Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Peugeot Boxer 3000 Blue HDi H1L2


Guest Espero

Recommended Posts

V tom Jumperu měl origo sedačky, jen dodělal otoče, u toho dvousedáku to zajišťoval na jízdu šroubama aby to drželo pevně. Jinak samostatné sedadla se dají objednat už z výroby otočná. A i přepážka z výroby být nemusí. Alespoň Fiat to v konfigurátoru u Ducata nabízí. A na STK beztak máš jezdit prázdnej, takže pokud to neotypuje na obytné, stejně by měl všechno vymontovat, tak to pak přepážka je nejmenší problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nejprve k autu. Po dobu záruky, a to je 5 let nesmím na autě nic upravovat. Totéž platí po dobu úvěru, je tam o tom článek ve smlouvě, ale ten je kratší. Takže dříve než za 5 let nic takového, jako dělat otočná sedadla nesmím, možná čert vezmi záruku, ale u úvěru by to znamenalo okamžité sesplatnění. 

A teď k přepážce a otočným sedadlům. Je to náklaďák v kategorii N1. Takže přepážka tam musí být, aby to odpovídalo schválenému typu, kdo jí vyndá riskuje problémy na silnici s policajty, ale hlavně na STK. Zkoušel jsem to už u H1 a dopadlo to tak, že mi na STK řekli, že dokud nepřijedu se zpátky namontovanou přepážkou, razítko a nálepku nedostanu. Ledaže bych získal souhlas importéra. Na toho jsem se obrátil a výsledek byl zamítavý. Takže u Peugeota to ani nezkouším.  Navíc po vyndání přepážky se u H1 dost zvýšila hlučnost ve voze, protože tyhle náklaďáky nemají zadek nijak antivibračně nebo protihlukově vystrojený. Abych mohl dát otočné sedadlo, musel bych auto přetypovat na osobák. Papírově lze náklaďák na osobák přetypovat, dělá to nějaká firma někde u Šťěchovic nebo Davle nebo tam někde, mluvil jsem s nimi po telefonu už kvůli H1 před lety a jediná schůdná možnost je prý z toho udělat tzv pohotovostní montážní vůz. To by ale znamenalo povinnost tam mít trvale namontovaný jakýsi regál na věci.

Teď mám vůz 3 místný, kdybych přetypovával na osobák, musel by být dvoumístný. A to je škoda. Někdy ve třech jezdíme. Stůl tam bude, ale budeme u něj sedět vedle sebe, sedět u něj budeme na posteli. Nikdy jsem neměl potíže u H1 s STK (lůžkovou vestavbu jsem tam měl taky)  a nikdy mě nenutili nic vyndávat, jen jednou se objevil takový blbec, byl nový a žral to, ale šéf ho ihned zpražil a nařídil mu ať toho nechá, jinak že se to rozkřikne a přestanou k nim jezdit lidi, v první řadě jde o kšeft. Nechci přetypovávat ani na obytňák, protože to plnohodnotný obytňák nikdy nebude, na to je to přece jenom stále malé a nemá to dvojitou podlahu ani kompletní instalace - hlavně pro vodu a odpady. Navíc mám barák a chci si ponechat i nákladní funkci vozu pro potřeby dovozu materiálu v případě potřeby.

Tím jsem chtěl říct, že mi přepážka nevadí, naopak vůz jako obytný na první pohled nevypadá, takže se lze maskovat a spát volně i tam, kde je to jinak zakázáno, protože nikdo nepozná zvenku, že tam vevnitř někdo je. Já mám nejraději volné přespávání tzv. "nadivoko" a ne ve všech zemích to jde bez problémů. Jinak kempy nebo tzv. stellplatzy.

Upraveno uživatelem Espero
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dyť sem vám to říkal :aut

že má někdo sedadla jiná (z jiného vozu, nebo jiného modelu téže značky), přepážku demontovanou a já nevím co ještě za úpravy, tak to neznamená, že je to v souladu s předpisy, v dnešní době si pomalu nemůžete vyměnit ani ventilky v kolech :roker

