Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Peugeot Boxer 3000 Blue HDi H1L2


Guest Espero

Recommended Posts

No tak to potom je Tovoje navrhování řešení nábytku trošku předčasné. Já to taky měl namyšlené zprvu jen podle rozměrů z prospektu vozu, ale jakmile jsem to změřil v reálu, je to trochu jinak. A bohužel o něco horší. Například postele se skříněmi pod ní nemohu dělat současně s hranou dřevěné podlahy. A tím se ta 3 postel na šířku poněkud zkrátila oproti původním úvahám. Vliv na to má i taková prkotina jako třeba tvar zadních sloupků, teré nejsou do pavého úhu k bočnicím,  nebo umístění podběhů, které tomu plánku neodpovídá. Také tvar přepážky, která jak se ukázalo je prohnutá. Já mám zkušenost s obytným vlekem a už bych do toho vleku znovu nešel. Uvažuju ale s vlekem pro raft, ale až v průběhu času a jen zatím možná. Nejsem si ale jistý, že ten raft s motorem opravdu potřebuji, spíše by šlo už jen o zatraktivnění pobytů u moře, ale bez toho se taky dokážu obejít.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem šel do nového, protože jsem měl možnost na to získat asi tak na půlku ceny úvěr za 3,8%. Totiž je to levnější, než kdybych ještě pár let šetřil, protože v současné době je nastartovaná inflace, kterou když budu diskotovat na plánovanou dobu šetření, požere za tu dobu úspory v hodnotě vyšší, než je ten úrok, sice jen o málo ale je to výhodnější si takhle půjčit. Ten úvěr jsm měl zabukovaný již při objednání voz v listopadu 2017, protže úrokové sazby rostou a takový byl výhled už tenkrát. Bylo to prostě výhodné to tak udělat. Zamysli se nad tím i z tohodle pohledu, než riskovat nějakou firemní ojetinu udřenou jako mula.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Málo času, ve svém věku jsem to dopracoval na matku samoživitelku a na záliby už moc času nezbvá. Stačí větší várka školních úkolů na víkend a je po práci na voze....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O víkendu jsme si udělali menší výlet, celkem 669 km, chtěl jsem nový vůz dostat do ruky a vyzkoušet i spaní a topení. Spaní zatím jen na nafukovačkách. Jeli jsme na oba dny  na Moravu. Počítač mi změřil průměrnou spotřebu na tripu 7,0 litrů, takže se mi potvrzuje, že to auto bude úspornější, než Hyundai H1. Ovšem zajížděcí jízda je velmi "žužlavá", hlídání otáček, rychlosti, terén, kdy se musí často řadit, aby se zajížděla i převodovka - dálnici jsme proto skoro vynechali a pochybuji, že v reálu bude spotřeba takto nízká, počítám spíše kolem 7,8. Směšné hodnoty spotřeby uvedené v technické dokumentaci (průměrná 6,7) patří asi spíše do oblasti pohádek, anebo do ranku malé Dieselgate.  Vyzkoušel jsem i tempomat, sice jen na běžné silnici, ale na některých dlouhých cestách to bude příjemná záležitost, má to ovšem háček, hlídá to sice rychlost, ale ne spotřebu, takže jízda s tempomatem bude mít spotřebu vyšší o cca 0,4-0,5 litru, jak se mi jeví.

Horší to je s topením. Tak, jak to namontovali jde teplý vzduch do přední kabiny a zadního prostoru rovnoměrně a bohužel čidlo teploty je vepředu. Takže když se přední kabina vytopí, topení se vypne a vzadu je zima. Podařilo se mi najít režim, kdy to topilo stále, ale stejně to nestačilo, venku bylo před ránem těsně nad nulou, spali jsme u Brněnské přehrady. Jestli jsme to vytopili na nějakých 12-13 stupňů bylo to hodně. Musí se to dát předělat tak, aby čidlo teploty bylo vzadu, (původně tam být mělo, ale dodavatel nedodržel můj pokyn zprostředkovaný prodejcem a dal ho dopředu, protože byl na to zavedený, to souvisí s kalkulacemi, hromadnou přípravou materiálu atd.). Takže budu něco jako reklamovat, ale myslím, že nějaké dodatečné výdaje to spolkne. No a druhá věc - musí jít zaslepit nebo velmi omezit výdech topení dopředu a skoro všechno teplo nasměrovat dozadu. Ta malá kabina se vyhřeje za pár minut. Zadní prostor ale má 10 m3. A je potřeba udělat výdech potrubím vedeným po stěně i v zadní části ložného prostoru. Trošku nám vadila hlučnost topení, ale nakonec jsme si tak nějak zvykli a usnuli. Jakkoli jsem musel půlku noci poslouchat kecy syna, že má určitě ve spacáku díru, protože mu je zima. Kolik to topení spolklo nafty nevím, nedá se to rozlišit.

