už nemusel honit ze strany na stranu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 hodinami, Leo napsal:

No já nevím, ale měnit tlumiče bez lokalizace závady a když se to nepovede, tak měnit dál se mi nezdá moc ideální řešení. Tlumiče jdou za 200Kč změřit a jejich uchycení včetně uložení zkontrolovat.

Jaký má auto rok výroby a kolik má najeto?

To měření tlumičů je sázka do loterie. Myslím po zkušenostech s autobusy, dá nové a má klid. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...
V ‎6‎.‎6‎.‎2018 at 21:03, Semir103 napsal:

No vcelku jednoduchá lokalizace závady. Ramena nová, jak jsou na tom další věci, uložení nápravy, pneu. Pokud ani zde není zjištěna závada tak už jen ty tlumiče. Já do nich šel bez nějakého testu, vzal jsem to i s horním ložiskem a měli jsme 190000km. a byl pokoj, auto se srovnalo. drží stopu a ani ve vyjetých kolejích jsem ho už nemusel honit ze strany na stranu. 

Díky moc za info, objednávám tedy tlumiče SACHS nebo KYB? Pořád jezdím s tím do servisu, když už to někdo začal, ale oni si nevědí moc rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 6 měsíců později...

No já vyměnil

kompletní ramena včetně silentbloků,

všechny 4 tlumiče včetně uložení a ložisek,

čepy řízení,

kosti,

fungl nové pneu,

poté laserová geometrie po kalibraci 

a také mám stále pocit, že to plave. Občas, když jsou kola mírně natočená doleva, tak vpravo vepředu něco i klepne. Už mě napadají pouze silentbloky zadní nápravy a hřeben řízení, možná uložení stabilizátoru.
Koupil jsem i ty řídící tyčky, co jsou mezi hřebenem řízení a čepem řízení, ale ta výměna bude trochu složitější-špatný přístup - asi bude muset hřeben ven. Tlumiče už byli totálně unavený. Tak taky nad tím špekuluji a nic. 😞
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No měl jsem před výměnou tlumičů volant velmi málo o chlup natočený doleva při rovné jízdě. Po výměně tlumičů se natočení volantu přesunulo na opačnou stranu. Po výměně ložisek tlumičů jde volant lehčeji, ale nevypadalo to, že by na tom ta stará ložiska byla nějak špatně. A to táhnutí kamkoliv občas taky registruji, ale může být, že například na jedné straně není dofoukané pneu, boční vítr, náklon silnice apod. Už nám z toho začíná šibat, slyšíme i vidíme trávu růst 😄 Před 2 rokama auto plavalo strašně moc. V servisu mi řekl týpek, že to může být i gumama, což jsem považoval za naprostou kravinu. měl jsem tam na polovinu sjeté letní Goodyeray. A čuměl jsem jak puk, když jsem pak přezul na zimní a situace se rapidně zlepšila. Už jsem je zpět nedával a letěli na likvidaci.
Nicméně já bych nejradši pro svůj klid viděl hřeben řízení na repasi. Myslím si, že není v pořádku. Ale do toho se pustím až po výměně zadních silentbloků, už jsem to jednou zkoušel, ale nešlo to. Na jaře zkusím ověřený postup. 
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 8. 1. 2019 at 17:42, peugeot206sw napsal:

Dobrý večer mám podobný problém ale stým že to plave jen při řazení  už jsem vyměnil ramena stabilizační tyče a čepy už si nevím rady mate někdo nějakou radu?

Silentbloky spodního ramene. Tzn. při zátahu/brzdění se kolo posune dopředu/dozadu a zároveň se změní jeho poloha vůči vozidlu, takže pak míří jinam. Je to jedna ze závad, které lze určit na dálku...

Pi zatáčení lupe = homokinetický kloub. Poslechni si (pomocník venku) která strana. Anebo na zvedáku to poznají v pohodě.

Z Bystročic to nemáš tak daleko do Zábřeha, tel. 583 411 572, tak přijeď...

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...