Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

problem so zadnou smerovkou P407SW


SiFoN1988

Recommended Posts

ahoj,

mam problem so zadnou lavou smerovkou na mojom P407 SW, 2.0hdi, rv 11/2008 (po fl)

 

ked bol mraz asi -17, rano som sadol do auta nefungovala ani jedna zadna smerovka.. potom sa to ustalilo tak ze nefungovala iba lava.. docital som sa na forach rady a tak som spravil:

precistenie kontaktov vo svetle aj na kablovom konektore sprejom (kontox) a ich napruzenie

urobenie extra kostrenia samostatnym vodicom z pliesku kostry dnu vo svetle a vodic pripojeny na karoseriu

vymena ziarovky

 

na chvilu pomohlo, asi mesiac fungovalo, teraz sa problem objavil znova, nepomohla ani opatovna vymena ziarovky a cistenie kontaktov..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V tom pripade plati stare elektrikarske jen v mereni je nase spaseni - takze bys mohl vyzkoset: udelej si "zarovkovou zkousecku: s 21W zarovkou tj. zarovka 12V/21W se dvema kabliky. Rozpoj konektor na te strane co neblika a najdi na nem pin blinkru. Zapni blinkr a pripoj zarovku. Blika? Vada budeprece jen v te zadni svitilne. Neblika? Podle schematu jdi na dalsi konektor smerem k prerusovaci a vyzkousej totez. Takhle zidentifikujes misto zavady.

jeste podotykam k tomu cos udelal: je poreba ocistit nejen ten centralni plisek aale zkontrolovat i tu plechovou objimku zarovky, zda je dobre propojena s deskou svitilny!

Upraveno uživatelem Péťa
Necituj předchozí příspěvek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Objimky ziaroviek som skontroloval vsetky, od konektora vedu normalne prud..

Jo, zabudol som napisat ze posledne som meral multimetrom, dozadu na blinker neprichadza stava..

Coz je zahadne, lebo ak auto dlhsie stoji a pridem k nemu a odomknem dialkovym ovladacom, bliknu na mna smerovky vratane tej chybnej.. vyrazim na cestu a ked potrebujem odbocit vlavo, vyhodim blinker a raz alebo dvakrat preblikne normalnym tempom (predpokladam ze vtedy ziarovka zasvieti) a hned sa rozblika rychlo (vtedy predpokladam ze prestane svietit ta zadna).. na dalsie pouzitie blinkra uz iba blika rychlo (teda bez tej zadnej)..

Mam na aute aj tazne zariadenie Thule, co bolo zrejme domontovane, nie od vyroby.. niekde som sa docital ze aj tam moze byt chyba, ze tam nieco skratuje.. je to mozne?

BTW, diag pp2000 ukazuje v pamati zavad chybu lave smerove svetlo - skrat na kostru.. 

Najdem niekde schemu zapojenia, alebo je niekto ochotny poskytnut? Nemam vobec ani sajnu kde sa moze nachadzat nejaky dalsi konektor..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Promin uprimnost: Ty moc nekamaradis s elektrikou, vid? Diagnostika Ti jane napsala chybu

- Nejjednodussi reseni:myslim, ze tohle dokaze opravit KAZDEJ prumerne zdatnej AUTOelektrikar behem pulhodky

Jinak poad se chces trapit: odpoj bastl s privodem ke konektoru tazneho a zkus. Predni blinkrry blikaji vzdy? Kdyz ano, potom schema a hledat po konektorech a kabelech dozadu k blinkru. A NE mutlimetrem, ale tou zkouseckou s 21W zarovkou

 

Hodne zdaru!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

takze, nepomohol multimeter, ani ziarovkova skusacka, ani odpojenie premeranie RJ tazneho, vycistenie zasuvky tazneho (bola zaoxidovana).. tak som to auto nakoniec zaniesol elektrikarovi z peugeot servisu.. 

 

verdikt je taky, ze BSI jednotka je v prdeli.. 

 

ono totiz vraj smerovky (ale aj ostatne male svetla, tj obrysovky, osvetlenie SPZ atd) su napajane priamo z BSI, a co je zabavne BEZ akejkolvek ochrany vo forme poistky.. a kedze pravdepodobne mi niekde vznikol skrat (elektrikar tipuje ze mozno je na vine tazne, mozno niekde inde) a to spalilo prosto nieco v tej BSI, co ma na starosti smerovku..

co je tiez zabavne, predna a bocna smerovka funguju (i ked blikaju rychlo v dosledku nefunkcnosti zadnej) a prava strana smerovky funguju vsetky bez problemu.. elektrikar vsak tvrdi ze veskera kablovacka spojena so zadnym svetlom a taznym je v poriadku (odpojil smerovku od BSI a pustil do kabla iny zdroj prudu a smerovka isla - okrem ineho merania teda)..

riesenie je budto kompletne nova blank BSI v cene asi 470€ samozrejme so zarukou na funkcnost, alebo moznost c.2 pouzit "jazdenu" BSI, naformatovat ju, naprogramovat ju na moje auto a nainstalovat (jazdena BSI mozno cca 200€ + 70€ format+programovanie), avsak samozrejme moze to fungovat, moze to fungovat tyzden a takisto to nemusi fungovat vobec, pripadne niektore funkcie fungovat nebudu.. 

