Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Geometrie náprav P208


Peetan

Recommended Posts

Zdravím,  mohl byste se dát někdo, kdo má přístup do servisních dat, sbíhavost zadní nápravy P208 2015 BlueHdi 73kW ? V Peugeotu mi po bouračce měnili zadní nápravu. nechal jsem si geometrii přeměřit u známého a zadní náprava je mimo toleranci. Nevylučuji však, že má špatná data. Děkuji předem

Upraveno uživatelem Peetan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty pevné zadní nápravy mívají předepsanou moc velkou sbíhavost, viz moje vlákno https://www.peugeot-club.com/topic/108036-zadni-naprava-odskakuje/

Nastavte vepředu 0,5 až 1 mm sbíhavost (měřeno v součtu obě strany). Vzadu by vyhovělo asi 1 až 2 mm sbíhavost (podložky viz moje vlákno).

 

Hlavní je, aby auto bylo symetrické, takže aby obě nápravy byly symetrické a rozvory stejné vlevo a vpravo.

Víc vědy v tom nehledej.

Případně dej sem protokol.

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji za reakci. Vědu v tom opravdu nehledám - ale jak píšeš zadní náprava má předepsanou (aspoň v databázi vozidel na geometrii) poměrně velkou sbíhavost - tuším 5mm - protokol mám doma - realita byla asi kolem 2mm. Tak mne zajímalo co uvádí standardně Peugeot a proč je zadní náprava - čerstvé vyměněna mimo toleranci

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Zdravím P607Oldu a děkuji za reakci v mém příspěvku na geometrii náprav P208. Z výše uvedených příspěvků ve vlákně - 

 jsem pochopil, že velká sbíhavost zadní nápravy způsobuje jednak nepravidelné sjíždění vnější části pneu zadní nápravy a neklidné chování a  odskakování. Nechal jsem si měřit geometrii P208 po výměně zadní nápravy, seřizovací údaje zadní nápravy z databáze - celková sbíhavost +5,2 + - 1,10. Naměřená +2,1  (0,7 L, 1,4 P). Vzhledem k tomu, že doporučujete předepsanou sbíhavost zmenšit (podložky), jevila by se naměřená hodnota jako OK. Nicméně viditelně se mi sjíždí oba venky zadních pneu, venek pneu je "černý", daleko více sjetý a vzorek i "poskákaný". Zatím jsem se u žádného svého auta s problémem sjíždění pneu na zadku nesetkal,  máte pro to prosím  nějaké vysvětlení, resp. nějaké doporučení ?? děkuji

Upraveno uživatelem Peetan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 měsíce později...

Ještě jednou se vrátím k tématu geometrie -  V peugeotu mi protokol geometrie po výměně zadní nápravy neukázali  ani neřekli hodnoty, jen zajímavost, že nápravy se měří při zatíženém autě (nějak ho stahují do zatížené polohy asi kurtnami ?) No v životě jsem neslyšel, že by se takto měřila geometrie. Nechal jsem přeměřit jinde - data z databáze zadní nápravy - celková sbíhavost +5,2 mm. Mám +2,1 mm (L 0,7 P1,4 - no trochu rozdíl, budˇ se svařenec nápravy moc nepovedl nebo nevím) Předek je +1,4 mm (L 0,7 P 0,7 ) I přes tuto naměřenou sbíhavost , o které bych řekl že je OK, se venky pneumatik sjíždějí zřetelně více a když auta jede po čistém asfaltu, je vidět, jak venky vzadu jsou daleko "černější" . Tak nevím , kde je problém a jak by správně geometrie měla vypadat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nevím proč ta ironie - prostě jsem za celý svůj život neviděl, že by někde na geometrii do auta dávali pytle cementu :-) Asi jsi chytřejší a hlavně znalejší, tak třeba blbečkovi vysvětli, proč zrovna tento postup Peugeot používá ...

Upraveno uživatelem Péťa
Necituj předchozí příspěvek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proč se hned urážíš? To, že si něco nikdy neviděl a ani sis o tom nepřečetl přece hned neznamená, že jsi blbeček :roll 
Každé vozidlo má specifické nastavení geometrie a u spousty modelů napříč výrobci je potřeba před provedením geometrie náprav nastavit správnou světlou výšku vozidla. Dá se o tom najít dost i tady na fóru a o internetu nemluvě. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Reagoval jsem tak proto, že nejsem odborník a za celý život jsem v jakémkoli servisu a specializovaném pracovišti seřizování geometrie neviděl, že by nějak nastavovali světlou výšku vozidla při seřizování geometrie. takže to všichni dělají špatně ? ?? Navíc už jsem viděl  originál servisní manuály různých značek (nikoli tedy Peugeot) a v žádném manuálu se nepsalo, že je třeba nastavit světlou výšku, tzn. měřit vozidlo při konkrétním zatížení. A laicky si nedovedu vysvětlit, proč by zadní tuhá náprava měla měnit geometrii při zatížení, když její geometrie je pevně dána (pominu-li nějaké deformace vlivem zatížení, ale to pak není náprava ale kus papíru). U přední nápravy jsem o tom ochoten polemizovat, nicméně stále si nemyslím, pokud vozidlo zatížím váhou řidiče ( což může být muší váha od 45 kg do xxx ), že vozidlo změní až tak výrazně světlou výšku. Pak by se muselo hovořit o tom, že geometrie u takto málo zatížených vozidel oproti plně zatíženým na povolenou užitečnou hmotnost je velmi rozdílná a asi bychom se dostali do nějakých polemik. Není jednodušší udělat normu na geometrii nezatíženého vozidla - tak si to představuji (obvykle při měření v autě nesedí celá vypasená rodinka) a co udělá geometrie při zatížení, je už věc konstruktérů toho konkrétního typu vozu ...

PS : Spíše než reakci na to, že jsem něco neviděl nebo nevím, jsem očekával, že se mi dostane informace, zda moje konkrétní geometrie je Ok či nikoli

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, je bohužel pravdou, že část servisů geometrii dělá špatně. Např. majitelé 406 nebo 607 by mohli vyprávět.

Já jsem reagoval schválně pouze na tu část, kterou jsem citoval. Nebyla to tedy reakce v souvislosti s 208, protože o nastavení geometrie u tohoto modelu vím kulové. Stejně tak se nehodlám přít o tom, jestli konstruktér navrhnul něco dobře. Těch věcí, u kterých si říkám, proč to neudělali jinak, je na autech xyz.

Jedinou radu k tématu bych měl, že pokud nejsi s opravou spokojený, tak s tím jdi za tím servisem, kde ti to měnili. Protože dokud spokojený nebudeš, tak ani naměřené hodnoty v toleranci tě nepřisvědčí, že je to OK, když se ti budou sjíždět pneu :myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pneuservisy to dělají špatně. Sbíhavost zadní nápravy u 607 i 406 se při propérování mění, proto se musí nastavovat v dané výšce (u 607 dokonce nastavení ve dvou výškách různými prvky a kontrola ve třetí výšce) . U jiných aut (208) to bude tak, že pevná zadní náprava má určitou tuhost, tzn. při zatížení se prohýbá, a je to otázkou konstrukce, aby se při prohnutí změnila sbíhavost tím správným směrem.

I ty hodnoty, dodané výrobcem auta anebo výrobcem laserové geometrie jsou docela nesmyslné.

Zařiď se podle toho, jak ti sjíždí gumy, případně zda ti auto (zadek) odskakuje.

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 11 měsíců později...

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...