Přejít na obsah
  • Current Donation Goals

Peugeot Boxer 3000 Blue HDi H1L2


Guest Espero

Recommended Posts

Pár fotek výdřevy, předstupeň k polepení koberci stěn dveří a stropu. Nechal jsem si to udělat od prodejce, teď to ale bude muset asi všechno dolů, vysekat v kobercích otvory pro šrouby a příchytky, nalepit koberce alkaprenem, ořezat do tvaru desek a znovu všechno zpátky. Možná by to šlo i bez sundání, ale trošku se toho bojím, hlavně na stropě.

Boxer_17.JPG

Boxer_18.JPG

Boxer_19.JPG

Boxer_20.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ostré hrany nad podběhy schovám, do nábytku, ten ale bude taky hranatý. Celkově to stálo i s tou podlahou, která je protiskluzová, a vytěsněná, aby nemohlo za ní ani pod ní nic zatékat asi 15 tisíc, takže nic super drahého. To lícování pak skryjí koberce, protože ze stropu budou navazovat na boky. Problém byl v tom, že ta firma obložení stropu dělala poprvé a ten prodejce mi říkal, že také úplně poprvé prodávali vůz určený k vestavbě pro caravaning. Spíše mám jiný problém, původně jsem uvažoval, že ode dveří bočních půjde uprostřed směrem dozadu stůl variabilně i  jako deska lůžka na vysouvací noze s lavicemi na bocích. Jenže dneska jsem to měřil a nepůjde to tak udělat, protože bych měl málo místa na věci pod postelemi, je to pro tenhle účel krátké, jen 153 cm (nemůže to vzhledem k tvaru zadních sloupků jít až úplně s hranou podlahy, neboli stůl by byl při délce 110 cm moc dlouhý, (ono je něco jiného rozměrové schéma v prospektu a něco jiného skutečný vůz). Takže se musím znovu zamyslet nad tím, jak udělat ten prostor u bočních dveří, aby tam byla jak kuchyňská skříňka, tak stůl. Místa je tam dost, ale problém je, že sezení tam nebude mít opěradla a bude se muset sedět jako na lavici. Asi se budu muset s někým poradit, kdo s tím má více zkušeností. Ty ostré hrany fakt nevadí, v tom zadním prostoru se nejezdí.

Upraveno uživatelem Espero
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dole v úrovni těch krytů podběhů pro celou šířku vozu budou příčně postele pro 3 lidi a pod nimi skříňky na věci, víka k nim budou tvořit desku lůžka. Takže ty podběhy se hodí, tak jako tak bych je musel dělat. Budou tam 2 velké úložné prostory a cca 6 malých. Na nich pak matrace, ty půjdou i přes ty kryty podběhů. Teď jde o to, jak vyřešit prostor 187 x cca 126 cm. u bočních dveří, když při tom nemůžu zakrýt v přepážce kulatý otvůrek s výdechem přídavného topení Webasto. A taky se tudy musí chodit do vozu, zadem to nepůjde. Ten je tam na fotce vidět, černý kroužek dole skoro uprostřed přepážky.

