vendym Odesláno 15. únor 2018 Sdílet Odesláno 15. únor 2018 Zdravím dámy a pánové, Peugeot 406 2.0 Hdi RHZ 80 kw, rok 2000, automatická klima. Problém s topením, auto netopí. Vezmu to ze široka, takže: Auto se normálně zahřeje na provozní teplotu. Systém chlazení má dostatek vody a není zavzdušněný (kontrola přes ventilek na trubce u motorové přepážky v motoráku). Obě trubky vedoucí do kabiny jsou stejně teplé. Proměřil jsem všechny pojistky a v pořádku. V kabině jsem sahal na trubky do radiátoru a jsou obě opravdu dost teplé (spálil jsem si prsty). Ventilátor se točí a funguje. Klimatizace spíná a chladí. Když dám ofuk předního okna, tak ten taky funguje. Bohužel z výdechů jde jen takový vlažný vzduch. Přepínání mezi výdechy na okno, střední a dolní funguje sporadicky, lépe řečeno, lze jen přepínat mezi prostředními a na okno, nohy nefoukají. Můžete mi prosím někdo poradit nebo dát schéma topení, kde se to teplo zadržuje, že nechce do kabiny? Napadá mě jestli to nemůže dělat čidlo teploty v kabině, jestli tam teda nějaké je? Nechce se mi vytahovat celá přístrojovka, abych přišel na to, že je to jen nějaká blbost Případně jestli se najde někdo kdo se v tom vyzná a kouknul by se na to. Praha a okolí. Děkuji všem za jakoukoliv pomoc, která vyloudí teplo v kabině Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie 1 Odesláno 15. únor 2018 Sdílet Odesláno 15. únor 2018 Nohy foukají jen když všechny výduchy v palubce zavřeš,jinak to dole neucítíš...protože z výdechu vždy něco jde Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krtek 2 Odesláno 15. únor 2018 Sdílet Odesláno 15. únor 2018 (upraveno) mas tam este elektricky ohrev cez spiraly zapina sa po nastartovani ked su splnene nejake podmienky napr ,stupen rychlosti kabinoveho ventilatora vonkajsia teplota ,teplota motora ,navolena teplota na panely ci auto stoji alebo je v pohybe atd al v zime po natocni by si mal citit teply vzduch po minute pokial je vymennik topenia ok(ze v nom cirkuluje voda) tak to bude klapkami zmiesavacimi ktore miesaju teply vzduch so studenym ,ovlada ich klimapanel Upraveno 15. únor 2018 uživatelem krtek 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
whitewena Odesláno 15. únor 2018 Sdílet Odesláno 15. únor 2018 jasny pokud ti dobre funguje a ukazuje cidlo venkovni teploty, tak zkus kompresorem profouknout cidlo teploty interieru, pokud nic nepomuze pravdepodobne spatne prepinaji klapky na ovladani tepla/ studena Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vendym Odesláno 16. únor 2018 Autor Sdílet Odesláno 16. únor 2018 Ten elektrický ohřev je v pořádku, ten jsem vyměnil z druhého auta, ve kterém topení fungovalo na výbornou. Klimapanel jsem taky vyměnil za 100% funkční, ale k ničemu to nevedlo. Venkovní čidlo bylo špatné, ukazovalo pořád +40°C, tak jsem jej vyměnil a už ukazuje správně, ale nic se nezměnilo. Můžete mi prosím říct, kde je to čidlo teploty interiéru? Je to to co je na stropě u světýlka s tím ventilátorkem? Vidím to na ty klapky přepínání/směšování vzduchu, ale netuším které to jsou. Je to ten motorek co je označen červeným kolečkem na obrátku? (těch ostatních šipek si nevšímejte, je to převzatý obrázek z francouzského návodu jak vytáhnout radiátor topení). Děkuji za rady a informace všem !!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krtek 2 Odesláno 16. únor 2018 Sdílet Odesláno 16. únor 2018 (upraveno) stejne by som prefukol vymennik topenia odpoj hadice na prepazke motora a prefukni ich alebo napoj na to zahradnu hadicu a uvidis ci je priechodny panel som este nerozoberal tak neviem presne povedat kde to cidlo je a teraz jak naschval nefunguje SB tak potom neskor cidiel je tam viac jedno na pristrojovke (v strede) pod celnym sklom tzv snimac slnecneho svitu alebo tak nejak potom v klimaboxe snimac vyparniku a teploty interieru k elektrickemu ohrevu to ze si vymenil spiraly neznamena ze to funguje medzi baterkou a vnutornym blatnikom je taka cierna plocha krabicka v ktorej su poistky a tri relatka ktore spinaju prave tie spiraly casto je to tam zoxidovane a nefunguje to da sa to lahko zistit cez diag ,hlasi to vecsinou pridavne topenie skrat na kostru (plus pol) stupen 1 alebo stupen 2 alebo oba stupne naraz Upraveno 16. únor 2018 uživatelem krtek 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krtek 2 Odesláno 16. únor 2018 Sdílet Odesláno 16. únor 2018 (upraveno) tu mas video kde co je ale je to anglicak takze ventilator topenie je na opacnej strane ale na vrchu vidiet klapky prepinania vzduchu na okno a vyduchy a ich motorcek a v 2:49 je to teplotne cidlo interieru respektive cidlo teploty vyhananeho vzduchu Upraveno 16. únor 2018 uživatelem krtek 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vendym Odesláno 16. únor 2018 Autor Sdílet Odesláno 16. únor 2018 Elektrický ohřev funguje, pročistil jsem relátka a když nastartuju, tak jde relativně rychle teplý vzduch z průduchů a to až do chvíle než