ozzy56 Odesláno 17. březen 2018 Sdílet Odesláno 17. březen 2018 měl jsem možnost nedávno se dostat na servisní zvedák, tak jsem se pokusil vyřešit prolisování otvoru v olejové vaně-- jak známo, nějaký debil v PSA otvor prolisoval tak, že se nedá vypustit všechen olej z motoru--,POSTUP-- takže jsem vypustil olej, našrouboval původní vypouštěcí šroub (bez podložky), na který jsem předtím navařil v ose cca 15cm závitové tyče M12, na tuto závitovou tyč navlékl trubku o stěně 4mm a průměru cca 10cm a délce 10cm, která má na jednom konci navařené víčko z 10mm plechu s otvorem 13mm uprostřed--pak už stačí jen našroubovat na závit. tyč matici a pomalu šroubovat (přitahovat)--dělal jsem u toho krátké přestávky, aby plech vany měl čas k prolisování , po přitažení cca o 5cm by mělo být hotovo--vypouštěcí otvor je prolisovaný ven (je níže než dno vany), po celou dobu přitahování vám bude téct olej po rukách, takže jsou dobré rukavice a pod motorem vana na starý olej... přípravek můžete kdykoliv v průběhu prolisování odšroubovat a podívat se, zda je otvor dostatečně prolisovaný, nakonec demontujte přípravek, nechte vykapat olej, vyměňte filtr a utřete okolí vypouštěcího otvoru dosucha, já ho i odmastil acetonem a nastříkal černým sprejem, protože při tom prolisování se odloupne barva v okolí otvoru, dal jsem nový výpušťák s novou těsnící podložkou, nalil nový olej a hotovo, počítejte s tím, že při výměně oleje budete potřebovat asi o 4 deci oleje více, než je uvedeno v papírech (to je množství, co normálně nejde vypustit)--(1.6HDi má obsah 3.75 litru, takže nyní potřebujete cca 4.2 litru, dolívejte podle měrky!!) na závěr musím konstatovat, že olej po výměně zůstane krásně čistý (najeto po úpravě cca 1000 KM), což v minulosti nebylo ( starý olej ve vaně zašpinil ten nový olej po pár kilometrech) foto po úpravě nemám, nevzal jsem foťák , ale dám foto vany před úpravou ze 207mičky, ať je jasné, vo co de , prolisovanou vanu vyfotím jak to půjde, teď v tom mraze nepolezu pod auto jarokare, Péťa, machulda a 6 další ohodnotil 9 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie 1 Odesláno 17. březen 2018 Sdílet Odesláno 17. březen 2018 Az to uvidí v Peugeotu tak mas po zaruce. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Agrafik Odesláno 17. březen 2018 Sdílet Odesláno 17. březen 2018 (upraveno) Na vysávaní oleje používám zahnutou plastovou trubičku, kterou protáhnu otvorem a vycucnu ten zbytek pomocí čerpadla. Čerpadlem odsaju i zbytek oleje v nádobce filtru. S tím olejem máš pravdu , taky jsem koukal, jak dlouho zůstane čistý po kompletním vysátí starého oleje, proti klasickému vypuštění, nebo odčerpání čerpadlem přes měrku. Upraveno 17. březen 2018 uživatelem Agrafik Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
celda1970 Odesláno 17. březen 2018 Sdílet Odesláno 17. březen 2018 jj..taky to tak dělám....zahnutou trubičkou.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 18. březen 2018 Autor Sdílet Odesláno 18. březen 2018 Charlie 1--auto mám už 2 roky po záruce (další záruku jsem tehdá nedokupoval) Agrafik--mám to čerpadélko z Lidlu na odsávání oleje a moc mi to s tím nešlo, resp.,si myslím, že je lepší, když olej při vypouštění vyplaví i usazeniny ze dna vany, což tím odsátím nejde , tak jsem se nasral a udělal to, co měl dávno udělat výrobce vozu, na můj dotaz mi Peugeot.cz vůbec neodpověděl a v autorizáku dělají, jako by nerozumněli o