ale pokud máte bráchu na STK, tak jasně--jde všechno :super (jsme v Česku přece)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Tak první fáze kemperské vestavby je dnešním dnem hotová. Celá plocha lůžka je tvořena pod postelí celkem 8 skříňkami ve 4 velikostech. Dělal jsem si to všechno sám, konstrukce je ze šrouby smontovaných rámů a na nich je přišroubovaná překližka, nahoře tvoří rámeček - rantl pro vložení víka. Původně jsem to chtěl na panty, ale tím bych prodloužil "výrobu" o 2 až 3 dny a spotřeboval bych na to další stovky šroubů. Celkově je v tom nyní asi tak 800 šroubů a vrutů různých velikostí. Před smontováním to budí dojem asi jako tetris. Skládá se to z množiny různých kostiček. Držadla vík skříní jsem řešil tím nejjednodušším a nejrychlejším a tím pádem nejlevnějším způsobem, provrtáním desky a provazem o síle 5mm. Skříňky jsou řešeny tak, aby se nikde nedotýkaly boku vozidla, aby v důsledku vybrací nebo kroucení karoserie nedocházelo k poškozování čalounění anebo i vozidla.

Po složení už lůžko působí celkem kompaktně, muselo se to však srovnat na výšku, přišroubovat k sobě a nakonec zalištovat proti pohybu dopředu (lišta přišroubovaná k dřevěné podlaze a dozadu, lišta přišroubovaná ke skříňkám. Celková hmotnost je cca 50 kg.

Na plochu lůžka přijdou 2 molitanové desky 80 x 186 cm, ty budou jen povlečeny prostěradlem a přikryty dekou.

No a protže pro letošní dovolenou jsem nestihl druhou fázi kemperské výbavy, a sice skříňku s vybavením pro kuch. linku a vařič, máme tam dost místa, aby se nám tam vešel kempový stolek i s křesílky, takže budeme-li chtít soukromí při jídle nebo povídání, žádný problém.

Co se týká kuchyňské linky, ještě nemám všechno úplně rozmyšleno, hlavně jak dopravit vodu do umyvadla - dřezu, jestliže se chci vyhnout používání trakčních elektrických baterií a různým fórovým čerpadélkům na 12V napětí. Nádrže na vodu ve vhodných rozměrech na cca 75 litrů vody k sehnání a vestavění do linky jsou. Ale protože jsem z generace, která by si měla umět poradit i bez elektřiny, vzpomněl jsem si, jak měl doma dědeček, když ještě neměl obecní vodovod ani v plánu města, když jsem byl ještě malý kluk, a čerpal vodu pákovým čerpadlem u každého umyvadla v domě ze studny. Napadlo mě, že vodu budu čerpat z nádrže ručním pákovým čerpadlem, jenže jsem zatím neobjevil žádné vhodné. Ještě se po dovolené podívám se na potřeby pro jachtaře, ti používají taková čerpadla pro vyčerpávání vody z lodi. Výhodu by to mělo, že bych nemusel mít žádnou vodovodní baterii se spouštěčem čerpadla v kohoutku, ale postačila by obyčejná trubička výškově stavitelná, což by věc zlevnilo a zjednodušilo i servisně - bezporuchové řešení. Jako vařič budu používat dvouvařič MEVA na plynové bomby 3,5 kg. Ten vždycky před STK vyndám, takže nebudu muset dokládat žádné revizní zprávy. No a linka bude doplněna připevnitelným stolkem, takže ten kempovací pak už s sebou vozit nebudu.

Celé řešení směřuje k tomu, abych se co nejvíce obešel bez kempů a různých stellplatzů.

 

 

DSC00013.JPG

DSC00017.JPG

DSC00021.JPG

DSC00022.JPG

DSC00028.JPG

DSC00030.JPG

Upraveno uživatelem Espero
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já nevím, ke stropu, musel bych s tím počítat před tím, než jsem dělal výdřevu. Ale obecně kvůli vysokému těžišti a voda se navíc vlivem odstředivých si neustále pohybuje se nádrže u kemperů (profesionálních) dávají pod podlahu do mezipodlahy, právě co možná nejníže.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak pro potřeby potenciálního prodeje si myslím, že s něčím takovým se počítat musí, těch lidí, kteří se zabývají karavaningem zase až tak moc není a prodejnější je to vždycky v původním stavu. Teď zrovna řežu filc a koberec nahoru na kryty podběhů, abych to srovnal do roviny se skříněmi. lepit to tam ale nutné není.