otazka pre mna je, do ktorej moznosti ist ak chcem zachovat co najnizsiu cenu opravy avsak nechcem to mat funkcne tyzden alebo dva.. :/

 

dalsie co sa zistilo, ale to je mimo temu, ze mam vadny snimac v hrdle nadrze, kt. dava RJ signal o otvoreni nadrze - tankovani.. v dosledku toho RJ nevie ze som tankoval ani kolko, a nevie vyratat potrebnu davku aditiva pre FAP, a preto mi neprebieha automaticka regeneracia.. a ked sa to neopravi, FAP je upchaty na 80% cim mam zarobene na dalsi problem.. inak aj Eolysu je v nadrzke malo, ale kedze ho auto nespotrebovavalo ani mi nedalo vediet ze ho tam ma malo (doplnenie v origo servise 150€ :o )

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechci podcenovat tveho elektrikare, ale jevi se mi krajne nepravdepodobne, ze by predni a  bocni blinkr byl ovladan jinym obvodem BSI nez zadni blinkr. A i kdyby ano, tak by v tom pripade bylo nesmyslne, aby pri nefunkcnosti zadniho blinkru blikal predni a bocni rychleji.

Takze bych si (jako elektrikar) spise tipnul, ze tvuj elektrikar je jelito a vypravi ti nesmysly.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 30. 3. 2018 at 13:13, SiFoN1988 napsal:

je to moznost, prediskutujem s elektrikarom.. dik za tip

to je reseni ALE pres relatko - co my vime, kolik je schopna skousnout jednotka pro predni blinkry. A NAVIC relatko chranit na ovladaci strane transilem - co kdyy se t jednotce nelibila indukcni spicka!:myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neviem či by to zvládla ,alebo nie. Moja úvaha spočívala v tom že je to komplet riešené z BSI ,kde v prípade vadného výstupu ,by to išlo skúsiť napojiť na ten predný,  čo by nebol problém ani v prípade ďalšieho poškodenia,keďže to vypadá že je OFF. Mno ešte stále je tu možnosť ,teda aspoň podla doplňujúcich info ,že bude problém iba v ťažnom a niekde to skratuje .Ak smerovka blikne pri prvom použití a potom už nie ,myslím si že okruh odpojí BSI práve kvôli jeho ochrane. Neviem či všetky zásuvky ,ale napr. moja má mikrospínač ktorý rieši pripojenie respektíve odpojenie zástrčky ťažného,mno zase je tu otázka prečo iba jedna strana.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak problem nakoniec vyrieseny, vsetky smerovky funguju normalne..

Tazne nie je original, jedna sa o Thule a elektroinstalacia bola dorabana skrze krabicku zn. Ellebi.. a tam bol zadrhel.. 

Ono totiz z kazdeho svetla okrem smeroviek (obrysove, brzdove, spateckove) bol len jeden vodic napojeny na kabel pred konektorom zadnych svetiel a tieto vodice viedli do konektora krabice tazneho.. avsak smerovky boli inak, kabel bol pred konektorom stiknuty, zo strany od zvazku prichadzajuceho spredu bol napojeny jeden kabel ktory koncil v konektore spominanej krabicky Ellebi a odtial bol z druheho pinu daneho konektoru vedeny kabel podobnej farby (lava strana zlty-zltocierny, prava strana zeleny-zelenocierny) naspat ku konektoru zadneho svetla a napojeny na pin pre smerovku..

Na lavej strane som odpojil tuto "okluku" a zapojil vodic na smerovku tak ako to bolo od vyroby.. krabicku od tazneho som odpojil z konektora.. vyskusal som a lava zacala normalne fungovat a prava nic.. pak ma trklo ze tam je stale ona okluka.. tak som napojil aj toto na priamo.. a stale nic.. uz som myslel ze ma slak trafi.. isiel som s tym do roboty (teda bez pravej zadnej smerovky) a v robote premyslal, ze ked to fungovalo so zapojenou krabickou od tazneho, tak to vyskusam zase s nou.. prisiel som domov a napojil pravu smerovku opat na danu okluku, zapojil krabicku od tazneho a zazrak, funguju oba strany ako maju..

Vysledok je ten, ze na aute funguju smerovky ako maju, akurat na voziku ak ho pripojim zrejme nebude fungovat lava smerovka.. avsak BSI je teda v poriadku a nemusim vyhadzovat prachy za novu.. a pana elektrikara mojho pekne pozdravim.. 

Vysvetlil som si to tak, ze ked bolo vsetko zapojene povodne, teda oklukami na tazne, muselo sa cosi stat krabicke tazneho (vlhkost, zly spoj) v mieste, kde to prepusta prud pre lavu smerovku.. asi tam dochadzalo k skratu, co canbus vyhodnotil ako zavadu a docasne danu vetvu odpojil.. preto smerovka pri otvarani auta blikla, pak aj na prvej krizovatke raz a dost, potom uz asi doslo k tomu skratu.. a dalej smerovka nefungovala pretoze canbus ju odpojil..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...