se zahřeje motor na provozní teplotu, pak se odpojí. Naklápění klapek (okno, střed, nohy) funguje na 100% a to bez jakéhokoliv divného zvuku. Takže motorek označený červeným kolečkem na mém prvním obrázku bude fungovat. Takže už asi zbývá jen: a) teplotní čidlo (viz video v 1:42) - to jsem odpojil a na konektoru naměřil, při nastartovaném motoru, napětí cca 5V b) čidlo na palubovce - netuším jestli s tím souvisí c) čidlo na stropě u osvětlení kabiny d) ucpaný radiátor - ikdyž obě trubky jsou "vařící" Ještě mě napadá, nemůže to být ten předřadný odpor na ventilátor? (viz obrázek) nebo ten jen reguluje rychlost ventilátoru? Můžete mi prosím někdo říct jak to topení funguje? Jde studený vzduch od ventilátoru přes výparník klimy, přes teplý radiátor, kde se ten vzduch ohřeje a rozhání se do jednotlivých průduchů. Jen mi hlava nebere kde se vlastně ten vzduch směšuje? Radiátor topení je teplý jako provozní teplota motoru a to jak v zimě, tak v létě. Asi jsem natvrdlý, ale nechápu jak ten princip funguje. Je tam nějaká klapka, která přesměruje vzduch od ventilátoru mimo radiátor topení, aby se přes něj neohříval v závislosti na tom jak nastavuji teplotu na klimapanelu? Omlouvám se zámožná stupidní dotaz, ale asi mi to nějaká buňka v hlavě taky nespíná Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krtek 2 Odesláno 16. únor 2018 Sdílet Odesláno 16. únor 2018 (upraveno) vymennikom cirkuluje voda nonstop cize je horuci ziadna regulacia prietooku na nom neni a teplota sa nastavue klapkami miesaju teply vzduch ktory prejde vymennikom so studenym vzduchom ja by som oskusal ten radiator to ze su hadice horuce moze klamat teplo moze ist od motora ale cirkulaciu vody a zarastene trubky nevidis prestriekol by som ho zahradnou hadicou bez demontaze odpojil hadice na prepazke motora a prehnal cez neho cistu vodu mohol niekto predtebou naliat do sustavy nejaky utesnovac proti uniku vody a ten vecsinou skonci v najtensich trubickach co je vlastne vymennik topenia Upraveno 16. únor 2018 uživatelem krtek 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krtek 2 Odesláno 16. únor 2018 Sdílet Odesláno 16. únor 2018 pokial sa pametam tak cez diag pp2000 sa da vojst do klimi a odtestovat tie motorky klapiek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mmartinkovic Odesláno 16. únor 2018 Sdílet Odesláno 16. únor 2018 Pokiaľ by nebol okruh priechodný, neboli by obe horuce. Skôr tá klapka. Mne to začalo kúriť, až ked som vnútornú teplotu nastavil na 25' C, Motorcek klapky býva kocka, a ide do toho trojuholnikoveho bežca s hviezdičkou v oske a prisrobuje sa srobou o telo kúrenia. Snímač teploty by mal byť v mriežke nad priehradkou spolujazdca tuším. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krtek 2 Odesláno 16. únor 2018 Sdílet Odesláno 16. únor 2018 (upraveno) priechodny byt moze ale ak mas zarastene trubky tak ta voda len prebehne ale vzduchu takmer ziadne teplo neodovzda su to stare auta takze nieco take je docela pravdepodobne radsej ani neukazujem co som mal ja v chladiacom systeme a bolo to treba preplachovat asi 30 krat tiez to napoj na diagnostiku ake chyby vyhodi klima Upraveno 16. únor 2018 uživatelem krtek 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vendym Odesláno 16. únor 2018 Autor Sdílet Odesláno 16. únor 2018 Když nad tím tak přemýšlím, tak to musí být radiátor. Princip radiátoru je přece ten, že jednou trubkou do něj jde teplá voda a druhou trubkou musí jít ochlazená voda, protože to teplo se vydá přes ten radiátor. V mém případě jsou obě trubky stejně teplé, takže ta voda tím proteče bez odběru tepla. Zkusím to celé propláchnout a uvidíme co to udělá. Mám ještě druhé auto, které topilo, než se odporoučel motor, takže kdyžtak vyměním radiátor. Klapka klimatizace funguje, tu jsem odzkoušel. Všem moc díky za rady, hlavně Krtkovi 2, jakmile to celé propláchnu, tak dám vědět výsledek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krtek 2 Odesláno 16. únor 2018 Sdílet Odesláno 16. únor 2018 (upraveno) moze to tak byt ale nemusi ak klapka nepusti studeny vzduch na radiator tak ziadna vymena tepla sa neudeje i ked je radiator ok ale vyskusaj a uvidis Upraveno 16. únor 2018 uživatelem krtek 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mmartinkovic Odesláno 16. únor 2018 Sdílet Odesláno 16. únor 2018 Obe trubky budú vždy teplé pokiaľ je prechodný radiátor. Keby nebol, tak jedna je teplá, druhá studená. Tak ako aj v dome. Kolobeh je neustály a ochladzovanie nie je také, že by voda ochladila o 50 st. Radiátor môžeš vybrať a vyčistiť, alebo vymeniť. Blbo sa to robí v zime pokiaľ nemas dobru garáž a miesto kde to robiť. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krtek 2 Odesláno 16. únor 2018 Sdílet Odesláno 16. únor 2018 mne to funguje tak (v zime) ze ked zapnem topenie naplno tak mi to (podla budika ) do minuty stiahne teplotu motora z 90 na 80 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.