Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Automechanik chce moc


emmicka106

Recommended Posts

V 31. 1. 2018 at 9:06, Vena garážmistr napsal:

Jasně, @krtek 2 máš pravdu. Ale to že je " proste taká doba " nikomu nedává právo druhého nařknout z toho že to udělal pokud k tomu nemá důkaz.  Ono někoho nařknout z podobné věci a zničit mu tím pověst je strašně jednoduché ale přiznat to že člověk se svým nařčením udělal chybu na to má málokdo.

Ještě k samotnému příběhu. Nevím jak moc se pánové orientujete v opravách aut jestli jste experti ve vyhledávání ND podle OEM čísel u dodavatelů a jestli jste schopni pak se stejnou grácií vyhledaný a dodaný díl schopni namontovat.  Ze své praxe která oficiálně není dlouhá ale neoficiálně ( oficiálně mám živnost cca 2 roky) se okolo oprav aut pohybuju od svých cca 16 let vím že kolikrát jednoduchá věc kterou člověk dělal X krát se dokáže proměnit v peklo. A naopak věc ze které má člověk respekt a nechce se mu do toho tak se ukáže napoprvé jako brnkačka.  U kamaráda na dílně jsem byl pár roků zpět svědkem toho že z krabice renomované značky jsme vyndali díl soukromé značky dodavatele. Kde rozdíl v nákupu pro dílnu byl cca 1300 Kč na kusu a ty kusy byli zaměněné dva. Řešení situace bylo dost složité protože obchodní vztahy jsou věcí hodně citlivou nakonec to dopadlo tak že dodavatel zaměněné díly vzal zpět dodal nové origo zabalené které přivezl obchodní zástupce a trval na fyzické kontrole při předání a o rozdíl v ceně se podělila dílna a dodavatel.  Protože nikdo nechtěl bez důkazů obvinit toho druhého z možného podvodu.

Ovšem velice k nas..ní je když z tebe mechanik dělá skoro měsíc debila, vymýšlí si a lže co všechno ti na autě dělá a že čeká na dodavatele. A ty ač auto potřebuješ každý den ke svojí práci jsi bez něj skoro měsíc tak máš docela problém. Když si potom po necelém měsíci a předešlé kupě SMS lží a pohádek auto odvezeš a doma po vyprchané euforii ti vše dojde, napadají tě ty nejhorší jména pro toho deb.la. Obzvláště když zjistíš že ti na autě za necelý měsíc udělal 1/3 věcí než měl (to co udělal šlo udělat za dva dny i s objednáním dílů) a to podstatné co měl udělat neudělal byť se cítí jako uznávaný machr nad jiné povolaný. Musel jsem navštívit jiný servis kde mi můj docela velký problém s autem během pár hodin spolehlivě zdiagnostikovali a já zase už nějakej měsíc jezdím. Opravdu smutný bylo ale když jsem během oprav přišel tomu debi..vi na ty lži a napsal mu mailem proč mě obelhával, tak neměl ani sebemenší snahu sklopit uši a přiznat barvu, o nějaké sebemenší omluvě ani nemluvě. Po této zkušenosti zde nemohu psát všechna jména jaké by si zasloužil protože by to musel admin okamžitě smazat.

Ale jinak to je asi vyjímka a většina mechaniků by se takto nezachovalo protože jsou slušní a mají nějakou hrdost. Znám jich poměrně hodně. Po této zkušenosti ale stoprocentně vím kam moje auto již nikdy v životě nedám.

Fuj, to jsem se ale rozepsal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

" Po této zkušenosti ale stoprocentně vím kam moje auto již nikdy v životě nedám. "

Výborně, když budeš takto sbírat informace nějakých 25 let (nebo kolik je od revoluce), tak už budeš v pohodě vědět komu ano a komu ne.

Je to o dobrém jménu a dobré pověsti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Wensdy o tom žádná že taková situace je k na..ání. Hele osobně neznám Tvůj příběh a nemůžu ho tedy ani posoudit. Ale ze své osobní i získané zkušenosti vím že není nad to mít jak se říká " svého " mechanika. Nevím jestli tento byl tím " Tvým "  nebo jestli Ti ho někdo doporučil.  Ale můžu říct že mám už páté auto a o všechny se starám v rámci svých možností a dovedností sám a věci na které si netroufám nebo na ně nemám vybavení se mi stará pořád jeden a ten samý člověk jediná výjimka byla rozvodová sada na 807 na kterou si netroufnul ani můj dvorní mechanik takže to jsem svěřil Straki 007 . Pravdou je že vždy když jsem začal uvažovat o změně vozu tak jsem s dvorním mechanikem dal řeč a se svým plánem ho seznámil a víceméně jsem čekal na jeho " požehnání " protože když by řekl že takové auto dělat nebude nebo že to neumí tak bych se začal koukat raději po jiném autě než mechanikovy.  Mám jistotu že pokud se na autě vyskytne problém který neumím já tak ho vyřeší on a když by to náhodou bylo nad jeho síly a znalosti tak má zase on své kamarády kteří se vyznají víc a k nimž může jít pro radu.  Ale to už je zase odbočení od tématu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 53 minutami, P607Olda napsal:

" Po této zkušenosti ale stoprocentně vím kam moje auto již nikdy v životě nedám. "

Výborně, když budeš takto sbírat informace nějakých 25 let (nebo kolik je od revoluce), tak už budeš v pohodě vědět komu ano a komu ne.