Původně jsem chtěl dělat jen izolace koberci na výdřevě, ale rozhodl jsem se dát izolační materiál i mezi výdřevu a karoserii, ale tak, že bude přilepená ne k autu, ale k té výdřevě, abych nezhoršoval podmínky pro případné karosářské opravy. No - část nočního utrpení šla i na naše konto, máme jen lehké (a také staré) spacáky na léto k moři, takže problému půjdeme vstříc i tak, že pořídíme kvalitní spacáky pro spaní v chladnějších obdobích.

Upraveno uživatelem Espero
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V kamionu jsem se něco naspal s podobným " bufíkem " v kabině a je to jen o zvyku. Spával jsem i při nastartovaném motoru chladicího agregátu na návěsu který hučel těsně za kabinou všechno je to jen o zvyku.  Tuším že ty výdechy z topení by měli mýt " ucpávku".  Pokud můžu poradit tak i do přední kabiny je vhodné pořídit buď závěsy na okna nebo nějaké krytí oken (na nomádem.cz má v tom jeho eshopu takové sady). Když ty okna zakreješ tak za prvé nikdo nebude moct čumět do kabiny když tam třeba schováš něco co nechceš nechat přes noc venku a nechceš to cpát do spací kabiny a za druhé ta kabina tak rychle nevystydne/ nerozpálí se.  Hlavně až tam budeš mít tu zástavbu tak nebude ten prostor tak velký a vyhřeje se to lépe.  Jen tak jsem brouzdal po trubce a tady máš něco pro inspiraci vím že to je rozměrově jiné auto ale tak pro tu inspiraci:

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo dík, já mám představu, jak to tam bude, mám to rozkreslené. Jenže se to musí předělat tak, aby teplo šlo do celého zadku, teď do zadní půlky skoro žádné nevlezlo. Se záslepkami počítám, ale souvisí to i s regulačním teplotním čidlem, to musí dozadu a někam do půlky délky prostoru. Nylo dobré si to takhle vyzkoušet, než začnu s úpravami. Už to má Hagemann, který dělal úpravy prostřednictvím Domanského a čekám, že se mi ozve.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem podruhé dnes bral plnou po hrdlo. Spotřeba na nějakých 760 kilometrech je 7,19, je v tom ale 1 vytápněná noc, asi tak 10 hodin topení. Takže počítač, který ukazoval rovných 7 litrů nekecal. Bude to mírně pod 7 litrů, ale i s tím topením určitě o 2 litry méně, než měl předchozí Hyundai H1. Zatím dobrý.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jestli je to topení výkonově podobné " bufiku" v kabině tahače tak tam byla norma tuším 0.3L/hod. Ve skutečnosti bralo o dost víc když byl velký mráz a hučelo nonstop a o dost méně když jen tak broukalo párkrát za hodinu.

Upraveno uživatelem Vena garážmistr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já nevím, jak je výkonově z hlavy, musel bych do papírů. Je to v podstatě malý bufík pod  dvojsedadlem vepředu. Už se mi od dodavatele ozvali, že to řeší zatím v návrhové rovině, co s tím. Teď se začnu zabývat izolacemi, tím musím začít. Překližka je parotěsný typ uzávěry. Na překližku zepředu přijde zátěžový světle šedý koberec, už jsem ho koupil, zezadu pak do mezery mezi plechem karoserie centimetr tlustá netkaná textilie. Jenže budu muset odizolovat i "tepelné mosty" sloupky a průduchy do střechy nad nimi a v nich. Tam to půjde asi jen tím kobercem, ale aspoň něco je lepší než nic. Bude to ale dělané tak, aby to šlo snadno sundat, takže asi jen na přilepené suché zipy. To je kvůli případným karosářským opravám v budoucnu, abych kvůli izolaci z toho nevyrobil nějaký neopravitelný monolit. No a už jsem taky vybral lepší spacáky, řekněme že do -5 stupňů, s komfortním pocitem tepla od 10 stupňů. To musí stačit. Vyloženě zimní spáči ve voze nejsme.

