Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

TEAM PEUGEOT TOTAL WRX - 1. závod


Béďa

Recommended Posts

PS_WRX_06A0221.jpg

WRX 1. závod | Barcelona, 14. - 15. dubna

Mistrovství světa FIA v rallycrossu, které začíná tento víkend v Barceloně prvním ze 12 podniků, je současně nejnovější kapitolou v historii motorsportu značky PEUGEOT.

 

 Tým PEUGEOT Total vstupuje do světového šampionátu v rallycrossu poprvé s plně továrním nasazením. Pro tři talentované řidiče připravil tři auta, z nichž každé má své specifické barevné provedení. Devítinásobný mistr světa v rallye Sébastien Loeb spolu se Švédem Timmy Hansenem budou bojovat s nejnovějším vozem PEUGEOT 208 WRX Supercar s výkonem 560 k a získávat body pro tým. Nadějný mladík Kevin Hansen bude závodit s evolucí vozu 2017 jen v kategorii jezdců. Všechny tři závodní vozy PEUGEOT budou během sezóny průběžně vylepšovány, přičemž nové inovace už v současné době připravují technici v továrně PEUGEOT Sport.

• Po závěrečné zkoušce v pondělí ve Versailles ve Francii, která navazovala na předcházející testy - jako bylo oficiální testování v Silverstone na konci března, se tým PEUGEOT Total vydal na cestu do Barcelony připraven vyrovnat se se zcela novými náročnými sportovními úkoly. Ačkoliv i nadále spoléhá na rodinu Hansenů, nejúspěšnější dynastii v této disciplíně, s Kennethem Hansenem (14násobným mistrem Evropy v rallycrossu) jako týmovým manažerem a Susann Hansenovou (jedinou ženskou mistryní Evropy v historii rallycrossu) jako sportovní koordinátorkou, nyní do této disciplíny vstupuje jako plnohodnotný oficiální tým PEUGEOT Sport.

 První závod sezony se koná v sobotu a neděli (14. - 15. dubna) na Katalánském okruhu v Montmeló severně od Barcelony, domovské trati Velké ceny Španělska formule 1, kde se současně od roku 2015 jezdí rallycross. V loňském roce okruh dostal nový asfaltový povrch, který přinesl vyšší úroveň přilnavosti než dřív, a zcela novou startovní sekci. Kolo, měřící celkem 1,133 km, sestává z 60,4 % asfaltu a 39,6 % šotoliny. Jedná se o jednu z nejrychlejších tratí v kalendáři s rekordem kola v  rallycrossu, který v současné době činí 42,971 s z loňského roku.

_06A0231.jpg

_L7A8520.jpg

_L7A8788.jpg

PS_WRX_20180251.jpg

PS_WRX_20180262.jpg

3-4-av-grise.jpg

PS_WRX_06A0165.jpg

PS_WRX_20180106.jpg

Upraveno uživatelem Béďa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

CHAMPIONSHIP POINTS

Driver PTS
Johan KRISTOFFERSSON 27
Petter SOLBERG 24
Andreas BAKKERUD 20
Mattias EKSTRÖM 19
Niclas GRÖNHOLM 18
Timmy HANSEN 16
Sébastien LOEB 14
Janis BAUMANIS 12
Timur TIMERZYANOV 11
Robin LARSSON 11
Jérôme GROSSET-JANIN 9
Guerlain CHICHERIT 8
Kevin HANSEN 5
Kevin ERIKSSON 3
Oliver BENNETT 2
Grégoire DEMOUSTIER 1
Hervé "KNAPICK" LEMONNIER 0
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Umístění na stupních vítězů pro Team Peugeot Total při debutu plném dramatických událostí

Tým PEUGEOT Total to rozhodně neměl snadné, když nově vytvořený tým nastoupil do prvního závodu mistrovství světa v rallycrossu a v sobotu Katalánský okruh v Barceloně zaplavil přívalový déšť. Podmínky se v neděli zlepšily a devítinásobný mistr světa v rallye Sébastien Loeb se probojoval do silně obsazeného finále a získal druhé místo, bohatě zaslouženou odměnu pro celý tým PEUGEOT po několika měsících usilovné práce od doby, kdy se začala psát tato nová kapitola - nemluvě o víkendu bohatém na dramata…

