Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Projev třecího kola a řemenice vodní pumpy; VTI


kešavl

Recommended Posts

Dobrý den.

Vlastním P 308 1,4 VTI. Na vozidle se v závislosti na klimatických podmínkách projevuje klepání od třecího kola pohonu vodní pumpy (videoTŘ. KLADKA). Klepání se začne projevovat při teplotách pod 60C a s klesající teplotou intenzita roste. U teplého motoru se neprojevuje. Vypozoroval jsem, že k vypínání vodní pumpy (cca na 2 minuty) po nastartování vozidla dochází pouze, pokud je venkovní teplota nad 30C. Při nižších teplotách  k odpojení vodní pumpy nedochází (to mi nedává smysl). Obracím se s prosbou o radu, jak má správně toto eko kurv.tko fungovat. Kromě předefinování řídící jednotky, autorizovaný servis v průběhu tří let postupně vyměnil křivou řemenici na klkové hřídely, řemen příslušenství a celek třecí kladky. Před týdnem jsem zkontroloval vodní pumpu a třecí kolo a vyměnil jak řemenici tak samotnou kladku.  Klepání se mi nepodařilo odstranit ani opětovnou výměnou řemenu DAYCO. Prosím napištre,  zda jste se s tímto projevem v minulosti někdo zabýval. Projev klepání je nejvýrazněji slyšet v pravám předním podběhu (video PROJEV.). Předem děkuju za vaše odpovědi.

TŘECÍ_KLADKA.wmv

PROJEV_P_PODBĚH.wmv

Upraveno uživatelem kešavl
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já myslím, že mně auto dělalo něco podobného. Dělalo to taky akorát při nízkých teplotách, ale motor musel být teplý (teda jestli si to dobře pamatuju). Byl jsem s tím i v Peugeotu na poslech, mechanik to slyšel, ale bylo to fakt slabý. Takže doporučil (podle mě rozumně) zatím nedělat nic a počkat, až to bude určitější. Takže to dopadlo tak, že jsem auto prodal dřív, než jsem to začal řešit:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro upřesnění mého dotazu v úvodu, přikládám ještě jedno video a obracím se s velikou prosbou, zda by někdo byl ochotný vypozorovat na svém vozidle, kdy dochází k opětovnému sepnutí vodní pumpy (po cca. 2 minutách nebo až po dosažení určité teploty např. 500C ?). Předem moc děkuji !

ODPOJENÍ_VODNÍ PUMPY.wmv

Upraveno uživatelem kešavl
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mě je na tom videu normální funkce, nic zvláštního na tom nevidím. Spíná to zhruba po těch dvou minutách chodu jako u mého auta. Mám dojem, že je to závislé na zvýšených otáčkách při sepnutém aut. sytiči, spíná to asi po snížení otáček. To ale netvrdím, zatím jsem to nesledoval. To klepání bych viděl jako projev nějaké rezonance při chvění studeného motoru, připomíná to klepání plastů. Zkus to třeba přidržet nebo na ten plast při chodu přitlačit, možná na něco přijdeš. Příčina může být jinde, než v těch řemenicích.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za odpověď. Taby má pravdu, že asi moc řeším. Na druhou stranu, tuto závadu autoryzovaný servis nevyřešil po dobu 4 leté garance a nedokázal mi ani říct co klepání způsobuje. Nyní, když už se v autě konečně můžu šťourat, proč nevyužít dvouletou záruku na opravu.

Co se týče samotné funkce, je to trochu složitější. Mám vypozorováno, že k rozepnutí vodní pumpy u mého auta dochází pokud je venkovní teplota při prvním startu -2 až +6 0C . Při nižších teplotách třecí kolo vodní pumpu neodpojí (klepání se projevuje nepřetržitě po nastartování a postupně se ztrácí - cca. 10 minut). Pokud přidám plyn, se zvýšením otáček se zrychlý i klepání. Akustický projev se nezvýší ani náhle nezanikne. Největší záhadou pro mně je, že auto se z 99%  chová jak popisuji. Jsou vzácné případy, kdy se klepání neprojeví (1-2 dni po návštěve servisu kdy diagnostikovali řídící jednotku, pokud jsem krátce nastartoval před úplným vychladnutím motoru, někdy po odpojení akumulátoru...?)

