Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

206 očekávatelné závady ?


Návštěvník

Recommended Posts

Zdravím, rád bych se zdejších borců zeptal na "očekávatelné" závady na P 206 sw 1,4i 55kw.

Plánuju pořízení takové 206ky jakožto nejspolehlivějšího auta na světe :-) Budu potřebovat cca 1x měsíčně urazit trasu 2 až 4t km a musím dojet v každém případě. Povezu akv.ryby a jejich transport by neměl trvat déle než 48h. Takže potřebuju auto, které se nepokazí a pokud se pokazí, tak musí být tak jednoduché, že si ho opravím sám na cestě.Z toho důvodu padla volba na 206 1,4 benzín. Vím, že to moc nepojede, ale to mě netrápí. Rovněž spotřeba není podstatná. 206 sw asi neexistuje bez BSI, což mi trochu vadí, ale 306 break, ev.Xsara break už jsou zase přece jen od pohledu celkem muzeum.

 

Umím si na autě opravit všechno, pokud mám díly. Takže bych se chtěl zeptat, jaké závady mě můžou potkat a ev. zastavit a co bych si teda měl vozit sebou. Alternátor, těsnění pod hlavu, zap.cívka, snímač otáček, čerpadlo do nádrže, s tím počítam. Ale je i něco dalšího co se ví, že se sype?

Všem dík za odpovědi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na silnici vyměníš zapalovací rampu, tu voz sebou. Dále věkem odchází altík a čerpadlo v nádrži, ale ty bych na místě nevyměňoval.

Spíše si domluv nouzové řešení, někoho z poloviny cesty - ze záp. Čech, kdo ti v nouzi pomůže - doveze na místo nebo půjčí auto. Anebo autopůjčovnu.

Taky by bylo dobré mít to auto už nějaký rok, abys ho vychytal, a ne jet čerstvě koupeným. Tzn. jeď tím, co jezdíš teď.

PS: trochu si soukromě přisadím: nechceš auto po dobrých majitelích? Cena dohodou

307 v inzerátech

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dík za odpovědi.

Já měl doteď C Jumpy 2,0i 16v, rv 05 na LPG. Už jsem s ním najezdil 700t km a začíná to na něm být poznat. Takže další STK už ani nebudu dělat a potřebuju za něj náhradu. Zažil jsem si s ním hodně a nedojel jsem jenom jednou-praskl mi rozvoďák. Asi nějaký šmejd řemen, vydržel jenom 260t km. Já ho nějak zapoměl vyměnit, myslel jsem, že vyměněný je a další interval měl být za 20t km. A on si klidně praskl, naštěstí jenom u HK, takže pohoda. Jinak jsem ale vždy dojel, pravda, jednou s prasklým spojkovým lankem z Anglie (s vozíkem s motorkama), pak zase třeba jenom na čtyřku-uštípl se zub na pětkových kolech a celkově se to vždycky v případě nouze nějak zimprovizovalo.

No a jelikož už nepotřebuju tak velké auto, s radostí si na takové cesty koupím něco menšího.  Ona ta 206ka s tou 1,4 je takový servisácký sen-ke všemu se dá dostat, vše jde lehce a rychle. Spojku umím za cca 2h, hlava se za 2h stihne i s kafem (klidně venku na dešti). Jenom prostě nevím, co se tam chronicky kazí z takových těch modernějších kurvítek.  Drahé polovičce jsem pořídil cc s 1,6 16v, ale ten motor se mi nelíbí. Jede pěkně, ale 2,8l oleje?? Jsem si nejdřív myslel, že se spletli, ale ne, fakt tak málo. Takže jedině 1,4 55kw.

No a nafta-musím uznat, že HDi není špatné, ale už dlouho z principu nafťáky domů nechci.

Upraveno uživatelem David106S16
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

206 v roce tuším 2001 byl zlom na MUX. Poznáš to podle provedení páček na světla. Do té doby tam bylo míň elektroniky, tak snad lepší. Nevím, přesně, od kterého roku byla ta nešťastná zapalovací rampa. Je fakt, že i s vadnou rampou to jede na dva válce, takže se aspoň dojede k pomoci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj, na tom CCéčku jsem ty guferka už měnil. A je to právě rok 2001 ještě se starýma páčkama na blinkry, jenže kombík se dělal až po té změně. Ale to holt překousnu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to cca 12 let, co jsem tady přestal psát. Kdysi jsem tady trávil celkem dost času. No ale jak nevstupíš dvakrát do stejné řeky-tak tahle řeka je fakt úplně jiná...

Nepamatuju, že by se kdysi stávalo,  aby lidi co nemají ani šajnu o problému, cítili potřebu se v dané otázce angažovat. Dnes je to asi jinak, relevantní odpověď nenapíšou, zato videoklip své oblíbené kapely přidají.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nová doba :)

prostě se tady už tak nějak víceméně jen tlachá, technické problémy ustoupily radám, jak zpojízdnit obrazovku za jízdy, aby se řidič mohl dívat na film...:mrk

ale jestli jsi od fochu, tak musíš vědět, že nemá cenu si s sebou vozit NIC--to bys musel za sebou identické auto tahat :myslim, navíc poruchu musíš předpokládat i u fungl nového auta, takže čekat minimální poruchovost od poměrně staré 206SW je nesmysl

domluv si kolegu s autem na telefonu--jak už ti poradili výše, je to nejlevnější způsob, jak vyřešit tvůj požadavek :roker

Upraveno uživatelem ozzy56
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejlevnější způsob? Jako že pro mě někdo dojede třeba do Doveru, naložíme auto a pojedeme domů?? To je tak za 15t, pokud pojede fakt dobrý kámoš a dříve než za 24h tam prostě nestihne dojet.