 Sébastien Loeb nakonec po dvou dnech tvrdých bojů dostal svůj PEUGEOT 208 WRX do finále. Celkově skončil druhý (po diskvalifikaci Mattiase Ekströma za kolizi prvním kole ve finále) jako nejúspěšnější účastník finále z týmu PEUGEOT Total při debutu tohoto zcela nového týmu. Dosáhl jej také díky dobré týmové práci, když se Kevin Hansen (který není kvalifikován pro zisk bodů pro tým), v semifinálové jízdě vzdal své pozice ve prospěch devítinásobného mistra světa v rallye. Loeb v semifinále skončil druhý, čímž si zajistil místo ve finále, kde Francouz předvedl svou charakteristickou schopnost zajistit si místo na stupních vítězů, ačkoli jeho poslední soutěžní zkušenosti byly v písečných dunách Jižní Ameriky a na asfaltu na Korsice!

 Timmy Hansen po celý víkend ukazoval úžasnou rychlost, ale nedostal šanci, aby ji proměnil v odpovídající výsledek, neboť jeho auto zůstalo v semifinále stát ve chvíli, kdy vedl a vytvářel si náskok. Ve dvou kvalifikačních jízdách Švéd za dramatických podmínek obsadil dvě druhá místa a vítězství, aby pohodlně prošel do semifinále jako jeden z nejlepších jezdců víkendu. I přes zklamání, že jej nebyl schopen dokončit, byl potěšen výkonem vozu a zlepšeními, kterých se dosáhlo v zimě, a je odhodlán pustit se v dalším závodě do odvety.

 Kevin Hansen s třetím vozem 208 WRX, který není nominován k získávání bodů pro Team PEUGEOT Total, byl po kvalifikačních jízdách na 12. místě, ale odstoupil, aby přenechal své místo v semifinálových jízdách Loebovi. Nejmladší jezdec týmu zajel v sobotu dvě dobré rozjížďky, ale pak ho zasáhl technický problém, jenž omezil jeho schopnost dobře startovat, a tak zaostával. Nicméně, Kevin prokázal tempo své i vozu PEUGEOT 208 WRX.

Bruno Famin, ředitel Peugeot Sport

„Byl to velmi složitý víkend s některými velkými obraty a překvapeními počínaje včerejšími povětrnostními podmínkami, které byly pro každého opravdu špatné. Po oschnutí trati auto jezdilo stále rychleji a rychleji.  Jsme ale spokojeni s úrovní rychlosti, kterou jsme prokázali za všech podmínek, a dokončení víkendu na druhém místě je mimořádně dobrou zprávou. Ukázali jsme, že jsme velmi blízko našim hlavním konkurentům, což jsem upřímně nečekal. Samozřejmě, že jsem byl také opravdu šťastný za tým, který byl zcela nový a odvedl opravdu dobrou práci. Myslím, že jsme při našem prvním nasazení v rallycrossu uspěli, když jsme měli auta na startu všech závodů. Timmyho naneštěstí zastavil elektrický problém, když pohodlně vedl, ale takový je někdy motorsport: teď musíme najít ten problém a vyřešit ho. Každopádně tento závod mě přesvědčil, že jsme připraveni a do letošní rallycrossové sezóny můžeme jít bez obav.“

Kenneth Hansen, manažer Teamu PEUGEOT Total

„Zažili jsme skutečně víkend s vrcholy a propady, se smyky, haváriemi a hrozným počasím, ale také s velkým úspěchem. Timmy byl opravdu rychlý, zatímco Seb prošel složitým začátkem, než se vypracoval zpět na pódium, což bylo fantastické. Kevinovi trochu nevycházely starty, alemyslím, že to příště zvládneme nastavením. Celkově můžeme být povzbuzeni tím, že Timmy skutečně dominoval v semifinále a jsem přesvědčen, že dnes měl skvělou šanci vyhrát. Věděl jsem, že tým PEUGEOT Total odvedl od začátku velmi dobrou práci, ale opravdu jsem neočekával, že budeme bojovat se špičkovými továrními vozy hned od začátku.“

