jenda911 Odesláno 18. leden 2018 Sdílet Odesláno 18. leden 2018 Ahoj pežoťáci, díky za nálepky a přáníčko do nového roku. Zkoušel jsem rešerši, ale asi je to už moc starý auto. Mám 406 1,8-16V a řeším (v podstatě už asi 3-4 roky na 2 autech) únik chladicí kapaliny na dvou místech: 1) napojení hadice na komoru termostatu a 2) napojení hadice na výstup z chladiče (dole). Obě dvě tato místa jsou opatřena pro mě zcela nepochopitelnou věcí, kterou frantíci vymysleli asi po delším obědě a více sklenkách vína než obvykle a pojmenovali Quick-fit nebo tak nějak. Prostě na konci hadice je jakási ocelová příruba s osazením, 3 výstupky dokola po 120°, za které se zastrčí kus ohnutého drátu jako "závlačka", na konci příruby těsnicí kroužek jakéhosi křížového průřezu. Ať kupuju jaké chci těsnicí kroužky (v Peugeotu), tohle prostě nefunguje. Z obou míst crčí voda. Koupil jsem kvůli tomu novou komoru termostatu, všechna těsnění, mám vyměněné obě hadice (aby byly Quick-fit opravdu fit :-) a crčí to stále. Ptám se tedy, zda někdo toto úspěšně vyřešil, protože mě irituje pořád vypouštět z auta vodu. Práce s vypoušťákem na chladiči je nepříjemná a následná ekologická katastrofa většinou taky, navíc standardně doma nemám volný pekáč na prase a moje ruce si s fridexem taky netykají. Kdyby to auto nebylo tak fajn, tak už jsem ho právě kvůli těmto dvěma bazmekům dávno zahodil. Zvlášť, když je to vždycky jen na jedné straně hadice, na druhé straně je zlatá NORMÁLNÍ hadicová spona. Díky za podporu, už několikrát jste mi pomohli. Honza Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 18. leden 2018 Sdílet Odesláno 18. leden 2018 Na 806 mám stejný systém.... při výměně chladiče jsem nakonec použil původní kroužky, podpořené motorovým silikonem.... ani slza.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 18. leden 2018 Sdílet Odesláno 18. leden 2018 ten systém spoje je super, když to skládali na lince, pak už bohužel nee velká výhoda oproti SK pásce je v tom, že když ta plechová část shnije, musíš koupit nový díl..., jinak buď rád, že máš na chladiči výpustný ventil--v dnešní době se od něj zcela upustilo člověk znalý prostě žasne, co tam musí sedět za dobytek, aby vymyslel takový spoj, přitom nasadit hadici na nátrubek a utáhnout hadicovou sponu je tak jednoduché Hafity ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krtek 2 Odesláno 18. leden 2018 Sdílet Odesláno 18. leden 2018 (upraveno) mozno mas prezrany bajonet a tam ti uz ziaden oring nepomoze kup nove hadice daju sa zohnat v druhovyrobe tak za 50 euri obe Upraveno 18. leden 2018 uživatelem krtek 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LKancir Odesláno 18. leden 2018 Sdílet Odesláno 18. leden 2018 Zdravím to isté mám aj ja pri peugeote 206 na spoji spodnej hadice ako sa napaja na termostat, nechal som tam povodnu sponu a ešte som to posilnik sk paskou a stale to odtial slzí po zohriati motora ak je motor studeny tak nič. Takže tiež odporučate vymenu hadice, prípadne čo je ten bajonet? ďakujem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krtek 2 Odesláno 18. leden 2018 Sdílet Odesláno 18. leden 2018 ja to tak volam tu pechovu cast na hadici Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jenda911 Odesláno 18. leden 2018 Autor Sdílet Odesláno 18. leden 2018 Hadice jsou nové obě, kroužky taky, dokonce jsem si objednal i ten přihlouplý ohnutý drát, a je to celé naprd. Myslím celé tohle konstrukční řešení. Nechápu, jak to může někomu neprotékat. Myslel jsem, jestli třeba není nějaký upgrade např. komory termostatu na provedení s obyčejným nátrubkem, ale asi není. Budu to muset vyřešit asi tím silikonovým tmelem, což se mi nechce, protože to není úplně normálně rozebíratelný spoj. Kdykoliv do toho šáhnu, tak to pak nedám jen tak dohromady zase kvůli tomu tmelu a budu se modlit, aby mi v okruhu neběhaly kousky silikonu. Takový řešení napůl, i když určitě funkční. Ale tohle asi nechám na jaro. Napadá mě 406 prostě vyměnit, jenže nic z novějších Peugeotů mi nevyhovuje a vypěstoval jsem si tak trochu značkový sentiment. Taková slepá ulička, tak se snažím něco pořád vymýšlet. a propos - neuměl by někdo na výstup z chladiče a na komoru termostatu nějak elegantně navařit trubku, na kterou by se pak dala hadice po uříznutí těch xindlů normálně nasadit se sponkou? