Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Výměna oleje a olejového filtru 1.2 Puretech


navig

Recommended Posts

Ahoj.

Tak jsem se včera pustil do výměny oleje a olejového filtru na svém P 208.Na autech si dělám skoro vše sám,auto je již po záruce.                                                                                                        Napíšu několik postřehů,rad......a dám pár fotek.Pro někoho zbytečné,ale někdo to třeba ocení.

Olej jsem měnil cca po 16tis.Olej od poslední výměny v autorizáku 3/2017 nebylo potřeba dolít.....včerejší poslední kontrola staré náplně.......2 dílky nad středem.Mám najeto 27756km.

Materiál......Total 5w40 9000 QUARTZ 5L,filtr FEBI a tesnění na vypoušťák........577kč.Cenově naprostá spokojenost.....                                                                                                                          Někdo namítne,proč 5 L,ale cenově to vychází nejlépe než třeba 4x1L.

Po příjezdu domů jsem dal auto na nájezdy,které mám z kopečka,takže auto stálo v rovině.Vypouštěcí šroub je dobře umístěn...v nejnižším bodě a ze šikma,není zapuštěn do vany,takže není co odsávat.Šroub byl dost dotažený,takže jsme na 8 imbus nasadil prodlužovací trubičku.

Vypuštěno asi 2,8 L starého oleje.

Po vypuštění staré náplně jsem se rozhodl pro vypláchnutí.V garáži jsem měl pozůstatek stejného,nepoužitého oleje,co mi zbyl po megánu....asi 1L.Škoda to vyhodit.Takže jsem zase našrouboval zátku se starým těsněním....nalil olej a za cca 15 min zase vypustil.........poté jsem nechal asi hodinku vykapat.Mezitím jsem demontoval starý filtr.....je dobře přístupný.Po odkapání jsem namontoval zátku s novým těsněním.Těsnění je duté,takže je potřeba zátku zase silně dotáhnout,aby si těsnění sedlo....Poté jsem očistil a odmastil starý olej na vaně a dosedací místo filtru.Po montáži filtru a kompletní kontrole jsem nalil asi 3 litry nového oleje.Po krátké jizdě kontrola.....podle měrky 3/4.Náplň by měla být asi 3,2......Za několik dní zkontroluji....popřípadě doliji.

Měření oleje je u tohoto motoru velmi nepřesné a musí se vícekrát opakovat.Měrka je vlastně drát,který ale prochází asi 2x ohybem vedení.Takže měrku většinou vytáhnete a měřící stupnice je otřená o vnitřek vodící trubičky......a musí se hledat ostrá hladina oleje........a nebo to neumím.....:myslim

Něco pro zasmání:Mezi vypouštěcím šroubem a nádobou na starý olej jsme měl asi 30-40cm místa......jak to bývá,po vyšroubovaní zátky začal silně foukat vítr.....takže olej netekl jen do      nádoby,ale vítr mi ho rozfoukával i do obličeje......takže jsem vylezl z pod auta jako horník.....:D

Poté je potřeba udělat reset servisního intervalu a v mém případě i reset kontrolky service.Takže při vypnutém zapalování stisknout a držet resetovací tlačítko na palubní desce.Je tam obrázek servisního klíče.Po zapnutí zapalování se spustí odpočet....asi 10vteřin.Po zobrazení 0 je reset dokončen a zhasne i kontrolka service. Domnívám se,že tam bude opět 15tis.

A jako poslední je stažení,vytištění,vyplnění a nalepení kontrolního štítku o výměně.

Při této příležitosti jsem udělal kontrolu pilového a vzduchového filtru.Byly měněny v loni v autorizaku.Filtry nebyly nějak zanešený,takže pouze kontrola a vyčištění vysavačem.

A nakonec pár fotek.......Víťa

P1130410.thumb.JPG.a1a7f2756d4523a6165b97efa196c9fd.JPG

Nový olej,filtr a těsnění na zátku.

 

P1130426.thumb.JPG.cf36521ae99a15e8da04d3815e3cbee7.JPG

Dobře přístupné,očištěné místo filtru.....

 

P1130429.thumb.JPG.a7f21c826088d5afa7024898784064f6.JPG

A je hotovo....

Upraveno uživatelem navig
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 5 let později...

Ahojky.

Ve svém návodu na výměnu oleje jsem to nenapsal,neřešil jsem to.

Ale teď jsem měnil olej na svém,novém Cliu V a chtěl jsem to dotáhnout předepsanou hodnotou.

Ve videích a návodech ke Cliu jsem našel 38Nm.

A protože je šroub stejný,stejný měděný kroužek a jen jiné nářadí....tak doporučuji těch 38Nm.

I podle síly na momentový klíč a zmáčklého těsnění bych řekl,že je to ok.

Viťa 

Upraveno uživatelem Péťa
Necituj předchozí příspěvek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na první utažení jsem dal 35Nm, ale po první jízdě začalo kapat.

Postupně jsem se dostal až na 70Nm, než to přestalo prosakovat...

Jak je ta vana plechová, tak dosedací plocha není úplně rovná, jde to cítit na dotek. Asi příště zkusím dát 2 kroužky na sebe, aby to lépe srovnalo nerovnosti.

Je u měděných C-kroužků směr jak montovat? Jestli spojem na vanu nebo spojem na šroub?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dva těsnící kroužky nikdy:bojim, až budeš zase měnit olej, tak tu plochu na vaně srovnej třeba smirkem, někdy pomůže sundat jen tu černou barvu

ještě lepší je těsnící kroužek vyžíhat--nahřeje se do červena a hned hodí do studené vody, tím ta měď změkne a lépe těsní,  teplota se nesmí přehnat, jinak kroužek zničíš, chce to trochu zkušenost :myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Ahoj.

Tak jsem schválně vlezl pod auto,abych se podíval jak těsní vypouštěcí zátka.

Výměna 13.10 a ujeto 1200km.

Po dotažení 38Nm vše v pořádku,všude čisto a sucho.

Jinak kroužek jsem dal spojem na šroub,tak jak jsem to vyndal po značkovém servisu.

Viťa 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...