Upraveno uživatelem Espero
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stránky nomadem.cz asi znáš.  A jejich videa na " trubce " asi taky. Tam se dá nachytat spousta nápadů. Neucpání výdechu topení se dá vyřešit dokoupením kusu hadice kterou ten proud teplého vzduchu dokážeš přesměrovat a profouknout skříňkou nebo podobným zařízením. Vím že tou hadicí se trošinku omezí proud a výkon možná i teplota toho vzduchu ale nemělo by to být nic drastického. Tu výdřevu bych nesundával protože pokud ji jednou sundáš tak riskuješ že už to tam nesedne tak jako to sedí teď a mohlo by to drnčet nebo vrzat. Polepení tím kobercem nemůže být tak složité nejdůležitější je důkladná příprava, asi ten koberec nebude v jediném kuse ale spíš nějaké segmenty, takže před samotným lepením co nejlépe vytvarovat a pak vymyslet jak to během lepení přidržet než zaschne lepidlo. K čemuž by mohly stačit vruty v malém průměru s plechovou zátkou od piva jako podložkou přes kterou to lépe utáhne v té struktuře koberce nebude po sundání těchto pomůcek nic vidět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem se podíval na ty Nomadem.cz a musím říci, že jsem se pobavil. Je to místy dost odstrašující příklad, jak lidi se snaží ze starého vozu za pár babek, vyježděný jako náklaďák, udělat za každou cenu plnohodnotný kemper, což nemůže nikdy být uskutečnitelné (ani u toho mého). A tak vymýšlejí vybavení a vždycky když vymyslí něco, přinese jim to 2-3 jiné problémy, které když vyřeší, přinese jim to dalších 6 jiných problémů a tak až do ztráty vědomí. V každém případě tam byl jeden s Citroenem Jumper, ale ve vyšší verzi, tuším H2, který to řešil dost podobně, jak jsem zamýšlel já, ovšem na úkor úložnosti ve prospěch stolu uprostřed a s naprosto odstrašující ukázkou dveří v přepážce uprostřed, které při otevření zabíraly asi pětinu prostoru. Ovšem když prší nemusí ven. Na co on potřebuje dveře, na to mně stačí lino v přední části a kyblík s hadrem na to lino, ovšem ven musím. Nicméně právě on mě přivedl na myšlenku (nepřímo), jak to s tím mým stolem nakonec vyřešit. Ten hlavní protagonista, co si z MB Sprinter udělal zevnitř něco jako dřevěný srub, na znemožnění otevírání šuplíků používá elegantní petlice jako u králíkárny, trpí zjevně dost silným mesiášským komplexem. Ale myslí to dobře, jen trošku moc lidově. Třeba pro plynová kamna, která do těchto vozů nejsou až tolik vhodná, protože vytápějí cca od výšky 60 cm a pro ledničku musel instalovat 2 x 10 kg plynové bomby. Jenže aby splnil podmínky plynařských norem, musel je oddělit od obytného prostoru,  dát do dřevotřískové bedny, která mu zabírala určitě tak 10% délky vozu a k tomu musel udělat díru do podlahy, aby odvětral plyn, těžší než vzduch. No a potrubí je povinen vést pod podlahou, takže to znamenalo další díry do podlahy. Aby odvedl teplo od ledničky, vytvořil díry v boku karoserie, místo aby to teplo odváděl ven nuceně s možností využívat to v zimě jako přitápění. Takže prořezáním podlahy i pravého boku s prostupným rámečkem  vzniklo riziko dešťového zatékání, rezavění a současně prochládání podlahy tím průvanem. Klasické kempery mají dvojitou podlahu, což vozy jako mám já a ti Nomádi mít nemohou, a to je důvod, proč jsem šel do naftového s výdechem v přepážce u podlahy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já se v takových detailních záležitostech tolik nevyznám já jsem na ty stránky narazil náhodou něco jsem pro někoho hledal. Ale myslím že jako inspirace se tam něco použít dá. Většina z nich a ten šéf a tvořitel těch stránek jsou podle mě tak trochu   " šoupnutý bejkem" .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já už takhle jezdím asi 14 let, měl jsem jen menší dodávku Hyundai H1, ale pro 6 lidí (bývali jsme velká rodina). Dvoupokojové auto, vzadu spali já a bývalka, leželi jsme diagonálně v prostoru 1,62x1,62m, (úhlopříčně pak téměř 2 metry na délku), ale vešli jsme se, pod lůžkem byly skříně na věci. Děti byly vepředu, byla tam lůžková úprava jak řidičského sedadla, tak přední dvojlavice už z výroby - mimochodem proto Hyundai - žádné jiné dodávky ani VW Transportery to tak neměly. Takže se nás vešlo s minimálním komfortem do vozu vleže 5.  Později jsme si pořídili obytný vlek N 126 z Polska, to už když děti vyrostly, bohužel děti se zvětšují a auto zůstává stále stejně velké. Jenže to mi moc nevyhovovalo, souprava byla skoro 12 metrová, nikde se s tím nedalo pořádně zastavit, ani na parkovištích u motorestů a bylo to pomalé.  Nicméně představu co chci mám a taky nejsem ten, kdo musí mít ve voze všechno počínaje televizí a konče elektrickým utírátkem řitního otvoru. Tím, že jsme jezdili s tou skromnou H1, víme, že hygiena a podobné věci je normálně řešitelná i externě, nemusí být ve voze koupelna a že lednička není nezbytná, jídlo se dá koupit z místních zdrojů čerstvé a na pívo si zajdeš (tedy kromě Francie, tam je to trošku problém). Když se to u nás rozpadlo, vlek jsem dal nejstarší dceři jako svatební dárek a místo něj pořizuji ten Boxer. Výbavu budu mít jednoduchou, postele, malá kuchyňská linka se 3 vrstvami - odkládací odklopná horní deska, pod ní pracovní deska s prkénkem na krájení a vedle vařič a ta pracovní deska bude taky odklopná a pod ní bude menší dřez s vyústěním do kanystru. Dvířka budou šoupací, aby nezasahovaly do prostoru, to je největší slabina většiny obytňáků, že ten nábytek při obsluze překáží. WC tam nebude, protože mít přenosný chemický záchod ve stejném prostoru jako kuchyň a jídelna není to pravé ořechové a já s takovými materiály se navíc štítím manipulovat. Takže pumpy, restaurace a tak podobně.To máme dlouhodobě zažité, víme jak na to a že to tak jde. Koupání částečně v přírodě, jinak pumpy nebo i kempy. Ostatně neznám nic lepšího, než když spíš u pláže, ráno rozrazíš zadní dveře, vidíš moře a rovnou skočíš do vody. Pro základní info o dění doma a ve světě postačí rádio, spojení telefon a SMS, internetu vůbec netřeba. Taky nejsem ten, kdo by chtěl v autě dlouhodobě bydlet,  musím do práce jako brok, takže nejvýše 3-4 týdenní jízda o dovolené a pak o víkendech. V zimě minimálně, Boxer bude spíše jen stát, nelyžuji a zimu nejraději přebývám doma u kamen.