Je to o dobrém jménu a dobré pověsti.

Špatně jsi to pochopil. Já žádné informace nesbírám a nikoho nehledám. Mám hodně známých a kamarádů poměrně dobrejch automechaniků, slušnejch a spolehlivejch, tam dávám ostatní auta rodiny a nikdy žádnej problém. I brácha je mechanik ale bydlí daleko. Jen jsem chtěl dát mojemu autu tu nejlepší péči od někoho kdo se na peugeoty specializuje a je (pro mně byl) tím vyhlášenej. Bohužel jsem se šeredně zmýlil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 2. 2. 2018 at 11:41, PSA napsal:

Nějak úplně zaniklo proč se to čerpadlo měnilo, nestává se tak často že by čerpadlo oleje  odešlo, tedy  není mi  jasná příčina poruchy čerpadla u normálně fungujícího motoru

domnívám se že výměnou čerpadla se problém  nevyřeší , že je to pouze následek .

Kdyz jsem brzdila, tak mi vyskocila kontrolka olejnicky. Oleje bylo dostatek. Automechanikem mi bylo sdeleno, ze nefunguje cerpadlo, takze se olej nedostava do motoru. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:) předpokládejme, že aspoň našrouboval manometr a zkontroloval, jaký tlak čerpadlo dává--jak správně píše člen PSA, čerpadlo málokdy odejde...

bohužel je dneska málo mechaniků, kteří dbají na udržení klientely--takoví se totiž lehce dostanou do situace, kdy na zakázce musí i tratit (nikdo není dokonalý--stačí prkotina, kdy dodaný díl mechanikovi spadne na zem a rozbije se), většina mechošů jde jen po penězích (ostatně jako celá společnost), a pokud si auto pečlivě nezkontrolujete hned při převzetí vozu po opravě, pošlou vás s reklamací opravy do pudele--vždyť dnes má auto každý a pořád přibývají, takže práce bude pořád...

abychom neryli jen do mechošů :)--celý týden jsem chodil po Ostravě, aby mi vyměnili baterku v hodinkách--výsledek je ten, že tam má hodinář dovolenou, onde to nedělají, jinde nemají klíč na povolení zadního deklu hodinek!!! :mrk--kujva, tak to běžte s takovýma službama v kapitalismu do řiti ;)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud se při brždění rozsvítí olejnička není to tlakem oleje ale jeho nenasáváním čerpadlem, tzn že olej ve vaně odteče a čerpadlo nemá co sát.

Tohle se stane pokud je ho tam těsně nad minimem, což by se dalo brát i jako dostatek a rozsvícení mazání je potom při brždění celkem běžný jev.

Ovšem nemám tu křišťálovou kouli, takže ostatní okolnosti ani netuším.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

niektore auta to maju osetrene prepazkami vo vani  vecsinou  tie drachsie auta  takze neni problem ani pri minime oleja  ale niektore nemaju 

po poslednom prispevku od emicka sa mi tiez nepozdava ze bola nutna vymena olej cerpadla  ak bola vobec nejaka vymena 

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mne to robilo opačne, pri prudkej akcelerácii alebo pri veľmi rýchlej zákrute mi napísalo, že nízky tlak oleja. Stačilo doliať a bolo fajn. Osobne po tomto všetkom by som zaplatil v inom servise, nech zhodia vaňu a pozrú, čo tam je za čerpadlo. Hneď by sa dilema, či dôverovať, vyriešila a tie pár koruny naviac myslím za to stoja. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

chlapyy--sací koš čerpadla je těsně nad dnem vany, nepřipadá v úvahu, že čerpadlo nenasaje olej, když přece jasně píše, že oleje bylo dost :roker

já bych se v tom už nevrtal, ale mů názor--byl to ojeb, protože si řekl, čerpadlo je neviditelné a kdo by znovu nechal sundat vanu?? zvlášť, když cenu vždy konzultoval a najednou nic :mrk

no prostě to zkusil :D

když se rozsvěcuje kontrolka oleje, může to být velký problém a tak je třeba k tomu přistupovat, může to být v elektrice (čidlo, kabeláž, kontakty), což je vlastně prkotina, protože motor je normálně mazaný, ale jen je vadná signalizace...,nebo to může být v čerpadle, ucpaném kanálku, atd. atd., a pak už to není sranda, protože může dojít k zadření motoru, proto se vždy musí zkoušet, jaký tlak čerpadlo vlasně dává za studena a za tepla...,řeší se to tak, že se demontuje čidlo tlaku oleje a našroubuje hadice s tlakoměrem--každá firma dává v tech. dokumentaci hodnoty tlaku oleje, které musí motor mít, obecně za studena kolem 5 Atm, za tepla 3 Atm a spínací tlak čidla bývá 0.5 Atm, tlaky jsou v závislosti na otáčkách motoru

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdyz se nam na Oktavce vylagroval motor, nove vacky, salky snad i turbo (prodali jsme nepojizdne) tak puvodni pricina byla olejove cerpadlo.

Nevěřím  tomu že  příčnou bylo,primárně olej čerpadlo, , to čerpadlo se poškodilo  při zadření ,

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...