Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

308 1.6 VTi


Dejvik

Recommended Posts

Od roku vyroby 2013 je to o dost lepší, ale hitparada to uplně není. Kdyby to nebyla tak uplně pravda že se kazí tak by se to asi všude nepsalo, trošku pohledej tady na foru, najdeš tu jak zavady tak nějakej ten pokec o tomto motoru, i takovyhle dotazy tady už několikrát byli, takže čti, a čti.

Upraveno uživatelem Radek Hurvajz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To máš těžký, asi taky záleží kus od kusu a hlavně na řidiči, kterej s tím jezdí. Mám s ním osobní zkušenost (rok 2011) a celkem v pohodě. Není dobré ho podtáčet, je lepší měnit olej po 15 tisících a pravidelné servisní prohlídky a je to OK (většinou:-) ).

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mě to je taková věčná legenda aneb 100x opakovaná lež se stává pravdou... Všude se to píše, ale že by měl někdo motor KO, to si za celou dobu na fóru (od roku 2010) pamatuju jednou jedinkrát (byla to jako zmínka v jiném vlákně poměrně nedávno). Veškeré novinářské články s nadpisy "hrůza, průšvih, nebrat" končí u vadné série teplotních čidel a nutnosti v některých případech měnit rozovodový řetěz.

Najel jsem s tím motorem 111tkm (od novoty). V mém případě jsem měnil jednu zapalovací cívku + spotřeba oleje se ustálila na cca 1l/5000km, což je ale holt vlastnost. Ten motor měl krásný zvuk a po vytočení dokázal s prázdným autem i relativně zacvičit. S plným to bylo hoší, pak šla nahoru i spotřeba, stejně tak i ve městě. Ale to bych přisuzoval hmotnosti přerostlé 308SW minulé generace.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemáš na mysli 1,6 THP? Do jaké sekce jsi to dával? Rád se nechám poučit. Jinak měnil jsem olej poctivě po 15tkm, přidával PSA aditivum a občas VIF. Několik výměn ojeje proběhlo samodomo - vykapat až skoro "do sucha" - před obědem vypuštěn olej, potom oběd, kafe, pak propláchnuto novým olejem a až pak zašroubován šroub na vaně, nový olej byl pak vzhledově úplně jinde. Při normální výměně byl tmavý hned po výměně.

Upraveno uživatelem Ajap
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám zatím stejné zkušenosti jako AJAP. 89000 najeto. po zhruba 40000 najednou mezi servisními intervaly dolít olej. Jezdím od roku 1994 a to bylo poprvé, co jsem viděl tuto kontrolku svítit. Do té doby jsem o dolévání oleje jen četl ve starých knížkách. A teď při 88.000 výměna cívky. Jezdím hlavně město práce a občas výlety či dovolený. Nejhorší na tom motoru je pověst. Takže jedeš napnutej jak luk, jestli ti právě teď odejde. A teplotní čidlo mě měnili v záruce na svolávačku. Jinak PLNĚ naloženu 308SW s rakví se dá jet docela v pohodě dovolená pod 7 litrů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já byl napnutý jak luk hlavně ze začátku, když jsem četl neurčité zvěsti problémech s tímto motorem. Ale až na úplné výjimky to vždycky byly nekonkrétní zvěsti a VŽDY končily u věcí vyjmenovaných výše. Z toho jsem nakonec usoudil, že se jedná o špatnou pověst, která se s tím motorem táhne kvůli jeho oturbenému bratříčkovi. Po najetí x desítek tisíc km jsem se smířil s tím, že motor funguje a přestal jsem ho pozorovat a nervovat se tím.;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já s bratrem jsmě měly dvě od novoty 2009 a 2013 a obě jsme vyměnily za HDI. Obě kupovány jako nové 2009 měla najeto cca 70tis km, 2013 cca 20tis. km Takže po nesmíření s tím že motor za studena škubal jak antitalent první den v autoškole, případně když se nenechal nastartovaný 2 minuty na volnoběh, tak při následném rozjetí a přeřazení z 1čky na 2ku motor začal spíše brzdit místo zátahu a klidně i chcípnul pokud člověk nesešlápnul spojku (vyzkoušeno va vícero VTI) šla 2009ka pryč a zanedlouho ji 2013 následovala. Tankovat jste mohly klidně shell vpower , maxmotion 100, vervu a další super benzíny a bylo vám k prdu. Olej se měnil po 10tis. km Takže on ten motor může mít špatnou pověst celkem oprávněně a né jen z důvodu THP.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky souhlasím s Ajap. Mám 1.6vti r.2011 od novoty a nemohu si stěžovat. Kromě běžných drobností za pár stovek. Znám jiný auta kde jsem musel řešit problémy s motorem a rozebírat ho, což teprve leze do peněz. Tak že nějaký čidla,cívky,časté destičky,dolévání oleje je sranda.:papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 7. 3. 2018 at 21:45, JendaB napsal:

Já s bratrem jsmě měly dvě od novoty 2009 a 2013 a obě jsme vyměnily za HDI. Obě kupovány jako nové 2009 měla najeto cca 70tis km, 2013 cca 20tis. km Takže po nesmíření s tím že motor za studena škubal jak antitalent první den v autoškole, případně když se nenechal nastartovaný 2 minuty na volnoběh, tak při následném rozjetí a přeřazení z 1čky na 2ku motor začal spíše brzdit místo zátahu a klidně i chcípnul pokud člověk nesešlápnul spojku (vyzkoušeno va vícero VTI) šla 2009ka pryč a zanedlouho ji 2013 následovala. Tankovat jste mohly klidně shell vpower , maxmotion 100, vervu a další super benzíny a bylo vám k prdu. Olej se měnil po 10tis. km Takže on ten motor může mít špatnou pověst celkem oprávněně a né jen z důvodu THP.