co de, jinak to prolisování vany směrem dovnitř je kritizované všemi odborníky, co se motají kolem aut PSA a taky ve všech motoristických časopisech--prostě NIKDO nechápe důvod, proč to tak blbě konstruktér navrhl relo ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JakubkoSK Odesláno 18. březen 2018 Sdílet Odesláno 18. březen 2018 Je to preto aby si si neod*ebal skrutku až náhodou chytíš bruchom.... bary1845 ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vena garážmistr Odesláno 18. březen 2018 Sdílet Odesláno 18. březen 2018 Já jsem někde četl že někteří servisáci při výměně oleje na těchto motorech vypustí starý olej a pak do motoru nalejou ještě cca 0,5-0,7 l vlažného oleje a až i ten vyteče a sebou vezme ten nejhorší bordel z vany tak teprve zašpuntujou vanu a dávají čerství olej. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie 1 Odesláno 18. březen 2018 Sdílet Odesláno 18. březen 2018 před 32 minutami, ozzy56 napsal: Charlie 1--auto mám už 2 roky po záruce (další záruku jsem tehdá nedokupoval) Agrafik--mám to čerpadélko z Lidlu na odsávání oleje a moc mi to s tím nešlo, resp.,si myslím, že je lepší, když olej při vypouštění vyplaví i usazeniny ze dna vany, což tím odsátím nejde , tak jsem se nasral a udělal to, co měl dávno udělat výrobce vozu, na můj dotaz mi Peugeot.cz vůbec neodpověděl a v autorizáku dělají, jako by nerozumněli o co de, jinak to prolisování vany směrem dovnitř je kritizované všemi odborníky, co se motají kolem aut PSA a taky ve všech motoristických časopisech--prostě NIKDO nechápe důvod, proč to tak blbě konstruktér navrhl To je schválně, aby se motor slemem zastal,ucpalo to sítko mazání a maji co opravovat ,popřípadě si můžeš koupit novy auto.... ozzy56 ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vena garážmistr Odesláno 18. březen 2018 Sdílet Odesláno 18. březen 2018 před 8 minutami, JakubkoSK napsal: Je to preto aby si si neod*ebal skrutku až náhodou chytíš bruchom.... No tak to nevím o co by jsi musel bruchom chytit aby si se dostal až na vypouštěcí šroub, myslím že pokud by jsi tak mohutně chytil bruchom tak to že by se to dotklo vypoušťáku bude ten nejmenší problém. ozzy56, Péťa, relo a 1 další ohodnotil 4 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 18. březen 2018 Autor Sdílet Odesláno 18. březen 2018 (upraveno) Charlie 1--tak konečně jsem se to dozvěděl Upraveno 18. březen 2018 uživatelem ozzy56 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ferry Odesláno 18. březen 2018 Sdílet Odesláno 18. březen 2018 v druhovyrobe se uz da sehnat vana s vypustakem nezalisovanym dovnitr. Jinak ja taky na fordu odsavam, a to i ze dna telesa olejoveho filtru, a jeste pak proplachnu pullitrem cistyho oleje pred uzatkovanim vany. ozzy56 ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Agrafik Odesláno 18. březen 2018 Sdílet Odesláno 18. březen 2018 Ozzy56: mám to samé čepadlo z Lidlu. Olej taky normálně vypustím za horka šroubem a pak to vysaju udělátorem z plastu přes tu díru od vypušťáku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pe.Tr Odesláno 18. březen 2018 Sdílet Odesláno 18. březen 2018 U peugeot skutru je vyhoda, ze si ho muzu naklopit a vylejt vsechno. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Namor74 Odesláno 18. březen 2018 Sdílet Odesláno 18. březen 2018 Zkuste do Googlu hodit hledaný výraz "olejová vana" a přepnout na obrázky. Ukáže se vám "mrtě" fotek olejových van s naprosto stejným konstrukčním řešením, kdy je vypouštěcí šroub evidentně nad úrovní dna vany. Matně si pamatuji, že když jsme jako učni "SOU VOP Přelouč" (Vojenský opravárenský podnik) pomáhali s generálkami motorů, tak na olejových vanách některých nákladních/užitkových aut bylo spádování vany s prolisy a ve výpustném šroubu který byl evidentně nejnižším místem vany byl magnet na zachycení železného otěru z motoru (stejně to bylo i u převodovek). Ať už jsem měnil olej na Favoritu, R21, Meganu, Scéniku či současné P106, existenci tohoto "kurvítka" jsem nikdy nepochopil. Opravdu jediným důvodem lze chápat snahu o eliminaci poškození výpustného šroubu nějakou překážkou na cestě/necestě tím, že výpust nebude nejnižším bodem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 18. březen 2018 Sdílet Odesláno 18. březen 2018 No kdysi dávno si rodičové koupili nové auto a tam v příručce bylo psáno že: vozidlo je určeno pro provoz na zpěvněných komunikacích I. a II třídy.... tam by mělo být poškození tohoto šroubu pouze v teoretické roviné.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 19. březen 2018 Autor Sdílet Odesláno 19. březen 2018 (upraveno) podle mého by prioritou konstruktéra měl být motor--z logiky věci vyplývá, že bez motoru to nepojede , takže starý (použitý) olej by měl odtéct z motoru v co největším množství, protože ten starý zbytek znehodnotí novou náplň, ale jestli nějaký trottl v PSA má jiný názor, tak a´t si ho nechá... na svém autě jsem to už vyřešil Upraveno 19. březen 2018 uživatelem ozzy56 pesastor, Milan+, P607Olda a 1 další ohodnotil 4 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
21Grams Odesláno 8. duben 2018 Sdílet Odesláno 8. duben 2018 Ozzy, nebál si sa že poškodíš závit na vani? Je v mieste narezania závitu viac materiálu alebo je to rovnaká hrúbka plechu ako na celej vani? Chystám sa na prvú výmenu oleja odkedy som to kúpil, auto má nabehané 120t (ja sám 10t) a zvažujem že by som to tiež urobil. S odsávaním sa mi veľmi piplať nechce Ešte otázka do pléna, nakoľko časovo náročné je zhodiť celú vaňu a vyčistiť aj sanie oleja, a ako je vyriešené tesnenie, neviete niekto? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 8. duben 2018 Autor Sdílet Odesláno 8. duben 2018 nebál, protože v místě závitu je materiálu asi 5mm, samozřejmě tam není jen plech... vana je přišroubovaná cca dvaceti šrouby, taky pár šteftů, takže ty vyšroubovat a pak je těsněná motorovým silikonem (není tam žádné těsnění), při demontáži pozor, vana je tím silikonem přilepená na blok, proto opatrně oddělávat Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 12. červenec 2018 Autor Sdílet Odesláno 12. červenec 2018 tak jsem konečně vyfotil tu vanu po úpravě , dal jsem jen ruku s foťákem pod motor , vidím, že budu muset okolí šroubu trochu pošmirglovat a stříknout sprejem na černo Milan+, Ajap, Karel188 a 1 další ohodnotil 4 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PKEnergy Odesláno 11. září 2018 Sdílet Odesláno 11. září 2018 V 18. 3. 2018 at 11:52, Ferry napsal: v druhovyrobe se uz da sehnat vana s vypustakem nezalisovanym dovnitr. Jinak ja taky na fordu odsavam, a to i ze dna telesa olejoveho filtru, a jeste pak proplachnu pullitrem cistyho oleje pred uzatkovanim vany. Zdravím, nebyl by nějaký odkaz na vanu bez prolisu z výroby? Nemůžu nic najít. Díky PK Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.