Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

406 2.0 16v RFN netáhne a zhasne


Slayer

Recommended Posts

Hm kéž by, ale asi ne. Už se mi několikrát stalo, že auto jen tak za jízdy zhaslo, ale nikdy to nebyla taková hrůza jako teď. Nastartoval a jelo se dál a půl roku jsem o ničem nevěděl. Pak jsem to i tu někomu do vlákna tuším v létě 16 :nevim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky  jsem myslel, na to jsem se ptal mechanika hned jako první.... Ale prý ne. Ten projev tomu neodpovídá... Jedeš, jedeš a najednou jako by to někdo "vytáhl ze zásuvky"... Mrtvý na místě, žádné pocukávání v různých otáčkách, nic. :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Upgrade:

Tak auto "tak nějak" jezdí. Kontrolka MIL se sem tam rozsvítí, za jízdy si klidně zhasne (?) sem tam to chcípne, ale nechá se hned natočit.

Ad BSI - je výměna opravdu možná? Ať nesháním něco, co mi pak bude doma ležet - někde jsem se dočetl, že se musí vše spárovat s řídící jednotkou motoru a prý se to nedaří....ví někdo zkušený??

A ještě jeden nápad - nemohly by to dělat vadné vstřiky? :myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 měsíce později...

Mně se podobně chovalo volvo S60 T5, byla to nakonec cívka na posledním válci. Problém s elektrikou/elektronikou spočívá v tom, že jsou signály od čidel řazeny tak, že nelze bez zkušeností přesně určit, odkud vítr fouká. Vyčištění sání má smysl vždy, ale nejsem si jist, zda to tím bude, jak se u 406 projevuje vada debimetru (váhy vzduchu), netuším. Obecně lze doporučit vyndat dobré ciívky odjinud a vyzkoušet je zde, podobně s jinými díly a čidly.  Tak lze sekvenčními výměnami zjistit vazu a tu výměnou (opravy nebývají snadné či možné) vyřešit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 týdny později...

update:

Tak lištu jsem si půjčil starší, ale 100% funkční, bohužel beze změny.

Po krátkém období jakože klidu je vše zpět.

Auto teď v těch teplých dnech startuje dlouho, většinou hned zhasne, napodruhé pak drží. Pokud chci zrychlit nějak prudčeji pod 1600ot mám smůlu, auto chcípne. Musím opravdu lehce, dokud nepřelezu těch 1600 a pak můžu přidávat jak chci. Při stání na světlech na neutrál se taky po chvíli udusí, pomáhá lehce sešláplý plyn (alespoň 1200ot)

chytám se stébla, zkusím navštívit technika LPG ať koukne na ty adaptace plynu... benzínová mapa se pak upraví sama? (pokud je tedy rozhašená) nebo je třeba něco přehrát i u ní?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...
V 6. března 2018 at 11:15, Ferry napsal:

hele, tak to bylo ted na podzim tady na foru

 

Map senzor je snímač tlaku vzduchu v rozvětveném sacím potrubí. jsou v něm 3 piny 1-2-3

Podle jeho údajů do Ř. J. řídící jednotka nastavuje správný poměr paliva atd. Doporučuji ho vyměnit, nic netrvá věčně. Může posílat Ř. Jednotce chybné data tlaku vzduchu v sání. Potom motor nemá ten správný poměr paliva se vzduchem. Většina závad bývá v čidlech jednotlivých akčních prvků. Potom ještě překontrolovat čidlo teploty vzduchu jestli vykazuje taky správné hodnoty Ř. jednotce. Přeji hodně úspěchů!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 23. června 2018 at 11:41, Slayer napsal:

update:

Tak lištu jsem si půjčil starší, ale 100% funkční, bohužel beze změny.

Po krátkém období jakože klidu je vše zpět.

Auto teď v těch teplých dnech startuje dlouho, většinou hned zhasne, napodruhé pak drží. Pokud chci zrychlit nějak prudčeji pod 1600ot mám smůlu, auto chcípne. Musím opravdu lehce, dokud nepřelezu těch 1600 a pak můžu přidávat jak chci. Při stání na světlech na neutrál se taky po chvíli udusí, pomáhá lehce sešláplý plyn (alespoň 1200ot)

chytám se stébla, zkusím navštívit technika LPG ať koukne na ty adaptace plynu... benzínová mapa se pak upraví sama? (pokud je tedy rozhašená) nebo je třeba něco přehrát i u ní?

V převážné většině podobných závad to vypadá na MAP tedy čidlo tlaku v sání, co snímá tlak vzduchu v sacím potrubí. Vyměnit za nový!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Update :

Tak obě objednaná čidla vyměněna... Najeto cca 300 km, bohužel žádná změna, chová se to prakticky stejně. 

Dnes ráno brutální zhoršení - chytl na 4. pokus, dusil se na 3 válce, na přidání plynu reagoval motor chcípnutím. Vyskočila chyba motoru (P0170, P0215, P0400) Na volnoběh jsem to nechal chvíli stát, otáčky lítali od 20-1600, no hnus, pak naskočil lpg systém a jakoby vyměněné auto. Na plyn reakce skoro 100%, otáčky krásně držel! 

Už mě tohle začíná vážně s...t, očividně se blíží den, kdy neodjedu.... A nikdo neví, co s tím vlastně je :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle se mi dnes stalo poprvé, že by to jelo dobře na plyn, jinak to hapruje na obě paliva stejně. Benzín tankuju průběžně po pár stovkách, takže v nádrži není déle než 3 týdny. 

Znovu se zeptám... Rozhozená palivová mapa - jak napravit? Kým, jak, kde? Jezdit jen na benzín a srovná se? Asi blbost :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejljednodušeji origo diagnostikou. V ŘJ motoru smazat adaptace (Inicializace adaptačních hodnot - nebo jak tomu říkají).  Nebo jezdit pouze na benzín, časem se to upraví. Pokud máš ale např. zanesené vstřiky, tak to bude blbnout dál. Odpojením baterie adaptace nevymažeš , aspoň u 1,8 ne ale ta má pravda jinou ŘJ.

Na vstřiky jsi se díval? Stačí odpojit konektory od vstřiků, vyšrubovat dva šroubky a celou vstřikovací lištu vytáhnout. Nemusíš ani odpojovat od přívodu benzinu. Pokud jsou zadělané od LPG, tak je nechat vyčistit a otestovat  nebo aspoň vyčistit doma. Používám na to Izopropylalkohol ale může být i nafta, benzín, líh....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...