Zdrojem klepání je opravdu třecí kladka - vodní pumpa (když se klepání poprvé projevilo, také jsem si myslel, že se jedná o nějaký plast - uvolněný spodní kryt motoru). Pokud za chodu motoru odtáhnu třecí kolo, klepání přestane. Na tělo třecího kola jsem tlačil - od tud to nepochází. Samotná konstrukce třecího kola je chrastivá.Vysouvá se, je výkyvná pro případ vniknutí nějaké větší nečistoty i částečně zkrutná (VIDEO). Samotné kladka a její uložení v mechanismu je samá vůle (jak v ložisku kladky, hliníkových pouzdrech ložiska tak i samotném šroubu kladky - závit po celém těle šroubu). Koupil jsem novou kladku - vůle v ložisku jako u staré kladky, nechal jsem si udělt nová futra do ložiska, dal jiný šroub s plným tělem, ale ani to nepomohlo.Vyzkoušet nové, kompetní třecí kolo by bylo nejrychlejší a nejjednoduší, bohužel servis tvrdí, že před třemi roky ho již měnily. Že by klepání pocházelo od vodní pumpy se mi nezdá. Sice má nepatrnou vůli, ale vzhledem ke konstrukci třecí kladky to nic není. Zůstává příčinu hledat v samotném nastavení motoru - předstih, mapy řídící jednotky atd. Bohužel v této oblasti se musím hodně doučit. Když jsem se v ,,pravěku´´ učil motory, byl největším technickým pokrokem bezkontaktní rozdělovač a počítač byl velký jak lednička........Vážení, ještě jednou dík a hezký večer.

 

KLADKA_TŘECÍ KOLO.wmv

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud klepání pochází od třecího kola, jak píšeš, tak jedině vyměnit, není to nic drahého. Nevěřím, že by to po výměně dělalo to stejné, musíš mít přece fakturu od opravy. Motor se projevuje při startu opravdu různě podle teploty a proto asi taky různé zvuky a změny v tom projevu klepání, taky to pozoruji. Celé to udělátko je tam zřejmě kvůli snížení emisí po startu a rychlejšímu zahřátí motoru, proč by se při nízkých teplotách pumpa neodpojovala mi nedává žádný smysl, možná to tady někdo bude vědět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to jak píšeš. Odpojení vodní pumpy je jen kvůli snížení emisí po startu motoru. Po dobu odpojení na 2 minuty (pokud je tak správně) se motor moc neohřeje. Jakmile začne pracovat vodní čerpadlo jde 1/2 vody z motoru do chladiče, expanzní nádržky a zpět přes čerpadlo do motoru (termostat je na  vratné větvi od chladiče = skřiň termostatu funguje jako směšovací komora). Jak má správně pohon vodní pumpy pracovat a co má vliv na jeho správnou funkci, se nedozvšděli ani v Peugeotu od jejich servisní podpory. Současnou prioritou pro mně je najít příčinu nestandartního projevu (vyloučit špatnou funkci řídící jednotky, toplotního snímače atd.). Auto mám nyní oět v servisu a pokud opět na nic nepřijdou, budu pokračovat výměnou kompletní kladky, vodní pumpy a pak už nevím.

Upraveno uživatelem kešavl
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dnes jsem to znovu sledoval a u mě to funguje tak, že napřed, asi po těch dvou minutách, sepne třecí kolo pumpu a okamžitě potom klesnou otáčky motoru z 1000 na 800 tedy je to buď závislé na teplotě vody nebo nějakém časování, venkovní teplota byla + 4° C.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 roky později...

Zdravím pánové, prosím Vás teď při vyšších venkovních teplotách(+15°C) když je motor studený, tak po startu se kladka odpojí, ale po těch zhruba dvou minutách se nepřipojí zpět, musím vypnout motor a znovu nastartovat, na budíku bylo už k 60°C. Při teplotách cca 10 °C a méně, nebo při zahřátém motoru nebo opakovaném startu funguje normálně. Na podzim jsem měnil celé pouzdro termostatu, může to mít spojitost, může být třeba problém v čidlu teploty? Motor 1.6 Vti 88kw

Děkuji. 

Upraveno uživatelem Tom86
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, když to necháš být rozepnuté a pojedeš, tak to udělá co? Pokud teplota nepřeleze přes těch 90°, tak bych si toho nevšímal, ono to může fungovat při různých teplotách různým způsobem. Management regulace teploty je složitá záležitost a je potřeba po výměně termostatu dodržet servisní postup, který znají hoši z autorizáků. Někdy to může fungovat bez problémů, ale vím, že když mi v záruce ten termostat měnili, musel jsem na to čekat několik hodin, než motor vychladnul aby potom nahráli nový SW, čili je tam nějaká závislost na teplotách motoru. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...