Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Nefunkční topení 406


vendym

Recommended Posts

Zdravím dámy a pánové,

Peugeot 406 2.0 Hdi RHZ 80 kw, rok 2000, automatická klima. Problém s topením, auto netopí. Vezmu to ze široka, takže:

Auto se normálně zahřeje na provozní teplotu. Systém chlazení má dostatek vody a není zavzdušněný (kontrola přes ventilek na trubce u motorové přepážky v motoráku). Obě trubky vedoucí do kabiny jsou stejně teplé. Proměřil jsem všechny pojistky a v pořádku. V kabině jsem sahal na trubky do radiátoru a jsou obě opravdu dost teplé (spálil jsem si prsty). Ventilátor se točí a funguje. Klimatizace spíná a chladí. Když dám ofuk předního okna, tak ten taky funguje. Bohužel z výdechů jde jen takový vlažný vzduch.

Přepínání mezi výdechy na okno, střední a dolní funguje sporadicky, lépe řečeno, lze jen přepínat mezi prostředními a na okno, nohy nefoukají.

Můžete mi prosím někdo poradit nebo dát schéma topení, kde se to teplo zadržuje, že nechce do kabiny? Napadá mě jestli to nemůže dělat čidlo teploty v kabině, jestli tam teda nějaké je?

Nechce se mi vytahovat celá přístrojovka, abych přišel na to, že je to jen nějaká blbost :D

Případně jestli se najde někdo kdo se v tom vyzná a kouknul by se na to. Praha a okolí.

Děkuji všem za jakoukoliv pomoc, která vyloudí teplo v kabině :D

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mas tam este elektricky ohrev cez spiraly zapina sa po nastartovani ked su splnene nejake podmienky napr ,stupen rychlosti kabinoveho ventilatora  vonkajsia teplota ,teplota motora ,navolena teplota  na panely ci auto stoji alebo je v pohybe  atd

al v zime po natocni by si mal citit teply vzduch  po minute

pokial je vymennik topenia ok(ze v nom cirkuluje voda) tak to bude klapkami zmiesavacimi  ktore miesaju teply vzduch so studenym ,ovlada ich klimapanel  

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten elektrický ohřev je v pořádku, ten jsem vyměnil z druhého auta, ve kterém topení fungovalo na výbornou. Klimapanel jsem taky vyměnil za 100% funkční, ale k ničemu to nevedlo.

Venkovní čidlo bylo špatné, ukazovalo pořád +40°C, tak jsem jej vyměnil a už ukazuje správně, ale nic se nezměnilo.

Můžete mi prosím říct, kde je to čidlo teploty interiéru? Je to to co je na stropě u světýlka s tím ventilátorkem?

Vidím to na ty klapky přepínání/směšování vzduchu, ale netuším které to jsou. Je to ten motorek co je označen červeným kolečkem na obrátku? (těch ostatních šipek si nevšímejte, je to převzatý obrázek z francouzského návodu jak vytáhnout radiátor topení).

Děkuji za rady a informace všem !!! :) 

topení.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

stejne by som prefukol vymennik topenia 

odpoj hadice na prepazke motora a prefukni ich alebo  napoj na to zahradnu hadicu a uvidis ci je priechodny 

panel som este nerozoberal tak neviem presne povedat kde to cidlo je a teraz jak naschval nefunguje SB tak potom neskor

cidiel je tam viac jedno na pristrojovke (v strede) pod celnym sklom  tzv  snimac slnecneho svitu alebo tak nejak

potom v klimaboxe snimac vyparniku a teploty interieru 

 

k elektrickemu ohrevu to ze si vymenil spiraly neznamena ze to funguje 

medzi baterkou a vnutornym blatnikom je taka cierna  plocha krabicka v ktorej su poistky a tri relatka ktore spinaju prave tie spiraly casto je to tam zoxidovane a nefunguje to

da sa to lahko zistit cez diag  ,hlasi to vecsinou  pridavne topenie  skrat na kostru (plus pol)  stupen 1 alebo  stupen 2  alebo  oba stupne naraz 

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tu mas video kde co je ale je to anglicak takze ventilator topenie je na opacnej strane ale na vrchu vidiet klapky prepinania vzduchu na okno a vyduchy a ich motorcek

a v 2:49 je to teplotne cidlo interieru respektive cidlo teploty vyhananeho vzduchu

 

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Elektrický ohřev funguje, pročistil jsem relátka a když nastartuju, tak jde relativně rychle teplý vzduch z průduchů a to až do chvíle než se zahřeje motor na provozní teplotu, pak se odpojí.