Upraveno uživatelem Espero
Necituj předchozí příspěvek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

Poslední foto z první fáze vestavby. Už s osvětlením na stropě. Vrátili jsme se včera z výpravy do Itálie, vestavba se osvědčila, jen budu muset udělat úpravu v povlečení molitanů, připevnit vrchní deky suchým zipem. Byl jsem za známým čalouníkem, pochválil mě za obložení stěn a stropu, ale hlavně mi nedoporučil dělat potahy těch molitanů na zakázku z nějaké potahové látky, prý je to moc drahé a nelze tam nikdy zaručit rozměrovou stálost. Prý abych ty deky jen připevnil suchým zipem.

Jinak se připravuji na druhou fázi vestavby, kuch. skříňku s PB vařičem a umyvadlem, už mám zjištěné vybavení a kdo ho prodává, použiji jachtařskou výbavu, vodní nádrž 45 litrů, odpadní vodní nádrž 45 litrů, čerpání narozdíl od "moderních karavanistů" pomocí nožní šlapací pumpy, abych se vyhnul nutnosti řešit umístění trakční baterie a instalace rozvodů od ní k čerpadlům a kohoutku se spínačem proudu do do čerpadel a snížil tak závislost na různých kempech a štelplacech s přípojkami elektřiny. No a při mytí nádobí nebo sebe budu mít obě ruce volné.

Vestavba_první_fáze.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Na vodu se dělají normálně pumpovací baterie, u dřezu je baterie, která má na sobě tlačítko, mačkáš a tím si pumpuješ vodu. Nebo se dělají nožní pumpy, kdy stojíš u dřezu a nohou si pumpuješ vodu do baterie. Dává se to do lodí aby byla nižší spotřeba vody, ono třeba na umytí rukou si každý pustí kohoutek a nechá vodu téct, když pumpuje, tak si to rozmyslím kolik vody vlastně potřebuje. Ve druhé lodi jsem pumpovací baterii měl.

Ale i ty čerpadla na 12V nejsou pofidérní, dávají se jak do karavanů, tak do lodí. To mám teď. Mám čerpadlo, no bude mu okolo 10let, možná víc a funguje spolehlivě, má v sobě tlakový spínač, natlakuje systém a vypne, pak se spíná podle odběru. Případně vložíš expanzku aby nespínalo tak často. 

Baterii v lodi mám 105Ah, jak startovací na diesela, tak zároveň servisní na spotřebu, přístroje. Letos je jí 15let a funguje naprosto bez problému. Až doslouží, koupím za 130Euro novou a bude zas 15let klid. (Dobíjím jí jen alternátorem, ale na příští rok přijde na řadu solár)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já už mám jasněji, bude tam nádrž na 45 litrů vody a druhá na 42 litrů odpadu. Voda bude dodávána nožní šlapací pumpou, abych měl obě ruce volné. Ta pumpa je ale kompletně umělohmotná, takže moc důvěry nebudí. Bude v tom muset být zařazen jednocestný ventil, aby voda nespadávala a nějaké průchodky a hadicové redukce. Všechno tohle mají v jachtařských potřebách někde v Roudnici nad labem. Místo kohoutku pak postačí ohnutá vodovodní trubička zasazená v delší trubkové průchodce, kterou bude možné zaaretovat, takže bude vysouvací a zasouvací kvůli místu. Tyto věci budou stát celkem asi 9 tis. Kč. teď s tím ale musím počkat, příští týden vezu z rekonstrukce veterána R11 a bude to pálka, takže tu druhou fázi vestavby budu řešit spíše až přes zimu na příští sezónu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to verze 1,7 GTX, těch bylo relativně málo, prodávaly se jen v Německu a Švýcarsku. Sem to někdo dotáhl v polovině 70. let ze Švajcu. Tady se prodávaly hlavně s motorem 1,4. Já na to tady někde mám vlákno, musím se podívat a případně doplnit, jestli tam nejsou průběžně dávané fotky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes je nový Pižmoň poprvé na reklamačním servisu u Domanského v Praze na Stodůlkách. Najeto 6 166 km. Závady nijak světooborné, ale pravda je, že u Hyundai H1 jsem tolik závad součtově neměl ani za 113 tis. km, které jsem s ní najel. Takže mi opravují: odchlíplý plast na bočních zadních dveřích, vrzající okna na obou předních dveřích při stahování, neutuchající směrování vozu doprava ať jede kde jede, přihřívání pravého kola a pískání brzd (v jedné fázi i váznutí PZ brzdy, což samovolně přestalo stejně, jako samovolně začalo). Všechno vzali jako záruční práci bez jediné výmluvy.

