Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Únik chladicí kapaliny ve spojích


jenda911

Recommended Posts

Ahoj pežoťáci,

díky za nálepky a přáníčko do nového roku. Zkoušel jsem rešerši, ale asi je to už moc starý auto. Mám 406 1,8-16V a řeším (v podstatě už asi 3-4 roky na 2 autech) únik chladicí kapaliny na dvou místech: 1) napojení hadice na komoru termostatu a 2) napojení hadice na výstup z chladiče (dole). Obě dvě tato místa jsou opatřena pro mě zcela nepochopitelnou věcí, kterou frantíci vymysleli asi po delším obědě a více sklenkách vína než obvykle a pojmenovali Quick-fit nebo tak nějak. Prostě na konci hadice je jakási ocelová příruba s osazením, 3 výstupky dokola po 120°, za které se zastrčí kus ohnutého drátu jako "závlačka", na konci příruby těsnicí kroužek jakéhosi křížového průřezu. Ať kupuju jaké chci těsnicí kroužky (v Peugeotu), tohle prostě nefunguje. Z obou míst crčí voda. Koupil jsem kvůli tomu novou komoru termostatu, všechna těsnění, mám vyměněné obě hadice (aby byly Quick-fit opravdu fit :-) a crčí to stále. Ptám se tedy, zda někdo toto úspěšně vyřešil, protože mě irituje pořád vypouštět z auta vodu. Práce s vypoušťákem na chladiči je nepříjemná a následná ekologická katastrofa většinou taky, navíc standardně doma nemám volný pekáč na prase a moje ruce si s fridexem taky netykají. Kdyby to auto nebylo tak fajn, tak už jsem ho právě kvůli těmto dvěma bazmekům dávno zahodil. Zvlášť, když je to vždycky jen na jedné straně hadice, na druhé straně je zlatá NORMÁLNÍ hadicová spona. Díky za podporu, už několikrát jste mi pomohli. Honza

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ten systém spoje je super, když to skládali na lince, pak už bohužel nee :(

velká výhoda oproti SK pásce je v tom, že když ta plechová část shnije, musíš koupit nový díl..., jinak buď rád, že máš na chladiči výpustný ventil--v dnešní době se od něj zcela upustilo :mrk

člověk znalý prostě žasne, co tam musí sedět za dobytek, aby vymyslel takový spoj, přitom nasadit hadici na nátrubek a utáhnout hadicovou sponu je tak jednoduché :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím to isté mám aj ja pri peugeote 206 na spoji spodnej hadice ako sa napaja na termostat, nechal som tam povodnu sponu a ešte som to posilnik sk paskou a stale to odtial slzí po zohriati motora ak je motor studeny tak nič. Takže tiež odporučate vymenu hadice, prípadne čo je ten bajonet? ďakujem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hadice jsou nové obě, kroužky taky, dokonce jsem si objednal i ten přihlouplý ohnutý drát, a je to celé naprd. Myslím celé tohle konstrukční řešení. Nechápu, jak to může někomu neprotékat. Myslel jsem, jestli třeba není nějaký upgrade např. komory termostatu na provedení s obyčejným nátrubkem, ale asi není. Budu to muset vyřešit asi tím silikonovým tmelem, což se mi nechce, protože to není úplně normálně rozebíratelný spoj. Kdykoliv do toho šáhnu, tak to pak nedám jen tak dohromady zase kvůli tomu tmelu a budu se modlit, aby mi v okruhu neběhaly kousky silikonu. Takový řešení napůl, i když určitě funkční. Ale tohle asi nechám na jaro. Napadá mě 406 prostě vyměnit, jenže nic z novějších Peugeotů mi nevyhovuje a vypěstoval jsem si tak trochu značkový sentiment. Taková slepá ulička, tak se snažím něco pořád vymýšlet.

a propos - neuměl by někdo na výstup z chladiče a na komoru termostatu nějak elegantně navařit trubku, na kterou by se pak dala hadice po uříznutí těch xindlů normálně nasadit se sponkou?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a nemas ucpane vicko nadrzky ze tam drzi vyssi tlak ?

ja to mam na hdi tiez na spode chladica 

a nemam problem  ale novy chladic aj hadica 

preto ma napadlo to vicko 

ak je to nove drzat by to malo

ale ja mam naftak a ten sa moc nehreje 

ae ked som mal 1.8 tak bezne tam boo aj 110 stupnov 

ale bo to starsi typ takze tie spojky tam este neboli

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to se podívám, jen hloupý dotaz - to se dá nějak profouknout, vždyť je to na docela silné pružině? A přepadová trubička do strany je průchozí, vždycky při odvzdušňování jí musím zacpat speciálním šroubkem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

za studena nie tlak tam je minimalny

vo vnutri plastovej trubky chladica moze byt nanos usadeny vodny kamen (musi to byt ciste a hladke)

a ten oring preto netesni to by som skontroloval  pripadne  oskriabal aj jemnym smirkovym papierom pod vodou zalestil 

ked to skadam ja tak tu kovovu cast hadice a oring namazem vazelinou a zastrcim a ok

 

toto mi pride ako najpravdepodobnejsie  lebo ja so svojou hadicov mozem aj kyvat a ani kvapka 

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

až bude trochu hezky tak to zkusím pročistit a poskládat i s vazelínou, dám vědět. Fakt ale je, že ta strana u termostatu je komplet poskládaná z nových čisťoučkých součástek a taky to nefunguje, už jsem na 90% nakloněný silikonovému řešení. Zatím díky za ochotu, doplním poznatky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

prelesti aj trubku termostatu  pomasti to prelestene miesto  a takisto namast kovovy cast hacice komplet 

vazelina vytesni drobne nerovnosti ktore oring nedokaze 

robim to tak furt aj pod papierove tesnenia davam na vodnych okruhoch a ani kvapka 

 

taktiez stiahni oring a do tej drazky daj vazelinu a nasad oring spet 

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...