Naklápění klapek (okno, střed, nohy) funguje na 100% a to bez jakéhokoliv divného zvuku. Takže motorek označený červeným kolečkem na mém prvním obrázku bude fungovat.

 

Takže už asi zbývá jen:

a) teplotní čidlo (viz video v 1:42) - to jsem odpojil a na konektoru naměřil, při nastartovaném motoru, napětí cca 5V

b) čidlo na palubovce - netuším jestli s tím souvisí

c) čidlo na stropě u osvětlení kabiny

d) ucpaný radiátor - ikdyž obě trubky jsou "vařící"

Ještě mě napadá, nemůže to být ten předřadný odpor na ventilátor? (viz obrázek) nebo ten jen reguluje rychlost ventilátoru?

Můžete mi prosím někdo říct jak to topení funguje? Jde studený vzduch od ventilátoru přes výparník klimy, přes teplý radiátor, kde se ten vzduch ohřeje a rozhání se do jednotlivých průduchů. Jen mi hlava nebere kde se vlastně ten vzduch směšuje? Radiátor topení je teplý jako provozní teplota motoru a to jak v zimě, tak v létě. Asi jsem natvrdlý, ale nechápu jak ten princip funguje. Je tam nějaká klapka, která přesměruje vzduch od ventilátoru mimo radiátor topení, aby se přes něj neohříval v závislosti na tom jak nastavuji teplotu na klimapanelu? Omlouvám se zámožná stupidní dotaz, ale asi mi to nějaká buňka v hlavě taky nespíná :D 

 

predradny_odpor__regulator_topeni_peugeot_1007_207_607_18401.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vymennikom cirkuluje voda nonstop cize je horuci ziadna regulacia prietooku na nom neni

a teplota sa nastavue klapkami miesaju teply vzduch ktory prejde vymennikom so studenym vzduchom 

ja by som oskusal ten radiator 

to ze su hadice horuce moze klamat teplo moze ist od motora ale cirkulaciu vody a zarastene trubky nevidis 

prestriekol by som ho zahradnou hadicou bez demontaze 

odpojil hadice na prepazke motora a prehnal cez neho cistu vodu

mohol niekto  predtebou  naliat do sustavy nejaky utesnovac proti uniku vody

a ten vecsinou skonci v najtensich trubickach co je vlastne vymennik topenia 

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokiaľ by nebol okruh priechodný, neboli by obe horuce.

Skôr tá klapka. Mne to začalo kúriť, až ked som vnútornú teplotu nastavil na 25' C, 

Motorcek klapky býva kocka, a ide do toho trojuholnikoveho bežca s hviezdičkou v oske a prisrobuje sa srobou o telo kúrenia.

Snímač teploty by mal byť v mriežke nad priehradkou spolujazdca tuším.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

priechodny byt moze ale ak mas zarastene trubky tak ta voda len prebehne ale vzduchu takmer ziadne teplo neodovzda 

su to stare auta takze nieco take je docela pravdepodobne 

radsej ani neukazujem co som mal ja v chladiacom systeme a bolo to treba preplachovat asi 30 krat 

tiez to napoj na diagnostiku ake chyby vyhodi  klima 

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když nad tím tak přemýšlím, tak to musí být radiátor. Princip radiátoru je přece ten, že jednou trubkou do něj jde teplá voda a druhou trubkou musí jít ochlazená voda, protože to teplo se vydá přes ten radiátor. V mém případě jsou obě trubky stejně teplé, takže ta voda tím proteče bez odběru tepla.

Zkusím to celé propláchnout a uvidíme co to udělá. Mám ještě druhé auto, které topilo, než se odporoučel motor, takže kdyžtak vyměním radiátor.

Klapka klimatizace funguje, tu jsem odzkoušel.

Všem moc díky za rady, hlavně Krtkovi 2, jakmile to celé propláchnu, tak dám vědět výsledek :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Obe trubky budú vždy teplé pokiaľ je prechodný radiátor. Keby nebol, tak jedna je teplá, druhá studená. Tak ako aj v dome.

Kolobeh je neustály a ochladzovanie nie je také, že by voda ochladila o 50 st. Radiátor môžeš vybrať a vyčistiť, alebo vymeniť. Blbo sa to robí v zime pokiaľ nemas dobru garáž a miesto kde to robiť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...