Přejít na obsah
  • Current Donation Goals

Antipollution faulty


Shakar83

Recommended Posts

Zdravím,

Peugeot 308 1.6 VTi 2010 

mi při pomalejší jízdě, či stání na volnoběh mi v po čase (cca 15minut) vyskočila hláška anti pollution faulty a sepne větrák u motoru, no volnoběh lítají otáčky a auto cuká. Po cca deseti minutách se pípání chyby opakuje a auto spadne na 3 válce. Během toho ručička teploměru 3x během 5minut spadla z 90 na 80 a zase zpátky. Teď když je tepleji to padá do tří válců rychleji, většinou hned po nastartování, ale ne vždy. Už jsem jel třeba i 50km v v pohodě. Takže teplota možná není relevantní.  Plus to v zimě vůbec netopilo, dýchá to z výdechů jak když funíte na zrcadlo:), studený vzduch je vichřice. Čekal bych klidně i dvě závady, jedna z nich klapka ventilace, takže servis. V servisu dělali diagnostiku, nic nenašli. Nic. Jen termostat prý brzo odejde, takže ho vymění. Po výměně žádná změna, pořád jim to padalo na 3 válce, výměna svíček a nic. Podezření na vstřik či ventil. Po svátcích jedu znovu, hlodá mi v hlavě, jestli to nebude cívka. Ale když není chybová hláška... Nějak zkušenosti?  Až budu vědět víc, napíšu, třeba to bude užitečný pro někoho jiného. 

Upraveno uživatelem Shakar83
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kolísání teploty a rozbíhání ventilátoru je následek spadnutí do nouzového režimu, to nemůže mít nic společného s termostatem. Docela by mě zajímalo, kde jsi s tím byl v servisu, že ti nenašli na diagnostice žádnou závadu, při tom co tady popisuješ. To není možné  nebo nemají originální diagnostiku. Řekl bych, že tam spíš musí být deník závad plný chyb. Klidně to může dělat vadná cívka, to ale musí diagnostika zaznamenat, zrovna tak vadný vstřik. Už bych do toho servisu raději nejezdil a našel si jiný. Pokud ti to netopí ani na jedné straně, tak bude potřeba vyměnit radiátor topení, bude zanesený. Je potřeba zjistit jestli jsou hadice před ním horké, jestliže ano, tak je ucpaný.

Upraveno uživatelem Sale
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Včera jsem jel 90 km v kuse. První spadnutí válce po 25km, 5 km jsem dojel do vesnice, chcípnul jsem, nastartoval a odjel dalších 15 km, to samý na semaforech u opravy silnice, posledních 20 km jsem jemně došolíchal do cíle. 

Je to poměrně známý servis u nás ve městě, navíc tam jezdím ze známosti, ale není to přímo Peugeot...

Ale asi zkusím ještě jeden (taky ze známosti), ten údajně dělá přímo Peugeoty.  Je mi taky divný, že to nehlásí žádný chyby... Když to měli napichnuty celý dopoledne, jediný, co mi řekli, že je nestabilita na válci, což je asi jasný, proto padá :), ale důvod ne. 

Upraveno uživatelem Shakar83
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Určitě uděláš dobře, když zajedeš jinam, z toho co píšeš je jasné, že to není ten správný servis. Nevím proč alespoň nevyčistili nebo nevyměnili ten vstřik nebo cívku, to je to nejjednodušší co se dá udělat, když už nemají originální diagnostiku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dnes 20km, pak 40 minut pauza, 500 m. Po vystoupení pocit přehrátého vzduchu, nádobka na chladící kapalinu orosená vařící, horní hadice (silná) z chladiče horká, po otevření víčka nádobky během půl s přetekla s bubláním kapalina... 

Před výměnou termostatu jsem si tohohle nevšiml,  v zimě jsem to kontroloval stejně, tak nevím. 

Upraveno uživatelem Shakar83
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud by kapalina ve vyrovnávací nádobce vařila, tak ti to musí ukázat stopku a přehřátí motoru. Otázka je , jak ti funguje ventilátor a teplotní čidlo. Může být taky vadné víčko vyrovnávací nádobky, které podchází a neudrží potřebný přetlak. Když odpojíš teplotní čidlo na komoře termostatu, musí se ventilátor roztočit na druhý stupeň, rovněž tak při přehřátí motoru a potom běží nějaký čas i po vypnutí klíčku. Samozřejmě může být i zablokovaný termostat ,ale píšeš, že hadice k chladiči je horká, tak by měl fungovat normálně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Víčko přetlak udrželo, když jsem ho otevřel, syčelo to a nádobka se zaplnila kapalinou, začala přetékat... Termostat snad fachá, když je novej...  Kouknu se, jak to s kapalinou vypadá teď..