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krtek 2 Odesláno 18. leden 2018 Sdílet Odesláno 18. leden 2018 (upraveno) a nemas ucpane vicko nadrzky ze tam drzi vyssi tlak ? ja to mam na hdi tiez na spode chladica a nemam problem ale novy chladic aj hadica preto ma napadlo to vicko ak je to nove drzat by to malo ale ja mam naftak a ten sa moc nehreje ae ked som mal 1.8 tak bezne tam boo aj 110 stupnov ale bo to starsi typ takze tie spojky tam este neboli Upraveno 18. leden 2018 uživatelem krtek 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jenda911 Odesláno 18. leden 2018 Autor Sdílet Odesláno 18. leden 2018 to se podívám, jen hloupý dotaz - to se dá nějak profouknout, vždyť je to na docela silné pružině? A přepadová trubička do strany je průchozí, vždycky při odvzdušňování jí musím zacpat speciálním šroubkem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krtek 2 Odesláno 18. leden 2018 Sdílet Odesláno 18. leden 2018 ja mam iny typ vicka bez pruziny a ten ide v poho rozobrat a precistit ty mas ine co pozeram pripadne kup nove stoji 3 euri v druhovyrobe tak neni o com Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jenda911 Odesláno 18. leden 2018 Autor Sdílet Odesláno 18. leden 2018 vyzkouším, nejdříve ale otevřít víčko za studena, protože to kape a sákne i za studena, tam snad takový tlak není ... nebo je? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krtek 2 Odesláno 18. leden 2018 Sdílet Odesláno 18. leden 2018 (upraveno) za studena nie tlak tam je minimalny vo vnutri plastovej trubky chladica moze byt nanos usadeny vodny kamen (musi to byt ciste a hladke) a ten oring preto netesni to by som skontroloval pripadne oskriabal aj jemnym smirkovym papierom pod vodou zalestil ked to skadam ja tak tu kovovu cast hadice a oring namazem vazelinou a zastrcim a ok toto mi pride ako najpravdepodobnejsie lebo ja so svojou hadicov mozem aj kyvat a ani kvapka Upraveno 18. leden 2018 uživatelem krtek 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jenda911 Odesláno 18. leden 2018 Autor Sdílet Odesláno 18. leden 2018 až bude trochu hezky tak to zkusím pročistit a poskládat i s vazelínou, dám vědět. Fakt ale je, že ta strana u termostatu je komplet poskládaná z nových čisťoučkých součástek a taky to nefunguje, už jsem na 90% nakloněný silikonovému řešení. Zatím díky za ochotu, doplním poznatky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krtek 2 Odesláno 18. leden 2018 Sdílet Odesláno 18. leden 2018 (upraveno) prelesti aj trubku termostatu pomasti to prelestene miesto a takisto namast kovovy cast hacice komplet vazelina vytesni drobne nerovnosti ktore oring nedokaze robim to tak furt aj pod papierove tesnenia davam na vodnych okruhoch a ani kvapka taktiez stiahni oring a do tej drazky daj vazelinu a nasad oring spet Upraveno 18. leden 2018 uživatelem krtek 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 19. leden 2018 Sdílet Odesláno 19. leden 2018 Tu vazelínu jsem nezkoušel, je to takové "rozebírací" řešení.... já jsem volil ten silikon, protože nepředpokládám, že bych to ještě rozebíral.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LKancir Odesláno 20. leden 2018 Sdílet Odesláno 20. leden 2018 Asi tam použijem aj ja ten silikón, aký ste tam použili niečo specialne na auta alebo nejaky klasicky co bezne kupim? dakujem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krtek 2 Odesláno 20. leden 2018 Sdílet Odesláno 20. leden 2018 obycajny motorovy silikon cerveny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 20. leden 2018 Sdílet Odesláno 20. leden 2018 Souhlas, až na tu barvu.... červenej vypadá hrozně.... krtek 2 ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krtek 2 Odesláno 20. leden 2018 Sdílet Odesláno 20. leden 2018 (upraveno) nastriekas zapalovaciu rampu na cerveno aby to ladilo Upraveno 20. leden 2018 uživatelem krtek 2 Hafity ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.