sallyk Odesláno 13. březen 2018 Sdílet Odesláno 13. březen 2018 (upraveno) Tak jsem se chystal na jarní prázdniny a uprostřed krutých mrazů mi 3 dny před odjezdem odešla spínačka, prostě jsem zastrčil klíček a neotočil. Zkoušel jsem to i pomocí rozmrazovače ale nic se nedělo a tak můj Expert potupně následoval lano na odtahový vůz a šup do servisu. Zde zjištěno moje podezření na vylágrovanou spínačku (2dny do odjezdu). Možnosti buď nechat udělat spínačku dle VIN za 7.000,-Kč nebo vyměnit spínačku, zámky a vše spárovat s jednotkou(cenu mi radši ani neřekli) každopádně obě řešení delší než plánovaný odjezd. Takže jsem volil levnou verzi a rozhlížel jsem, kde sehnat auto na dovču. Kupodivu mě zachránila manželka a firma kde pracuje se uvolila zapůjčit nám Ford Tourneo Custom r.v. 2017 motor 2.0EcoBlue výbava Titanium s nájezdem 13.000 km. S tímto vozem proběhnul přesun do Krkonoš v pohodě a jej s najetými necelými 800 km vrátil zpět. Měl jsem tak možnost porovnat relativně nový vůz s mojí letos jedenáctiletou herkou. Nebudu tady porovnávat výbavu a moderní technické možnosti takového auta spíše jen věci pocitové a jízdní. Ford je zvednutý, takže nástup dozadu je nutný přes nášlapy a dopředu přes schůdek , kdežto u PGT si na sedadla vpředu sednu na prdel rovnou ze země. Sedadlo řidiče je určitě u Pažouta pohodlnější a pokud rádi sedíte blízko volantu je tu první úskalí - u Fordu mi koleno vycházelo při vyklonění doprava přímo na tvrdý plast řadící páky. U Pažouta se o ten plast na pohodu opřu lýtkem tady při drncání to už malinko bolelo. Vzadu je místo na nohy docela velké ale kazí to krátké sedáky na sedačkách , které opět nejsou tak pohodlné, nicméně jsou sedáky výše nad podlahou. Místo na zavazadla mi přišlo stejné (mám delší verzi). Co se týče jízdních vlastností je na tom PGT opět lépe, není to taková koza jako Ford ale novější vůz je lépe odhlučněn. Kvalty jsou u Forda delší, takže kde na PGT řadím za 5 (50 km/h) u Forda řadím čtyřku a šestku jsem řadil teprve něco málo přes 80 km/h (u PGT při 70 km/h). Jel jsem víceméně po dálnici na trase Ústí n.L. -Praha-Hradec Králové-Trutnov-Horní Malá Úpa. Pak ještě 3x trasu Horní Malá Úpa - Trutnov (1x nákup, 2x do nemocnice). Na konci na mě svítila průměrná spotřeba 7,8l/100km což si troufám říci, že PGT by byl malinko úspornější, protože jsem to nijak nehnal a na dálnici byl se svojí rychlostí kolem 115-120 km/hod spíše brzdou. Jelikož nás jelo šest vymontoval jsem dvě samostatné sedačky v druhé a třetí řadě což šlo docela hladce. Zpátky jsem měl problém jednu usadit ale je to spíš tím, že jsem byl první kdo ji vyndal a vše bylo neochozené. Závěrem bych jen dodal, že to vypadá, že nadržuju značce Peugeot ale píši jen své pocity. Samozřejmě, že vyhřívání čelního skla či parkovací kamera u Forda je super, ale v mých očích je přeci jen PGT ten lepší na jízdu a Ford vyhrává jen svojí výbavou a novotou. Upraveno 13. březen 2018 uživatelem sallyk velkybanan, radim.1008, Šalda a 2 další ohodnotil 5 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sallyk Odesláno 16. březen 2019 Autor Sdílet Odesláno 16. březen 2019 Uplynulý týden se nesl ve znamení jarních prázdnin a jelo se na to samé místo jako loni a tak nastal čas porovnat spotřebu obou aut. Jak jsem psal výše Ford měl spotřebu 7,8 l/100km. Snažil jsem se jet stejně, takže žádná jízda na spotřebu a v autě svítila spotřeba 6,9 l/100km po dotankování vypočtena na přesných 7,18 l/100km. Peugeot zvítězil radim.1008 ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
David 106s16 Odesláno 16. březen 2019 Sdílet Odesláno 16. březen 2019 Měl jsem dva fungl nové Fordy a u obou se mi po cca 30-40tkm snížila spotřeba o cca litr. Celkově když jsem si prvního Transita vyzvedával na salónu, tak první cesta domů bylo velké zklamání. Bylo to slabé, nešlo řadit a na palubáku svítila spotřeba jakou jsem nechtěl. I jsem do Forda volal známému co mě na to přesvědčil a ten se jen smál. Cca po 2 měsících jsem s tím jel do Anglie, mezitím s tím zaměstnanec najezdil 30t a bylo to najednou úplně jiné auto. Takže bych si troufl tvrdit, že si ta spotřeba ještě sedne. No a oproti srovnatelném Peugeot mi ten Ford vychází minimálně o 100.000Kč levnější. Na druhou stranu, když jsem se o takového Forda zajímal, tak do toho neexistoval automat, dneska už možná jo. sallyk ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sallyk Odesláno 17. březen 2019 Autor Sdílet Odesláno 17. březen 2019 Tak tomu snížení spotřeby bych se ani nedivil. Nutno dodat, že s Fordikem nás jelo šest a nyní Pažoutem jen čtyři, takže váhově jsem si polepšil o nějakých skoro 200kg. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marc159 Odesláno 24. březen 2019 Sdílet Odesláno 24. březen 2019 Nevím, jakou máš verzi Experta, ale Ford bude cca o 700 kg těžší, takže i ta spotřeba tomu bude odpovídat. Tenhle šílený rozdíl v hmotnosti, jsem vůbec nepobral. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.