Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Peugeot 5008 vs. Renault grand scenic


Lecho

Recommended Posts

Chlapi, že Vás to baví, do sebe šťourat :). Každému se líbí něco jiného, máte snad stejný manželky? To by byla nuda! Obě auta jsou pěkný, rozhodující bude technika , a bohužel cena, máme poměrně nízký limit. Jsme ale na fóru Peugeot, tak výherce je jasný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No když mercedes, tak R. škoda, že už ho nedělají. Pro mě byla v době nákupu jen 2 MPV, která by se mi líbila víc. R-ko od MB a S-Max. Dnes se mi líbí víc taky C4GP a novy Espace. Srovnatelně hezká byla i Zafira, ale tam mi vadila, že vzadu byla prakticky jen 2 sedadla.

Lecho: Přátelé lva jsou víc než tolerantní, nejen k manželkám ;)....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 16 hodinami, Lecho napsal:

Chlapi, že Vás to baví, do sebe šťourat :). Každému se líbí něco jiného, máte snad stejný manželky? To by byla nuda! Obě auta jsou pěkný, rozhodující bude technika , a bohužel cena, máme poměrně nízký limit. Jsme ale na fóru Peugeot, tak výherce je jasný.

nejde o šťourání, jde o formu :roker

není třeba hned psát ,,hnus'¨a přidat blijícího smajlíka :myslim, stačí napsat, že se mi Renault nelíbí...,nejsme na koncernovém foru, umíme se přece chovat slušně :myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mozno nieco k teme kedze vlastnime P5008 1.6Hdi 84KW 2014 a svokor Granda 1.9Dci 96KW 2010.

Scenic ma prijemnejsi podvozok = tolko neskace (oba 16ky kolesa), vpredu ploche sedacky a autobusovy posed ale nie az taky ako u 1. generacie, lepsie sa sedi vzadu na krajnych sedadlach lebo su sirsie, nekupovat otvaraciu panoramu - podstatne znizuje priestor. O nieco vacsi kufor pri 5miestnej verzii.

5008ka je tissia, subjektivne kvalitnejsi interier a komfortnejsie sedacky vpredu, vzadu vhodnejsie pre toho kto ma 3 decka - inac menej pohodlne pre dospelych. Panorama bez vyhrad, na slovensku bola standard takze nebolo na vyber:) 

Motory sa moc nedaju porovnat, dci akoby este zo starej skoly, klasicke kadla-kadla a pocitovo moc netaha pod 1800otacok. Hdicko tiche len netreba cakat vykonove zazraky, cca liter mensia spotreba.

Spolahlivost rovnaka, prakticky zatial oba bez zavad.

Takzee u mna je jednoznacna volba pezot;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mám rok 2012, já jsem měnil zadní tepelný chránič podvozku nad výfukem. Povolil kolem šroubu a začal mi klepat. Když jsem se pak podíval, zjistil jsem, že je pěkně "ožranej", pravděpodobně sůl, tak jsem ho nechal vyměnit. A to podvozek pravidelně myji, během zimy a hlavně po ní.

Jinak jak je uvedeno výše, rez jen na kotoučích, případně na čepici náboje kola, když měním zimní/letní. Po výměně kol vždy v místech pro hever preventivně stříknu spray na povozek, pokud bych heverem při výměně strhl ochranou vrstvu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tepelný chránič jsem měl taky zoxidovaný od soli, ale né zadní, ale prostřední, nad FAPem. Okolo šroubů (všech) vyhnilý. Dal jsem větší podložky a zatím drží. Tapelný štít nad zadním tlumičem drží z větší části nádobu na EOLYS Powerflex.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsme demokraticky doma rozhodli, že to bude 5008, což není žádné velké překvapení, nejspíš 1.6, na kratší vzdálenosti to bude menší spotřeba, když píšete rozdíl klidně i 2l. Ale komunikace zadrhla na prevodovce. Žena jedině manuál, je prý zvyklá na klacek v ruce, já spíše robota nebo automat. Co vy na to? Musím přiznat, že jezdí někdy jako prase.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Robota bych vyloučil. Pokud je někdo zvyklý na "klacek", tak ho robot IMHO jenom nas..e pomalým řazením a nutností vyšlapávat plyn. Manuál je OK, já mám teda kvůli manželce klasický automat (s motorem 2.0HDi). Neměnil bych.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

@VAVA Jak dlouho a jestli vůbec někdy jsi s robotem jezdil???

Řazení rozhodně není pomalé, robot řadí velice intuitivně. Při stupních 1,2,3 lehce přes 2500 ot/m, 4,5 2200ot/m a na 6 pod 2000 ot/m. Maximálně při rychlé jízdě do prudkého kopce by tam ta 6 mohla jít rychleji, ale od toho je tam řazení manuální a jde si vše korigovat i v AUTO režimu. U režimu Sport si při řazení přičti zhruba o 500 ot/m více.

No a  o "nutnosti vyšlapávat plyn" mi něco povyprávěj @VAVA - nějak jsem to za ty roky a 60000 km nepostřehl :D - Ale třeba něco dělám špatně a rád se nechám poučit...:myslim

Každopádně robota doporučuji. Zvykl jsem si hned při předváděcí jízdě a i moje žena si velice rychle zvykla (po prvním šlápnutí levačkou na brzdu,ale já taky:D). Základ je nechat levou nohu na opěrce.

Cestování po městě i po dálnici je velice příjemné - na rozjezd hodíš A a o nic se nestaráš, jen plynem a brzdou ovládáš rychlost. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Automat s 1.6HDi až po FL, tedy 2014 a novější. Před FL jedině robot.

Já robota opustil kvůli tomu, že se mi s ním špatně podélně parkovalo  z kopce / do kopce. Měl jsem půjčené auto od prodejce a jezdil jsem s nim stále, abych si ho vyzkoušel. Tohle mne odradilo. Při tom, jak provozuji auto dnes, by mi nejspíš nevadil, ale hydroměnič je jiná liga (a hlavě nemáš spojku a dvouhmotu ;)).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proč automat až po 2014? Vzhledem k cenové relaci, kterou máme, nam vychází cca rok 2011- 2012, max. 2013. Záleží na výbavě a stupni ojetí. Přes rok 2014 se nedostanu. Tak jedině manuál nebo robot. Tak uvidíme.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud bych přitlačil na cenu, vyplatilo by se vzít BleuHDI? Je mi jasný, jak to po technický stránce funguje, rozdíly atd, jde mi spíše o uživatelské vlastnosti, co otravuje, co je super atak. Připomínám pro zběhlé v naftě, že já jsem naopak nepolíben.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Lecho napsal:

Pokud bych přitlačil na cenu, vyplatilo by se vzít BleuHDI? Je mi jasný, jak to po technický stránce funguje, rozdíly atd, jde mi spíše o uživatelské vlastnosti, co otravuje, co je super atak. Připomínám pro zběhlé v naftě, že já jsem naopak nepolíben.

Pri tom najezdu co pises,tak na naftu zapomen.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...