Jak už jsem psal výše-mám Jumpyho a s tím jsem najezdil takhle po Evropě +/-700 000km. Vždy s nákladem alespoň 500kg, často ale i 1500kg, více méně pravidelně do UK pro motocykly. Nedojel jsem jenom jednou-praskl rozvoďák. Jinak jsem vždy dojel až domů, a to jsem občas i opravoval-2x cívka zapalování, 1 čerpadlo v nádrži (ono se pokazilo teda 2x, ale jednou jsem dokázal auto zahřát startovacím sprejem na teplotu, kdy se to samo přeplo na LPG a zase to jelo), němci čuměli, když jsem na parkovišti vytáhl z pod auta celou nádrž,jednou díra v chladiči-zalepeno chlebem a el.paskáma a dolíval jsem vodu a jednou altík- s tím jsem se teda dost najebal, už jsem to skoro vzdal, ale povedlo se. Taky prasklo plynové lanko, respektive čudlík, kterým to drží u pedálu. Vyřešeno opět el. škrkpáskou. Toto všechno jsou závady, které by mě donutily zavolat kolegu na telefonu a někam třeba ku Newcastlu by se asi nikomu nechtělo.

Pokud je člověk připraven, je jen málo věcí, které se na jednoduchém autě nedají na cestě zvládnout. Je v mých možnostech a schopnostech opravit na cestě téměř cokoliv. Chápu, že pro většinu uživatelů je toto absolutní sci-fi, ale nemusíte mi věřit, že to opravím. Jenom potřebuju vědět co se občas pokazí.

Takže, prosím, neřešte jak to mám udělat. Pokud víte, dejte prosím vědět, co jsou chronické závady u 206 1.4i 55kw. Budu vám moc vděčný.

Pokud nevíte, muziku si umím najít sám.

PS: kdyby by snad někdo z vás chtěl vědět, co si vozit ssebou třeba na BMW R 1200 GS až pojede třeba do Afriky, rád mu poradím. 3 věci, co se serou, zbytek je navždy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Znáš nějaké jednodušší auto, než je 206 1,4 benzín?? Nějaké míň poruchové auto, abych se nemusel bát, že nedojedu? Bez všech těch moderních 3,14čovin jako je turbo na třívalci,fap a nevím co ještě? A jelikož se celý život potýkám s Peugeoty a Citroeny, jiná značka to nebude.Nejraději bych si na to pořídil nějaké staré 1,9D, jenomže tam nedostanu zelenou nálepku do německých měst a celkově už ty auta jsou dost stará a vypadají podezřele. Pokud o něčem takovém víš, tak dej tip.

Neupletu z hovna bič - jenom se nebojím sám si opravit své vlastní auto, pokud to jde a musím.

Za přání štěstí děkuji, budu dělat, že jsem tu přiblblou ironii nepostřehl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 14. 5. 2018 at 11:04, David106S16 napsal:

Zdravím, rád bych se zdejších borců zeptal na "očekávatelné" závady na P 206 sw 1,4i 55kw.

Plánuju pořízení takové 206ky jakožto nejspolehlivějšího auta na světe :-) Budu potřebovat cca 1x měsíčně urazit trasu 2 až 4t km a musím dojet v každém případě. Povezu akv.ryby a jejich transport by neměl trvat déle než 48h. Takže potřebuju auto, které se nepokazí a pokud se pokazí, tak musí být tak jednoduché, že si ho opravím sám na cestě.Z toho důvodu padla volba na 206 1,4 benzín. Vím, že to moc nepojede, ale to mě netrápí. Rovněž spotřeba není podstatná. 206 sw asi neexistuje bez BSI, což mi trochu vadí, ale 306 break, ev.Xsara break už jsou zase přece jen od pohledu celkem muzeum.

 

Umím si na autě opravit všechno, pokud mám díly. Takže bych se chtěl zeptat, jaké závady mě můžou potkat a ev. zastavit a co bych si teda měl vozit sebou. Alternátor, těsnění pod hlavu, zap.cívka, snímač otáček, čerpadlo do nádrže, s tím počítam. Ale je i něco dalšího co se ví, že se sype?

Všem dík za odpovědi.

To mně připomnělo, jak jsem jel jednou vlakem z Brna, byl parně vytápěný. No a přistoupil tak asi 20 letý kluk, který si v igelitovém pytlíčku nesl akvarijní ryby, bylo jich tam docela dost, kolem 20. A ten pytlíček si položil na to parní topení. Povídám mu, ať si to dá jinam, jinak ryby nedopadnou dobře. Prý je to dobré,. za chvíli vystupuje. Nevystoupil za chvíli, byla výluka a čekalo se. No a když konečně vystoupil, nesl si domů v tom pytlíčku rybí polévku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi bych vozil zapalovací lištu, altík, pal. čerpadlo.Zbytek je o náhodě a štěstí. S 206 jsem v minulé práci najezdil docela dost ( i když jenom 1.1 XA a jednu jsem si koupil) ze všech věcí si pamatuju, že mi jednou odešlo přímo BSI a auto zhaslo a zdechlo. V 11 večer docela sranda jet najednou bez motoru a světel. Jinak auta vždycky dojela (nebo by mohla po ose do servisu - i s prasklým lankem spojky se dá jet :-)) Pokud si ještě vzpomenu na něco, co nás nechalo někde stát, tak to připíšu;-) Ještě bych do "výbavy" přihodil NTB s orig diagnostikou a na vrakovišti v Zašové mi nabízeli "sadu" ŘJ + BSI + čip IMO myslím za 3500, tak to bych po osobní zkušenosti přibral taky. Tak to je můj pohled na věc. :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...