otojanicek Odesláno 7. březen 2018 Sdílet Odesláno 7. březen 2018 Ahoj všem, po náročném hledání na Google jsem nakonec uspešně našel jak zrealizovat Vypnutí denních světel při aktivním blinkru....protože jak všichni víme, u P5008 před faceliftem , je denní světlo s blinkrem velice blizko u sebe... a když se při denním svícení někam odbočuje a bliká se ....tak ten blinkr není pro protijedoucí příliš vidět.....takže ani neví ,že odbočujete. Jak to funguje....je možno videt na přiloženém videu....je to myslím jak u nových aut s LED světly pro DRL a Blinkry. Schemata zapojení a samotna realizace je videt v nasled. obrazcích. Rele je použito toto z aliexpresu : Automotive Relay 12v 5pin 40A Car Relay With Black Red Copper Terminal https://www.aliexpress.com/item/1-Piece-Waterproof-Automotive-Relay-12v-5pin-40A-Car-Relay-With-Black-Red-Copper-Terminal-Auto/32810041481.html?spm=2114.13010708.0.0.rVgWrY BTW: mam tam LED denní...taky z aliexpresu...G4 Hp24w 32 4014 12V g4 led bulbs Daytime Running Lights for Citroen c5 and for peugeot 3008 https://www.aliexpress.com/item/NightLord-2pcs-drl-light-G4-Hp24w-32-4014-12V-g4-led-bulbs-Daytime-Running-Lights-for/32806030845.html?spm=2114.13010708.0.0.IQvhpN Ještě zapojení konektorů předních světel P5008 dle schematu: 1 - obrysovka 4 - blinkr 2 - potkávačka 5 - dálková 3 - denní 6 + 7 - kostra Zapojení konektorů je dle fyzickeho umistena na konektoru: 1. řada: 1 - dálková 2 - blinkr (toto nas zajima) 3 - denní DRL (toto nas zajima) 4 - potkavací 5 - obrysovka (na teto strane je v druhe řade kostra) 2. řada: 6 - kostra (toto nas zajima) 7 - kostra pravy svetlomet.pdf levy svetlomet.pdf Laďa, martinecondrej, inoxing a 3 další ohodnotil 6 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martinecondrej Odesláno 7. březen 2018 Sdílet Odesláno 7. březen 2018 (upraveno) no to je nádhera, super a kam se vešlo to relé? šla by fotka? a musí tam být ty denní led nebo to jde i s původní žárovkou? díky Upraveno 7. březen 2018 uživatelem martinecondrej Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
otojanicek Odesláno 7. březen 2018 Autor Sdílet Odesláno 7. březen 2018 Samo...jde to i s puvodní žárovkou..... fotku kam jsem dal tu krabičku s rele a tištěným spojem dodam. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martinecondrej Odesláno 7. březen 2018 Sdílet Odesláno 7. březen 2018 a světla musela ven a nebo se to dá udělat na autě? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
otojanicek Odesláno 7. březen 2018 Autor Sdílet Odesláno 7. březen 2018 Světla zustala...jen jsem se napojit ( několik cm před zástrčkou do svetlometu) na stavajici kabel ( na 3 draty..... blinkr / Denní / ZEM) vedoucí do hlavního svetlometu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martinecondrej Odesláno 7. březen 2018 Sdílet Odesláno 7. březen 2018 Díky moc, tohle je pro mě zatím nejpřínosnější a nejhodnotnější informace na tomto fóru. Velký přínos pro bezpečnost v provozu. Dobrá práce Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pacho69 Odesláno 7. březen 2018 Sdílet Odesláno 7. březen 2018 Pokud tam nemáš denní svícení LED, tak bych to nedělal, obávám se, že velmi časté zhasínání / rozsvícení žárovky denního svícení bude mít zásadní vliv na její životnost. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martinecondrej Odesláno 7. březen 2018 Sdílet Odesláno 7. březen 2018 nechám to udělat v každém případě, výdrž žárovky nebudu řešit, možná tam ty ledky dám taky. Kdysi jsem zkoušel led žárovky na spz, ale brzo to začalo poblikávat a musel jsem je vyhodit. Moc těm ledkám nevěřím. Otojanicek můžu poprosit ještě o fotku zhasnutého denního svícení? Jde mi o to, jak moc výrazná tam ta led vypadá. Kvůli STK i pro vzhled. Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
otojanicek Odesláno 7. březen 2018 Autor Sdílet Odesláno 7. březen 2018 Já myslím že to vydrží........přední blinkry jsou uplně stejné žárovky ( akorát oranžové) jako ty orig žárovky denního svícení ....... a když vemu svou průměrnou denní jízdu, tak žarovky blinkru se zapne/vypne daleko častěji než žárovky denního svícení .........a taky kdo z nás už měnil přední žárovky blinkru ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pacho69 Odesláno 7. březen 2018 Sdílet Odesláno 7. březen 2018 No jenže kolik toho nabliká blinkr (řádově minuty) a kolik nasvítí denní svícení. Tahle zátěž se podle mne projeví. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martinecondrej Odesláno 7. březen 2018 Sdílet Odesláno 7. březen 2018 budu zkoušet, teď mi denní žárovky vydrží cca 3 roky, tak uvidíme Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pacho69 Odesláno 7. březen 2018 Sdílet Odesláno 7. březen 2018 já jednu měnil vloni (5let), druhou mám původní (s připravenou náhradní na výměnu). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kemox Odesláno 7. březen 2018 Sdílet Odesláno 7. březen 2018 Díky moc ! aspoň mám co dělat až bude teplo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