Sébastien Loeb, PEUGEOT 208 WRX č. 9

„Tento víkend jsme prošli všemi různými emocemi, kterými můžete projít v rallycrossu během jediného víkendu! Na začátku jsem trochu zaostával a nečekal jsem, že se probojuji do semifinále, protože jsme v rozjížďkách dvakrát vypadli s rozbitým zadním zavěšením. Pak přišlo rozhodnutí, že i tak projdu do semifinále, a od té chvíle všechno fungovalo dobře. Měl jsem trochu štěstí, ale není jednoduché zvládat tento druh emocionální horské dráhy! Tempo Timmyho vozu je velmi povzbudivé, protože vidíme, že vůz je konkurenceschopný a že jsme v zimě udělali krok vpřed. Bojujeme a doufám, že můžeme tímto způsobem pokračovat.“

Timmy Hansen, PEUGEOT 208 WRX č. 21

„Jediným záporem tohoto víkendu je to, že tu bylo tolik kladů, které jsme nedokázali zužitkovat! Celý víkend jsem se v autě cítil velmi pohodlně: vytvořil jsem si náskok, a přesto se mi to zdálo tak snadné, téměř bez vynaložení skutečné námahy. Pak auto zastavilo, s čímž je samozřejmě těžké se vyrovnat. Ale nakonec bylo naše auto opravdu rychlé, opravdu dobré, a od samého začátku jsme spolu prožili fantastický víkend. Je to auto, se kterým dokáži bojovat. Těším se na to, že se teď v Portugalsku pustím do odvety.“

Kevin Hansen, PEUGEOT 208 WRX č. 71

„Myslím, že to byl dobrý první závod. Velmi dobře tento tým znám, takže jsem se cítil velmi dobře a měl jsem také dobrý první den. Myslím, že v první a druhé kvalifikaci jsem byl velmi rychlý a bavilo mě řídit. Ale pak jsme měli na startu technický problém. Hodně jsme propadli v celkovém pořadí a dostali se na 12. místo. Jelikož Seb byl 13., rozhodli jsme se pozice kvůli týmu vyměnit. Věděl jsem, že to tak může být jako v loňském roce, takže jsem si toho byl vědom, není to něco nového. A další kolo je už jen za dva týdny.“

POŘADÍ MISTROVSTVÍ JEZDCŮ PO 1. ZÁVODĚ

1. Johan KRISTOFFERSSON/Volkswagen Polo R - 27 bodů

2. Petter SOLBERG/Volkswagen Polo R - 24 bodů

3. Andreas BAKKERUD/Audi S1 - 20 bodů

4. Mattias EKSTRÖM/Audi S1 - 19pt

5. Niclas GRÖNHOLM/Hyundai i20 - 18 bodů

6. Timmy HANSEN/PEUGEOT 208 WRX - 16 bodů

7. Sébastien LOEB/PEUGEOT 208 WRX - 14 bodů

8. Janis BAUMANIS/Ford Fiesta - 12 bodů

9. Timur TIMERZYANOV/Hyundai i20 - 11 bodů

10. Robin LARSSON/Ford Fiesta - 11 bodů

11. Jérome GROSSET-JANIN/Renault Mégane RS - 9 bodů

12. Guerlain CHICHERIT/Renault Mégane RS - 8 bodů

13. Kevin HANSEN/PEUGEOT 208 WRX - 5 bodů

POŘADÍ MISTROVSTVÍ TÝMŮ PO 1. ZÁVODĚ

1. PSRX Volkswagen Sweden - 51 bodů

2. EKS Audi Sport - 39 bodů

3. Team PEUGEOT Total - 30 bodů

4. GRX Taneco - 29 bodů

5. GC Kompetition - 17 bodů

6. Olsbergs MSE - 14 bodů

39644122240_838e3bc0a3_o.jpg

39659184410_ffb9b06951_o.jpg

39665633900_4c1261086f_o.jpg

40580625405_0269571a6c_o.jpg

40755687524_891ca5f88b_o.jpg

41404892132_163f68e39b_o.jpg

41404895332_fb0a099fa3_o.jpg

41469529611_6f87b115f1_o.jpg

 

Upraveno uživatelem Béďa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...