Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Rucni brzda - paka uvnitr bubnu koliduje se stredem bubnu


Komar1981

Recommended Posts

Panove, sice to je uz vyreseno a do konce zivota Wasabiho to vydrzi, ale nejde mi do hlavy situace, do ktere jsem se dostal a zajimalo by me, jestli se i nekdo dalsi zazil stejnou vec a jak ji vyresil.

Auto jsem koupil s brzdama v bidnem stavu, rucni brzda byla posledni tresinka na dortu, aby byly brzdy uplne cajk.

Vzhledem k tomu, ze auto vpredu melo pruhledne kotouce, desticky bez oblozeni a vzadu pakny holy jako nikdy a buben "vysoustruzeny" jako blazen, myslel jsem si, ze vymenou lanek, paken a nasledne i bubnu zacne rucni brzda fungovat.

Omyl, pri zatazeni rucni brzdy se z bubnu ozyvalo dreni kov na kov a brzdny ucinek nula. Skoncil jsem v servisu, kde zjistili, ze paka, za kterou taham lanovodem a ktera ovlada pakny dre o stredovou cast bubnu - viz obrazky, v tom miste byl buben uz od te paky pekne vydreny. Stejna vec byla i na puvodnich hnusnych bubnech, tam jsem to ale prisuzoval tomu, ze nebylo dost silne oblozeni a buben byl vyjety nad pripustnou mez. Jedine reseni, ktere servismani vymysleli bylo, ze stoci stredovou cast na soustruhu o par milimetru.... brzda zabira, ale ze by auto blokovalo kola, kdy jedu, to ani nahodou. Smerem vzad je ucinek o mnoho lepsi...

Auto je 1998 rocnik, 1.1 HDZ, 3 dira, na to jsem i ty kotouce kupoval, znacka vyrobce je Kamoka.

Katalog vozidel > PEUGEOT > 106 II (1) > 1.1 i
Konstrukční rok do: 03/2004
rafek, pocet der: 3 -díra
montovací strana: zadní náprava
Brzdná/jízdní dynamika: pro vozidla bez ABS

 

http://katalog.haspa.cz/index.php?main_page=product_info&products_id=1001462286

aaaaaaaaaaaaaaaa.PNG

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.PNG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

Řešil jsem tohle onehdá na Felicia a pomohla výměna tech rozpěrek.
Stačí že je to malinko vymačkaný, nahoře třeba půl milimetru a dole na páce to může dělat jeden a půl milimetru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle se obyčejně děje, když jsou už moc vyjetý bubny a sjetý obložení na paknách, možno i v kombinaci se špatným základním nastavením samostavů (pokud se dělalo toho na brzdách víc, tak u tohoto systému napřed našlapat a až po tom seřizovat ručku)....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řešil jsem tohle onehdá na Felicia a pomohla výměna tech rozpěrek.
Stačí že je to malinko vymačkaný, nahoře třeba půl milimetru a dole na páce to může dělat jeden a půl milimetru.
Jeste ověřim, jestli se dala nova ta rozperka. Jinak ted se nedavaly pakny, ty jsou rok stare a nejsou sjeté, daly se nove bubny, cca 14 dni zpet. Ted meli dat nove ty vnitrni pruzinky a tak.... treba se ta rozperka nezměnila a muze to byt ono.... zitra to overim, sundavat kvuli tomu buben se mo ted nechce [emoji19]

  SM-A520F  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...