Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Oprava vypouštěcího otvoru olejové vany motoru


ozzy56

Recommended Posts

Ja prave kvoli tomuto potencialnemu pretazeniu / poskodeniu zavitu pri prelisovavani tymto sposobom, teda ked sa cely tah aj rotacia prenasa len cez zavit vo vani, na to planujem ist na jar inak:

- zavitova tyc M10x1,25 aj matice

- do otvoru po vypustacej skrutke naskrutkovat zavitovu tyc a zaistit ju proti rotacii maticou dotiahnutou na dosadaciu plochu vypustacej skrutky

- nasledne uz len vhodne vypodlozit a tahat to dno vane von dotahovanim druhej matice na zavitovej tyci, tzn. zavit vo vani je namahany len na tah a rotacne zatazenie schyta zavit na zavitovej tyci

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, stabilni tah v ose diry bez rotace bude asi lepsi. Taky me to pak napadlo, ale stejne jsem nemel po ruce matice s jemnym stoupanim. Je taky mozny, ze zrovna na my vane uz byl ten spoj kdysi nacnutej pretazenim vypousteci zatky. Mrknu na to pak detailneji, az sundam vanu, jestli se to ukroutilo, myslim, ze by to melo byt na lomu videt

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja dal novou vanu s rovnym dnem a otvorem cca 2cm v prumeru, proti puvodnim 10mm.. Stala cca 780kc + doprava (stejne kdyz clovek nakupuje i filtry a olej, tak dopravu nepocita), coz mi prislo jako adekvatni cena a kdyz to z toho pak vypustis je to jiny "hukot" nez pres tu sice obracenou ale porad malou diru. Strhne to se sebou ty kaly ze dna daleko lepe pred sten velky otvor.

Nepisu to abych delel chytreho, fakt nechci aby to tak vyznelo, ale proto, abych napsal, ze si myslim, ze pri te cene a tech vyhodach je lepsi tu vanu vymenit nez prelisovavat.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Väcsi otvor je urcite lepsi, ale aj cez ten povodny to vytecie za par sekund. Naviac v domacich podmienkach bez dielne / garaze menit vanu a aj ju dobre utesnit nie je az taka sranda, takze pre mna je prelisovanie prva volba. Az ak to nahodou nevyjde, tak potom nova vana.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@HonzaC2 máš pravdu, ta díra je zbytečně malá, ostatně celá vana je konstrukčně dodupaná 😉

ale kdybych musel sundat vanu, prolisoval bych ji taky a místo závitu 10mm navařil Co2 závit větší a obvařil to z obou stran, nejvíc mě s.e.r.e. ale to, že tu vůbec něco takového řešíme--je to velká ostuda pežotu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, slimboy napsal:

Ja prave kvoli tomuto potencialnemu pretazeniu / poskodeniu zavitu pri prelisovavani tymto sposobom, teda ked sa cely tah aj rotacia prenasa len cez zavit vo vani, na to planujem ist na jar inak:

- zavitova tyc M10x1,25 aj matice

- do otvoru po vypustacej skrutke naskrutkovat zavitovu tyc a zaistit ju proti rotacii maticou dotiahnutou na dosadaciu plochu vypustacej skrutky

- nasledne uz len vhodne vypodlozit a tahat to dno vane von dotahovanim druhej matice na zavitovej tyci, tzn. zavit vo vani je namahany len na tah a rotacne zatazenie schyta zavit na zavitovej tyci

přečti si prosím, úplně první příspěvek tohoto tématu 🙂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem shodil vanu a analyzoval pricinu vcerejsiho neuspechu. Nebylo to ani tak pouzitou metodou, ale proste jsem to prolisovani prehnal. Zavitovy futro neni totiz (aspon na moji) vane k plechu privareny, ale jen zapertlovany. Ja jsem vanu prolisoval prilis a plech se z pertlu vytahnul, dira se zvetsila a tim se futro uvolnilo. Prikladam fotky

IMG_20200111_150405.jpg

IMG_20200111_150339.jpg

IMG_20200111_150312.jpg

IMG_20200111_150245.jpg

IMG_20200111_165735.jpg

Upraveno uživatelem Ferry
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

8 hours ago, valenta.ivan said:

Treba čítať pozorne odskúšaný návod, Myslím že chýbalo navarenie na vypušťaciu skrutku  predlženie závitovej tyče na ťah.(dúfam že som sa trafil)

Zjavne sa na to pozerame kazdy inak. Nevidim dovod pouzivat zvaracku a nicit vypustaciu skrutku. Staci zavitova tyc a dve matice.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ozzy: Ano, kupil som m10x1,25 ako som pisal vyssie. Zvaracku nemam, tak som musel takto. A pochopil som, preco si mi odporucil ten prvy prispevok. Isiel si na to dobre a neobjavil som nic nove. :) Ja som to vlastne vysvetlil len v kontexte toho prelisovavania s rotaciou skrutky, ze lepsie je sa tej rotacii vyhnut. Len Ivan si myslel, ze ja som zabudol zvarat v tom mojom postupe, tak som vysvetlil, ze nezabudol. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 17 minutami, slimboy napsal:

Zjavne sa na to pozerame kazdy inak. Nevidim dovod pouzivat zvaracku a nicit vypustaciu skrutku. Staci zavitova tyc a dve matice.

Este lepsi by byla matice na konci zavitovky a drzet to klicem proti, protoze i kdyz budes mit kontramatku u vypustaku, tak ten kroutici moment se ti stejne bude prenaset. Kazdopadne z tech fotek je videt, ze kroutici moment neni problem, proste se nesmi prehnat to prolisovani aby se dira v plechu prilis neroztahla a plech nevyklouznul ze zapertlovani

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jelikoz objednana vana nedorazila, pustil jsem se narychlo do opravy te stare. Za 20kc jsem koupil v autokseftu prvni zatku, kterou meli v supliku, se zavitem M22x1,5 , k tomu za dalsich 20kc pojistnou matici poloosy ze 106tky, ktera ma ten samej zavit, zvetsil diru v plechu vany a COckem to sesmrkal dohromady. Jsem spis vic brusic, nez svarec, ale ucel to snad splni :D Asi by to mohlo cumet min, uvidim na aute, ale pod motorem je jeste kryt, tak to snad bude schovany a nikde to neurazim. Mit soustruh, stahnul bych matici krapet na vysku, ale uz potrebuju jezdit

 

IMG_20200115_170129.jpg

IMG_20200115_182422.jpg

IMG_20200115_182435.jpg

IMG_20200115_182459.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...