Kdybych spotřeboval 3 litry za noc na topení, potom by spotřeba očištěná o topení byla cca 6,98 litru. 

Upraveno uživatelem Espero
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Pustil jsem se do zateplování ložného prostoru, jako izolaci používám netkanou textilii (jakýsi filc) 10 mm tlustý a na něj přijde zátěžový šedý koberec, taky cca 10 mm tlustý. Pokrývám celou výdřevu, zakryl jsem i střední sloupky, které by fungovaly jako tepelný most. Obdobně udělám i zadní sloupky a horní rám nad dveřmi vzadu. Hrozně špatně se to dělá - velmi pracné.

Boxer_21.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohužel, výdřeva je přilepená a současně přišroubovaná, takže se mezi ní a plech nedostanu, tak to dělám takto. Odvázaný z toho nejsem, protože mi to sníží výšku stropu o cca 2 cm. Samotná překližka je jako izolant dobrá, ale bylo tam mnoho otvorů, které odváděly teplo pod plech střechy a ty teď zaslepuji izolací.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 5 týdnů později...

Dlouho jsem se odmlčel, místo kecání na netu jsem pracoval na zateplení a čalounění ložného prostoru v Pižmoni. No a  mám  to hotové, dodělal jsem to včera 2 hodiny před půlnocí. Byla to celkově dřina jako hrom. Zpočátku jsem byl jakoby v rauši z toho lepidla, ale posléze jsem si zvykl, takže teď mám trochu "strach", aby mi to "nechybělo". Ten filc se špatně zpracovával, nedal se řezat, musel jsem ho stříhat ručně nůžkami, což nebylo nijak přesné a byl velmi rozměrově nestálý po nanesní lepidla. Zátěžák proti tomu byl, co se týká zpracování, téměř bezproblémový. Nikde mi to ale nezvarhánkovatělo. V celém tom spacím prostoru šlo sumárně o polepení ploch včetně výplní 3 dveří trochu nad 16 m2. Jenže se to lepilo oboustranně, na podklad i nalepovaný materiál a u té poslední vrstvy, kdy šel alkapren na savé plochy, se aspoň jedna z nich musela natírat 2x. Takže celkem 5x16 m2 = 80 m2 a ze 4/5 natíraný na savý podklad. To je pro srovnání více než podlaha celého průměrného 3+1 v paneláku natřená jednou vrstvou.

Spotřeba materiálu: 20 m2 šedý lehký zátěžák, 18,7 m2 netkaný filc, 11,5 litru lepidla Alkapren 50, 5 litrů toluenu, 2 štětce a 2 nože na řezání. Celkové náklady 6 250 Kč.

Mezitím mi truhlář udělal přířezy trámků a překližek podle rozměrů, které jsem si změřil a spočítal a začínám s výrobou postelí a skříněk pod nimi. Tohle jsem si sám původně dělat nechtěl, ale nesehnal jsem nikoho, kdo by byl ochotný mi to do konce června vyrobit, jen nařezat. Takže z amatérského autočalouníka se dnešním dnem stávám amatérským truhlářem. Skříňky budu dělat z překližky 6,5 mm potažené tmavohnědým lesklým povrchem a trámků 2,5x4 cm.

Boxer_23.JPG

Boxer_24.JPG

Boxer_25.JPG

Boxer_26.JPG

Boxer_27.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Větrání: 1. průduchy v zadních sloupcích a na bocích přepážky, 2. otevíracím okénkem v přepážce do kabiny a tam třeba pootevřená okna, 3. ventilátor topení, v létě bez topení, v přechodném období s topením ( v zimě to asi používat nebudeme, nejsme lyžaři a na hory nejezdíme, ledaže bycho jeli do teplejších končin, ale spíše bude auto tak od 15.11 do 10.3 stát.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...