Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Oprava vypouštěcího otvoru olejové vany motoru


ozzy56

Recommended Posts

měl jsem možnost nedávno se dostat na servisní zvedák, tak jsem se pokusil vyřešit prolisování otvoru v olejové vaně-- jak známo, nějaký debil v PSA otvor prolisoval tak, že se nedá vypustit všechen olej z motoru:mrk--,POSTUP-- takže jsem vypustil olej, našrouboval původní vypouštěcí šroub (bez podložky), na který jsem předtím navařil v ose cca 15cm závitové tyče M12, na tuto závitovou tyč navlékl trubku o stěně 4mm a průměru cca 10cm a délce 10cm, která má na jednom konci navařené víčko z 10mm plechu s otvorem 13mm uprostřed--pak už stačí jen našroubovat na závit. tyč matici a pomalu šroubovat (přitahovat)--dělal jsem u toho krátké přestávky, aby plech vany měl čas k prolisování :), po přitažení cca o 5cm by mělo být hotovo--vypouštěcí otvor je prolisovaný ven (je níže než dno vany), po celou dobu přitahování vám bude téct olej po rukách, takže jsou dobré rukavice :super a pod motorem vana na starý olej...

přípravek můžete kdykoliv v průběhu prolisování odšroubovat a podívat se, zda je otvor dostatečně prolisovaný, nakonec demontujte přípravek, nechte vykapat olej, vyměňte filtr a utřete okolí vypouštěcího otvoru dosucha, já ho i odmastil acetonem a nastříkal černým sprejem, protože při tom prolisování se odloupne barva v okolí otvoru, dal jsem nový výpušťák s novou těsnící podložkou, nalil nový olej a hotovo, počítejte s tím, že při výměně oleje budete potřebovat asi o 4 deci oleje více, než je uvedeno v papírech (to je množství, co normálně nejde vypustit)--(1.6HDi má obsah 3.75 litru, takže nyní potřebujete cca 4.2 litru, dolívejte podle měrky!!)

na závěr musím konstatovat, že olej po výměně zůstane krásně čistý (najeto po úpravě cca 1000 KM), což v minulosti nebylo ( starý olej ve vaně zašpinil ten nový olej po pár kilometrech)

foto po úpravě nemám, nevzal jsem foťák :(, ale dám foto vany před úpravou ze 207mičky, ať je jasné, vo co de :), prolisovanou vanu vyfotím jak to půjde, teď v tom mraze nepolezu pod auto

P7150001.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na vysávaní oleje používám zahnutou plastovou trubičku, kterou protáhnu otvorem a vycucnu ten zbytek pomocí čerpadla. Čerpadlem odsaju i zbytek oleje v nádobce filtru. :D

S tím olejem máš pravdu :super, taky jsem koukal, jak dlouho zůstane čistý po kompletním vysátí starého oleje, proti klasickému vypuštění, nebo odčerpání čerpadlem přes měrku.

Upraveno uživatelem Agrafik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Charlie 1--auto mám už 2 roky po záruce (další záruku jsem tehdá nedokupoval):)

Agrafik--mám to čerpadélko z Lidlu na odsávání oleje a moc mi to s tím nešlo, resp.,si myslím, že je lepší, když olej při vypouštění vyplaví i usazeniny ze dna vany, což tím odsátím nejde :myslim, tak jsem se nasral a udělal to, co měl dávno udělat výrobce vozu, na můj dotaz mi Peugeot.cz vůbec neodpověděl a v autorizáku dělají, jako by nerozumněli o co de:P, jinak to prolisování vany směrem dovnitř je kritizované všemi odborníky, co se motají  kolem aut PSA a taky ve všech motoristických časopisech--prostě NIKDO nechápe důvod, proč to tak blbě konstruktér navrhl :(

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem někde četl že někteří servisáci při výměně oleje na těchto motorech vypustí starý olej a pak do motoru nalejou ještě cca 0,5-0,7 l vlažného oleje a až i ten vyteče a sebou vezme ten nejhorší bordel z vany tak teprve zašpuntujou vanu a dávají čerství olej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 32 minutami, ozzy56 napsal:

Charlie 1--auto mám už 2 roky po záruce (další záruku jsem tehdá nedokupoval):)

