ozzy56 Odesláno 25. listopad 2018 Sdílet Odesláno 25. listopad 2018 jojo, o.ebává se všechno, hlavně stlačit náklady... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest Espero Odesláno 25. listopad 2018 Sdílet Odesláno 25. listopad 2018 (upraveno) Samozřejmě, že chci dvouvrstvák. H1 byl taky náklaďák a dvouvrstvák tam byl. Rozměr beru se zrcátky. Ty stačí asi jenom začernit. Já myslím, že tady úmyslně nechali starou lakařskou technologii. Lak jednoduše nevydrží co u toho Hyundaje. H1 měl 1,98 metru bez zrcátek, ta byla menší, ale už nepamatuji, kolik to bylo. Upraveno 25. listopad 2018 uživatelem Espero Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest Espero Odesláno 29. prosinec 2018 Sdílet Odesláno 29. prosinec 2018 Potřebuju trochu poradit. Dneska jsem chtěl vyndat z Boxera baterku, abych jí nabil a případně dolil destilkou. Je pod deklem v kabině pod nohama řidiče v plastovém kastlíku. Jenže se mi to nepovedlo. Poprvé v životě jsem na baterce nespatřil označení + a - pól. Ale usuzuju, že při pohledu dopředu k oknu je minus pól vpravo, drát odtud vede jen ke kostře a plus pól vlevo. Jenže na tom plus pólu je nějaká rozvodnice, je tam 5 šroubů dva po užší straně a tři po podélné. O dvou průměrech tuším 5 a 6 a přívodní drát vede k hned prvnímu na kraji, všech 5 šroubů jsem uvolnil, ale skříňka se ani nehnula. Navíc v tom kastlíku je ze strany skříňka na 2 pojistky, kterou když nesundám, tak baterka taky nepůjde ven. Sundal jsem jen víčko k pojistkám, ale celou skříňku ne. Tak jsem to znovu všechno přišrouboval zpátky. Navíc původní baterka není bezúdržbová, ale se zátkami a kvůli té skříňce se tak na 2 zátky vůbec nemůže, kdybych chtěl dolévat destilku. Sice je do ní zboku zastrčena trubička s hadičkou pro odvádění vodíku při provozu, ale myslím, že při nabíjení by měly být tak jako tak uvolněné zátky. Nabíjet baterku ve voze by sice šlo, ale nepovažuji to za správné. Mě učili v autoškole, že baterka se má při nabíjení vyndat a před nabíjení případně dolít, a celý život jsem to tak dělal. U H1 byla na baterce taky rozvodná skříňka s pojistkami, tam ale normálně odšroubovat šla. Nevěděl byste někdo, jak tu baterku z auta správně vydolovat? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pe.Tr Odesláno 29. prosinec 2018 Sdílet Odesláno 29. prosinec 2018 nezapomen ze uz jsi dlouho ze skoly a technologie se meni celkem rychle. nabijeni baterek v aute je uz bezne. nejsem si jist jak u Boxera ale mrkni pod kapotu jestli tam neni nekde cervene znacena svorka pro +svorku nabijecky, minusova jak jiste vis se nedava na baterii ale kostru vozu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie 607 Odesláno 30. prosinec 2018 Sdílet Odesláno 30. prosinec 2018 (upraveno) Pod kapotou jsou dva body pro nabíjení baterie, které slouží i pro stratování přes kabely. Plus pól je před řidičem pod takovou plastovou klapkou. Mínus pól je vedle světla před řidičem, takový trčící šroub. Alespoň já to tak u 250 mám, ale počítám že tvoje 290 to bude mít stejně. Baterku mám ještě originál z výroby, takže vyndavat ji asi není třeba. Pozor ale s tím mínusem, pod čelním sklem před řidičem trční plech který svádí k tomu tam tu mínus svorku připojit, ale tam kostra nesmí, jde to pak přes motorek stěračů který se pak rád odpálí, hlavně tedy při startování přes kabely. Edit, tak tvoje 290 nemá kostru u levého světla, ale uprostřed pod sklem trčí ten samý šroub pro připojení kostry. Upraveno 30. prosinec 2018 uživatelem Charlie 607 radim.1008 ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 30. prosinec 2018 Sdílet Odesláno 30. prosinec 2018 jestli se nedají vyšroubovat všechny zátky a zkontrolovat množství-hustotu- elektrolytu, bude muset stejnak tu svorkovnici, nebo co tam vadí demontovat Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jarokare Odesláno 30. prosinec 2018 Sdílet Odesláno 30. prosinec 2018 Normálně povol tu 6 matku na plusovým oku a dva křížový šroubky na tý červený klipsně a celou tu pojistkovku vyklop směrem k sobě . Mínusovej pól jenom odcvakneš , povolíš držák baterie a vyndáš ji ven . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Péťa Odesláno 30. prosinec 2018 Sdílet Odesláno 30. prosinec 2018 Když selžou všechny pokusy, je potřeba se podívat do manuálu ozzy56 ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest Espero Odesláno 30. prosinec 2018 Sdílet Odesláno 30. prosinec 2018 Do manuálu se podívat můžu, ale jediné co tam je, abych jel do servisu. Jde přece v první řadě o prachy. před 5 minutami, jarokare napsal: Normálně povol tu 6 matku na plusovým oku a dva křížový šroubky na tý červený klipsně a celou tu pojistkovku vyklop směrem k sobě . Mínusovej pól jenom odcvakneš , povolíš držák baterie a vyndáš ji ven . Jo to je ono pohled zleva ode dveří. Moment, Ty ty tvrdíš, že ten pól pod žlutým je mínusový? Podle mě je plusový, protže od toho vzadu jde drát na kostru. Navíc vlevo zepředu kastlíku je ta pojistkovka na 2 pojistky nějak přidělaná ke kastlíku , přes kterou tu baterku stejně nevyndám. Ale zkusím to znovu rozdělat, až bude trochu tepleji. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jarokare Odesláno 30. prosinec 2018 Sdílet Odesláno 30. prosinec 2018 Ne , mínus je na druhý straně baterky , já ti jenom popsal , jak máš sundat svorkovnici z plusu (na obrázku) - mínus má klips , tam snad není návod potřeba Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest Espero Odesláno 30. prosinec 2018 Sdílet Odesláno 30. prosinec 2018 (upraveno) Ano, taky jsem myslel, že minus je na druhé straně. Ten klips je na obou pólech, ale může se přímo jen k minusu. Upraveno 30. prosinec 2018 uživatelem Espero Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vena garážmistr Odesláno 30. prosinec 2018 Sdílet Odesláno 30. prosinec 2018 Auto máš nové tudíž vůbec bych neřešil vyndavání baterie. Pokud je potřeba ji oživit zapnout nabíječku pod kapotu a fertig. Ve Tvém případě protože auto nejezdí celoročně bych uvažoval o instalaci zásuvky konzervátoru baterky( asi by šlo se na tom domluvit v rámci garančky) a nemusel by jsi tohle řešit koupit konzervátor se dá nebo to umí i každá trochu lepší nabíječka. Když to tady projdeš tak jeden čas to bylo vcelku žhavé téma tuším že chlapy používali k tomuto účelu nabíječky zn. ctek nebo tak nějak se to jmenovalo. Protože pro Tebe by to fakt bylo asi nejjednodušší řešení odstavíš auto na zimu zapneš ten konzervátor a nemusíš si toho do jara všimnout a ta baterka by v tomto režimu mohla vydržet víc jak když ji budeš jednou za dva/tři měsíce mordovat nabíječkou a pak ji zase necháš nějakou dobu v nečinnosti. Milan+ ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milan+ Odesláno 30. prosinec 2018 Sdílet Odesláno 30. prosinec 2018 Přesně tohle Ctek umí, ještě k tomu dostaneš i ten konektor přes který to připojuješ. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest Espero Odesláno 30. prosinec 2018 Sdílet Odesláno 30. prosinec 2018 (upraveno) Vůbec nevím, že něco takového existuje. Upraveno 31. prosinec 2018 uživatelem Espero Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Péťa Odesláno 30. prosinec 2018 Sdílet Odesláno 30. prosinec 2018 Řešilo se to tady. "Konektor komfort" Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest Espero Odesláno 31. prosinec 2018 Sdílet Odesláno 31. prosinec 2018 (upraveno) Já používám nabíječku z roku 1971, jedinou, co jsem kdy měl a mám. Tenkrát stála tuším celých 140 Kčs. Je na 12/6 V, výrobce Mechanika Praha, tenkrát jsem s ní nabíjel baterku u Wartburga 353, potom na 2x Trabant 601, pak na Š 100, pak na Š 120, pak na Fiat 125 Polski, pak na Daewoo Racer, pak na 3x Forman, pak na Daewoo Espero, pak na Octavia 2,0 SLX, pak na 2x Dacii Logan MCV, pak na Hyundai H1, a teď na Daciil Logan sedan, Renault R 11, a to by bylo, abych na ní nenabil i Peugeot Boxer 3000. Ta nabíječka mě totiž přežije, protože je to kvalitní bolševický výrobek tzv. navěky a musí přežít i mého syna už ho na to připravuju, nejvyšší čas, je mu 12. Má výhodu, že nabíjí pomalu a tím šetrně a důkladně. Běžná doba nabíjení u 40 AH baterky je tak 15 hodin, u 100 Ah co měl H1 to trvalo 24-30 hodin. Upraveno 31. prosinec 2018 uživatelem Espero Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Havlicek.Lukas Odesláno 31. prosinec 2018 Sdílet Odesláno 31. prosinec 2018 kdyz nabiji tak dlouho a pomalu nebal bych se baterii zapojit primo ve voze Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest Espero Odesláno 31. prosinec 2018 Sdílet Odesláno 31. prosinec 2018 Já se bojím nabíjet v autě ne kvůli nabíjení, ale že mi unikne elektrolyt a karoserie to schytá. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 31. prosinec 2018 Sdílet Odesláno 31. prosinec 2018 taky jsem měl nabíječku ještě po tatovi-- těžká a velká, nabíjela dokud jsi ji nevypnul..., loni jsem koupil za litr nějakou bosch elektronickou ,,pro blbce'', nabíjí-oranžová, nabito-zelená, udržuje-myslím červená (ty barvy asi pletu), no prostě si to samo nastavuje proud i napětí podle stavu baterie, po nabití sama přepne do udržování, navíc je malá, lehká..., někdy je lepší se těch starých krámů zbavit Milan+ a Charlie 607 ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milan+ Odesláno 31. prosinec 2018 Sdílet Odesláno 31. prosinec 2018 před 4 hodinami, Espero napsal: Já se bojím nabíjet v autě ne kvůli nabíjení, ale že mi unikne elektrolyt a karoserie to schytá. To se Ctek nestane Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.