Přejít na obsah
  • Current Donation Goals

Trable se spínačkou a krátké porovnání Experta 2007 s Ford Tourneo Custom 2017


sallyk

Recommended Posts

Tak jsem se chystal na jarní prázdniny a uprostřed krutých mrazů mi 3 dny před odjezdem odešla spínačka,  prostě jsem zastrčil klíček a neotočil. Zkoušel jsem to i pomocí rozmrazovače ale nic se nedělo a tak můj Expert potupně následoval lano na odtahový vůz a šup do servisu. Zde zjištěno moje podezření na vylágrovanou spínačku (2dny do odjezdu). Možnosti buď nechat udělat spínačku dle VIN za 7.000,-Kč nebo vyměnit spínačku, zámky a vše spárovat s jednotkou(cenu mi radši ani neřekli) každopádně obě řešení delší než plánovaný odjezd. Takže jsem volil levnou verzi a rozhlížel jsem, kde sehnat auto na dovču. Kupodivu mě zachránila manželka a firma kde pracuje  se uvolila zapůjčit nám Ford Tourneo Custom r.v. 2017 motor 2.0EcoBlue výbava Titanium s nájezdem 13.000 km. S tímto vozem proběhnul přesun do Krkonoš v pohodě a jej s najetými necelými 800 km vrátil zpět. Měl jsem tak možnost porovnat relativně nový vůz s mojí letos jedenáctiletou herkou.  Nebudu tady porovnávat výbavu a moderní technické možnosti takového auta spíše jen věci pocitové a jízdní. Ford je zvednutý, takže nástup dozadu je nutný přes nášlapy a dopředu přes schůdek , kdežto u PGT si na sedadla vpředu sednu na prdel rovnou ze země. Sedadlo řidiče je určitě u Pažouta pohodlnější a pokud rádi sedíte blízko volantu je tu první úskalí - u Fordu mi koleno vycházelo při vyklonění doprava přímo na tvrdý plast řadící páky. U Pažouta se o ten plast na pohodu opřu lýtkem tady při drncání to už malinko bolelo. Vzadu je místo na nohy docela velké ale kazí to krátké sedáky na sedačkách , které opět nejsou tak pohodlné, nicméně jsou sedáky výše nad podlahou. Místo na zavazadla mi přišlo stejné (mám delší verzi). Co se týče jízdních vlastností je na tom PGT opět lépe, není to taková koza jako Ford ale novější vůz je lépe odhlučněn. Kvalty jsou u Forda delší, takže kde na PGT řadím za 5 (50 km/h) u Forda řadím čtyřku a šestku jsem řadil teprve něco málo přes 80 km/h (u PGT při 70 km/h). Jel jsem víceméně po dálnici na trase  Ústí n.L. -Praha-Hradec Králové-Trutnov-Horní Malá Úpa. Pak ještě 3x trasu Horní Malá Úpa - Trutnov (1x nákup, 2x do nemocnice). Na konci na mě svítila průměrná spotřeba 7,8l/100km což si troufám říci, že PGT by byl malinko úspornější, protože jsem to nijak nehnal a na dálnici byl se svojí rychlostí kolem 115-120 km/hod spíše brzdou.  Jelikož nás jelo šest vymontoval jsem dvě samostatné sedačky v druhé a třetí řadě což šlo docela hladce. Zpátky jsem měl problém jednu usadit ale je to spíš tím, že jsem byl první kdo ji vyndal a vše bylo neochozené. Závěrem bych jen dodal, že to vypadá, že nadržuju značce Peugeot ale píši jen své pocity. Samozřejmě, že vyhřívání čelního skla či parkovací kamera u Forda je super, ale v mých očích je přeci jen PGT ten lepší na jízdu a Ford vyhrává jen svojí výbavou a novotou.

Ford.jpg

Upraveno uživatelem sallyk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 rok později...

Uplynulý týden se nesl ve znamení jarních prázdnin a jelo se na to samé místo jako loni a tak nastal čas porovnat spotřebu obou aut. Jak jsem psal výše Ford měl spotřebu 7,8 l/100km. Snažil jsem se jet stejně, takže žádná jízda na spotřebu a v autě svítila spotřeba 6,9 l/100km po dotankování vypočtena na přesných 7,18 l/100km. Peugeot zvítězil :super

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem dva fungl nové Fordy a u obou se mi po cca 30-40tkm snížila spotřeba o cca litr. Celkově když jsem si   prvního Transita vyzvedával na salónu, tak první cesta domů bylo velké zklamání. Bylo to slabé, nešlo řadit a na palubáku svítila spotřeba jakou jsem nechtěl. I jsem do Forda volal známému co mě na to přesvědčil a ten se jen smál. Cca po 2 měsících jsem s tím jel do Anglie, mezitím s tím zaměstnanec najezdil 30t a bylo to najednou úplně jiné auto.

Takže bych si troufl tvrdit, že si ta spotřeba ještě sedne. No a oproti srovnatelném Peugeot mi ten Ford vychází minimálně o 100.000Kč levnější. Na druhou stranu, když jsem se o takového Forda zajímal, tak do toho neexistoval automat, dneska už možná jo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...