Agrafik--mám to čerpadélko z Lidlu na odsávání oleje a moc mi to s tím nešlo, resp.,si myslím, že je lepší, když olej při vypouštění vyplaví i usazeniny ze dna vany, což tím odsátím nejde :myslim, tak jsem se nasral a udělal to, co měl dávno udělat výrobce vozu, na můj dotaz mi Peugeot.cz vůbec neodpověděl a v autorizáku dělají, jako by nerozumněli o co de:P, jinak to prolisování vany směrem dovnitř je kritizované všemi odborníky, co se motají  kolem aut PSA a taky ve všech motoristických časopisech--prostě NIKDO nechápe důvod, proč to tak blbě konstruktér navrhl :(

 

 

 

To je schválně, aby se motor slemem zastal,ucpalo to sítko mazání a maji co opravovat ,popřípadě si můžeš koupit novy auto....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 minutami, JakubkoSK napsal:

Je to preto aby si si neod*ebal skrutku až náhodou chytíš bruchom....

No tak to nevím o co by jsi musel bruchom chytit aby si se dostal až na vypouštěcí šroub, myslím že pokud by jsi tak mohutně chytil bruchom tak to že by se to dotklo vypoušťáku bude ten nejmenší problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkuste do Googlu hodit hledaný výraz "olejová vana" a přepnout na obrázky. Ukáže se vám "mrtě" fotek olejových van s naprosto stejným konstrukčním řešením, kdy je vypouštěcí šroub evidentně nad úrovní dna vany.

Matně si pamatuji, že když jsme jako učni "SOU VOP Přelouč" (Vojenský opravárenský podnik) pomáhali s generálkami motorů, tak na olejových vanách některých nákladních/užitkových aut bylo spádování vany s prolisy a ve výpustném šroubu který byl evidentně nejnižším místem vany byl magnet na zachycení železného otěru z motoru (stejně to bylo i u převodovek).

Ať už jsem měnil olej na Favoritu, R21, Meganu, Scéniku či současné P106, existenci tohoto "kurvítka" jsem nikdy nepochopil. Opravdu jediným důvodem lze chápat snahu o eliminaci poškození výpustného šroubu nějakou překážkou na cestě/necestě tím, že výpust nebude nejnižším bodem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No kdysi dávno si rodičové koupili nové auto a tam v příručce bylo psáno že: vozidlo je určeno pro provoz na zpěvněných komunikacích I. a II třídy.... tam by mělo být poškození tohoto šroubu pouze v teoretické roviné.... :roker

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

podle mého by prioritou konstruktéra měl být motor--z logiky věci vyplývá, že bez motoru to nepojede :myslim, takže starý (použitý) olej by měl odtéct z motoru v co největším množství, protože ten starý zbytek znehodnotí novou náplň,  ale jestli nějaký trottl v PSA má jiný názor, tak a´t si ho nechá... :D

na svém autě jsem to už vyřešil :aut

Upraveno uživatelem ozzy56
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

Ozzy, nebál si sa že poškodíš závit na vani? Je v mieste narezania závitu viac materiálu alebo je to rovnaká hrúbka plechu ako na celej vani? Chystám sa na prvú výmenu oleja odkedy som to kúpil, auto má nabehané 120t (ja sám 10t) a zvažujem že by som to tiež urobil. S odsávaním sa mi veľmi piplať nechce :D

Ešte otázka do pléna, nakoľko časovo náročné je zhodiť celú vaňu a vyčistiť aj sanie oleja, a ako je vyriešené tesnenie, neviete niekto?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nebál, protože v místě závitu je materiálu asi 5mm, samozřejmě tam není jen plech...

vana je přišroubovaná cca dvaceti šrouby, taky pár šteftů, takže ty vyšroubovat a pak je těsněná motorovým silikonem (není tam žádné těsnění), při demontáži pozor, vana je tím silikonem přilepená na blok, proto opatrně oddělávat

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 měsíce později...
  • O 1 měsíc později...
V 18. 3. 2018 at 11:52, Ferry napsal:

v druhovyrobe se uz da sehnat vana s vypustakem nezalisovanym dovnitr.

Jinak ja taky na fordu odsavam, a to i ze dna telesa olejoveho filtru, a jeste pak proplachnu pullitrem cistyho oleje pred uzatkovanim vany.

Zdravím,

nebyl by nějaký odkaz na vanu bez prolisu z výroby? Nemůžu nic najít.

Díky

PK

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...