(Pro srovnání: U H1 jsem za 13 let měl jen tyto závady: řídící jednotka kontrolních funkcí, vyvaření pravých zadních dveří - ve výrobě ucpali jeden z odtokových otvorů plastizolem, přerušený drát ve svazku k zadním brzdovým světlům - postačilo zaizolování drátu. (Do závad nepočítám žárovky, nové akumulátory a brzdové destičky - to je spotřební materiál ani výmněnu rozvodů v servisním intervalu - normálně fungovaly o 2 roky déle než měly).

Kromě toho jsem si jako placený servis nechal doplnit Blue HDi kapalinu.

Upraveno uživatelem Espero
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 měsíce později...

Včera jsem jako nepříliš správný petrolhead ukončil sezónu, Pižmoně umyl zespodu i svrchu, nafouknul kola a zajel do garáže na celou zimu. Během týdne vyndám baterii a šmitec. Pro letošek jsem nekupoval zimní kompletní kola, potřeboval jsem si trochu už finančně odlehčit a s tím souvisí i to neježdění do března. Kola na dodávku stojí dobrých 20 tisíc, mají li být nová. Takže případné pozvánky na silvestrovské pobyty u teplých pramenů v Maďarsku až snad příští rok.   (nový vůz + rekonstrukce R11 byl sumárně pořádný zářez do účtu).

Ale: Objednal jsem před 2 týdny u seriozních truhlářů  kuchyňskou skříňku do předního prostoru. Deska bude 7 cm silná a bude v ní zapuštěný výsuvný stolek šišoidního tvaru na otáčecím čepu silný cca 4 cm, takže vsedě na posteli budeme jíst. Ta deska bude bude odklápěcí a pod ní bude druhá - dřevěná - dělená na 2 poloviny a ty budou také odklápěcí. Pod levou bude umyvadélko - dřez a pod pravou vařič. Když budu vařit, pak levá deska bude jako pracovní plocha na řezání a krájení a když budu mýt nádobí, pak pravá deska bude odkládací plocha. Ve spodní části bude nádrž na vodu 42 litrů + nádrž na odpadní vodu 45 litrů, dál potom PB bomba 3 kg a rezervní bomba, no a nožní mumpa na vodu - šlapací. Budou tam také šuplíky na příbory, nože a talíře. Boční strany kuchyně budou tvořit niku a v horní části dost pod stropem bude tzv. servisní polička, totiž když uvařím kafe nebo polívku třeba, pak musím to jídlo někam umístit, než to všechno složím, sklopím horní desku a vysunu stůl a pak teprve z té poličky můžu to jídlo nebo pití dát na stůl. Je to prý složité, takže to bude přišroubované nejspíše na kostře z hliníkových profilů a úhelníků.

Upraveno uživatelem Espero
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

První velké minus, které dávám novému Boxeru. Po umytí na zimu jsem zjistil, že pravá strana vozu je poškrábaná - podélně ošlehaná od větví (zrcátko taky). Souvisí to s tím, že silničáři se u nás téměř nestarají o to, jak porosty kolem silnic zasahují až za krajnici vozovek. No a když jezdím po okreskách, neboť domů mi nic jiného než okresky nevede s vozem širokým 2,69 cm a potkávám náklaďák nebo autobus, musím ke krajnici či za ní, abychom se vůbec vyhnuli.  Rozhodl jsem se, že ty dlouhé úzké škrábance v lesku  rozleštím,  pěkně ručně, neb nemám leštičku, a při tom jsem zjistil, že mi na hadru, kterým nanáším tu jemnou leštící pastu - leštěnka na staré laky - zůstává barva a docela dost. Tak jsem se o to poradil se známým autolakýrníkem a výsledek je to, že Boxer je nastříkán obyčejným dvousložkovým lakem obsahujícím lesk, a ne vnější ochrannou bezbarvou vrstvou. Neboli stará technologie lakování, kterou známe z škodovek 120, možná ještě favoritů a  podobných vozů. Takže očekávám jednak rychlejší matnění laku, ale také horší stálobarevnost a tím pádem i po nějaké době nesoulad nově stříkaných dílů byť původním číslem barvy. Možná také nižší přilnavost té  barvy k podkladu.

To je poprvé, co mě u Peugeota ve výrobě zklamali.  S Hyundai H1 jsem měl podobné škrábancové zkušenosti, i když méně, přece jenom je o 60 cm užší, avšak ten byl s vrchní bezbarvou vrstvou a takové škrábance se začišťovaly daleko lépe než u Boxera.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...