Tebou popisovaný jev jsem taky zaregistroval. Pokud byl člověk... Ehm. Pokud se s tím člověk nemazlil a čerstvě nastartovanému studenému autu šlápl pořádně na krk, tak se rozskákalo a odmítalo jet. Takže prvních pár set (200-400m) je třeba jet s lehkou nohou a pak už je to jedno. Totéž mně dělala před léty Felda, druhá Felda v rodině, Oktávka, bráchova Fábie... Vzhledem k tomu, že jsem to zažil u spousty jiných aut, jsem to fakt neřešil. Bude to podle mě něco s řízením emisí a studenou lambda sondou.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Ajap napsal:

Tebou popisovaný jev jsem taky zaregistroval. Pokud byl člověk... Ehm. Pokud se s tím člověk nemazlil a čerstvě nastartovanému studenému autu šlápl pořádně na krk, tak se rozskákalo a odmítalo jet. Takže prvních pár set (200-400m) je třeba jet s lehkou nohou a pak už je to jedno. Totéž mně dělala před léty Felda, druhá Felda v rodině, Oktávka, bráchova Fábie... Vzhledem k tomu, že jsem to zažil u spousty jiných aut, jsem to fakt neřešil. Bude to podle mě něco s řízením emisí a studenou lambda sondou.

 

 

Mě to dělá dodnes a netuším, kde je zakopaný pes. Ani v Peugeotu si s tím neví rady, nebo vědí, ale dělají, že neví o co jde.

Ajap to popsal naprosto přesně. Zajímavé je, že pokud člověk nastartuje a nechá to dvě minuty běžet, třebas i při mínus deseti, jede pak auto jako nové.

Někdo mi tu radil rozvody, tak jsem se rozhodl natvrdo je vyměnit, ale praskla mi stabilizační tyčka, tak jsem se šel do Peugeotu objednat na servis a zase mi řekli, že ty rozvody po 135 000 nemůžou být vytahaný.

A pak se v tom vyznej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych řekl, že největší problém bude v teplotním čidle a ŘJ. Ty dvě věci si prostě s tím motorem nerozumí. Já nastartuji v mínus 15 za vteřinu, a když není auto zamrzlý, abych musel škrábat, tak můžu hned vyjet. Trhání motoru spravila výměna cívky. Ale jak bude ráno teplota kolem +13, tak mě po nastartování trochu kolísají otáčky. Stačí dvakrát trochu šlápnout na plyn a srovná se to. Podle mého prostě to čidlo i po výměně je špatně řešený. Dává asi motoru informace, kdy on udělá chudou směs, klesají otáčky, tak se to snaží vylepšit a tak pořád dokola. Ale strašně mě uklidní, když jdu ráno kolem startujících jiných aut, a nejen nafťáků...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...
V 14. 3. 2018 at 9:57, Ajap napsal:

Tebou popisovaný jev jsem taky zaregistroval. Pokud byl člověk... Ehm. Pokud se s tím člověk nemazlil a čerstvě nastartovanému studenému autu šlápl pořádně na krk, tak se rozskákalo a odmítalo jet. Takže prvních pár set (200-400m) je třeba jet s lehkou nohou a pak už je to jedno. Totéž mně dělala před léty Felda, druhá Felda v rodině, Oktávka, bráchova Fábie... Vzhledem k tomu, že jsem to zažil u spousty jiných aut, jsem to fakt neřešil. Bude to podle mě něco s řízením emisí a studenou lambda sondou.

 

 

No akorát u mě se to projevovalo i při normálním rozjezdu a nemusel jsem mu a ani nešlapal za krk. V peugeotu mi jednou vyměnily čidlo nastavení vačky či co(už si to přesně nepamatuju), kde pak auto jelo asi cca 3 dny úplně normálně a následně se to pomalu vrátilo do starých kolejí. Tady prostě šlo o to že se něšlo normálně rozjet aniž by to člověk nenechal chvíli nastartované a i pak to občas procuklo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nene, mně se projevovalo to, co píše JendaB, právě při prudkém přidání plynu. Pokud se jelo ze začátku piánko, tak to bylo OK. Když to zacukalo, tak to chtělo vyšlápnout spojku a rozjet to znova, pak už to bylo OK. Hele a jak píšeš, JendoB, o tom čidlu vačky, tak mně napadá - nějakých 2300-2400ot/min byla hranice, od které auto jelo citelně lépe. Počítám, že tam probíhala právě nějaká změna režimu časování. Mám pocit, že po překročení téhle hranice jelo auto vždy normálně. Ale nejsem si 100% jistý, už je to poměrně dávno...:(

Ještě by to mohlo být svíčkama/cívkama. Jedna cívka mně odešla kolem (asi) 90tkm, ze začátku byl taky problém jen ve stejném případě (šlápnutí na krk při prvních stech metrech jízdy). Ale to vyhodilo i chybu motoru a ten šel chvíli na tři válce. Ale zas myslím, že po výměně té cívky to ustoupilo - ale nezmizelo úplně.

Kolega měl BMW 1 se stejným motorem, tam mu měnili cívky na záruku. Ale měl jeden z prvních ročníků.

Čert se v tom vyznej...:myslim

Upraveno uživatelem Ajap
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...