Upraveno uživatelem Espero
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dávám sem odkazy na články z některých mých cest dodávkou za hranice všedních dnů, pokud by si někdo chtěl počíst. Ten článek o Londýnu je atypický, byli jsme tam na významné pozvání a měli jsme k dispozici mezonetový byt v centru Londýna. V dodávce jsme nespali. No a poslední se týká Chorvatska.

http://www.hccz.cz/na_cestach/na_cestach_01-2011.pdf

http://www.hccz.cz/na_cestach/cestopisMarseille.html

https://www.caravan24.cz/articles.php?article_id=529

 

 

 

 

Upraveno uživatelem Espero
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasné. My takhle o dovolené fungujem, jen v lodi. Takže 14dní v pohodě bez ledničky, elektroniky, večer akorát s dětma chvíli pustíme rádio když hrajem deskové hry. Chemické WC teda mám a jsem s ním plně spokojen, a defakto také v jednom prostoru, je jen za dřevěnou přepážkou a závěsem. Lihový dvouplotýnkový vařič a pitná voda v kanystříkách. I když ledničku časem pořídím, malou přenosnou kompresorovku. Děti (2 a 6let) si ani nevzpomenou na nějakou televizi nebo počítač. Loni se nám povedlo od 1.7. do 3.9. 32nocí na vodě, paráda.

Podobně chci řešit i auto, protože chcem více cestovat. Vepředu 2 otočné pilotní sedačky, ve druhé řadě u levé strany dvě samostatné sedačky z Espace mezi stolek, za sedačkama kabinka s chemickým WC a od její stěny sklopná postel pro mě přes sklopené zadní sedačky až na sedadlo řidiče (abych v případě potřeby snadno postel složil a mohl odjet bez nutnosti budit ostatní). U šoupaček kuchyňka a vzadu vyvýšené spaní napříč pro manželku s dětma. Pod postelí vznikne garáž kam by se měli vejít rozložená kola a jiné krámy. Aby z venku nebylo poznat že je to camper, ale pohledově jen obyč dodávka.

     

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já ještě nemám, zatím hledám vhodného ke koupi. Ale už jsem rozhodnutý že to bude Boxer/Jumper/Ducato. Na nového nemám, tak vybírám z ojetin. Je jich sice na prodej spousta, ale ve stavu a specifikaci kterou chci jich mic není, ale zrovna na mě z autoscout24 jeden vyběhl - (mám tám hlídání přes aplikaci), vše ok, ale je černej a bohužel to není zesílená verze Maxi - tu chci kvůli tažnému, má 3t na kouli. Tak hledám dál.

     

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...