Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Vibrace volantu při brzdění


Marenaf

Recommended Posts

Zdravím pežoťáci.uz nějaký čas mě trápí silně vibrace volantu,ale pouze pri brzdění.hazí mi volant asi tak o centimetr sem tam.mĕnil jsem kotouče a destičky a nějaký čas byl klid.teď to zase začíná.chtěl bych vyměnit čepy řízení,ramena a uložení.nepadá někoho něco jiného co by to mohlo dělat?a jak poznám špatné táhlo řízení co na něm je čep řízení?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Krivy naboj. Mnohdy to nikdo moc neresi, proste prehodi kotouce a pak nastane to co u tebe. Pri vymene kotoucu by se mela premeriz hazivost naboju, a pokud je nad predepsanou toleranci, vymenit s kotoucema i naboje. Pokud totiz naboj haze, ty das novy kotouc, chvili to bude ok, ale po case ten kotouc bude vice a vice kopirovat krivost toho naboje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, Marenaf napsal:

Zdravím pežoťáci.uz nějaký čas mě trápí silně vibrace volantu,ale pouze pri brzdění.hazí mi volant asi tak o centimetr sem tam.mĕnil jsem kotouče a destičky a nějaký čas byl klid.teď to zase začíná.chtěl bych vyměnit čepy řízení,ramena a uložení.nepadá někoho něco jiného co by to mohlo dělat?a jak poznám špatné táhlo řízení co na něm je čep řízení?

už jsi to měl na zvedáku, nebo na třasáku třeba na STK? zjistil jsi vůle na přední nápravě? je zbytečné něco měnit, když si nejsi jistý, že je to vadné :myslim

táhlo řízení může být ohnuté (nějakým nárazem), nebo mít na obou koncích volný kulový čep

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na zvedaku jsem to neměl.zitra bych chtěl rozebrat brzdy a vycistit a případně rozhýbat.horni uložení tlumiče mám určitě v háji tak proto ho vyměním a ramena cvakají tak budou špatný silentbloky a zároveň jsem objednal cepy rizeni že je vyměním.v sadě to bylo výhodný.pak uvidím co bude.jeste se zeptám,včera jsem hybal kolem že strany na stranu a potácel se mi při tom volant.je to normální?nikdy jsem si toho nevsiml.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tlumiče mám nové,poloosy jsem měnil v prosinci,stabilizační tyčky asi před rokem.kotouce a desticky menene,co je jeste na predni naprave?zustavaji uz jen ty cepy a ramena?zitra zjistím jak jsou na tom ty čepy a táhla řízení.jednou už jsem zkoušel nějakou vůli v kolech ale ani se to nehlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 minutami, Marenaf napsal:

To jo,ale že bych měl sílu na to to rozhejbat?

když je auto zvednuté, nebo na zvedáku, dá se koly točit do rejdu celkem lehce, jinak generálka znamená vyměnit všechny silentbloky a čepy nápravy, tlumiče včetně uložení, odstranění vůlí v řízení,samozřejmě se vymění i díly, které jsou zrezivělé atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten kloub axialniho tahla musis chytit hasakem, pokud na to nemas specialni klic. Ale dobre je i zaaretovat ten hreben, na to byvaji pripravky, kde se to chyti i za ten hreben a pak to normalne oddelavas proti sobe. Jde o to, ze neni dobre namahat ten hreben v pouzdre kroucenim. Dalsi moznost je chytit to dvemi hasaky na kazde strane za ten kloubek, ale to se da, kdyz mas cele to rizeni venku. Na aute to nejde, protoze ti vzdy jedna strana zajede do podbehu.

 

Jinak k zajisteni - nekdy to zaxialni tahlo byva jeste zajistene podlozkou, aby se samo nepovolilo, jindy je tam treba lepidlo na srouby a ten zavit je zalepeny. Ale to spise az to tam budes davat, tak ja treba bych to zajistil pokud tam neni ta podlozka, tak tim lepidlem. Pro jistotu.

Upraveno uživatelem HonzaC2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 21. 5. 2018 at 21:35, P607Olda napsal:

Taky jsem to měl, ložisko v náboji křivě

Měří se úchylkoměrem "hodinky"

Co ložiska, měřil jsi?

Anebo zatím řádíš jinde?

Můžeš si přečíst zde. Ještě zdůrazním, že úchylkoměrem se měří házivost náboje bez kotouče.

 

https://www.peugeot-club.com/topic/40219-brzdy-ate-power-disc/?do=findComment&comment=559985

 

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, ozzy56 napsal:

řízení a brzdy--dvě oblasti, kde by laik neměl co hledat

No, dovolím si s tímto tvrzením polemizovat. I v autorizobvaných servisech jsem potkal takové debily, že bych spíše tu tvou větu obrátil, že pokud ten kdo si to chce udělat sám, není jelito a má k tomu vercajk a informace co a jak udělat, tak si dovolím tvrdit, že to udělá minimálně stejně dobře, jako v kdejakém servise.

 

Právě v těch servisech mnohdy dělají takový machři, že oni spoustu bodů toho co by se mělo udělat, prostě přeskočí, protože podle nich to není třeba. Tohle mám bohužel z osobní zkušenosti. Nikomu to nenutím, ale prostě jsem s tou tvojí větou tak jak byla nemohl souhlasit.

 

A ještě odpovím k tomu lepidlu, prostě normálně se závit zajistí lepidlem na šrouby. Do závitu se dá přiměřené množství lepidla. Podle některých servisáků tohle také není třeba. Oni nepoužívají to lepidlo ani na ty táhla ani na brzdy.

Upraveno uživatelem HonzaC2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...