Přejít na obsah
navig

Výměna oleje a olejového filtru 1.2 Puretech

Recommended Posts

Ahoj.

Tak jsem se včera pustil do výměny oleje a olejového filtru na svém P 208.Na autech si dělám skoro vše sám,auto je již po záruce.                                                                                                        Napíšu několik postřehů,rad......a dám pár fotek.Pro někoho zbytečné,ale někdo to třeba ocení.

Olej jsem měnil cca po 16tis.Olej od poslední výměny v autorizáku 3/2017 nebylo potřeba dolít.....včerejší poslední kontrola staré náplně.......2 dílky nad středem.Mám najeto 27756km.

Materiál......Total 5w40 9000 QUARTZ 5L,filtr FEBI a tesnění na vypoušťák........577kč.Cenově naprostá spokojenost.....                                                                                                                          Někdo namítne,proč 5 L,ale cenově to vychází nejlépe než třeba 4x1L.

Po příjezdu domů jsem dal auto na nájezdy,které mám z kopečka,takže auto stálo v rovině.Vypouštěcí šroub je dobře umístěn...v nejnižším bodě a ze šikma,není zapuštěn do vany,takže není co odsávat.Šroub byl dost dotažený,takže jsme na 8 imbus nasadil prodlužovací trubičku.

Vypuštěno asi 2,8 L starého oleje.

Po vypuštění staré náplně jsem se rozhodl pro vypláchnutí.V garáži jsem měl pozůstatek stejného,nepoužitého oleje,co mi zbyl po megánu....asi 1L.Škoda to vyhodit.Takže jsem zase našrouboval zátku se starým těsněním....nalil olej a za cca 15 min zase vypustil.........poté jsem nechal asi hodinku vykapat.Mezitím jsem demontoval starý filtr.....je dobře přístupný.Po odkapání jsem namontoval zátku s novým těsněním.Těsnění je duté,takže je potřeba zátku zase silně dotáhnout,aby si těsnění sedlo....Poté jsem očistil a odmastil starý olej na vaně a dosedací místo filtru.Po montáži filtru a kompletní kontrole jsem nalil asi 3 litry nového oleje.Po krátké jizdě kontrola.....podle měrky 3/4.Náplň by měla být asi 3,2......Za několik dní zkontroluji....popřípadě doliji.

Měření oleje je u tohoto motoru velmi nepřesné a musí se vícekrát opakovat.Měrka je vlastně drát,který ale prochází asi 2x ohybem vedení.Takže měrku většinou vytáhnete a měřící stupnice je otřená o vnitřek vodící trubičky......a musí se hledat ostrá hladina oleje........a nebo to neumím.....:myslim

Něco pro zasmání:Mezi vypouštěcím šroubem a nádobou na starý olej jsme měl asi 30-40cm místa......jak to bývá,po vyšroubovaní zátky začal silně foukat vítr.....takže olej netekl jen do      nádoby,ale vítr mi ho rozfoukával i do obličeje......takže jsem vylezl z pod auta jako horník.....:D

Poté je potřeba udělat reset servisního intervalu a v mém případě i reset kontrolky service.Takže při vypnutém zapalování stisknout a držet resetovací tlačítko na palubní desce.Je tam obrázek servisního klíče.Po zapnutí zapalování se spustí odpočet....asi 10vteřin.Po zobrazení 0 je reset dokončen a zhasne i kontrolka service. Domnívám se,že tam bude opět 15tis.

A jako poslední je stažení,vytištění,vyplnění a nalepení kontrolního štítku o výměně.

Při této příležitosti jsem udělal kontrolu pilového a vzduchového filtru.Byly měněny v loni v autorizaku.Filtry nebyly nějak zanešený,takže pouze kontrola a vyčištění vysavačem.

A nakonec pár fotek.......Víťa

P1130410.thumb.JPG.a1a7f2756d4523a6165b97efa196c9fd.JPG

Nový olej,filtr a těsnění na zátku.

 

P1130426.thumb.JPG.cf36521ae99a15e8da04d3815e3cbee7.JPG

Dobře přístupné,očištěné místo filtru.....

 

P1130429.thumb.JPG.a7f21c826088d5afa7024898784064f6.JPG

A je hotovo....

Upraveno uživatelem navig

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

×