Edit:

Kapalina je zpět na normále.  

Upraveno uživatelem Shakar83
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Jsem na tom stejně, výměna svíček a cívky a pohoda, za půl roku to samé a před týdnem se to ozvalo zase. Servis značkový i neznačkový, chyby žádné významné, tlaky v pořádku. Budu hledat nějaký elektroservis speciál :-). U mne je horší, že mne to odstaví třeba třikrát za sebou a pak ujedu 300 km bez problémů, pak se frekvence začne zrychlovat. 

Upraveno uživatelem Péťa
Necituj předchozí příspěvek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Svíčky nakonec nechány, závada po 300m zpět. :bojim

V momentě, kdy spadl válec, za mnou uprostřed silnice zastavilo auto a dvakrát mě probliklo, jelikož jsem odbočoval, projel pak kolem mě, ale nic na mě negestikuloval... Napadlo mě jedině, jestli třeba neproblikla zpátečka, jinak netuším, proč by to zašláp... 

Tzn podezření na El. závadu, nepředpokládám, že by vyměnili špatnou cívku. 

Upraveno uživatelem Shakar83
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám podobnej problém u Partnera 1.6 16V 80kW. Někdy trochu zacuká (hlavně při rozjezdu při nízkých otáčkách, kolem 1500), někdy se rozsvítí kontrolka a třeba druhý den zhasne, někdy jde na tři válce a je potřeba zhasnout motor a znovu nastartovat a pak jede zas normálně. Kolega měl podobný problém u dieselu a po výměně dílů za 35k opravili kostru motoru a bylo po závadě. Doporučil mi autoelektrikáře ve Šlovicích tak to tam chci o prázdninách dát.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U Šlovic mám chatu,  teď od pondělí je auto v servisu, zatím nic nevím, tak uvidím, kdyžtak se ozvu:d. Někdy cuká při startu, už i 2x chcípnul ihned po chytnutí, na tři válce mi to už 5x spadlo na tom samém místě při cestě Plzeň Dobřany.

Upraveno uživatelem Shakar83
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně totéž (3 válce) dělala vadná cívka. A co píše diagnostika? To je základ, měla by psát kód chyby, který řekne, na kterém válci je závada. A jeden malý, ale podstatný detail - Peugeot čísluje válce od rozvodů, ne od převodovky. Takže pokud píše závadu na 2. válci, je to druhý zleva, ne z prava... Jinak cívka i válce se dají jednoduše ověřit přehazováním cívek, chyba se bude stěhovat.

 

Jinak k chlazení. Tam bych chybu fakt nehledal.

V 6. 5. 2018 at 18:52, Shakar83 napsal:

nádobka na chladící kapalinu orosená vařící

To je normální.

V 6. 5. 2018 at 18:52, Shakar83 napsal:

po otevření víčka nádobky během půl s přetekla s bubláním kapalina... 

No jasně, že přeteče. Je to horký a natlakovaný, proto všude píšou, že se nesmí víčko otvírat u horkého motoru, buď rád, že tě to neopařilo.

 

V 6. 5. 2018 at 18:52, Shakar83 napsal:

horní hadice (silná) z chladiče horká

Horní silná hadice je do chladiče, kdyby nebyla horká, bylo by to divné:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už jsem to měl dvakrát v servisu ale závada se neprojevila. V paměti závad je chyba zapalování na nespecifikovaném válci. Svíčky jsem měnil před rokem a mám zapalovací rampu takže cívky přehazovat nemůžu. Jedině bych mohl zkusit vyměnit tu rampu. I kdyby to nepomohlo tak to bude levnější než jedna návštěva servisu kde zas nic nenajdou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Topení se vyřešilo samo. Chyba zapalování na třetím válci, u tohoto modelu 2. zleva. Svíčka ani cívka nee. Týden teď zkoumají, co jiného. 

PS: zleva při pohledu do motorového prostoru, ale jelikož vyměnili nejdříve u 2. válce, je to fuk 

Upraveno uživatelem Shakar83
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Třetí válec je třetí zleva. Jestli už to "omylem" vyměnili předtím, tak ok, cívkou ani svíčkou to asi nebude, ale možná teď hledají chybu jinde. Jaké číslo chyby auto píše? Asi by to chtělo elektrikáře, když by to nebyla svíčka ani cívka, může to být konektor nebo kabel...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...