otojanicek Odesláno 8. březen 2018 Autor Sdílet Odesláno 8. březen 2018 před 19 hodinami, martinecondrej napsal: nechám to udělat v každém případě, výdrž žárovky nebudu řešit, možná tam ty ledky dám taky. Kdysi jsem zkoušel led žárovky na spz, ale brzo to začalo poblikávat a musel jsem je vyhodit. Moc těm ledkám nevěřím. Otojanicek můžu poprosit ještě o fotku zhasnutého denního svícení? Jde mi o to, jak moc výrazná tam ta led vypadá. Kvůli STK i pro vzhled. Díky Ahoj, tady je ta fotka s LED G4 Hp24w ve zhasnutém stavu..... cool , ne ? Ale na STK ji asi raději dočasně vyměním za žárovku normálního typu , alternativu : Osram Helostar 25W, kterou jsem tam měl před tím. landys_cz ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
radim.1008 Odesláno 8. březen 2018 Sdílet Odesláno 8. březen 2018 Parádní. Škoda že o elektrice vím akorát, že svítí a kope. Laďa a pavelu96 ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mmartinkovic Odesláno 10. březen 2018 Sdílet Odesláno 10. březen 2018 Dá sa to aj origo časovačom za 10€, kontakt smerovky na start, nastaviť napr 5s a rozpinaci kontakt na denné svetlo. Samo že to musí byť zdvojené na obe strany. Ale dobrý návod :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HonzaT Odesláno 17. březen 2018 Sdílet Odesláno 17. březen 2018 Ahoj Oto, prosím tě, proč je do obvodu vřazen tak veliký odpor ? Není to zbytečná energetická zátěž pro pojistkovou skříňku v motorovém prostoru, která blinkry rozsvěcuje ? Nebo je to kvůli pomalejšímu nabíjení kondenzátoru a potlačení proudové špičky ? Předpokládám, že kondenzátor se vybíjí tím, že drží sepnutou cívku relé, než se zcela vybije a relé pak odcvakne. Pokud by měla cívka relé vetší odběr, musely by být třeba kondenzátory dva. Ano ? Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
flopy Odesláno 18. březen 2018 Sdílet Odesláno 18. březen 2018 Ahoj, elektrolytický kondenzátor s takto velkou kapacitou už má při nabíjení hodně malý vnitřní odpor. Tzn. pokud je vybitý, což je jeho normální stav, představoval by pro impuls z blinkru v podstatě zkrat. To by určitě nebylo to pravé ořechové pro řídící jednotku, z které je blinkr napájen. Proto je do série předřazen odpor, přes který se kondenzátor nabíjí plynuleji a nevzniká díky tomu proudový ráz. A to je zároveň odpověď na Tvojí otázku - odpor je tak veliký (myšleno konstrukčně - na tak velkou zátěž, ne ohmicky) právě proto, že při prvním impulsu blinkru se přes něj od nuly nabíjí kondenzátor, který je v ten moment téměř zkratem. Tedy na větší zátěž je odpor proto, aby neshořel. Otázka ještě může být, proč je tam tedy tak velký kondenzátor, ale to je také jasné. Ten naopak musí udržet svojí kapacitou kotvu relé sepnutou po dobu, kdy v periodě blinkru zrovna nepřichází napětí - blinkr má v rámci blikání zrovna zhasnuto. Jinak by totiž světlo denního svícení poblikávalo v protifázi s blinkrem. Osobně bych si uměl představit jen o malilinko složitější zapojení s jedním tranzistorem, který by spínal to relé. Pak by nemusel být ani odpor, ani kondenzátor zdaleka tak velký a celé by to bylo z elektronického pohledu mnohem elegantnější a méně takto "silové". A věřím, že by se to rozměrově vešlo nastejno namísto tohoto obr odporu a kondenzátoru. Předpokládám, že právě něco takového bude i ten výše zmíněný časovač za €10. Ale co, takhle to taky funguje a to je asi to, co většinu zajímá :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
otojanicek Odesláno 19. březen 2018 Autor Sdílet Odesláno 19. březen 2018 Ahoj Honzo T., je vidět že "flopy" je z "elektro fachu".... vše je přesně tak , jak píše. Když jsem tam ten keramický odpor ( 20W/10 Ohm) neměl tak při puštění blinkru bylo to nabíjení kondenzátoru opravdu jako zkrat....( projevovalo se to tak že při nabíjení přestaly svítit všechny směrová světla asi tak na 1-2 sec.).. a elektronika pak odpojila tento okruh...myslící si že je tam zkrat....ano ten keramický odpor je opravdu "hulvácký"...ale byl vybrán jako optimum pro nabíjecí proud. Velikost kondenzátoru byla zvolena jako otimállní pro čas vybití přes to relé........ 4700 MicroF ja cca 1 sec....Měl jsem tam ješt ě 10.000MicroF...to odpovídalo cca 2 sec.........ale to už je "macek" a tak se déle nabíjí. Ano zapojení s transistorem by bylo také možné a elegantnější/ menší ....... ale tolik znalostí s elektroniky jsem už neměl Zdar... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HonzaT Odesláno 19. březen 2018 Sdílet Odesláno 19. březen 2018 Hoj Oto a Flopy. Díky za vysvětlení. Ještě asi nejspíše otázka na el.odborníka Flopyho. Je nutné použít diodu připojenou paralelně v závěrném směru k cívce uvnitř relé ? Dioda se u relé používá, protože při přerušení napájení cívky relé vznikne v cívce zpětná krátkodobá napěťová špička s opačným směrem proudu a dioda tuto špičku odstraní. Je však nutné diodu použít, když je k cívce relé paralelně připojen kondenzátor, který by měl tuto špičku také umět zachytit, i když se tím krátkodobě přepólovává, což by takovému velkému kondenzátoru vadit nemělo. Ptám se jen z elektronického hlediska, dát tam diodu je to nejjednodušší a je to jistota. Díky, HonzaT Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.